Aihe: corea: spain
1
ope16
05.10.2015 02:04:33
Mitä enemmän ym biisiä kuuntelen, sitä ristiriitaisemmat ovat fiilikset. Nuotti, Corean itsensä kirjoittama, ei täsmää lainkaan siihen, miten jengi biisiä vetelee. Kannattaako toisen bändin reenata nuotin mukaan vaiko ihan sen mukaan, mikä soi päässä vuosikausien kuuntelun jälkeen? Onko kukaan muu täällä koskaan pohtinut tätä asiaa?
ope16
05.10.2015 23:28:32
Kiitos hienosta vastauksesta, ajattelen paljolti samoin kanssasi sub zero! No, nyt en minä ole valinnut biisiä, mutta pidän siitä paljon, vaikka se onkin haasteellinen varsinkin jos osa bändistä lukee orjallisesti nuottia ja osaa pistää menemään kuulokuvan mukaan muutamat mutkat suoriksi. Itse pidän Corean alkuperäisestä tavasta käsitellä rytmiä samoin kuin pidän Nat King Colen Christmas Song - versiosta, niin käsittämättömän vapaasti kuin tyyppi rytmiä käsitteleekin... No, saa nähdä, mihin eräs projektibändi päätyy ratkaisuineen. Alkuperäinen, levytetty huilusoolo ainakin on tutkimisen arvoinen, hatunnosto Joe Farrellille - kova heppu soittamaan!
baron
16.11.2015 10:19:10

Myöhäinen kommentti :-)
Monk on mun suosikkipianisti ja erikoisesti sen piisi Blue Monk jonka herra itse on levyttänyt ehkä 10 kertaa ja Youtubesta löytyy lisäksi konserttiversioita. Lisäksi mulla on useitakin nuotinnoksia piisistä, tosin ei Monkin itsensä tekemiä. Ja: herra vapaasti varioi oman piisinsä melodiaa ja vaikka kaikki nuottini ovat erilaisia niin varmaan jokainen on sikäli oikeassa että joskus soittanut niinkin.
Itse pidän eniten alkuperäisestä 1953 trioversiosta ja oon plokannut sen ja soitan sen mukaan.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)