Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikko, kuunteletko musiikkia?
1 2 3
Angra Mainyu
16.11.2015 09:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunnen monta musiikin tekijää, jotka ei kuuntele kuin omaa musiikkia, sitä tehdessä ja soittaessa.
 
"Ei jaksa, ei kiinnosta muiden musiikki."
 
Onko teillä samoja viboja?
 
phiit
16.11.2015 09:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Angra Mainyu: Tunnen monta musiikin tekijää, jotka ei kuuntele kuin omaa musiikkia, sitä tehdessä ja soittaessa.
 
"Ei jaksa, ei kiinnosta muiden musiikki."
 
Onko teillä samoja viboja?

 
Ei todellakaan, musiikki on elämä ja soi käytännössä kokoajan ja uusia/vanhoja bändejä bongattua jatkuvasti.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
baron
16.11.2015 10:24:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä "joudun" keikoilla soittamaan tanssimusiikkia ja varmasti en kuuntele sitä muulloin kuin duunin takia eli vain silloin kun treenaan uutta piisiä niin kuuntelen originaalia.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
barclay
16.11.2015 10:38:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenlaista musaa tulee kuunneltua. Niin fiilistelypohjalta kuin inspiraatiotakin hakiessa. Musiikki on tie, totuus ja elämä.
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
Rämppy
16.11.2015 12:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Amatööri kun oon, niin kuuntelen ja soitan musiikkia niin paljon kuin aikaa muilta asioilta liikenee.
 
Saahan sitä sanoa.
Socialite
16.11.2015 13:57:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ainakaan omaa soittoa tai musiikkia kuuntele. Enkä musiikin parissa päivittäin töitä tekevänä jaksa hirveästi enää kotona muutenkaan kuunnella musiikkia, pelaan mieluummin pleikkaria. No, viikonloppuisin saatan kaivaa jotain hyvää musaa ja viskipäissään fiilistellä.
 
"I don't understand what is up with my feet, I used to have the groove now I can't find a beat"
Vessajono
16.11.2015 14:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen päivä päivältä enemmän sitä mieltä että musiikki on paskaa.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
jukkajylli
16.11.2015 15:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enimmäkseen kuuntelen viran puolesta. Eli kun joutuu ottaan haltuun.
 
Stidi alla.
Spedemix
16.11.2015 17:24:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla käväs sellainen vaihe teini-ikäisenä että en kuunnellut kuin omaa musaani (vähän niinku Princellä). Aika nopeesti siitä onneksi toipui.
 
Oon huomanu että aika usein kun on sellainen kyyninen vaihe päällä että mitään uutta musaa en tuu löytämään, nimenomaan silloin mun kannattaa suunnata katseeni genreihin joihin en ole aikaisemmin tutustunut (tai joista olen vuosien varrella vieraantunut). Juuri tuo teini-iän kriisi ratkesi siihen että musamakuni puolivahingossa aukesi uusiin uomiin (konemusa -> rock).
 
Pari vuotta sitten rokkimusa ei enää maistunut samalla lailla ja mietin pitäiskö taas jättää musan kuuntelu kokonaan pois. Björk (ja sen vanavedessä konemusa) tuli ja pelasti mut.
 
Ylläolevan pointti: jos kuuntelemasi musa ei maistu sillä hetkellä, tarttuu tiukasti johonkin uuteen. Yllättävän nopeesti maku palautuu tuoa tietä.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Milkop
16.11.2015 18:45:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Yllättävän nopeesti maku palautuu tuoa tietä.
 
Tarvitseeko sen nyt välttämättä palautua, mutta laajenemisesta tuskin on haittaa.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Henri Henri Olavi
16.11.2015 21:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottahan toki. Syön myös ruokaa ja juon nesteitä.
 
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
ekikoo
17.11.2015 12:56:51 (muokattu 17.11.2015 12:57:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kuuntelu on must mutta uusien bändien etsiminen ollut useamman vuoden jo tosi laiskaa. Mulla ei esim ole enää maksullista spotifytä, kun sitä tuli niin vähän käytettyä. Opettelumielessä eniten soi biisit, vaikka olenkin amatööri.
 
I would if I could...! Bitch!
tender.insanity
17.11.2015 13:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä juuri. En omiakaan oikein kuuntele. Hiljaisuus on kivempaa omalla ajalla. Päivät pitkät joutuu töissä kuuntelemaan akkojen kaakatusta ja kotona akka nalkuttaa ja lapsella 24/7 puheripuli. Siihen enää kaipaa mitään vitun musiikin kuuntelua lisäksi.
 
Olisivat kaikki vain hiljaa, saatana!
 
Spedemix
17.11.2015 13:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop: Tarvitseeko sen nyt välttämättä palautua, mutta laajenemisesta tuskin on haittaa.
 
Nojoo, maku laajentuu, that is given mutta kun rupesin ahmimaan konemusaa oikein huolella v.2013 eteenpäin, myös tuttu ja turvallinen rockmusa alkoi maistumaan taas sen rinnalla. Tätä tarkoitin tuolla "palautumisella".
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
joku muu sikko
17.11.2015 16:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olisin oikea muusikko, niin sanoisin että en ole ikinä kuunnellut omia levyjäni sen jälkeen kun ne on tehty Se kuulostaa jotenkin siistliltä sanoa silleen.
Ja toinen juttu että sitten kun olisin potkittu jostakin pändistä, niin sanoisin että en ole IKINÄ kuullut niiden uusia levyjä jotka on tehty sen jälkeen kun mut lempattiin, vaikka olisinkin itkenyt itseni uneen joka ilta niiden tahdissa.
 
Epämuusikko
17.11.2015 16:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kausittain menee, aika ja innostus ei aina kohtaa. väh. 8 tuntia päivässä tulee kuitenkin musan kanssa taaplattua, kai sekin jotain on.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
JudeJude
17.11.2015 21:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuu juuri kuunneltua sen lisäksi mitä opiskelun ja töiden puolesta "pitää". Sit mitä kuuntelen on sellaista mitä en itse osaa enkä tee.
 
Tosin tänään ostin nappikuulokkeet ekaa kertaa pariin vuoteen. Oli todella outoa kävellä kaupungilla silleen että musa soi. En tiedä tykkäänkö.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Vessajono
17.11.2015 21:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Tosin tänään ostin nappikuulokkeet ekaa kertaa pariin vuoteen. Oli todella outoa kävellä kaupungilla silleen että musa soi. En tiedä tykkäänkö.
 
Tää on kyllä jääny. Mulla oli n. 15-18-vuotiaana sellanen kausi että jos en ollu himassa niin mp3-soitin oli aina taskun pohjalla ja napit korvissa. Jos olin himassa niin istuin tietokoneella luurit päässä tai makasin sängyllä lukemassa levyjä kuunnellen. Illalla kun menin nukkumaan, laitoin jonkun levyn soimaan ja aamulla se samanen levy herätti.
 
Nykyään ainut paikka missä poikkeuksetta aina tulee kuunneltua musaa, on auto.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne. reaper666: ei kauhean vakuuttavaa, että tarvii noin monta kokemusta ennen kuin tajuaa tunkea cheddaria perseeseen.
zekeode
17.11.2015 22:40:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä sitä ole vuosiin jaksanut. Ehkä joku päivä taas pystyy keskittymään. Nykyään nautttii hiljaisuudesta paljon enemmän.
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
joku muu sikko
18.11.2015 08:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luurit päässä tulee työpäivätki vietettyä. Spotifyn viikon suositukset on hyvä. Sieltä löytää tärppejä bändeihin jotka on lähellä omaa musiikkimakua. Tai ainakin alkaa miettimään että onko mulla näin paska musiikkimaku.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «