Aihe: Deluxe Reverb Reissue
1
ve60hy
07.10.2015 15:25:04
Mulla on juuri ostettu kyseinen vahvistin ja kyselen voisiko joku auttaa: en tiedä onko Fenderin perusominaisuus mutta mun mieleen pakki korostaa liikaa ala- ja yläpäätä ja keskialue jää vähän heikoksi - en haluaisi laittaa mitään purkkeja väliin.
Onko kaiuttimen vaihdosta apua? Haen perinnesoundia. Entä auttaako putkien vaihto?
Sarko
07.10.2015 15:28:02
ve60hy: Mulla on juuri ostettu kyseinen vahvistin ja kyselen voisiko joku auttaa: en tiedä onko Fenderin perusominaisuus mutta mun mieleen pakki korostaa liikaa ala- ja yläpäätä ja keskialue jää vähän heikoksi - en haluaisi laittaa mitään purkkeja väliin.
Onko kaiuttimen vaihdosta apua? Haen perinnesoundia. Entä auttaako putkien vaihto?

Blackface-kytkennät korostavat perinteisesti enemmän ylä- ja alapäätä kuin keskitaajuuksia, homman luonne on sellainen. Enemmän keskiesaa löytyy Tweed- ja Brownface-aikakauden peleistä. Modejahan on olemassa joilla korostaa keskitaajuutta. Toki middle-pitoisemman kajarin vaihto voisi jeesata + klassinen Tube Screamer.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
ve60hy
07.10.2015 19:26:45
Sarko: Blackface-kytkennät korostavat perinteisesti enemmän ylä- ja alapäätä kuin keskitaajuuksia, homman luonne on sellainen. Enemmän keskiesaa löytyy Tweed- ja Brownface-aikakauden peleistä. Modejahan on olemassa joilla korostaa keskitaajuutta. Toki middle-pitoisemman kajarin vaihto voisi jeesata + klassinen Tube Screamer.

Toi mun pakki on silverface....ehkä yritän ottaa selvää löytyisikö middlempi kajari - kiitos.
Freewheeler
08.10.2015 11:48:34
Onko siis lähes uusi? Siinä tapauksessa soittele sitä mahdollisimman paljon, Jensen muuttuu lämminsoundiseksi jossain vaiheessa. Silloin se on sisäänsoitettu. Älä tee mitään bight cap -modauksia ennen kuin elementti on sisäänajettu! Mahtipeli!
Åboensis
11.10.2015 18:54:38

Freewheeler: Onko siis lähes uusi? Siinä tapauksessa soittele sitä mahdollisimman paljon, Jensen muuttuu lämminsoundiseksi jossain vaiheessa. Silloin se on sisäänsoitettu. Älä tee mitään bight cap -modauksia ennen kuin elementti on sisäänajettu! Mahtipeli!

Ottamatta mitään kantaa itse kysymyksenasetteluun (mää mitään mistään Fendereistä tiedä) niin kuuntelisin/ noudattaisin kyllä Freewheelerin neuvoja tässä asiassa mahdollisimman tarkasti - hän nimittäin jos kuka sitten taas tietää. Eipä mulla muuta, jatkakaa.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
aristoteles666
12.10.2015 17:13:54

Freewheeler: Onko siis lähes uusi? Siinä tapauksessa soittele sitä mahdollisimman paljon, Jensen muuttuu lämminsoundiseksi jossain vaiheessa. Silloin se on sisäänsoitettu. Älä tee mitään bight cap -modauksia ennen kuin elementti on sisäänajettu! Mahtipeli!

pikakeino kaiuttimen sisäänajamiseen on laittaa kitara kiertämään ja antaa sen kiertää vartti tunnin, sen jälkeen on siäänajettu kaiutin.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Myrkky Nuoli
12.10.2015 20:32:15
Kaiuttimeksi joku Greenback-henkinen, etuaste täyteen JJ ECC803S-tuuttia (kompakti botne, keskialuevoittoinen). Siinäpä se mitä voit modailematta tehdä, mutta ongelmasta et kyllä pääse kuin etuastetta modaamalla tai vahvistinta vaihtamalla. Middleskuuppi on black/silverface fendereiden ominaisuus. Säröytymistä sillä keskialueen poistolla on vältelty aikoinaan. Middle-potikan lisäys onnistuu luultavasti yhden vastuksen potikaksi vaihtamalla. Bassmanissä tuo on ainakin ihan loistava modaus.
More Nintendo, less Marshall.
antnis
12.10.2015 20:33:31
Ei DRRI tarvi kuin kovaa soittoa.
Freewheeler
12.10.2015 22:04:03
aristoteles666: pikakeino kaiuttimen sisäänajamiseen on laittaa kitara kiertämään ja antaa sen kiertää vartti tunnin, sen jälkeen on siäänajettu kaiutin.

Uusi Jensen C12K oli ok noin 20-30 tunnin skulaamisen jälkeen. Ja sen jälkeen se vaan paranee. Sama pätee uusiin putkiin myös. Kovaa soittoa vaan, siihen se DRRI on tehty.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)