Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pieni yksi kanavainen "Marshall" nuppi?
1
Perza
04.01.2016 12:17:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa yksikanavainen Marshall tyylinen nuppi, joka syö hyvin pedaaleja?
 
Pieni tehoiten simppeli. Itellä ei juuri näistä pikku tehoisista ole kokemusta. Oranget yms.
 
calluna
04.01.2016 12:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Hakusessa yksikanavainen Marshall tyylinen nuppi, joka syö hyvin pedaaleja?
 
Pieni tehoiten simppeli. Itellä ei juuri näistä pikku tehoisista ole kokemusta. Oranget yms.

 
Marshall Class 5 on ainakin hyvä noihin toiveisiin.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
TTV
04.01.2016 12:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa niistä Marshallin 50-vuotis juhlamalleista (JPM1, JPM1, JPM1, .. .), 1W teho riittää jo pitkälle.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Perza
04.01.2016 12:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites kokemuksia nuista halvemman hintaluokan vehkeistä Mickro Terror, TubeMaister yms
 
Pysyykö nuo puhtaana vai meneekö ruvelle heti kun vähä volaa nostaa?
 
Dropped C
04.01.2016 12:57:51 (muokattu 04.01.2016 12:58:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Oranget Marshall tyylisiä? Oman kuulokokemuksen perusteella niistä on lähtenyt sellainen paksu ja löysä saundi, eli täysin päinvastainen, kuin Marshalleista.
 
Perza
04.01.2016 13:01:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Onko Oranget Marshall tyylisiä? Oman kuulokokemuksen perusteella niistä on lähtenyt sellainen paksu ja löysä saundi, eli täysin päinvastainen, kuin Marshalleista.
 
No juu en tiiä onko vai ei, sitäpä vähä tässä niinkö mietiskelen, toisaalta särösaundilla ei oo mittään merkitystä ku puhdas saundi hakusessa :)
 
313
04.01.2016 13:02:13 (muokattu 04.01.2016 13:04:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Mites kokemuksia nuista halvemman hintaluokan vehkeistä Mickro Terror, TubeMaister yms
 
Pysyykö nuo puhtaana vai meneekö ruvelle heti kun vähä volaa nostaa?

 
No Micro Terror ei ainakaan ole mikään pienitehoinen, jos esim. kotikäyttöä ajattelee. Kuitenkin 20-wattinen putkietuasteella. Mä en ole sitä treeniksellä huudattanut, mutta kotikäytössä ei pysty niin paljoa volumea ruuvaamaan että ruvelle menisi. Siinä on muutenkin alkupäästään todella herkkä se äänenvoimakkuuden säätö.
 
Mulla on toi Micro myytävänä juurikin tuon liiallisen tehon takia.
 
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
Perza
04.01.2016 13:06:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

313: No Micro Terror ei ainakaan ole mikään pienitehoinen, jos esim. kotikäyttöä ajattelee. Kuitenkin 20-wattinen putkietuasteella. Mä en ole sitä treeniksellä huudattanut, mutta kotikäytössä ei pysty niin paljoa volumea ruuvaamaan että ruvelle menisi. Siinä on muutenkin alkupäästään todella herkkä se äänenvoimakkuuden säätö.
 
Mulla on toi Micro myytävänä juurikin tuon liiallisen tehon takia.

 
Juu okt käyttöön tuo tullee, että ei välttis tarvii olla niin hiljanen. Idea olis pittään känpillä korvaamassa 100w Vintage Modernia, jota ajellaan speduilla....
 
LaXu
04.01.2016 13:14:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä pitäisi tietää, mihin käyttöön vahvari olisi tulossa. Kotiin, treenikämpälle, keikalle, all of the above?
 
Minun kokemuksieni mukaan ihan yksi hailee onko tehoa vaikka 100W jos vain vahvistin on suunniteltu toimimaan niin, ettei sitä tarvitse luukuttaa kovalla, että saa kunnon soundit irti. Vastaavasti vahvarin master volumen pitää olla hyvin myös pienillä volyymeilla toimiva, eikä sellainen, että välillä 0-1 potikasta irtoaa äänentasot "ei mitään" ja "ihan helvetin lujaa".
 
Marshallithan tunnetusti ovat "luukuta niin paljon kuin sielu sietää" vahvareita, mutta modernimmista malleista luulisi löytyvän joku myös muillakin asetuksilla toimiva. Jos tavoite on saada Marsu-henkistä soundia merkistä viis, niin vaihtoehtoja on sitten enemmän. Esim. jo mainittu Orange menee vähän sinne suuntaan, myös Egnaterin vahvareita kannattanee kurkistaa.
 
Omistin aiemmin Egnater Tourmaster nupin ja Rebel Mk I:sta olen myös kokeillut. Ne pelittävät hyvin myös pienillä volymeilla ja tuon Tourmasterin kanssa pääsi myös kokeilemaan hyvin tehon vaikutusta soundiin kiitos 10/25/50/100W switchien per kanava. Vaikutus oli lähinnä miten "pyöreää" ja "pehmeää" soundia sieltä tuli ulos. Esim. raskaampiin soundeihin 50 tai 100W asetus oli hyvä, mutta sitten semmoseen blues-rock fiilistelyyn 10 tai 25W miellytti korvaa enemmän. Volaan niillä ei ollut olennaista vaikutusta.
 
Myydään Seymour Duncanin mikkejä! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=899515
Perza
04.01.2016 13:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuriki näin.
 
Vaffarin tulee kotiin. Sijaistamaan 100w Marzalia joka siis asustelee treeniksellä.
 
Wateilla sinänsä ei oo merkitystä, mutta kokemukseni mukaan tehot tuo kokoa ja tässä tapauksessa mahdollisimman pieni olis ideaali, mutta tieten niin että vehkeestä saa jonkin verran volas irti kun fiilis vaatii
 
Eli mahdollisimman pieni fyysisesti, syö hyvin speduja, hoitas paikkansa Marzalin sijaisena?
 
313
04.01.2016 13:26:07 (muokattu 04.01.2016 13:27:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Juuriki näin.
 
Vaffarin tulee kotiin. Sijaistamaan 100w Marzalia joka siis asustelee treeniksellä.
 
Wateilla sinänsä ei oo merkitystä, mutta kokemukseni mukaan tehot tuo kokoa ja tässä tapauksessa mahdollisimman pieni olis ideaali, mutta tieten niin että vehkeestä saa jonkin verran volas irti kun fiilis vaatii
 
Eli mahdollisimman pieni fyysisesti, syö hyvin speduja, hoitas paikkansa Marzalin sijaisena?

 
Microterrori kuulostaa muuten passelilta, mutta soundi ei sitten tosiaan ole Marsuun päinkään. Pieni se on! Ja toimii hyvin ainakin Tubescreamerin kanssa, muulla en ole kokeillut.
 
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
phiit
04.01.2016 13:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/hotone_nano_legacy_purple_wind.htm
 
Oikeasti raju ja hyväsoundinen vehje :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
J.Hollström
04.01.2016 13:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Eli mahdollisimman pieni fyysisesti, syö hyvin speduja, hoitas paikkansa Marzalin sijaisena?
 
Täyttänee kriteerit: https://muusikoiden.net/dyn/users/135668.jpg
 
Shredator
04.01.2016 15:08:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

313: Microterrori kuulostaa muuten passelilta, mutta soundi ei sitten tosiaan ole Marsuun päinkään. Pieni se on! Ja toimii hyvin ainakin Tubescreamerin kanssa, muulla en ole kokeillut.
 
Vähän off topic, mutta onkos Musamaailma lopettamassa Orangen maahantuonnin vai miksi ne on kadonneet valikoimasta? Kuka näitä sitten jatkossa myy täällä?
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
phiit
04.01.2016 15:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Vähän off topic, mutta onkos Musamaailma lopettamassa Orangen maahantuonnin vai miksi ne on kadonneet valikoimasta? Kuka näitä sitten jatkossa myy täällä?
 
Verkkokauppa.com ainaki ottanu valikoimiinsa
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Metalkallo
04.01.2016 21:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall Class 5 (5w) on hyvä ja siinä on hyvät puhtaat, ja se syö hyvin pedaaleja. Särö taas ei ole aivan sitä klassista marsu osastoa kun Class 5 käyttää el84 putkea kahden ecc83 putken lisäksi. Itselläni oli JTM1 myös aikoinaan, mutta class 5 syö pedaaleja paremmin mun mielestä.
 
Jos pitäisi nyt valita noista 1w 50 vuotismalleista, niin valitsisin aika varmasti JMP1:n, siinä on omat eq säätönupit kun taas jtm1:ssä on vain vola ja tone. JTM1:ssä on kyllä maukkaat puhtaat.
 
Tukka päässä, järki jäässä.
Laulava Kylätohtori
04.01.2016 21:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Marshall Class 5 (5w) on hyvä ja siinä on hyvät puhtaat, ja se syö hyvin pedaaleja. Särö taas ei ole aivan sitä klassista marsu osastoa kun Class 5 käyttää el84 putkea kahden ecc83 putken lisäksi. Itselläni oli JTM1 myös aikoinaan, mutta class 5 syö pedaaleja paremmin mun mielestä.
 
Jos pitäisi nyt valita noista 1w 50 vuotismalleista, niin valitsisin aika varmasti JMP1:n, siinä on omat eq säätönupit kun taas jtm1:ssä on vain vola ja tone. JTM1:ssä on kyllä maukkaat puhtaat.

 
Ja kannattaa muistaa, että vaikka Class 5:ssa on erilainen soundi, koska EL84, niin se ei automaattisesti tarkoita, että se on huonompi soundi. Joku tykkää toisesta ja joku toinen toisesta. Tarkoitan nyt ihan yleisesti näitä "se ei ole täysin autenttinen spekseiltään"-juttuja...
 
Muutenkin se ikuinen vintage/original/aito 50-luvun/blaa blaa blaa on vähän raskasta kitarakamoisssa ja niiden mainosjargonissa, koska nämähän on subjektiivisia makuasioita kaikki. Ei se, että joku tehdään tarkkaan jonkun 50-luvun speksin mukaan tarkoita yhtään mitään mitään muuta kuin että se on tehty 50-luvun speksin mukaan. Ei se tarkoita, että se on automaattisesti koko maailman mielestä juuri se paras. Ihmiskunta ei saavuttanut huippua kitarakamoissa edes 60-luvulla ja jumalalle kiitos siitä - kehitys kehittyy tänäkin päivänä.
 
Että tällanen parahdus taas, sori siitä. ;)
 
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
04.01.2016 22:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ja kannattaa muistaa, että vaikka Class 5:ssa on erilainen soundi, koska EL84, niin se ei automaattisesti tarkoita, että se on huonompi soundi. Joku tykkää toisesta ja joku toinen toisesta. Tarkoitan nyt ihan yleisesti näitä "se ei ole täysin autenttinen spekseiltään"-juttuja...
 
Että tällanen parahdus taas, sori siitä. ;)

 
Enhän minä sitä huonoksi sanonutkaan, se on vain erilainen. :) Itse pidän Class 5:n soundista, ja luulen että el84 on juuri mulle SE putki putkarissa. Class 5:n särö vaan on vähän sellaista pörisevämpää verrattuna el34 putkariin. En tiedä itse johtuuko pörinä juuri el84 putkesta vaiko jostain muusta?
 
Itse käytän vahvistinmallinnos pedaaleja tuon edessä joten saan el34 tyyppistä soundia myös eli sitä perinteisempää marsua 84:n lisäksi.
 
Tukka päässä, järki jäässä.
Laulava Kylätohtori
04.01.2016 22:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Enhän minä sitä huonoksi sanonutkaan, se on vain erilainen. :) Itse pidän Class 5:n soundista, ja luulen että el84 on juuri mulle SE putki putkarissa. Class 5:n särö vaan on vähän sellaista pörisevämpää verrattuna el34 putkariin. En tiedä itse johtuuko pörinä juuri el84 putkesta vaiko jostain muusta?
 
Itse käytän vahvistinmallinnos pedaaleja tuon edessä joten saan el34 tyyppistä soundia myös eli sitä perinteisempää marsua 84:n lisäksi.

 
Juu, enemmänkin asia tuli mieleen kirjoituksestasi ja siksi sitä lainasin. :)
 
They pass too much electricity. -SRV
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «