Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Deluxe Reverb Reissue
1
ve60hy
07.10.2015 15:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on juuri ostettu kyseinen vahvistin ja kyselen voisiko joku auttaa: en tiedä onko Fenderin perusominaisuus mutta mun mieleen pakki korostaa liikaa ala- ja yläpäätä ja keskialue jää vähän heikoksi - en haluaisi laittaa mitään purkkeja väliin.
Onko kaiuttimen vaihdosta apua? Haen perinnesoundia. Entä auttaako putkien vaihto?
 
Sarko
07.10.2015 15:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ve60hy: Mulla on juuri ostettu kyseinen vahvistin ja kyselen voisiko joku auttaa: en tiedä onko Fenderin perusominaisuus mutta mun mieleen pakki korostaa liikaa ala- ja yläpäätä ja keskialue jää vähän heikoksi - en haluaisi laittaa mitään purkkeja väliin.
Onko kaiuttimen vaihdosta apua? Haen perinnesoundia. Entä auttaako putkien vaihto?

 
Blackface-kytkennät korostavat perinteisesti enemmän ylä- ja alapäätä kuin keskitaajuuksia, homman luonne on sellainen. Enemmän keskiesaa löytyy Tweed- ja Brownface-aikakauden peleistä. Modejahan on olemassa joilla korostaa keskitaajuutta. Toki middle-pitoisemman kajarin vaihto voisi jeesata + klassinen Tube Screamer.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
ve60hy
07.10.2015 19:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Blackface-kytkennät korostavat perinteisesti enemmän ylä- ja alapäätä kuin keskitaajuuksia, homman luonne on sellainen. Enemmän keskiesaa löytyy Tweed- ja Brownface-aikakauden peleistä. Modejahan on olemassa joilla korostaa keskitaajuutta. Toki middle-pitoisemman kajarin vaihto voisi jeesata + klassinen Tube Screamer.
 
Toi mun pakki on silverface....ehkä yritän ottaa selvää löytyisikö middlempi kajari - kiitos.
 
LaMotta
07.10.2015 19:32:10 (muokattu 07.10.2015 19:33:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ve60hy: Mulla on juuri ostettu kyseinen vahvistin ja kyselen voisiko joku auttaa: en tiedä onko Fenderin perusominaisuus mutta mun mieleen pakki korostaa liikaa ala- ja yläpäätä ja keskialue jää vähän heikoksi - en haluaisi laittaa mitään purkkeja väliin.
 
Fenderin soundi on sellainen lämpimähkö. Omien kokemusten perusteella tuo juuri on hyvä Fender.
 
Onko kaiuttimen vaihdosta apua? Haen perinnesoundia.
 
Mikä ämyri siinä on paikallaan? JEnsen C12K? Mikä on 'perinnesoundi'?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Freewheeler
08.10.2015 11:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko siis lähes uusi? Siinä tapauksessa soittele sitä mahdollisimman paljon, Jensen muuttuu lämminsoundiseksi jossain vaiheessa. Silloin se on sisäänsoitettu. Älä tee mitään bight cap -modauksia ennen kuin elementti on sisäänajettu! Mahtipeli!
 
Åboensis
11.10.2015 18:54:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Onko siis lähes uusi? Siinä tapauksessa soittele sitä mahdollisimman paljon, Jensen muuttuu lämminsoundiseksi jossain vaiheessa. Silloin se on sisäänsoitettu. Älä tee mitään bight cap -modauksia ennen kuin elementti on sisäänajettu! Mahtipeli!
 
Ottamatta mitään kantaa itse kysymyksenasetteluun (mää mitään mistään Fendereistä tiedä) niin kuuntelisin/ noudattaisin kyllä Freewheelerin neuvoja tässä asiassa mahdollisimman tarkasti - hän nimittäin jos kuka sitten taas tietää. Eipä mulla muuta, jatkakaa.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
aristoteles666
12.10.2015 17:13:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Onko siis lähes uusi? Siinä tapauksessa soittele sitä mahdollisimman paljon, Jensen muuttuu lämminsoundiseksi jossain vaiheessa. Silloin se on sisäänsoitettu. Älä tee mitään bight cap -modauksia ennen kuin elementti on sisäänajettu! Mahtipeli!
 
pikakeino kaiuttimen sisäänajamiseen on laittaa kitara kiertämään ja antaa sen kiertää vartti tunnin, sen jälkeen on siäänajettu kaiutin.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Myrkky Nuoli
12.10.2015 20:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiuttimeksi joku Greenback-henkinen, etuaste täyteen JJ ECC803S-tuuttia (kompakti botne, keskialuevoittoinen). Siinäpä se mitä voit modailematta tehdä, mutta ongelmasta et kyllä pääse kuin etuastetta modaamalla tai vahvistinta vaihtamalla. Middleskuuppi on black/silverface fendereiden ominaisuus. Säröytymistä sillä keskialueen poistolla on vältelty aikoinaan. Middle-potikan lisäys onnistuu luultavasti yhden vastuksen potikaksi vaihtamalla. Bassmanissä tuo on ainakin ihan loistava modaus.
 
More Nintendo, less Marshall.
antnis
12.10.2015 20:33:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei DRRI tarvi kuin kovaa soittoa.
 
Freewheeler
12.10.2015 22:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: pikakeino kaiuttimen sisäänajamiseen on laittaa kitara kiertämään ja antaa sen kiertää vartti tunnin, sen jälkeen on siäänajettu kaiutin.
 
Uusi Jensen C12K oli ok noin 20-30 tunnin skulaamisen jälkeen. Ja sen jälkeen se vaan paranee. Sama pätee uusiin putkiin myös. Kovaa soittoa vaan, siihen se DRRI on tehty.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «