Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvatulpat Hartwall Arenalle
1 2
Akustinen_tyyppi
13.10.2015 22:00:44 (muokattu 13.10.2015 22:02:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen menossa parin päivän kuluttua Hartwall Arenalle konserttiin ja haluaisin tietää, että riittääkö 12 dB:n vaimennusteho konserttikorvatulpissa? Olen kuullut että desibelit voisivat Hartsulla nousta vähän päälle 90. Onko tämä totta?
 
Vessajono
13.10.2015 22:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ainakin piisannu -9dB tulpat ihan hyvin.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Akustinen_tyyppi
25.10.2015 00:03:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mulla on ainakin piisannu -9dB tulpat ihan hyvin.
 
Korvatulpat toimivat superhyvin. Vaimennus oli juuri sopiva eli kaiken kuuli mutta korviin ei sattunut yhtään ja äänenvoimakkuus oli miellyttävä! Huippu ilta kaiken kaikkiaan!
 
Kailis
25.10.2015 04:56:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hartwall Areena on aivan käsittämättömän paska mesta järjestää keikkoja. Siinä on rock kaukana kun kalliin lipun ostamisen jälkeen parin saatanan kalliin bissen jälkeen mennään katsomaan usean sadan metrin päästä bändiä joka kuulostaa aivan helvetin paskalta. Ei ikinä enää. Haista Fallos Harkimo vittu.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
evo
25.10.2015 20:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hartwall Areena on aivan käsittämättömän paska mesta järjestää keikkoja. Siinä on rock kaukana kun kalliin lipun ostamisen jälkeen parin saatanan kalliin bissen jälkeen mennään katsomaan usean sadan metrin päästä bändiä joka kuulostaa aivan helvetin paskalta. Ei ikinä enää. Haista Fallos Harkimo vittu.
 
Hä?
 
https://www.youtube.com/watch?v=GnIU6_FyMB4
 
Jaahas.
elsewhere
26.10.2015 17:06:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hartwall Areena on aivan käsittämättömän paska mesta järjestää keikkoja. Siinä on rock kaukana kun kalliin lipun ostamisen jälkeen parin saatanan kalliin bissen jälkeen mennään katsomaan usean sadan metrin päästä bändiä joka kuulostaa aivan helvetin paskalta. Ei ikinä enää. Haista Fallos Harkimo vittu.
 
Sigur Ros kuulosti aivan helvetin hyvältä.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
sustain65
26.10.2015 18:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hartwall Areena on aivan käsittämättömän paska mesta järjestää keikkoja. Siinä on rock kaukana kun kalliin lipun ostamisen jälkeen parin saatanan kalliin bissen jälkeen mennään katsomaan usean sadan metrin päästä bändiä joka kuulostaa aivan helvetin paskalta. Ei ikinä enää. Haista Fallos Harkimo vittu.
 
Oli aivan helvetin kivaa vaimon ja lasten kanssa Haloo Helsinki! bändin keikalla äskettäin. OK, PA:ta ajettiin ilmeisesti välillä liian kovaa koska meni hieman ruvelle kovaäänisimmissä biiseissä, mutta oli taas aivan päin vastainen kokemus kuin tuo sinun. Ei kylläkään oltu "usean sadan metrin päässä".
 
Jätä bisset väliin, niin voi keikkakokemukset parantua.
 
Vessajono
26.10.2015 19:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paska mestahan Areena on, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Harmi vaan ettei muutakaan oo isommille bändeille tarjolla.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
phiit
26.10.2015 19:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Paska mestahan Areena on, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Harmi vaan ettei muutakaan oo isommille bändeille tarjolla.
 
Kyllä Areenalla hyviäki keikkoja on tullu todistettua, paljon pahempiahan joku vanha jäähalli tai stadikka on
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
sustain65
26.10.2015 20:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Kyllä Areenalla hyviäki keikkoja on tullu todistettua, paljon pahempiahan joku vanha jäähalli tai stadikka on
 
Nimenomaan stadikalta on oma kokemus "ettei enää ikinä tänne konserttiin vaikka tulisi kuka".
 
Dirtyh
26.10.2015 21:16:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Oli aivan helvetin kivaa vaimon ja lasten kanssa Haloo Helsinki! bändin keikalla äskettäin. OK, PA:ta ajettiin ilmeisesti välillä liian kovaa koska meni hieman ruvelle kovaäänisimmissä biiseissä, mutta oli taas aivan päin vastainen kokemus kuin tuo sinun. Ei kylläkään oltu "usean sadan metrin päässä".
 
Jätä bisset väliin, niin voi keikkakokemukset parantua.

 
Ohhoh, perjantain keikan aikana ihmettelin että kylläpä kuullostaa paskalta. Alakatsomon suht ylhäällä ja lätkäkaukaloon nähden keskellä istuskelin. Käväisin myös päädyssä eikä juuri helpottanut.
 
Aikaisemmin en ole jättänyt bissejä väliin ja keikkakokemukset on akustiikan suhteen "olleet" parempia. Bändin vikahan paska akustiikka ei ollut ja konsertti itsessään oli juuri sitä mitä sen pitikin olla.
 
Kalmo
08.11.2015 21:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sellaista stadionia tai lätkähallia olekaan, jossa ei jossain paikassa ääni olisi kuuntelukelvotonta. Useimmiten esim. lipanaluset ja hattuhyllypaikat ovat bassoheijastusten takia täysin sietämättömiä. Ihan turha syytellä Hartwall-areenaa.
 
Stadikalla olen kuullut erinomaista äänentoistoa muualla paitsi lipan alla. Hyvä että tunnistin joitain Rollareiden biisejä aikanaan A-katsomossa. Nykyään en käy konserteissa juuri sen takia, että koskaan ei tiedä varmasti, saako musasta selvää. Lisäksi juuri Hartwall-areenalla humalaisten sekoilu, jatkuva kusella juokseminen, ja toisten edessä pomppiminen on raivostuttavaa. Konsertti-DVD:t kotiteatterissa ovat minulle nykytekniikan loistavin lahja.
 
Joku iso stara voisi kokeilla samaa minkä joku (muistaakseni Yes) iso teki joskus (ja mikä tehdään esim. oopperassa):
Konsertin alettua ei päästetty ketään sisälle, ja kaikki eestaashölkkääminen oli kielletty. Konsertti ja kotibileet ovat kaksi eri asiaa, ja klubikeikat ovat oma lukunsa.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Spedemix
08.11.2015 22:25:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjoo näinhän tämä threadin konsesus on: Hartwall ei kauheen kummoiselta kuulosta. Mä oon käyny Hartwallilla kasi kertaa katsomassa Rushin ja molemmilla kerroilla bassosta ei oikeen meinaa kuulua mitään muuta tilan kuminat. Bassosta oli siis leikattu paljon niitä mestassa soivia taajuuksia ja tuloksena on se, että basso kuulostaa ontolta ja tietyistä nuoteista kuuluu ainostaan "kaiku" (joka johtuu siitä että sitä nuottia ei sieltä PA:sta juuri tule mutta tila resonoi sitä sitten senkin edestä). Bändi toki veti tosi hyvin.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
phiit
09.11.2015 08:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix:Mä oon käyny Hartwallilla kasi kertaa katsomassa Rushin ja molemmilla kerroilla bassosta ei oikeen meinaa kuulua mitään muuta tilan kuminat. Bassosta oli siis leikattu paljon niitä mestassa soivia taajuuksia ja tuloksena on se, että basso kuulostaa ontolta ja tietyistä nuoteista kuuluu ainostaan "kaiku" (joka johtuu siitä että sitä nuottia ei sieltä PA:sta juuri tule mutta tila resonoi sitä sitten senkin edestä). Bändi toki veti tosi hyvin.
 
Ite 3 kertaa ja en nyt täysin allekirjottas tota, missä kohti olit kattomassa? Geddyn soundihan ei oo muutenkaan mitenkään bassovoittonen vaan erittäin middlevoittonen linjasoundi snadisti räkäsellä overdrivella joten sellasta perinteistä möyrinää turha edes odottaa. Synista sitte tuli botnea taas aivan erilailla.
 
Noista keikoista se eka 2007 oli soundillisesti huonoin, välillä oli ainakin Alexin kitara yliampuvaa kihinää mutta en siltikään täysin mestan piikkiin laittais.
 
En ite muista että Areenalla ois koskaan ollu silleen oikeesti paskankuulosta keikkaa jos nyt edelleen vertaa jäähalliin tai stadikkaan joista molemmista on tullu poistuttu keikan aikana koska "ei kuule/saa selvää mistään"
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
joku muu sikko
09.11.2015 08:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Areena on ihan hyvä kun laittaa itsensä seisomaan siihen lattialle 5 metriä miksaajan etupuolelle.
 
Rämppy
09.11.2015 09:22:56 (muokattu 09.11.2015 09:37:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Mjoo näinhän tämä threadin konsesus on: Hartwall ei kauheen kummoiselta kuulosta. Mä oon käyny Hartwallilla kasi kertaa katsomassa Rushin ja molemmilla kerroilla bassosta ei oikeen meinaa kuulua mitään muuta tilan kuminat. Bassosta oli siis leikattu paljon niitä mestassa soivia taajuuksia ja tuloksena on se, että basso kuulostaa ontolta ja tietyistä nuoteista kuuluu ainostaan "kaiku" (joka johtuu siitä että sitä nuottia ei sieltä PA:sta juuri tule mutta tila resonoi sitä sitten senkin edestä). Bändi toki veti tosi hyvin.
 
Hartwall Areenalla on kuultu yleensä enemmän tai vähemmän huonoa soundia. Tuntuu, että koko liiterissä on yksi sweet spot jossa on siedettävät soundit, muualla ihme kuminaa ja hälyä.
 
Ikimuistoisin kokemus ko. areenalla oli Rushin keikka (ei tämä viimeisin kiertue, mutta olisiko ollut sitä edellinen). Oli pakko ostaa väliajalla korvatulpat, kun joku ylämiddlepiikki repi korvia niin etta ihan kipeää teki. Bassosta ei kuulunut mitään ja muutenkin koko soundimaailma oli aivan perseestä. Kuulemma permannon puolella soundit olivat ok, mutta lehterillä puolivälin korkeudella todellakaan ei. Tuli vähän sellainen fiilis, että rahat pitäis saada takas, kun oli niin luokatonta kuultavaa. Vika ei ollut bändin soitossa vaan äänentoistossa. Hauska tapaus tuolla keikalla oli se kun Alex Lifesonin kitarastyrkkari posahti, mutta kitaransoitto jatkui vaikka Alex ihmetteli vahvistinta kädet irti kitarasta... eli osa kitaransoitosta tuli muualta kuin suoraan soittajan sormista. Tilanne huvitti myös Alexia.
 
Saahan sitä sanoa.
phiit
09.11.2015 10:01:27 (muokattu 09.11.2015 10:01:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy:
 
Ikimuistoisin kokemus ko. areenalla oli Rushin keikka (ei tämä viimeisin kiertue, mutta olisiko ollut sitä edellinen). Oli pakko ostaa väliajalla korvatulpat, kun joku ylämiddlepiikki repi korvia niin etta ihan kipeää teki. Bassosta ei kuulunut mitään ja muutenkin koko soundimaailma oli aivan perseestä. Kuulemma permannon puolella soundit olivat ok, mutta lehterillä puolivälin korkeudella todellakaan ei. Tuli vähän sellainen fiilis, että rahat pitäis saada takas, kun oli niin luokatonta kuultavaa. Vika ei ollut bändin soitossa vaan äänentoistossa. Hauska tapaus tuolla keikalla oli se kun Alex Lifesonin kitarastyrkkari posahti, mutta kitaransoitto jatkui vaikka Alex ihmetteli vahvistinta kädet irti kitarasta... eli osa kitaransoitosta tuli muualta kuin suoraan soittajan sormista. Tilanne huvitti myös Alexia.

 
Ensimmäinen eli 2007 keikka joka ei tosiaan ollut se parhaimman kuulonen.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
joku muu sikko
09.11.2015 10:03:55 (muokattu 09.11.2015 11:36:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: . Hauska tapaus tuolla keikalla oli se kun Alex Lifesonin kitarastyrkkari posahti, mutta kitaransoitto jatkui vaikka Alex ihmetteli vahvistinta kädet irti kitarasta... eli osa kitaransoitosta tuli muualta kuin suoraan soittajan sormista. Tilanne huvitti myös Alexia.
 
Kuuluiko kitaraa? Olin siinä 10m Alexista ja mun mielestä sieltä ei kuulunut mitään muuta kuin rummut ja basso. Mies kyllä jatkoi soittamista koko ajan. Nuppi taisi toimia ajoittain mutta pätki pahasti.
Alexin kitaranuppi pimeni samalla hetkellä kun Far Cryn kohdalla setissä ollut pommi räjähti ja suunnilleen koko biisi soitettiin ilman kitaraa. Siinähän oli vieressä varasetti mutta roudari siellä takana ei tuntunyt muutamaan minuuttiin tietävän ollenkaan mitä tehdä. Soundit siihen 5. riville oli kyllä aika nautittavat noin muuten.
 
Rämppy
09.11.2015 12:19:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Kuuluiko kitaraa? Olin siinä 10m Alexista ja mun mielestä sieltä ei kuulunut mitään muuta kuin rummut ja basso. Mies kyllä jatkoi soittamista koko ajan. Nuppi taisi toimia ajoittain mutta pätki pahasti.
Alexin kitaranuppi pimeni samalla hetkellä kun Far Cryn kohdalla setissä ollut pommi räjähti ja suunnilleen koko biisi soitettiin ilman kitaraa. Siinähän oli vieressä varasetti mutta roudari siellä takana ei tuntunyt muutamaan minuuttiin tietävän ollenkaan mitä tehdä. Soundit siihen 5. riville oli kyllä aika nautittavat noin muuten.

 
Kyllä sieltä mun mielestä tuli kitaraa, siis joitain kitara"raitoja". Ollaan tätä tilannetta jälkikäteenkin muisteltu muutaman paikalla olleen kaverin kanssa. Mutta en nyt ala vääntämään, kun tilanteesta on vuosia, soundit olivat lehteriltä kuunneltuna huonot ja myös muistikuva voi olla mitä on. Eli voin olla väärässä tai sitten en. Molemmat vaihtoehdot mulle ok.
 
Saahan sitä sanoa.
phiit
09.11.2015 12:29:59 (muokattu 09.11.2015 14:07:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Kyllä sieltä mun mielestä tuli kitaraa, siis joitain kitara"raitoja". Ollaan tätä tilannetta jälkikäteenkin muisteltu muutaman paikalla olleen kaverin kanssa. Mutta en nyt ala vääntämään, kun tilanteesta on vuosia, soundit olivat lehteriltä kuunneltuna huonot ja myös muistikuva voi olla mitä on. Eli voin olla väärässä tai sitten en. Molemmat vaihtoehdot mulle ok.
 
Ei sieltä kyllä kitaraa tullu (edit: tulipas hetken aikaa), Far Cry meni puolikkaana kokonaan ilman kitaraa, hienoa kuitenki että vetivät pokkana biisin loppuun tuosta huolimatta :)
 
Youtubestaki löytyy: https://www.youtube.com/watch?v=sNUj9OlQjVw
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «