Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 5117 118 119 120 121196 197 198 199 200
kärsä
03.12.2015 23:46:37

Tuomoo: Onhan tämä vähän... välillä juustoista, välillä siirappista, välillä täyttä paskaa. Ja rumpusoundit kuulostaa ainakin näin äkikseltään häiritsevän paljon Images & Wordsin soundeilta. Aika mitäänsanomaton biisi ainakin ensikuulemalta.

Minusta kuulosti hirmu pehmeältä tuo äänivaikutelma, ärsyttävän pehmeältä, onhan Imagesissa enemmän reunaa tai terävyyttä. Se varmaan häiritsi koko biisin ajan. Voi kun toivoin jo että olisi ollut enemmänkin Scenes from a Memory suuntaan muutenkin kuin tuo loppua kohti ollut kikkailu. Siinä levyssä oli mahtava tunnelma ja hienoja melodioita etenkin suvantokohdissa, ja soittotaidon esittely piilotettu hienosti toimimaan niissä biiseissä silloinkin kun ei ollut kyse vaikka beyond this lifesta. Mutta saa nähdä kun tulee koko paketti ulos, todennäköisesti kuulemalla alusta putkeen tämä aukeaa ehkäpä...hieman paremmin.
Garsed&Helmerich: Quid Pro Quo - kitaristin ABC
Jucciz
04.12.2015 02:15:17
Dream Theater ei petä koskaan: jälleen kerran uudenlaiset rumpusoundit, mutta jälleen kerran aivan hirvittävän huonot.
fadetoblack_
04.12.2015 04:53:17 (muokattu 04.12.2015 04:54:03)
Jos muusikoiden.net keskustelua lukee niin Dt pitäis lopettaa toimintansa ja pistää pillit pussiin. Mitä v väliä on jollain rum
pusaundeilla?
sustain65
04.12.2015 06:19:18
fadetoblack_: Jos muusikoiden.net keskustelua lukee niin Dt pitäis lopettaa toimintansa ja pistää pillit pussiin. Mitä v väliä on jollain rum
pusaundeilla?

Eri ihmiset keskittyy eri asioihin kuunnellessaan musiikkia. Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä kanssasi.

Tätä nykyä itsellä on vähän vaihteleva suhtautuminen DT:n musiikkiin, välillä sitä ei jaksa sitten yhtään, mieleen tulee sanayhdistelmä "tekotaiteellista epämusiikkia". Ja välillä taasen DT:n kuuntelu maistuukin erittäin hyvin, mielellä "parasta ikinä".
pehko
04.12.2015 06:24:53
mun mielestä nyky DT:n huonoin puoli on se, että ne ei kuullosta hyvältä eikä huonolta. Ne vaan ei kuullosta oikeen yhtään miltään. Tuokin uusi biisi....no, on se biisi mutta..niin. En mä tiedä. Ei se oikeen kuulosta miltään. Se vaan on.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Peoplez
04.12.2015 06:49:18
Uus biisihän antaa lupaavan kuvan levystä! Tuolla Rolling Stonesin artikkelissa sanottiin että:

"And that is an underlying theme; there's kind of a juxtaposition throughout the album of this sort of noise music, this music made by the Noise Machines, this artificial intelligence, and how that compares to the music that Dream Theater is playing as our musical score, which has real piano, real organ, real orchestra, real choir, real instruments."

Tuo kuulostaa tosi siistiltä idealta, vaikka tuo "tarina" hassunnimisine hahmoineen olisi mitä sontaa tahansa. Mut kyllä meikä nostaa konseptilevyille aina peukkua!
Kampela77
04.12.2015 07:45:26
Omastakaan mielestä DT ei ole tehnyt mitään erityisen kiinnostavaa sitten Scenes of Memoryn. Six Degrees of Inner Turbulence kakkoslevystä tykkäsin myös, mutta Train of Thoughtin metallimeininki ei enää niin uponnut. Ihan ok levy sekin oli, mutta sen jälkeen olen itse menettänyt aikalailla kiinnostusta bändiin. Kaikki levyt silti ostan, kun bändillä on omapaikkansa mun kitaransoiton aloituksessa ja nuoruusvuosissa. En silti jaksa tulla heittämään paskaa kiusallani tänne, jokaisen uuden levyn kohdalla, varsinkaan provosoivallla tyylillä jota pari henkilöä täällä harrastaa.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Shredator
04.12.2015 07:52:20

Hmm biisi kuulosti enemmän Rushilta kuin DT:ltä, mutta instrumentaaliosio oli mielenkiintoinen. Enemmän saisi olla tilutusta :)
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
tommijk
04.12.2015 08:36:45 (muokattu 04.12.2015 08:54:41)
Kampela77: Omastakaan mielestä DT ei ole tehnyt mitään erityisen kiinnostavaa sitten Scenes of Memoryn. Six Degrees of Inner Turbulence kakkoslevystä tykkäsin myös, mutta Train of Thoughtin metallimeininki ei enää niin uponnut. Ihan ok levy sekin oli, mutta sen jälkeen olen itse menettänyt aikalailla kiinnostusta bändiin. Kaikki levyt silti ostan, kun bändillä on omapaikkansa mun kitaransoiton aloituksessa ja nuoruusvuosissa. En silti jaksa tulla heittämään paskaa kiusallani tänne, jokaisen uuden levyn kohdalla, varsinkaan provosoivallla tyylillä jota pari henkilöä täällä harrastaa.

Täysin samat aatokset. Jos bändi on 30 vuotias, niin onhan se ymmärrettävää että se tietty momentum saattaa olla heikentymässä. Mutta se ei tarkoita etteikö bändin uusista tuotoksista voisi edelleen nauttia.

Oliko uusi biisi parasta ikinä? No ei lähellekään, virvelisoundikin vähän hassu. Mutta silti taattua laatua, jota bändiltä voi odottaa. Ei vaan jaksa toistella samoja kliseitä.. miksei LaBrie kuulosta samalta kuin reilu 20v sitten. Ei kuulosta muuten Geddy Leekään, mutta silti yllättävän harva siihen tarttuu.
bedlam
04.12.2015 08:52:13

Kampela77: Omastakaan mielestä DT ei ole tehnyt mitään erityisen kiinnostavaa sitten Scenes of Memoryn. Six Degrees of Inner Turbulence kakkoslevystä tykkäsin myös, mutta Train of Thoughtin metallimeininki ei enää niin uponnut. Ihan ok levy sekin oli, mutta sen jälkeen olen itse menettänyt aikalailla kiinnostusta bändiin.

Olen niitä harvoja, joiden mielestä Scenes oli selkeästi bändin heikoin levy ilmestyessään ja 6 Degreesin ykköslevy peittosi sen mennen tullen. Kakkoslevykin oli ihan jees lähinnä sen Solitary Shellin ansiosta, mutta sitten kun joku hoksasi heittää yhtäläisyydet Solsbury Hilliin, niin meni vähän maku siitäkin viisusta. Toki tuo on tarkoituksellinen kumarrus kun nimikin on niin samankaltainen. Sen jälkeen ilmestyneestä kuudesta levystä vain yksi biisi (Bridges in the Sky) on iskenyt ihan kybällä.

Silti, jälleen ostan tulevankin levyn. Bändi vaikutti aikoinaan niin kovasti omaan tekemiseen, että koen velvollisuudekseni ostaa aina ja aina uuden levyn. Sama juttu Metallican kanssa.
http://www.petrilampela.net
phiit
04.12.2015 09:42:15 (muokattu 04.12.2015 09:42:22)
Hyvä biisi mutta kyllä samaa mieltä että nyt on rumpusoundit aika metässä, miks hakea sitä ysäri Casio soundia tarkotuksella? :(
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Sergei Fallinen
04.12.2015 10:45:42 (muokattu 04.12.2015 10:46:06)
pehko: mun mielestä nyky DT:n huonoin puoli on se, että ne ei kuullosta hyvältä eikä huonolta. Ne vaan ei kuullosta oikeen yhtään miltään. Tuokin uusi biisi....no, on se biisi mutta..niin. En mä tiedä. Ei se oikeen kuulosta miltään. Se vaan on.

Mulle tuo on kutakuinkin huonon musiikin määritelmä. Etenkin jonkin "progressiiviseksi" (vaikka jo toki puolivitsillä) itseään kutsuvan artistin tapauksessa olisi hyvä kun yritettäisiin edes tehdä jotain mielenkiintoista, vaikka sitten metsään menisikin. Sellaista artistia voisi kunnioittaa. DT vain hävettää.

fadetoblack_: Jos muusikoiden.net keskustelua lukee niin Dt pitäis lopettaa toimintansa ja pistää pillit pussiin. Mitä v väliä on jollain rum
pusaundeilla?

Tuolla logiikalla mitä väliä on melodioilla tai rytmillä, sen kuin paukutellaan jotain ja tilutellaan summanmutikassa. Populaarimusiikki on loppujen lopuksi melkein pelkkää soundia, ja onhan se jo naurettavaa, miten tämä bändi on lähes aina kaikkein pahiten epäonnistunut juuri soundiosastolla. Jotenkin ne huonojenkin levyjen harvat hyvät hetket saadaan aika tehokkaasti pilattua viimeistään sillä.
Jucciz
04.12.2015 11:12:12 (muokattu 04.12.2015 11:12:30)
bedlam: Silti, jälleen ostan tulevankin levyn. Bändi vaikutti aikoinaan niin kovasti omaan tekemiseen, että koen velvollisuudekseni ostaa aina ja aina uuden levyn. Sama juttu Metallican kanssa.

Kannatuksen vuoksi, että saavat voita leivän päälle. Tai edes sen leivän.
SnowCrow
04.12.2015 12:02:00
Sergei Fallinen: Mulle tuo on kutakuinkin huonon musiikin määritelmä. Etenkin jonkin "progressiiviseksi" (vaikka jo toki puolivitsillä) itseään kutsuvan artistin tapauksessa olisi hyvä kun yritettäisiin edes tehdä jotain mielenkiintoista, vaikka sitten metsään menisikin. Sellaista artistia voisi kunnioittaa. DT vain hävettää.

Tuolla logiikalla mitä väliä on melodioilla tai rytmillä, sen kuin paukutellaan jotain ja tilutellaan summanmutikassa. Populaarimusiikki on loppujen lopuksi melkein pelkkää soundia, ja onhan se jo naurettavaa, miten tämä bändi on lähes aina kaikkein pahiten epäonnistunut juuri soundiosastolla. Jotenkin ne huonojenkin levyjen harvat hyvät hetket saadaan aika tehokkaasti pilattua viimeistään sillä.

Miksi sä aina palaat uudelleen tänne? Vituttaa vaan lukee aina tuota sun paskavalitustas. Tajutaan jo, ettet tykkää DT:stä.
Madwill, power metallia: https://www.facebook.com/madwillband
varpio
04.12.2015 12:04:23
SnowCrow: Miksi sä aina palaat uudelleen tänne? Vituttaa vaan lukee aina tuota sun paskavalitustas. Tajutaan jo, ettet tykkää DT:stä.

Vituttaa myös lukea tällaisia sananvapaudenrajoitusyritelmiä.
Humppa-Pappa
04.12.2015 12:32:06
varpio: Vituttaa myös lukea tällaisia sananvapaudenrajoitusyritelmiä.

Kyllä se pikku hiljaa alkaa kyllästyttää kun sama tyyppi möykkää joka sivulla bändin paskuudesta.
Shredator
04.12.2015 13:15:54

varpio: Vituttaa myös lukea tällaisia sananvapaudenrajoitusyritelmiä.

Ei tässä ole sananvapauden rajoittamisesta kyse. Se vaan nyt on vähän tylsää, kun kaverilla junnaa levy pahasti paikallaan...junnannut jo vuosikausia. Eiköhän täällä ole jo kaikki ymmärtäneet, ettei Sergei tykkää DT:n musiikista. Mutta miksi sitten jatkaa samaa nilitystä tällä palstalla?
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
varpio
04.12.2015 13:20:32
Shredator: Ei tässä ole sananvapauden rajoittamisesta kyse. Se vaan nyt on vähän tylsää, kun kaverilla junnaa levy pahasti paikallaan...junnannut jo vuosikausia. Eiköhän täällä ole jo kaikki ymmärtäneet, ettei Sergei tykkää DT:n musiikista. Mutta miksi sitten jatkaa samaa nilitystä tällä palstalla?

No miksikäs ei? Dream Theaterin kritisoiminen osunee kuitenkin lähemmäs tämän topiikin aihetta kuin se että "väärin keskusteltu, yhyy". Ei sillä että nyt itselläni olisi aiheeseen juuri mitään asiaa.
Shredator
04.12.2015 13:21:59

varpio: No miksikäs ei? Dream Theaterin kritisoiminen osunee kuitenkin lähemmäs tämän topiikin aihetta kuin se että "väärin keskusteltu, yhyy". Ei sillä että nyt itselläni olisi aiheeseen juuri mitään asiaa.

Niin, kiksinsä meistä saa kuka mistäkin asiasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)