Sarko 03.11.2015 10:39:29 | |
---|
John My: Varmaankin artisti oli jopa etukäteen harjoitellut treenikämpällään, mihin kohtaan vahvistin kaappia telon kitarani lavashown lopussa, ettei mene samalla kaiutin rikki? Tämähän oli täysin etukäteen suunniteltua lavashown suunnittelua, siitähän olemme taas kaikki yllättävän samaa mieltä? Valokuvaajaakin oli informoitu tietysti etukäteen, missä olisi hyvä paikka ottaa pari fotoa kitaranhajoituksesta lehden kanteen? Ehei, pojat, kyllä se oli artistin, kuten Jimi Hendrixin tempperamenttia, jolla hän korosti musiikkinsa piirteitä, jonka lyriikassa kerrottiin Vietnamin sodasta, kitaralla matkittiin mm. konekiväärin ääniä, helikopteria. Teiltä jää kokematta musiikin kuuntelemisessa paljon pois, jos teilaatte kaiken vain liiketoimintaan ja mainontaan rajoittuneina ilmiöinä, avatkaa siis mielenne ja antakaa artisteille mahdollisuus tehdä asioita aivan puhtaan tunnereaktion ja fiiliksen pohjalta? Seuraavassa linkissä Pete Townshendin pohdintaa kitaranhajoituksistaan 1960-luvulta: http://www.rollingstone.com/music/n … -interview-part-one-19680914?page=2 Townshendin kamojen paskonta alkoi vuonna 1964, kun hän vahingossa hajoitti Rickenbackerinsa lavalla ja pisti loputkin kepistään paskaksi. Se mikä alkoi intuitiivisena toimena, kehittyi selkeäksi ja harkituksi showelementiksi vuosien varrella kunnes loppui aikanaan. Rokkihan pelasi ja pelaa edelleen taiteellisen ilmaisun sekä lavashown välisellä rajapinnalla. Muinoin soitinten pirstominen oli jotain uutta ja outoa, jopa vaarallista aggressiota henkivää toimintaa. Albertin kännipäissään hajottamat kepit olivat varmaan täällä Härmässä jännä homma 1970-luvun alussa muttei maailmanlaajuisessa mittakaavassa mitään uutta tai ihmeellistä. Kuinka monta kitaraa Albert edes lavoilla lopulta hajoitti? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Sarko 03.11.2015 10:40:03 | |
---|
juici: Paitsi jos laite alkaa kesken keikan oikutella ja pilaa keikan aiheuttaman tunnetilan. Kts. Kie Von Hertzen. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
arppah8 03.11.2015 10:43:58 | |
---|
juici: Paitsi jos laite alkaa kesken keikan oikutella ja pilaa keikan aiheuttaman tunnetilan. Been there, on lentänyt strato pään päältä lattiaan kesken esiintymisen kun vastavaihdetusta kielisetistä napsahtaa ylä-E 20 sekuntia biisin alun jälkeen. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
John My 03.11.2015 10:44:16 | |
---|
No, kun olen ajatteleva ihminen, keksin yhden tavan, jolla suomen rockbändejä, voitaisiin tukea? Muusikoiden net on kaikesta päätellen täynnä kirjoittelijoita, joita omat suosikit eli artistit kiinnostavat suuresti. Miksi muusikoiden netissä ei ole make a donation nappulaa, jolla voisimme kaikki suomen rockelämää tukea, antamalla pieniä lahjoituksia, tätä kautta bändien fanitileille? Kertokaa, kun liiketoiminnasta paremmin tiedätte? Motivaatiota lahjoituksiin ja tukemiseen lisäisi varmaankin lista nimimerkeistä ja artisteista, jotka suosikkejaan tukevat? |
Sarko 03.11.2015 10:46:21 | |
---|
John My: No, kun olen ajatteleva ihminen, keksin yhden tavan, jolla suomen rockbändejä, voitaisiin tukea? Muusikoiden net on kaikesta päätellen täynnä kirjoittelijoita, joita omat suosikit eli artistit kiinnostavat suuresti. Miksi muusikoiden netissä ei ole make a donation nappulaa, jolla voisimme kaikki suomen rockelämää tukea, antamalla pieniä lahjoituksia, tätä kautta bändien fanitileille? Kertokaa, kun liiketoiminnasta paremmin tiedätte? Motivaatiota lahjoituksiin ja tukemiseen lisäisi varmaankin lista nimimerkeistä ja artisteista, jotka suosikkejaan tukevat? Tuen kotimaisia suosikkiartistejani ostamalla heidän levytyksiään, fanituotteitaan ja ostamalla pääsylippuja heidän keikoilleen. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Funkånaut 03.11.2015 10:48:01 | |
---|
juici: Paitsi jos laite alkaa kesken keikan oikutella ja pilaa keikan aiheuttaman tunnetilan. Princehän pisti skebansa vaakalentoon Hartwallin keikalla ekan biisin aikana ja kivasti lavaan pamahti. Hetken päästä soitteli ainakin hyvin samanlaisella ja toimi moitteetta. Mikä lie sitten ollut vikana. "Every time you eat an egg, you are denying somebody somewhere a roast chicken." - James May |
Dirtyh 03.11.2015 11:06:36 | |
---|
John My: No, kun olen ajatteleva ihminen, keksin yhden tavan, jolla suomen rockbändejä, voitaisiin tukea? Muusikoiden net on kaikesta päätellen täynnä kirjoittelijoita, joita omat suosikit eli artistit kiinnostavat suuresti. Miksi muusikoiden netissä ei ole make a donation nappulaa, jolla voisimme kaikki suomen rockelämää tukea, antamalla pieniä lahjoituksia, tätä kautta bändien fanitileille? Kertokaa, kun liiketoiminnasta paremmin tiedätte? Motivaatiota lahjoituksiin ja tukemiseen lisäisi varmaankin lista nimimerkeistä ja artisteista, jotka suosikkejaan tukevat? Mä just katoin että Mustajärven Pate tienasi viime vuonna 3 kertaa sen verran kuin minä. Keikkalippujen osto saa riittää. |
mpekkanen 03.11.2015 11:16:27 | |
---|
Sarko: Tuen kotimaisia suosikkiartistejani ostamalla heidän levytyksiään, fanituotteitaan ja ostamalla pääsylippuja heidän keikoilleen. Tämä juuri. Kyllähän Hurriganesiltakin on juuri uutta boksia saatavilla, jos haluaa tukea kyseistä bändiä. Nykyään on kyllä enemmän saatavilla kaikenlaista oheiskrääsää varmaan enemmän kuin koskaan hyvinkin monella bändillä. On paitoja, kaikenlaisia vaatteita, mukeja ja jopa Rammstein julkaisi jo muutamia vuosia sitten CD-boksin jossa oli jokaisen orkesterin jäsenen nimikko dildo mukana :) Jostain kumman syystä itseä ei kuitenkaan kiinnosta tukea suoraan rahalla minkään orkesterin soittimien hajoittamista, mutta se on taas toinen juttu ja muutenkin nykyään aika pienimuotoista. Ainakin minusta on kurja katsella hyvien kitaroiden turhaa hajoittamista, mutta mitäpä siitä... |
Jäärä 03.11.2015 12:06:21 (muokattu 03.11.2015 12:06:39) | |
---|
mpekkanen: Jostain kumman syystä itseä ei kuitenkaan kiinnosta tukea suoraan rahalla minkään orkesterin soittimien hajoittamista, mutta se on taas toinen juttu ja muutenkin nykyään aika pienimuotoista. Ainakin minusta on kurja katsella hyvien kitaroiden turhaa hajoittamista, mutta mitäpä siitä... Itse en ainakaan tue tällaista toimintaa. Keikoilla käyvä yleisö maksaa soittimen hajoituksen. Itse olen harras kierrättäjä ja vaadin sitä samaa myös artisteilta. Mikä siinä on niin vaikeaa? Äkillisen musiikillisen kokemuksen johdosta tai jostain harmituksen syystä artistia alkaa kiristää vanne päässä siihen malliin, että hän päättää tuhota vandaalinmakkaroissaan pitelemänsä instrumentin (jonka joku lapsi on indokiinassa hennoin mutta känsien kovettamien käsien avulla veistänyt jostain uhanalaisesta puusta) MUTTA hillitseekin hieman itseään, asettaa huonon ja epäkelvon instrumentin siististi syrjään. Sitten keikan jälkeen vie sen vaikkapa lähimpään kierrätyskeskukseen. Edellyttäen tietysti, että se on toimiva. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Lunnu 03.11.2015 12:12:40 | |
---|
Jäärä: Itse en ainakaan tue tällaista toimintaa. Keikoilla käyvä yleisö maksaa soittimen hajoituksen. Itse olen harras kierrättäjä ja vaadin sitä samaa myös artisteilta. ... Hiatti tuosta aiheesta on jopa laulunkin väsännyt https://www.youtube.com/watch?v=_diKw9F6t3U Nostalgy is not what it used to be |
Jäärä 03.11.2015 12:22:54 | |
---|
Miksi ne vandaalit ovat aina tai suurimmaksi osaksi kitaristeja? Itseäni kiinnostaisi nähdä jonkun kuuluisan viulistin kumartavan konsertin päätteeksi ja sitten lyövän laina-stradivariuksen päreiksi kapun korokkeeseen. Miksi näin ei tapahdu? Ovatko esim. klasarisoittajat pumpattu täyteen rauhoittavia ja beetasalpaajia? Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
LordWinter 03.11.2015 14:22:32 | |
---|
Jäärä: Miksi ne vandaalit ovat aina tai suurimmaksi osaksi kitaristeja? Itseäni kiinnostaisi nähdä jonkun kuuluisan viulistin kumartavan konsertin päätteeksi ja sitten lyövän laina-stradivariuksen päreiksi kapun korokkeeseen. Miksi näin ei tapahdu? Ovatko esim. klasarisoittajat pumpattu täyteen rauhoittavia ja beetasalpaajia? Kitarat on halvempia ja niitä on muutenkin maailmassa liikaa niin sopii vähän rikottaakin. "Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus |
Vessajono 03.11.2015 14:34:10 | |
---|
Jäärä: Miksi ne vandaalit ovat aina tai suurimmaksi osaksi kitaristeja? Liittyy varmaan läheisesti kitaristien tunnetusti planeetan kokoiseen egoon. Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne. |
John My 03.11.2015 14:39:17 (muokattu 07.11.2015 08:51:06) | |
---|
--------------------------------- |
-------------------------------------- |
John My 03.11.2015 18:46:13 | |
---|
Olen ollut eräässä yhteydessä keikalla Pitkä Lehtisen kanssa, jota arvostan loistavana bluessoittajana. Samalle keikalle tuli vierailemaan Cisse Häkkinen, joka lauloi Only Onen ja i will stayn, mutta pitkä soitti bassoa. Siinä toteutui minun suosikkibasistit bluesin ja suomalaisen rockin alueella. Molemmilla on omanlaisensa vanhan tyylinen, hieno tatsi basson soittoon. |
Funkånaut 03.11.2015 19:00:38 | |
---|
Sepi Kumpulainen on nimmaroinut mun kitaran. "Every time you eat an egg, you are denying somebody somewhere a roast chicken." - James May |
Vessajono 03.11.2015 19:01:47 | |
---|
Mika Luttinen on sanonu mua omituiseks. Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne. |
J.Hollström 03.11.2015 20:00:51 | |
---|
Junnut vois mennä dadaan jauhamaan sitä paskaansa. Mut back to Ganes. Boxi ollut kuuntelussa ja yllättäen Tsugu Way ja Crazy Days nostaneet profiiliaan. Kovaa diu diuta Ileltä. |
kivisuo 03.11.2015 20:33:48 | |
---|
J.Hollström: Junnut vois mennä dadaan jauhamaan sitä paskaansa. Mut back to Ganes. Boxi ollut kuuntelussa ja yllättäen Tsugu Way ja Crazy Days nostaneet profiiliaan. Kovaa diu diuta Ileltä. Jailbait Stalemate, Kyllä se on kunnon mättöä. |