benny 31.10.2015 13:02:59 | |
---|
Gabe: Onhan olemassa myös ns. hybridi fuzzeja joissa on GE ja SI trankut. Mulla oli yksi DAMin loota mikä kuulosti ihan täysveriseltä germanium lootalta mutta ei ollut herkkä lämpötiloille. Analog Man Sun Face oli hauska kun sai aina vähän jännittää mitä tällä kertaa tulee. :D Lämpötilan muutoksiin reagoiva fuzzi on yhtä hyvä ja miellyttävä kuin kitara jonka virittimet ei jaksa pitää virettä. shitfuck inc. |
Sarko 31.10.2015 16:53:14 | |
---|
GE/SI-hybridi kiinnostais toimintavarmuutensa puolesta, ois ikävää jos esim. komppeja vedellessä ja laulellessa fuzzi vaan geitrais ja pieris holtittomasti. Varmaan joku Tonebender tai fiksattu, middle-painotteinen FF-pitäis ottaa testiin uusiks. Tai sitten laittaa kylmästi Muffi, taatut pörinät. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
kid ego 01.11.2015 02:49:15 | |
---|
Minkä takia osa fuzzeista on niin tarkkoja eristetyn virransyötön kanssa? Omassa lankussani toki on asianmukainen systeemi, mutta toisaalla testatessa kahdesta fuzzista toinen ei mennyt edes päälle. Toinen toimi moitteettomasti, ja kävi se sitten keikallakin. "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |
Myrkky Nuoli 01.11.2015 03:32:16 | |
---|
kid ego: Minkä takia osa fuzzeista on niin tarkkoja eristetyn virransyötön kanssa? Omassa lankussani toki on asianmukainen systeemi, mutta toisaalla testatessa kahdesta fuzzista toinen ei mennyt edes päälle. Toinen toimi moitteettomasti, ja kävi se sitten keikallakin. Se johtuu pnp-transistorien käyttämisestä. Ne kun vaativat - 9V sen +9V sijaan. Eli jos virtalähteessä on miinus keskellä niin kuin yleensä on, PNP trankut ei futaa. Jos käännät plussan ja miinuksen keskenään ympäri, se skulaa periaatteessa, mutta jos lähtöjä ei oo eristetty, koko ketju on oikosulussa kun plussa meneekin fuzzin kohdalla maahan. Eli kyse ei ole siitä, että lähtöjen pitäs olla eristetty per se, vaan siitä, että tarvitaan kokonaan päinvastoin polarisoitua virtaa. More Nintendo, less Marshall. |
kid ego 01.11.2015 19:10:24 | |
---|
Myrkky Nuoli: Se johtuu pnp-transistorien käyttämisestä. Ne kun vaativat - 9V sen +9V sijaan. Eli jos virtalähteessä on miinus keskellä niin kuin yleensä on, PNP trankut ei futaa. Jos käännät plussan ja miinuksen keskenään ympäri, se skulaa periaatteessa, mutta jos lähtöjä ei oo eristetty, koko ketju on oikosulussa kun plussa meneekin fuzzin kohdalla maahan. Eli kyse ei ole siitä, että lähtöjen pitäs olla eristetty per se, vaan siitä, että tarvitaan kokonaan päinvastoin polarisoitua virtaa. Jeps. Tuossa pedaalissa napaisuuden kääntö on pedaalin sisällä, eli toimii samoilla piuhoilla kuin muutkin. "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |
Myrkky Nuoli 01.11.2015 22:28:11 (muokattu 01.11.2015 22:28:37) | |
---|
kid ego: Jeps. Tuossa pedaalissa napaisuuden kääntö on pedaalin sisällä, eli toimii samoilla piuhoilla kuin muutkin. Jospa ne piuhat on vaan käännetty ristiin ilman konvertteripiiriä. Silloin se vetää oikkariin. Näin tehään esim. patteriklipsien kanssa. Mikspä ei jotkut tekis pedaaleissaki. More Nintendo, less Marshall. |
Bald Anus 02.11.2015 02:39:00 | |
---|
Sarko: GE/SI-hybridi kiinnostais toimintavarmuutensa puolesta, ois ikävää jos esim. komppeja vedellessä ja laulellessa fuzzi vaan geitrais ja pieris holtittomasti. Varmaan joku Tonebender tai fiksattu, middle-painotteinen FF-pitäis ottaa testiin uusiks. Tai sitten laittaa kylmästi Muffi, taatut pörinät. Ostat multa ton Foxrox CC Hybridin ja et kadu. sääh |
vaikeamuistaa 02.11.2015 08:45:29 | |
---|
Bald Anus: Ostat multa ton Foxrox CC Hybridin ja et kadu. Voin suositella samaa laitosta. If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
Laulava Kylätohtori 02.11.2015 09:35:14 | |
---|
vaikeamuistaa: Voin suositella samaa laitosta. Kuten myös.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Shredator 02.11.2015 16:57:08 | |
---|
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc |
|
Shredator 03.11.2015 09:05:52 | |
---|
Juu, pitääpä katastaa. Kiitos! "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc |
Jake24-25 05.11.2015 02:43:16 (muokattu 05.11.2015 10:29:52) | |
---|
Niille joille aidot fuzz-pedaalit ovat se juttu niin tämä tuskin puhuttelee. Mielestäni BOSS GT-100:sta saa hyvältä kuulostavia fuzz-soundeja. Fuzzface-mallinnus on tosi hyvä ja toimii hyvin Hendrixissä kuten esikuvansakin (olen omistanut aikoinaan myös Fuzzface-pedaalin). Big Muff toimii sekin, mutta itse en ole vielä löytänyt sille sen ominta toimintaympäristöä mutta mallinnus kuulostaa asiansa ajavalta. Oktaavifuzz-mallinnus ei mallinna mitään tiettyä oktaavifuzzia mutta toimii mm. Hendrixissä esim. Purple Hazen soolossa. GT-100:sen fuzz-soundit ovat mielestäni varsin päteviä vaikkeivat välttämättä iske jos digitaalisuus on kirosana. Omaan käyttööni Fuzzface-mallinnus on ollut mitä parhain. Mielestäni yksi parhaista mallinnuksista, koskien overdrive/distortion/fuzz-mallinnuksia, joihin olen tähän mennessä törmännyt. Toinpahan tämänkin asian esille kun aiheena on fuzz, jonka voi mielestäni uskottavasti toteuttaa myös digitaalisesti. Toki aito fuzz on aina aito, mutta sellaisen puuttuessa ainakin minulle kelpaa myös mallinnus jolla pääsee lähelle haluttua lopputulosta. Makuja on monia ja siksi erilaisia pedaaleita onkin markkinoilla useita ja niille löytyy markkinoita. |
Jake24-25 05.11.2015 10:38:34 | |
---|
Jake24-25:Big Muff toimii sekin, mutta itse en ole vielä löytänyt sille sen ominta toimintaympäristöä mutta mallinnus kuulostaa asiansa ajavalta. Nyt löytyi Big Muff-mallinnukselle se sopiva toimintaympäristö eli Grunge-tyyppinen rock (vaikka siihen sopii moni muukin särö). Käsittääkseni Kurt Cobain käytti myös Big Muffia joskus (DS-1:sen ja DS-2:n sekä RATin lisäksi). Lisäksi olen ymmärtänyt että jopa Hendrix käytti Big Muffia joissain levytyksissä vaikka Fuzzface taisi olla se ykkösfutsi hänellä. Santanankin olen kuullut käyttäneen Big Muffia. Fuzz on itselläni yksi eniten käytetyistä särötyypeistä tällä hetkellä ja nyt tuli arsenaaliin myös Big Muff-mallinnus lisäksi jota en ollut paljoa ennen tätä käyttänyt. Toki käytän myös overdrivea ja distortionia mutta soundipalettini on laajentunut viimeaikoina huomattavasti kun olen ottanut fuzz-mallinnukset käyttöön aktiivisemmin kuin ennen. Myin aikoinaan Fuzzfacen sen takia koska fuzz-kauteni meni silloin ohitse ja tarvitsin toisenlaista säröä silloin. Nyt taas käytän fuzzia (tosin mallinnusta mutta kuitenkin) ja olen keksinyt sille paljon käyttöä nyt viimeaikoina. |
benny 05.11.2015 12:24:51 | |
---|
Itselläni oli ME-80 ja muistaakseni siinä on sama COSM-piiri kuin GT-100:ssa (samoihin aikoihin julkaistukkin) ja kyllä ne sen fuzzit oli sellasta kuonaa ettei niitä viittinyt käyttää. Paremmat tulokset saanut suoraan äänikorttiin Tech 21:n FlyRig 5:lla ja Fuzzilla. Onneksi nämä on makuasioita. Yhden roskat voi olla toisen kultaa. shitfuck inc. |
Jake24-25 05.11.2015 15:48:41 (muokattu 05.11.2015 16:05:19) | |
---|
benny: Onneksi nämä on makuasioita. Yhden roskat voi olla toisen kultaa. Jep. Kyse on makuasioista näissä laiteasioissa. Toki käytetty kitarakin vaikuttaa millainen soundi syntyy GT-100:sen/ME80:sen fuzzeista. Itse olen soittanut Telellä jossa perus yksikelaiset Telen mikit. Ehkä käyttämälläsi kitaralla on tosiaan vaikutusta jossain määrin (en sano että olisit soittanut huonoilla kitaroilla vaan vain sellaisilla joiden soundi on ratkaisevasti erilainen kuin tuolla minun Telellä soitettuna). Kuitenkin loppujen lopuksi kyse on näissä asioissa makuasioista. En itsekään ole joistakin laitteiden soundeista pitänyt vaikka joku muu kehuu sen taivaisiin. Lisäksi varmasti soittajan soittotyylilläkin on vaikutusta soundiin kuten sanotaan: "soundi lähtee soittajan sormista" jne. En tällä sano että omani olisi jotenkin sinun soittotyyliä parempi vaan yksinkertaisesti vain erilainen. Oma soittotyylini voi olla huonompi mutta silti jostain kumman syystä nuo fuzzit kuulostavat siihen sopivilta. Syitä voi olla monia. Kuten Ted Nugent ja Eddie Van Halen muistaakseni aikoinaan soittivat toistensa soittokamoilla ja kuulostivat silti itseltään: Ted ei kuulostanut Eddieltä ja päinvastoin. Ei ehkä asiaan täysin liity, mutta kuvastaa vaan sitä että monet asiat vaikuttavat siihen miltä soittolaitteet kuulostavat. Eli jos minä kokeilisin omalla kitarallani tuota kehumaasi yhdistelmää Tech21:nen FlyRig5:nen ja fuzz niin voisin ajatella samoin miten sinä olit kokenut ME80:sen fuzzit. Nämä ovat moniulotteisia asioita mutta samalla niin kiehtovia. Toki mielipiteeseeni voi nyt vaikuttaa sekin että GT-100:n on suhteellisen uusi minulla - vain vajaat 3 kk. Saatan olla aivan toista mieltä vuoden päästä asiasta. Tällä hetkellä olen aiemmin esittämääni mieltä ja vuoden päästä voin olla toista mieltä. Soundimieltymykset muuttuvat ja myös soundikorva kehittyy. Itselläni on jo kohtuullinen soundikorva, mutta olen huomannut silti kehitystä tapahtuneen viimeisen vuoden aikana. Ja tosiaan soundimieltymyksetkin muuttuvat. Voin tykätä vuoden päästä vaikka todella rankasta heavysoundista. Voin myös vuoden päästä olla sitä mieltä että GT-100:n on huono laite tai sen fuzzit eivät toimi yms. En toki tällä hetkellä usko siihen mutta koskaan ei tiedä. Saa nähdä mitä tapahtuu. |
Jacks 13.11.2015 01:24:40 | |
---|
Huikki: Analogman Sunface on mulla ainakin täysin käyttökelvoton kesällä. Etenkin jos sattuu soittamaan kuumassa teltassa. Jo muutaman vuoden oon vaihtanut Sunfacen silicon-fuzziin kesäänpäin tultaessa. Sitten syksyllä takaisin. Eikös legenda kerro, että SRV piti fuzz faceaan aina ennen keikkaa jääkaapissa muutaman tunnin ennen keikkaa? Vara-fuzzeja pidettiin jääkaapissa keikan aikana, ja kun yksi lakkasi toimimasta, toinen otettiin käyttöön. Getcha Pull! |
Bald Anus 25.11.2015 01:30:02 (muokattu 25.11.2015 01:31:58) | |
---|
Muistutusta fuzz-miehille siitä, että mulla olis Foxroxin CC Hybrid myynnissä. Tähänastisista pöristimistäni henkilökohtainen suosikki, mutta ei vaan enää mahdu lautaan. https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1069473 Fulltonen Octafuzz 2 tuli tänään postissa ja pikaisen testin jälkeen vaikutti maukkaalta. Tykkäsin ehkä MXR La Machinen oktaavisoundista enemmän, mutta tässä on miellyttävämpi fuzz. Lisäksi Fulltonessa oktaavin kuulee jo alhaalta soittaessa, kun taas MXR alkaa toistaa oktaavia selkeämmin vasta ylänauhoilta. sääh |
Myrkky Nuoli 29.11.2015 13:17:00 | |
---|
More Nintendo, less Marshall. |
s8na 29.11.2015 21:31:35 | |
---|
Netin syövereistä lueskelin että Univox super fuzz on "paras". No makuja on monia mutta nyt kiinnostaisi millaisia variantteja tästä on väännetty näiden uusien hipsteripajojen toimesta. En siis etsi nyt suoraan kopiota vaan uusia kehitelmiä. Onko teillä futsiguruilla tietämystä asiasta? |