Balladi 19.04.2013 16:52:30 | |
---|
Itse olen tässä pikkuhiljaa tutustunut Caven tuotantoon, ja herra on kyllä vienyt mukanansa aika hyvin. Vaikka myönnettäköön, en ole vielä kuunnellut Nocturamaa tai Dig Lazarus Digiä. Mutta kaikki muut albumit, tämä uusinkin, uppoavat tosi hyvin. Myös The Birthday Partyn levyt ovat täyttä rautaa. Nickin musiikissa viehättää monipuolisuus. Lempi-albumeja on todella vaikea päättää, mutta jos jotain pitäisi mainita niin Tender Prey, Henry's Dream, Murder Ballads ja The Boatmans Call. Caven laulunkirjoitukseen en sen pahemmin ota kantaa, mutta jos se jossain vaiheessa olikin vähän innotonta, niin uusin levy todistaa aivan muuta. |
Röntgen-Jeesus 16.07.2013 20:58:33 | |
---|
Jumalauta että tällä hetkellä potkii Let love in & Murder ballads! Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. |
Balladi 17.07.2013 01:30:03 | |
---|
Röntgen-Jeesus: Jumalauta että tällä hetkellä potkii Let love in & Murder ballads! Näissä kahdessa on kyllä niin samanlainen meininki, että voisvat olla samaa levyä. Paitsi Let love in:issä on kyllä sähkösemmät kitarat, ja enemmän semmonen blues-henkinen. |
seventy4 08.01.2014 23:13:36 | |
---|
Live from KCRW kuuntelussa. Hieno kokonaisuus. Etenkin Push the sky away pesee studio version. Jack the ripper lopussa huipentaa iltamat.Komiaa. |
slowdive 15.07.2015 18:43:23 | |
---|
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley) |
Kipponi 16.07.2015 22:41:39 | |
---|
Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. Asun EU:n Kuuban osavaltiossa. Olen ajan ja tiedon herra. |
Tympee Huttunen 17.07.2015 08:00:47 | |
---|
Kipponi: Mites itsari? On kai sekin mahdollista. No on tai ei, ei kuulu meille yhtään. Tosi ikävä juttu. Ei tarttis kenenkään omaa lasta haudata:( |
Kipponi 17.07.2015 09:08:45 | |
---|
Lastinen: No on tai ei, ei kuulu meille yhtään. Tosi ikävä juttu. Ei tarttis kenenkään omaa lasta haudata:( Ei niin se on omaisille kuuluva asia. Mun ei tartte, kun olen viisas. 0 lasta 2 kissaa on toimiva yhdistelmä. Selkeästi edustat toisinpäin olevaa yhdistelmää. Ei tuo Caven musiikki nyt mitään hilpati meininkiä ole, joten.. Diggaan kyllä miehestä valitettavasti vain kerran nähnyt Finlandia talolla. Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. Asun EU:n Kuuban osavaltiossa. Olen ajan ja tiedon herra. |
Carvel 18.07.2015 01:22:16 | |
---|
Kipponi: Ei niin se on omaisille kuuluva asia. Mun ei tartte, kun olen viisas. 0 lasta 2 kissaa on toimiva yhdistelmä. Selkeästi edustat toisinpäin olevaa yhdistelmää. Ei tuo Caven musiikki nyt mitään hilpati meininkiä ole, joten.. Diggaan kyllä miehestä valitettavasti vain kerran nähnyt Finlandia talolla. Mitä säää selität ": D" |
Kipponi 18.07.2015 16:13:52 | |
---|
Carvel: Mitä säää selität ": D" Elämän "totuuksia". Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. Asun EU:n Kuuban osavaltiossa. Olen ajan ja tiedon herra. |
Muovinen 19.07.2015 20:44:10 | |
---|
Tulee vihdoin tsekattua tämän herran tuotanto paremmin, kun nappasin huutonetistä kuusi levyä kerralla. Aina oon tykänny siitä, mitä oon kuullu mutta jotenkin jääny levyt ostamatta. |
Muovinen 11.09.2015 15:05:50 | |
---|
Jatkanpa vielä aiheesta. Nyt on levyihin tullut tutustuttua ja ainakin muutama niistä on hahmottunut jollain tavalla. Hankin siis levyt Good Son, Henrys Dream, Let Love In, Murder Ballads, Boatmans Call, No More Shall We Part ja vielä kirpparilta muoveissa olleen The Firstborn Is Deadin. Olen kuunnellut kaikkia jonkun verran ja sitten syventynyt niihin, jotka tuntui helpoiten lähestyttäviltä näin alkuun. Ei kuitenkaan ole kyse mistään pirteästä menomusasta, jonka saa pureskeltua yhdellä kuuntelulla. Boatmans Call on tällä hetkellä se rakkain kokonaisuus ja se piti hommata myös vinyylillä. Alusta loppuun ihan timanttia tunnelmointia. Let Love In puolestaan kuulosti aluksi jotenkin ärsyttävältä mutta huomasin, että se johtuu lähinnä hieman kylmistä ja diskanttisista soundeista - biisit on aika pirun kovia! Oiskohan tuo vinyylillä vähän lempeämmän kuuloinen? Murder Ballads on myös hieno mutta hieman epätasainen kokonaisuus. Viimeisimpänä olen kuluttanut No More Shall We Partia ja kyllä tällä on hyvät mahikset nousta ihan Boatmanin peesiin, ei vain ole niin välittömästi sulava platta tämä. Muista levyistä en vielä halua sanoa mitään. Muistan kuulleeni Into My Armsin joskus nuorempana ja se kuulosti aivan umpitylsältä pimputtelulta jossa ei ollut mitään koukkua. Vittu että voi ihminen olla väärässä. |
Kipponi 11.11.2015 10:45:34 (muokattu 11.11.2015 10:52:31) | |
---|
Markkinat tekevät ostajista ja myyjistä vihollisia. Jokaisessa kaupankäynti tilaisuudessa yksi osapuoli saa enemmän vain jos joku toinen osapuoli saa vähemmän. |
reaper666 11.11.2015 12:22:00 | |
---|
|
Kyllähän niitä huumeita saa. Isoilla kirkoilla erittäinkin helposti. RIP, erittäin ikävä onnettomuus. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Muovinen 23.08.2016 15:35:51 | |
---|
"Nick Cave & the Bad Seeds julkaisee Skeleton Tree -nimisen albuminsa 9. syyskuuta. Kappaleet saavat ensi-iltansa päivää aiemmin, 8.9., kun One More Time with Feeling -elokuva esitetään yhden illan ajan elokuvateattereissa ympäri maailman, myös Suomessa! One More Time with Feeling on Andrew Dominikin ohjaama elokuva, jossa soittovideot, haastattelut ja Caven improvisoitu pohdiskelu kulkevat lomittain. Nykytrendin mukaisesti kyseessä voi siis todeta olevan visuaalinen albumi." Official trailer: http://www.nickcave.com/music/nickc … -one-time-feeling-official-trailer/ Olipa mahtavaa, että tämä elokuva saatiin myös suomalaisiin teattereihin ja lippu totta kai löytyy Oulun näytökseen. Edellisen levyn laadun ja tulevan levyn taustalla vaikuttaneiden tapahtumien vuoksi voisi odottaa aika kovaa julkaisua taas kerran. Herran levyt ovat pyörineet viimeisen vuoden aikana soittimessa ahkerasti ja 20 000 Days On Earth odottaa hyllyssä katsomista ennen seuraavaa leffateatteriretkeä. Vielä muutama levy on noista vanhoistakin kuulematta, joten herkkua riittää vielä pitkäksi aikaa. Onkos muita elokuviin menijöitä? |
Kipponi 23.08.2016 15:58:51 | |
---|
Ai ai komeeta mustavalkoista kuvaamista. Leffa on tietysti nähtävä. Markkinat tekevät ostajista ja myyjistä vihollisia. Jokaisessa kaupankäynti tilaisuudessa yksi osapuoli saa enemmän vain jos joku toinen osapuoli saa vähemmän. |
konehes 23.08.2016 16:42:45 | |
---|
Muovinen: Onkos muita elokuviin menijöitä? Kyllä! Liput on hankittuna ja trailerin perusteella on lupa odottaa hienoa elokuvaa. Nick Cave on tuntunut elävän edellisestä levystä lähtien uutta uljasta kukoistuskautta. Push the Sky Away on mainio levy ja sen jälkeisellä kiertueella mies bändeineen oli kovassa vedossa. Näin porukan kolmesti ja jokainen keikka oli intensiivinen kokemus. Etenkin Tukholman "soolokeikka", eli Nick Cave ja yhtä vaille täysi The Bad Seeds, oli värisyttävä veto. Mielestäni 2000-luvun alun levyt alkoivat toistaa itseään ja Grinderman oli jo syntyessään aika väsynyt yritys, mutta nyt on asiat aivan eri tolalla. cherub with heavy metal machine |
Henri Henri Olavi 23.08.2016 21:20:35 (muokattu 23.08.2016 21:21:36) | |
---|
Muovinen: Onkos muita elokuviin menijöitä? Totta munassa. Liput toki hallussa. Tulee se levykin sopivasti samana päivänä (ainakin niin lupailevat ennakkotilaajille), niin pääsee heti leffan jälkeen kuuntelemaan. Odotan suuresti. ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio |
carnation 02.09.2016 10:28:43 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |