Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JVM410H
1
Shredder96
16.12.2013 22:32:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytäny suoraan tästä keskustelua niin pistetääs pystyyn. Mitä mnettiläiset tykkää tästä? Onko hinta-laatusuhde kohdillaan ja mahtaako toimia miten raskaammassa metallissa? Entä erot 410 ja 210 välillä, onko muita eroja kuin kanavien määrä? Kertokaa mitä ootte tykänny tästä vahvistimesta ja onko miten luotettava. Voi myös sanoa mitkä kaapit on omaan korvaan soinu parhaiten jos on testaillut eri kaappeja..
 
Kaapeista päästään siihen että kun tähän aina mainostetaan Marshallin 1960-sarjaa suositeltavana kaappina. Miten tässä toimis esim Mesan Roadking?
 
Ja en oo ite päässyt missään testaamaan tätä vahvistinta.. Testaan kyllä heti kun jossaki vaan pääsen että saan itekki todeta millanen peli on kyseessä.. Mutta näin alkajaisiksi aattelin kysellä täältä muiden mielipiteitä.
 
Koittakaa saada tekstistä jotain selvää
 
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
petrip
16.12.2013 22:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla näkyy olevan parhaillaan 4 kpl noita nuppeja myynnissä. Kertooko se jotain, en tiedä?
 
Dropped C
16.12.2013 23:04:29 (muokattu 16.12.2013 23:08:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=824920
 
Tässä ainakin näyttäisi hinta olevan ihan kohdillaan. Mesan skobesta lähtee enemmän alakertaa, kun Marsun peruskaapista. Monet eivät ilmeisesti noita 1960 - komeroita arvosta kovin korkealle, mutta tossa niitä on meidänkin reeniksellä monta kappaletta ja hyvä saundi niissä on. Tosin siis "kuivempi" ja keskiäänipainotteisempi, kuin Boogien kaapeissa.
 
Nupista en tiiä mittään.
 
Espoossa samanhintanen setti:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=827922
 
Aurora Borealis
17.12.2013 22:18:16 (muokattu 17.12.2013 22:20:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kohta vuoden kyseisellä nupilla soitellut, enkä ole kertaakaan katunut ostostani.
Suurin plussa on mielestäni äärettömän monipiuolinen soundimaailma, jonka neljästä eri kanavasta saa kaivettua. 3. ja 4. kanava taipuvat vaikka kuinka raskaaseen soitantaan, kun taas perinteisemmät kilinät irtoavat kahdelta ensimmäiseltä kanavalta.
Syö myös pedaaleja kyvin, aivan kuten täysputkikoneen kuuluukin. 100w nuppi on tietenkin melko äänekäs, ja mieleni tekisikin kokeilla JVM210H:ta, joka on "vain" 50w.
E: ja kaappina itsellä on ko. marsun 1960, joka sopii nupille vallan mainiosti, itse en ainakaan pidä valtavaa bassomökää pitävistä kaapeista.
 
Raskaisiin riffeihin ja hämyisiin melodioihin nojaavaa metallia teille tarjoilee: Unforeseen Consequences. http://maihinnousu.net/a/2512
Dr. Muff
18.12.2013 00:09:42 (muokattu 18.12.2013 00:18:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Torilla näkyy olevan parhaillaan 4 kpl noita nuppeja myynnissä. Kertooko se jotain, en tiedä?
 
Ehkä se kertoo myös myyntimääristä Suomessa. Toi JVM410 ei ole hinnalla pilattu ja on eka käyttökelponen marsu mitä mulla on ollut (superlead, superbass, JTM45, silver jubilee, JCM800 yms). Noi perinnemarsut on hienoja pelejä, mutta käyttökelpoisuus karisee siinä kun välillä pitää myös yrittää saada ne soundit vähän maltillisemmalla volalla ku täysillä eikä silti saatavilla ole kuin yksi soundi. Joojoo tosimies käyttää kitaran volapotikkaa mutku se ei vaan aina toimi kaikkeen. Ja toisaalta tähän asti noi nykymarsut a la JCM2000 ovat sitten soundin puolesta olleet selkeästi kehnompia.
 
Toi JVM on hienosti suunniteltu peli ihan iskuvaimennetuista tassuista asti lähtien pl rinnakkais fx looppi. Tai se on suunnitelty efekteille joissa level säätö ja vielä mieluusti vielä mix säätö joka mahdollistaa pelkän efektoidun ulostulon. Niin ja 4 kanava on ihan liian scoopattu ja vetelä mun, se varmaan pitää muuttaa vastaamaan OD1stä. Luulempa että 210:n OD kanava on nimenomaan toi 410:n OD2 joka on OD kanavista huonompi.
 
Käyttökelposuudeltaan ja soundiltaan toi jvm on tosi hyvä. Pääasiassa mulla toi on rectokaapin kanssa ja se on tasapainoinen kokonaisuus. Oon käyttäny myös muita kaappeja joissa esim heritage greenbäck tai G12-65, mutta kokonaisuutena toi rectokaappi v30lla palvelee parhaiten.
 
Luotettavuus mua noissa eniten arvellutti, mutta on se jo muutaman reissun ja iskun kestänyt ilman merkkejä hajoamisesta.
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
nikse1
29.01.2014 02:52:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitanpa miekin mielipiteeni ao. aiheesta. Itsellä siis kyseinen peli ja on hyvä. Saundi maailma on melko monipuolinen, elikkäs lähtee se perus Rock´n Roll, Trash ja vaikka Bläkmetal jos haluaa. Itse soittelen vm.-84 Marsun JCM 800-bassokaapin läpi ja Rickenbacker 4003 kanssa veivattuna lähtee se kuuluisa Lemmy soundikin kun vähän säätelee :) :)
 
xlat
03.12.2015 19:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaanpas pikkuisen... Hommasin nyt Marshall JVM 410H -vahvistimen. Seurana sillä on JCM 900 Lead 1936 -kaappi (2x12", 150W). Ostin myös uuden kitaran (Ibanez GRG170DX), joten nyt riittää totuteltavaa. Olen soittanut myös Yamahan Pacificalla uudella vahvistimella. Soittelen tällä vahvistimella kotioloissa, joten soundikokemukseni perustuvat vain hiljaisiin volyymeihin. Aiemmin mulla oli Marshallin TSL 100, joten kokemusta marsuista on jonkin verran.
 
Tätä vahvistinta olen nyt testaillut pikkuisen, eniten puhdasta kanavaa. Tässä ensikokemuksia:
 
Clean-kanavan vihreä moodi - tässä toimii vain gain, joten kotioloissa voi soittaa vain pienellä gainilla. Sitten oranssi moodi - pienellä gainilla puhdas, keskiverrolla mukava blues-särö ja kovalla gainilla alkaa olla jo kunnon rokkisärö. Punaisella moodilla tulee jo kunnolla säröä ja päästään ac/dc:n maailmaan.
 
Crunch-kanava on hieman voimakkaammin säröytyvä kuin clean. Gain-säätö toimii hyvin ja tältä kanavalta löytyy monenlaista hyvin perinteistä Marshall-säröä aina pienestä crunchista kunnon luukutussäröön saakka.
 
OD1 ja OD2 ovat melkein samanlaisia kanavia, pieniä sävyeroja on etenkin middle-säädön kohdalla. Pointti kahdessa kanavassa on enemmänkin se, että toiseen voi rakentaa komppisoundin ja toiseen soolosoundin ja sit voi vaihtaa lennossa säröstä toiseen. Pienellä gainilla tästä kanavasta saa irti aika modernin hevisoundin. Isommalla gainilla saakin sitten tuhdin soolosoundin. Kun ekat kaksi kanavaa ovat hyvin perinteisiä Marshall-kanavia niin minusta nämä kaksi OD-kanavaa ovat hyvin moderneja.
 
Tein pienen videon uuden kitaran ja vahvistimen äänestä, se löytyy youtubesta (ks. alla). En ole vielä tottunut tuohon kitaraan, joten soitto on ajoitttain räpellystä ja soitin vaan mitä mieleen juolahti. Videolla näkyy kanavien säädöt. Yhdessä kohtaa videota (OD1 ja OD2 välissä) on tauko kun piti käydä toisessa huoneessa. En vielä osaa leikata pätkiä pois videoista, joten se nyt sit jäi siihen :D
 
Video on äänitetty halvalla monomikrofonilla kaiutinkaapin edestä, hiukan sivuun kaiuttimen keskikohdasta.
 
Tässä video:
 
https://youtu.be/MnRyLLRP1Y4
 
Kalkulaattori
08.12.2015 14:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä ollut ongelmia kanavanvaihtajan kanssa? Ja jos on niin mimmosia? Itsellä on ollut vähän kaikenlaista, enkä oikeen ole oikein saanut paikallistettua mikä ja missä mättää.
 
Karvamammutti
08.12.2015 14:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalkulaattori: Onko teillä ollut ongelmia kanavanvaihtajan kanssa? Ja jos on niin mimmosia? Itsellä on ollut vähän kaikenlaista, enkä oikeen ole oikein saanut paikallistettua mikä ja missä mättää.
 
Sen kanavanvaihtajan yleisin vika on paskana oleva johto. Mutta mikäli ei piuhaa vaihtamalla korjaannu, voi olla joku niistä jalkakytkimistä kun temppuilee.
 
This bandwagon is full, take the next one.
Kalkulaattori
20.01.2016 13:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarvis jeesiä. fiksasin tota omaa jvm410h:n footswitchiä ja hävitin ruuvit. Pystyiskö joku kyseisen jalkakytkimen omistaja tsekkaaman kuin paksut ja pitkät ja millä kierteellä tulevat ruuvit tossa on?
 
Riku Rotten
28.10.2017 11:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan modaillut 410? Omaani haluaisin vähän perinteisemmän saundin. Viimeaikoina tullut soiteltua Piiviin Classic 30, koska sen perussaundi on "terveempi".
 
The Jack
28.10.2017 18:40:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riku Rotten: Onkos kukaan modaillut 410? Omaani haluaisin vähän perinteisemmän saundin. Viimeaikoina tullut soiteltua Piiviin Classic 30, koska sen perussaundi on "terveempi".
 
Ei ole tullut omaa JVM:ää modailtua, mutta hyvin monet muut ovat modailleet ja mielenkiintoisia juttuja aiheesta löytyy paljon. Esim.
 
http://jvmforum.com/phpBB3/viewtopic.php?t=8616
 
Tämä on ilmeisesti ihan parhaimpia malleja modailla, ja juurikin sitä perinteikkäämpää Marsu-soundia pitäisi näillä modauksilla saada esiin. Itse olen ollut tyytyväinen vehkeeseen sellaisena kuin se kaupasta tuli, ja ainoastaan lukenut näitä modausjuttuja. Myönnän että hiukan pelottaa myös vahvarissa olevat jännitteet, ettei tulisi tehtyä kotitekoista sähkötuolia.
 
Tami
28.10.2017 22:22:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riku Rotten: Onkos kukaan modaillut 410? Omaani haluaisin vähän perinteisemmän saundin. Viimeaikoina tullut soiteltua Piiviin Classic 30, koska sen perussaundi on "terveempi".
 
Tuossa jotain suameksi.
https://muusikoiden.net/artikkelit/1745
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
paristo
01.11.2017 14:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi pyörähtämässä tuollainen JVM 410 nuppi, mutta sai lähdöt aika nopeasti.
On kyllä monipuolinen laite siittä ei käy kiistäminen, mutta soundi oli toivottoman "ohut". Mesan Dual recton jälkeen kun tuota yritin ottaa setuppiini, niin meinas itku tulla, niin hengetöntä pihinää tuo tuotti. Lisäksi JVM päästi älyttömän määrän suhinoita ja muita häiriöääniä(tunnetusti). joten jouti kiertoon äkkiä! Treeniksellä myös toinen tuollainen nuppi ja se kuulostaa ihan samalta.
 
Tuo on ehkä vähän sellanen kompromissi, taipuu kyllä kaikkeen mutta ei oo hyvä missään. Vaikka isot pojat näillä taikoja tekevätkin.
Tuon JVM:n jälkeen hommasin Engl invader 100 -nupin, joka on mun mielestä parempi jokaisella osa-alueella. Yhtälailla monipuolinen kuin JVM, mutta soundi paljon parempi!
 
Nämä ovat toki vain minun mielipititä, mutta sitähän tässä kysyttiin. :) Ja mielipidehän on ku persreikä, jokaisella on yks!
 
Selvästi pidemmälle..
BulletFace
20.11.2017 16:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli kyseinen peli melkein kymmenen vuotta ja vaikka nuppi oli ominaisuuksiltaan varsin erinomainen eikä siitä puuttunut oikeastaan mitään, niin kyllä nuppi lopulta vaihtoon meni ja tilalle tuli Engl Savage.
 
JVM:n ongelman omalla kohdalla ainakin oli se, että nupista tuntunut löytyvän tanakkaa hyvää komppisoundia metallin jyystämiseen vaan soundi oli aina vähän ponneton vaikka kuinka yritti säätää. Muuten nupissa ei ollut kyllä moittimista ja varsinkin rokki hommiin loistava peli monipuolisuutensa takia.
 
Get the best and fuck the rest.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «