Arbitrator 01.12.2015 19:49:21 | |
---|
2016 mallisto näyttää lupaavalta ja F-musiikissakin tuntuivat luottavan tähän uuteen mallistoon, kun olivat jokunen viikko sitten rakentamassa Vantaan liikkeeseen uutta näyttävää Gibson seinää. Muutama yksilö uudesta line-upista sieltä jo löytyikin ja turvallisen tutultahan ne tuntuivat. |
Durty 02.12.2015 09:46:16 | |
---|
|
fox 02.12.2015 10:40:48 (muokattu 02.12.2015 10:43:52) | |
---|
Durty: Body pieces: Multi Monestakohan palasta tuo on tehty. Varmaan perinteiseen Flying V -tapaan kahdesta palasta runko, puun syyt "v"-muodossa. Tarkennuksena siis, keskisaumasta sinne alasakaran päihin. Muussa tapauksessa tarvittais todella paksu leveä lankku, ja ongelmana olis sitten sakaroitten mahdollinen kieroutuminen.. ;) |
Humppa-Pappa 02.12.2015 11:53:15 | |
---|
|
Juzpe 02.12.2015 12:39:21 | |
---|
fox: Varmaan perinteiseen Flying V -tapaan kahdesta palasta runko, puun syyt "v"-muodossa. Tarkennuksena siis, keskisaumasta sinne alasakaran päihin. Muussa tapauksessa tarvittais todella paksu leveä lankku, ja ongelmana olis sitten sakaroitten mahdollinen kieroutuminen.. ;) Nätti skitta mutta toi "slim taper" kaulaprofiili ei oo kyllä yhtään mun juttu. Tukee kättä tosi huonosti ja aiheuttaa kaikenmoista vaivaa ja harmia ihan fyysisesti. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Laulava Kylätohtori 02.12.2015 12:41:38 | |
---|
They pass too much electricity. -SRV |
Numb 02.12.2015 14:13:41 (muokattu 02.12.2015 14:16:55) | |
---|
Juzpe: Nätti skitta mutta toi "slim taper" kaulaprofiili ei oo kyllä yhtään mun juttu. Tukee kättä tosi huonosti ja aiheuttaa kaikenmoista vaivaa ja harmia ihan fyysisesti. Mulla on muistaakseni vuoden 2000 Flygari. Siinnä on semmoinen vähän littaisa kaulaprofiili, joka ei mun käteen tunnu ihan istuvalta, mutta sillä on kuitenkin jotenkin tosi helppo soittaa. Slim taper se ei oo, ainakaan samanmoinen kun LePa:ssa. Tosin CS slim taper taitaa olla eri kuin non-CS. Näin on intarwep -foorumeilla kerrottu, ei oo niin hyvää kokemusta ittellä, että voisin kantaa ottaa. Ei toi LePa:n ainakaan mikään kauheen luiro oo. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
jii.haanpaa 02.12.2015 14:18:45 | |
---|
fox: Varmaan perinteiseen Flying V -tapaan kahdesta palasta runko, puun syyt "v"-muodossa. Tarkennuksena siis, keskisaumasta sinne alasakaran päihin. Muussa tapauksessa tarvittais todella paksu leveä lankku, ja ongelmana olis sitten sakaroitten mahdollinen kieroutuminen.. ;) CS flygareissa yhden palan kroppia näkee. Tiedä sitten onko asialla mitään merkitystä, ainakin omassani ovat siivet olleet vatupassissa toistakymmentä vuotta. Tosiaan, melko tuhdista sahatavarasta tuollainen pitää veistää. |
mpekkanen 02.12.2015 14:28:41 | |
---|
pvais: Ei ole tilastoa, mutta oma kokemus asiasta. Allekirjoittaneen Less plus 2015 Gibson on parhaallaan kivijalka liikkeessä odottamassa uutta satulaa kuluneen tilalle. Kitara ollut käytössä tämän syksyn ja messinki satulaan on kulunut kielten punoksista urat, jonka vuoksi ei pysy vireessä. Kitaraan tulee maahantuojalta uusi erilainen satula tuon alkuperäisen tilalle. Näkyjään on mahdollista kulua samalle vuodelle. Toivottavasti uusi satula pitää vireen kunnossa :) Itse olen omaan Gibsonin Flying V kitaraan vaihdattanut luisen satulan, koska edelleninen meni paksuimman kielen kohdalta semmoiseksi ettei se kieli enää pysynyt siinä. Se kyllä kesti useamman vuoden ja voi johtua osaksi siitäkin, että käytin aika paksuja kieliä. Flying V kitarassahan tuolle paksulle E-kielelle tulee jonkin verran kulmaa tuossa satulassa virityskoneistoille. Nytkin on yksi halpa SG kitara johon pitäisi satularemppa tehdä. En ole vielä varma minkälainen siihen tulee, mutta täytynee miettiä. Messinkisiä satuloita on itselläkin ollut ja ei ne ole koskaan minulle mitään ongelmia aiheuttaneet. En vain itse niin kauheasti tykkää messingin soundista, jos vertaa vaikka esim. luiseen. Aika monia 70 ja 80-luvun Aria ja vastaavia soittimia on käynyt näpeissä joissa on tuo messinki siis toiminut todella hyvin satulassa ja ne toimivat edelleenkin. Johtuuko näiden uusien Gibsoneiden satuloiden ongelmat sitten paksummista kielityksistä tai siitä kielen kulmasta, niin en tiedä varmaksi. Ei kunnollisen messingin kuitenkaan pitäisi vuodessa mennä vielä piloille. Toisaalta ei jossain Les Paul tyylisessä kitarassa tule kovinkaan suurta kulmaa kieliin siinä satulassa. Onko syynä sitten se, että noissa on tuo "nollanauha" ja varsinainen satula on uriltaan sellainen että ne kielet pääsevät liikkumaan siinä sivuttaissuuntaisesti. Koska kunnollinen messingistä tehty normaali satula on kyllä kestävä. Jos sivuttaissuuntaista liikettä pääsee tapahtumaan, niin sitten se on varmaan aika sama mitä se materiaali on. Sellainen satula ei ole hyvä. Esimerkiksi Fenderillä oli joskus rullasatuloita stratocaster plus ja deluxe plus malleissa ja niissä oli joka kielelle yhtä leveä se kielen satulan ura. Paksummissa kielissä kieli saattoi olla jämäkästi kiinni satulassa, mutta ohkaiset kielet taas pääsivät liikkumaan sivuttaissuuntaisesti siinä rullassa. Joidenkin mielestä tuo ei niin haitannut, mutta itse en moisesta kyllä tykännyt. Kieltä venyttäessä, tuli sellaisia erikoisia vingahduksia... Joskus oli itsellä tällainen Strato plus ja se meni vaihtoon vaikka olisi varmaan muuten ihan hyvä soitin ollutkin, jos olisi vaan tuon rullasatulan vaihtanut johonkin normaalimpaan. Tässä Gibsonin kanssa on varmaan samantyylinen juttu, arvelisin. Toivottavasti saat kuitenkin hyvän kitaran, kun on satularemppa tehty :) |
fox 02.12.2015 14:31:26 | |
---|
jii.haanpaa: CS flygareissa yhden palan kroppia näkee. Tiedä sitten onko asialla mitään merkitystä, ainakin omassani ovat siivet olleet vatupassissa toistakymmentä vuotta. Tosiaan, melko tuhdista sahatavarasta tuollainen pitää veistää. Ei tarvitse olla ees customshoppi, 80-luvun puolenvälin Flying V CMT/V2 saattoi olla yhden palan runko, jopa saattoi lisäks olla yhden palan loimuvaahterakansikin. Jos sattui olemaan sellasta lankkua tulossa linjastolle.. ;) Mutta noin yleensä puhuen. =) |
jii.haanpaa: CS flygareissa yhden palan kroppia näkee. Tiedä sitten onko asialla mitään merkitystä, ainakin omassani ovat siivet olleet vatupassissa toistakymmentä vuotta. Tosiaan, melko tuhdista sahatavarasta tuollainen pitää veistää. Sää kö sen Benin CS-GoldTop flygarin sit pelastit kuleksimasta? Oli meinaan mulla kans koeajossa. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
jii.haanpaa 02.12.2015 14:40:14 | |
---|
Juzpe: Sää kö sen Benin CS-GoldTop flygarin sit pelastit kuleksimasta? Oli meinaan mulla kans koeajossa. Sellainen vahinko pääsi tosiaan käymään. Helmi sialle, mutta pitäähän niitä päähänpinttymiä toteuttaa. |
Juzpe 02.12.2015 14:42:44 | |
---|
jii.haanpaa: Sellainen vahinko pääsi tosiaan käymään. Helmi sialle, mutta pitäähän niitä päähänpinttymiä toteuttaa. Helvetin hyvä soitin, mutta mulla ei ihan kestäny perse sen hankintaa. About kuukaudeksi se mukava setä sen mulle koeajoon lainasi. "Jouduin tyytymään" kotimaiseen Les Paul-versiointiin :D Ei o kyllä harmittanut. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Dinorocker 02.12.2015 19:15:01 (muokattu 02.12.2015 19:27:07) | |
---|
fox: Varmaan perinteiseen Flying V -tapaan kahdesta palasta runko, puun syyt "v"-muodossa. Tarkennuksena siis, keskisaumasta sinne alasakaran päihin. Muussa tapauksessa tarvittais todella paksu leveä lankku, ja ongelmana olis sitten sakaroitten mahdollinen kieroutuminen.. ;) Mun 2001 Flying V on kahdesta palasta siten että pienempi siivu on melko tarkkaan siitä kohtaa kun pleksi menee, siltä puolen missä potikat ja siis "suoraan" siitä tallan kohtaa/jälkeen. Eli about 1/3 osaa ja ei siis V-muodossa. Helvatin hyvä kitara, silti saa sen oikeaan hintaan ostaa.. Rumpali kun olen. Turbo!!! |
Navdi 03.12.2015 09:04:59 | |
---|
Oliko jollakulla Gibson ja/tai SG -asiantuntijalla mielipidettä ja/tai omakohtaista kokemusta tosta 2016 Gibson SG Standard (Traditional) -mallista: http://www.gibson.com/Products/Elec … c-Guitars/2016/USA/SG-Standard.aspx Pieniä muutoksia näyttäis olevan pari, esim. tuo kaulan liitoskohta vaikuttais olevan sellanen että sallisi paremman accessin ylänauhoille ja onko tuo kaulamikin paikkakin hieman eri kuin joidenkin vuoden malleissa? Nämä erot siis mitä huomasin ihan valokuvasta verrattuna vaikka 70-luvulla tehtyihin isolapaisiin SG:ihin. "I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister |
Krice 03.12.2015 10:29:53 (muokattu 03.12.2015 10:30:09) | |
---|
Navdi: Oliko jollakulla Gibson ja/tai SG -asiantuntijalla mielipidettä ja/tai omakohtaista kokemusta tosta 2016 Gibson SG Standard (Traditional) -mallista: Kannattaa tarkistaa Chapmanin ja kapteenin SG-arvio. Ne tekee varmaan kaikista 2016-malleista videot. SG:n high performance -mallissa accessin parantamiseksi hihnatappi on jopa siirretty sarveen! www.youtube.com/watch?v=fM9_u52nN9k |
mrk 04.12.2015 13:45:53 | |
---|
"Short On Long Term Goals" |
tumppusormi 04.12.2015 16:19:31 | |
---|
mrk: Hyvällä alella tyrkytetään 2015 malleja pois myymälöistä, esim http://www.dv247.com/assets/emailco … n-20151203/images/DV247Gibson-A.jpg Onko tuossa näkyvät peace mallit vuoden 2015 mallistoa vai jotain aikaisempaa? Tuollainen sininen peace olisi aika nätti. Joulukin lähestyy niin tässä tulee paha iso G gas. Ja onko noi peace mallit slim taper kaulaprofiililla ? Paksumpi kaulaiset ei sovi kätöseen kovin hyvin. |
McNulty 04.12.2015 23:10:14 | |
---|
Flygari kiehtoi siihen asti kunnes luin sanat "slim" ja "taper". Tuo profiili ei vaan toimi meikäläisen tassuun, ei lainkaan. Miksi ihmeessä esim. toista väriä ei voisi saada 50s-profiililla? moving in stereo |
tumppusormi 05.12.2015 09:33:03 | |
---|
tumppusormi: Onko tuossa näkyvät peace mallit vuoden 2015 mallistoa vai jotain aikaisempaa? Tuollainen sininen peace olisi aika nätti. Joulukin lähestyy niin tässä tulee paha iso G gas. Ja onko noi peace mallit slim taper kaulaprofiililla ? Paksumpi kaulaiset ei sovi kätöseen kovin hyvin. Peace olikin vuoden 2014 mallistoa. Slim taper kaulu kuitenkin. Miksi noi Peacet on alessa, tai siis mikä niissä oikein tökkii ? Itseäni kiinnostaa ja lompakkokin saattaisi venyä, mutta jos jäleenmyynti onkin sitten kiven takana, jos joskus joutuu myymään, niin olisi kiva tietää miksi keppi ei tee kauppaansa. |