Kipponi 11.10.2015 10:53:07 | |
---|
Muistaakseni kansanlaulu ja jotenkin näin: Jäi toiset aamulla nukkumaan, kun otin konttini naulasta ja kiiruhdin karjatielle ja etsin Marttaa ja Helunaa. Jotenkin näin ja melodia tietysti mollissa. Markkinat tekevät ostajista ja myyjistä vihollisia. Jokaisessa kaupankäynti tilaisuudessa yksi osapuoli saa enemmän vain jos joku toinen osapuoli saa vähemmän. |
NHR 11.10.2015 11:03:03 | |
---|
Kipponi: Muistaakseni kansanlaulu ja jotenkin näin: Jäi toiset aamulla nukkumaan, kun otin konttini naulasta ja kiiruhdin karjatielle ja etsin Marttaa ja Helunaa. Jotenkin näin ja melodia tietysti mollissa. Paimenpoika: https://www.youtube.com/watch?v=WAaUOsRoJKI "Last night I dreamt of some petrol" |
Kipponi 11.10.2015 11:47:16 | |
---|
Markkinat tekevät ostajista ja myyjistä vihollisia. Jokaisessa kaupankäynti tilaisuudessa yksi osapuoli saa enemmän vain jos joku toinen osapuoli saa vähemmän. |
Funkånaut 12.10.2015 00:11:32 | |
---|
Funkånaut: Haettava biisi on vuodelta 1965 tai vanhempi. Tunnusmerkkejä - sanoissa mennään jonnekin enon kanssa sunnuntaisin (ihmemaa?) - naislaulaja (Pirkko Mannola -osastolta soundien perusteella, joskaan ei välttämättä Pirkko Mannola itse) - toistuva teema vibrafonilla tai vastaavalla (?) Osaako kukaan sanoa, mikä voisi olla? Jo jonkin aikaa häirinnyt, kun ei keksi että mikä se ois. Tai ei koskaan muista sanoja kunnolla. Onko vieläkään valistuneita arvauksia, mikä saattaisi olla? Soi aina välillä Pispalan radiossa mutten koskaan saa bongattua biisin nimeä. Im a cocky bastard and I know it. - Keke Rosberg |
Koe-eläinpuistoa seuranneet tietänevät tämän. Kyseessähän on suomennos Culture clubin "Do you really want to hurt me"-biisistä ja kappaletta on ainakin ohjelmassa esitetty. Eli lauletaan "Pistä päälle jotain sööttii, ole tunnin päästä valmiina, mene nelinkontin tuulikaappiin" jne... Olen kuitenkin miettinyt, että kuka on tämän version esittäjä ja onko levytetty vai onko pelkästään ohjelmaa varten tehty biisi? |
Swan 12.10.2015 01:39:42 | |
---|
jyrivaan: Koe-eläinpuistoa seuranneet tietänevät tämän. Kyseessähän on suomennos Culture clubin "Do you really want to hurt me"-biisistä ja kappaletta on ainakin ohjelmassa esitetty. Eli lauletaan "Pistä päälle jotain sööttii, ole tunnin päästä valmiina, mene nelinkontin tuulikaappiin" jne... Olen kuitenkin miettinyt, että kuka on tämän version esittäjä ja onko levytetty vai onko pelkästään ohjelmaa varten tehty biisi? Vilperin Perikunnan juttuja, löytyy levyltä Gloria Vilperum vol. 2. Olisin ehkä voinut elää tätäkin kuulematta: https://www.youtube.com/watch?v=F1FKPUAORoo Löysin muuten Äänitearkiston haulla, jonka kautta on moni muukin käännösbiisi tullut selvitettyä: http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/index.php "His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage." |
Mattiteppo 12.10.2015 23:42:25 | |
---|
spotifyssä kuulin biisin missä oli kohta joka meni suurinpiirtein näin. Tulet kotiin vasta puolen päivän jälkeen. hiuksissa tahmaa tjs... suomi biisi. hiukan hankala kun ei muista enempää. |
Kailis 17.10.2015 01:32:14 | |
---|
Mattiteppo: spotifyssä kuulin biisin missä oli kohta joka meni suurinpiirtein näin. Tulet kotiin vasta puolen päivän jälkeen. hiuksissa tahmaa tjs... suomi biisi. hiukan hankala kun ei muista enempää. Ei varmasti ole tämä mutta nerokkaimpia pettämisbiisejä; https://www.youtube.com/watch?v=GOj-JmGwAmc TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Kipponi 19.10.2015 20:57:37 (muokattu 21.10.2015 19:44:28) | |
---|
Kerran tuo Zombie ja kummitusjuna tuli juuri telkasta ja siinähän on tuo Black Sabbathin Solitude-biisi hyvin esillä...niin. Laulaako Ozzy tuon tosiaan? Niinhän sitä sanotaan. Ääni on oudon pehmeä? Eli ei varsinaisesti biisi kysymys, mutta biisiin liittyvä kysymys? edit. vastaan itse 99% varmuudella, että Ozzy tuon laulaa. Vertailin laulusoundia tuohon Planet Caravan biisiin ja samaltahan se kuulostaa. Markkinat tekevät ostajista ja myyjistä vihollisia. Jokaisessa kaupankäynti tilaisuudessa yksi osapuoli saa enemmän vain jos joku toinen osapuoli saa vähemmän. |
Ali 28.10.2015 17:01:24 | |
---|
Ali: Mikäs tuore(?) alt. rock/metal -bändi ja -biisi: soi viime lauantaina PA:sta Tiisun ja God Is An Astronautin välissä. Riffissä oli paljon samaa vibaa, kun tässä Oceansizen biisin pääriffissä: https://www.youtube.com/watch?v=RQnDH9SQ6Sc Biisi itsessään oli aika suoraviivainen ja rakentui melkolailla sen yhden riffin varaan. Kah! Biisi tuli vastaan Spotifyn Discover Weeklyssä: Metz - Acetate - spotify:track:0n7xkbifTiXsfIAZDhH3To "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |
Bullitt 11.11.2015 23:55:10 | |
---|
Kaverin jukeboksista löytyi todella hämärä vinyylisinkku. Levyllä on yllättäen kaksi kappaletta, joista toinen on hieman Topi ja Agents -henkinen, kepeän haahuileva iskelmä hieman topimaisella lauluäänellä. Toisella puolella taas on joku ihme kevytproge-iskelmä-linjalla haahuileva instrumentaali. Tuon lauletun biisin lyriikat alkavat riveillä "Mä lähden, naakat karjuu". Enempää sanoja en muista, mutta välillä laulua tuli myös englanniksi. Labelit ovat molemmin puolin valkoiset, paitsi toiselle puolelle oli kirjoitettu "laulu 4.25" ja toiselle "teema 4.55". Ketä ja mitä, vai voisko olla jopa joku uniikki omakustanne? |
makke83 13.11.2015 21:55:34 | |
---|
Moi, Mikä ihmeen biisi olis kyseessä...olen kuullut viimeksi n.15v sitten mutta nyt tarviis tietää kenen/mikä biisi oli. Vihjeet on todella ontot mutta koitetaan jotenki selventää..kyseessä siis -80/90 luvun disco biisi..alkaa miehen karjaisulla..muistaakseni huuta alussa "SERGEI"..sitten tulee jollain soittimella- tö tö tö tödö dö dö dö... oikeastaan tän tarkemmin en osaa sanoo biisistä mitään. Toivottavasti joku osaisi auttaa ja kertoa kenen biisi on kyseessä!! KIITOS jo etukäteen! |
jyrivaan 14.11.2015 19:23:00 | |
---|
makke83: Moi, Mikä ihmeen biisi olis kyseessä...olen kuullut viimeksi n.15v sitten mutta nyt tarviis tietää kenen/mikä biisi oli. Vihjeet on todella ontot mutta koitetaan jotenki selventää..kyseessä siis -80/90 luvun disco biisi..alkaa miehen karjaisulla..muistaakseni huuta alussa "SERGEI"..sitten tulee jollain soittimella- tö tö tö tödö dö dö dö... oikeastaan tän tarkemmin en osaa sanoo biisistä mitään. Toivottavasti joku osaisi auttaa ja kertoa kenen biisi on kyseessä!! KIITOS jo etukäteen! https://www.youtube.com/watch?v=KVjeheaFfsM tuosta tö tö döstä tuli tämä mieleen, vaikka ei ehkä muuten täsmää kuvaukseesi. Tämä kappale kuitenkin 2000-luvun alusta kun hait vanhempaa biisiä, mutta tämä kuitenkin tuli mulla ekana mieleen. |
NHR 14.11.2015 20:50:27 | |
---|
Mikä olikaan nimeltään se tänäänkin radiossa soinut rautalankabiisi, jossa pääteema menee: did diu, diu diu dididididiu... :D No ei vaiskaan, jotenkin tähän tapaan se menisi vaikkapa kitaran joltain kieleltä: 0---7-------7---5---5-7-5-3-0 "Last night I dreamt of some petrol" |
jyrivaan 15.11.2015 12:34:50 | |
---|
NHR: Mikä olikaan nimeltään se tänäänkin radiossa soinut rautalankabiisi, jossa pääteema menee: did diu, diu diu dididididiu... :D No ei vaiskaan, jotenkin tähän tapaan se menisi vaikkapa kitaran joltain kieleltä: 0---7-------7---5---5-7-5-3-0 https://www.youtube.com/watch?v=o8KDpebNxvw tuosta ehdotuksesta tuli mulla tämä mieleen. Osuinko oikeaan? |
NHR 15.11.2015 12:40:27 | |
---|
"Last night I dreamt of some petrol" |
jyrivaan 15.11.2015 12:46:59 | |
---|
NHR: Kyllä, juuri tämä! Ja suuret kiitokset! ;) Eipä kestä. Sattumoisin ahkeraan kuunneltu tätä viime aikoina muutenkin. :) |
makke83 16.11.2015 16:14:38 | |
---|
jyrivaan: https://www.youtube.com/watch?v=KVjeheaFfsM tuosta tö tö döstä tuli tämä mieleen, vaikka ei ehkä muuten täsmää kuvaukseesi. Tämä kappale kuitenkin 2000-luvun alusta kun hait vanhempaa biisiä, mutta tämä kuitenkin tuli mulla ekana mieleen. Ei harmi kyllä osunut nyt oikeaan..eli kyseessä ei ole scooter. Lisää ehdotuksia pliis! |
TheMusiikkmies 26.11.2015 16:35:54 | |
---|
Ei paljoo estele jotkut nuhaset mnetin kielipoliisit. -Entropia666 |
baron 08.12.2015 17:05:38 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |