Aihe: Aurora guitars
1 2 3 4 58 9 10 11 1230 31 32 33 34
Morri
20.11.2015 19:27:49
Eilen se sitten saapui :) https://muusikoiden.net/dyn/users/141261.jpg

Aivan uskomattoman hyvä kitara soittaa, viimeistely on kertakaikkiaan viimeisen päälle. Kaitsu osaa kyllä aina yllättää, juuri kun luulee että ei voi enää parempaa tulla niin kyllä tulee. Suosittelen kyllä kaikille Kaitsun kitaroita ja huoltotyötä, laatu on erinomaista.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
samikk1
20.11.2015 20:40:12
Todella tyylikäs ^ !
- Rokki on poikaa -
Gabe
20.11.2015 20:51:05
Morri: Eilen se sitten saapui :) https://muusikoiden.net/dyn/users/141261.jpg

Aivan uskomattoman hyvä kitara soittaa, viimeistely on kertakaikkiaan viimeisen päälle. Kaitsu osaa kyllä aina yllättää, juuri kun luulee että ei voi enää parempaa tulla niin kyllä tulee. Suosittelen kyllä kaikille Kaitsun kitaroita ja huoltotyötä, laatu on erinomaista.

Eipä tuosta strato enää hienommaksi muutu, onnea uuden soittimen johdosta.
antnis
21.11.2015 01:02:24
Gabe: Eipä tuosta strato enää hienommaksi muutu, onnea uuden soittimen johdosta.

On hieno ja Tonefestissä oli muuten myös esillä tosi siistejä Auroran stratoja.
kihtaristi
21.11.2015 11:48:42 (muokattu 21.11.2015 11:49:07)
Väärä ketju
Morri
21.11.2015 14:07:55
Gabe: Eipä tuosta strato enää hienommaksi muutu, onnea uuden soittimen johdosta.

Kiitos :) Itse asiassa tämä on se "Pulliainen", joka mun alunperinkin piti Kaitsulta tilata, ekaan menin vaihtamaan ulkonäköspeksit kesken kaiken täysin erilaisiksi. Tuo "Bullet" on muuten pelkästään koriste, magneetilla kiinni kaularaudan päässä ja sen voi napata milloin vain pois. Kaitsu sitä ehdotti ja tuumasin mikä jottei, 70s fiilis on näin täydellinen ja kuuluuhan se "Pulliaiseen". Väri tosin ei ihan autenttinen, halusin Daphne Bluen, koska se on ehdoton suosikkivärini stratoon.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
JaaGeRMaisTeR
25.11.2015 11:54:42
Morri: Kiitos :) Itse asiassa tämä on se "Pulliainen", joka mun alunperinkin piti Kaitsulta tilata, ekaan menin vaihtamaan ulkonäköspeksit kesken kaiken täysin erilaisiksi. Tuo "Bullet" on muuten pelkästään koriste, magneetilla kiinni kaularaudan päässä ja sen voi napata milloin vain pois. Kaitsu sitä ehdotti ja tuumasin mikä jottei, 70s fiilis on näin täydellinen ja kuuluuhan se "Pulliaiseen". Väri tosin ei ihan autenttinen, halusin Daphne Bluen, koska se on ehdoton suosikkivärini stratoon.

Tuosta on hyviä kuvia tuolla naamakirjan puolella. Näkee sisustankin :)
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
hallu
25.11.2015 12:16:57

Ei tietenkään kun eihän se sitten enää olisi strato ;-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
bussoli
03.12.2015 21:29:08
Hain juuri oman CIJ straton nauhojen vaihdosta ja samalla päivitettin sähköt kondikseen. Työn jälki ja säädöt AA+ ja tatsi kohdallaan, todella ammattitaitoista kitaran huoltoa!
Savu
03.12.2015 21:55:13
bussoli: Hain juuri oman CIJ straton nauhojen vaihdosta ja samalla päivitettin sähköt kondikseen. Työn jälki ja säädöt AA+ ja tatsi kohdallaan, todella ammattitaitoista kitaran huoltoa!

Oma keppi ollut päälle 4vko nauhojen vaihdossa. Pitäisi olla kuulema tällä viikolla valmista. Odottavan aika on pitkä!
Torilla tavataan!
bussoli
04.12.2015 07:28:50
Mulla kesti 5-6 viikkoa, mutta hyvää kannattaa odottaa. Sanoin tosin että ei kiirettä työn kanssa.
Gabe
04.12.2015 09:15:13
Savu: Oma keppi ollut päälle 4vko nauhojen vaihdossa. Pitäisi olla kuulema tällä viikolla valmista. Odottavan aika on pitkä!

ES-335 alkaa ilmeisesti olla myös pääsemässä kotiin. Jos se tulee tällä viikolla valmiiksi niin ollaan jopa edellä aikataulusta. Hyvää yhteydenpitoa jälleen.

Kutkuttaisi tilata Auroran pajalta se pitkään haaveissa ollut custom akustinen...
mpekkanen
04.12.2015 10:05:37 (muokattu 05.12.2015 14:41:41)
Gabe: ES-335 alkaa ilmeisesti olla myös pääsemässä kotiin. Jos se tulee tällä viikolla valmiiksi niin ollaan jopa edellä aikataulusta. Hyvää yhteydenpitoa jälleen.

Kutkuttaisi tilata Auroran pajalta se pitkään haaveissa ollut custom akustinen...

Tuossa muistelisin että joskus oli sinulla haaveena myös resonaattorikitara...

Jos ei halua hankkia vähintään 2,5K maksavaa Nationalia, niin hyväsoundisen saa aika reilusti halvemmallakin.
Itsellä on Harley Benton johon on vaihdettu kenno ja se soi aivan toisellalailla. Resonaattorikitaroissahan menee homma niin, että on muutamasta satasesta tuonne likemmäksi tonniin näitä aasialaisia kitaroita. Sitten hypätäänkin käsintehtyihin ja useiden tonnien soittimiin.
Suurin osa niistä aasialaisista saattaa kuitenkin olla jopa saman pajan tuotoksia, vaikka hinnassa olisi 500 euron ero. Toki onhan niissä eri merkki ja muutenkin pieniä ulkoisia eroja.
Jos sellaisessa edullisessa resonaattorissa on virityskoneistot hyvät ja kaula toimii, niin siihen vaihtamalla luisen satulan ja kunnollisen kennon sekä siihen tallapuun saadaan ihan oikealta kuulosta soitin. Näin voi pienellä remontilla saada metallisesta HB resostakin paremalta kuulostavan kuin 500 euroa kalliimmat esim. Dean jne.

National tekee myös monesta materiaalista noita metallikoppaisiakin resoja ja ei ne kaikki ole kellomessinkiä. Soittotyylistä johtuvista seikoista ja makumieltymyksistä johtuvista syistä ei edes Nationalilla ole aina se parhaimman kuuloinen soitin kaikista kallein.
Kuitenkin se kunnollinen kenno ja siihen talla sekä hyvä satula ovat sellaisia, että halvemmankin pelin saa ne vaihtamalla soimaan todella hyvin.
Tosin edullisia resoja on muitakin tuo HB, ainakin jos hommaa käytettynä.
National myy esim. kennoja ihan erikseenkin ja laadukkaita kennoja tekee muutama muukin firma. Suomessa voi olla kuitenkin hankala hommata ihan kaikkia saatavilla olevia merkkejä jos ei sitten tilaa jostain ulkomailta suoraan. Kitarapajalta saa kuitenkin noita Nationalin ja Smith & Young kennoja jos tällainen enemmän kiinnostaa...

E: Vaikka tämä onkin tosi jokeriehdotus, niin on tässä minusta ihan ajatustakin jos haluaa hyvältä soundaavan kitaran hieman edullisemmin. Tuon työnhän voi sitten teetättää Auroralla, vaikka.
Ja kokemuksesta voi sanoa, että halvin HB metallireso soundaa jo omalla kennolla paremmalta kuin nämä Gretsch:in tekeleet, jotka ovat myös aasialaisia ja HB kitaroita kalliimpia. Voihan tuon toki jokainen itse testata, mistä tykkää...

Tässä on vielä sellainen seikka, että originaali National resoissa on satulan leveydet yleensä 46-48 millin leveyksillä. Ainakin noissa metallikoppaisissa. Harley Bentonissa se on 43 milliä. Itse olen tottunut soittamaan tuollaisilla sähkökitaratyylisillä leveyksillä ja 6-kielinen teräskielinen kitara jossa on satula 48 milliä on kyllä aika leveä, vaikka näissä monesti hieman paksumpaa settiä käytetäänkin.
Gabe
15.12.2015 11:28:19
ES-335 tuli puunauksesta. Todella hyvää työnjälkeä jälleen kerran, ihan mielettömän mukavasti soitettavaksi se vaan muuttui. Pysyttiin hyvin ennalta sovitussa aikataulussa ja tietoa projektin etenemisestä tipahteli + kuvia. Voin edelleen suositella pajan huoltopalveluja lämpimästi.
Rintamamies
23.12.2015 16:28:05
Itse ostettu joululahja kotiutui tänään Auroralta. Saarnibodyinen T-Style Bigsby- tallalla ja ruusupuuotelaudalla. Todella siistiä jälkeä ja soi kuin unelma, niin akustisesti kuin vahvistettuna. Mikit ovat vintagetyyliset ja varustettu Alnico 5- magneeteilla.

Kaikki meni sovitusti, aikataulut pitivät ja infoa sai aina kysymällä. Kiitokset Kaitsulle hyvästä työstä ja palvelusta!

https://muusikoiden.net/dyn/users/142288.jpg
delarco
23.12.2015 18:46:05
Rintamamies: Itse ostettu joululahja kotiutui tänään Auroralta.

Muistanko väärin, mutta eikös sun ollu tilattu joskus tän vuoden kesäkuun tienoilla?
Rintamamies
23.12.2015 19:06:17
delarco: Muistanko väärin, mutta eikös sun ollu tilattu joskus tän vuoden kesäkuun tienoilla?

Suunnilleen näin, toukokuussa olen näköjään kitaran tilannut.
delarco
23.12.2015 19:08:41
Nyt on melko mielenkiintoista, että mun tilaus on tehty aika tarkaan vuoden sua ennen.....
Status edelleen sama, kuin mitä olen aiemmin ketjuun kirjoittanut.
Eli ei mitään tietoa mistään.
Rintamamies
23.12.2015 19:16:42
delarco: Nyt on melko mielenkiintoista, että mun tilaus on tehty aika tarkaan vuoden sua ennen.....
Status edelleen sama, kuin mitä olen aiemmin ketjuun kirjoittanut.
Eli ei mitään tietoa mistään.

Kuulostaa erikoiselta, mutta tietämättä enempää on hankala kommentoida. Kannattaa varmaan soitella sinne päin heti joulun jälkeen ja kysyä missä mennään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)