Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 583 84 85 86 87174 175 176 177 178
varpio
24.09.2015 23:23:51
Funkånaut: IrMa -fanit ottavat henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei diggaakaan kaikesta bändin tuotannosta. :)

En minä ota. Jokaisen bändin tuotannosta suurin osa on paskaa, jopa Maidenin. Silti minusta Maiden on paras bändi ikinä.
phiit
25.09.2015 08:24:40 (muokattu 25.09.2015 08:33:17)
Oan: Sori metakeskustelu, mutta mitä vittua nyt taas? Tätäkö se on kun joku tuo täällä ilmi jos kohta siloittelematta niin kuitenkin verrattaen hyvin jäsentäen ja rehellisesti omat fiilikset? Mikä tuossa viestissä veti noin pahasti kohti palkokasvia että piti aloittaa vittuilu? Ja luuletko tosissasi että tuolla hymiöllä saat kuitattua viestisi tyhjyyden?

Elämä on :D
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Tympee Huttunen
25.09.2015 08:34:19
Jos pitäisi tiivistää biisit yhdelle levylle niin tässä olisi mun valinnat:

1. _If Eternity Should Fail _Bruce Dickinson _8:28
2. _Speed of Light _Adrian Smith, Dickinson _5:01
3. _The Book of Souls _Janick Gers, Harris _10:27
4. _Death or Glory _Smith, Dickinson _5:13
5. _Tears of a Clown _Smith, Harris _4:59
6. _The Man of Sorrows _Dave Murray, Harris _6:28
7. _Empire of the Clouds Dickinson 18:01

Aika tarkkaan tunnin verran tulitusta.
StJerky
25.09.2015 08:40:52
Lastinen: Jos pitäisi tiivistää biisit yhdelle levylle niin tässä olisi mun valinnat:

1. _If Eternity Should Fail _Bruce Dickinson _8:28
2. _Speed of Light _Adrian Smith, Dickinson _5:01
3. _The Book of Souls _Janick Gers, Harris _10:27
4. _Death or Glory _Smith, Dickinson _5:13
5. _Tears of a Clown _Smith, Harris _4:59
6. _The Man of Sorrows _Dave Murray, Harris _6:28
7. _Empire of the Clouds Dickinson 18:01

Aika tarkkaan tunnin verran tulitusta.

Tuo olisi aika lähellä minunkin listaa, jos piisejä ei saa leikellä. Lyhentämällä turhuuksia pois saataisiin lisää piisejä mukaan. Esim The Red and the Blackissa olisi kyllä lyhyempään piisiin hyviä aineksia.
Ianuarius
25.09.2015 09:50:57

varpio: En minä ota. Jokaisen bändin tuotannosta suurin osa on paskaa, jopa Maidenin. Silti minusta Maiden on paras bändi ikinä.

Itelle kyllä Maiden on yks niitä ainoita bändejä, joitten tuotannosta suurin osa on hyviä biisejä. Ei ehkä mitään kuolemattomia klassikoita, mutta kuitenkin sellaisia, että niitä ihan mielellään kuuntelee. Ehkä 5% on paskaa... mutta luku tuntuu kasvavan jokaisen uuden levyn myötä. :D
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Ianuarius
25.09.2015 23:56:14 (muokattu 26.09.2015 00:09:26)

Tulipa taas Spotifyssä sattumalta vastaan toinenkin Maidenin biisi vuosien takaa... nimittäin The Duellists. En tiedä miksi (koska kaikki tuntuvat väheksyvän tätä kappaletta), mutta meikä tykkää tästä ihan pirusti. :) Tässä on sellasta makustelua.

E: Toi väliosa on vaan niin mainio. Ja se, että se alkaa 1:50 ja kestää 3 minuuttia ja 20 sekuntia on ehkä parasta. :D
LTViihde
26.09.2015 07:58:48
Tutun kuuloinen alkuriffi http://www.youtube.com/watch?v=boZX2kCrO88

...

Vähemmälle huomiolle jääneistä, mutta silti timanttisista biiseistä mainittakoon No prayeriltä löytyvä Public Enema Number One.
Angra Mainyu
27.09.2015 02:05:49
LTViihde: Tutun kuuloinen alkuriffi http://www.youtube.com/watch?v=boZX2kCrO88

...

Vähemmälle huomiolle jääneistä, mutta silti timanttisista biiseistä mainittakoon No prayeriltä löytyvä Public Enema Number One.

Sama riffi kuin Fear Is The Key-biisissä!
Spiral
28.09.2015 09:25:57

Nigel Tufnel: lyriikat, mutta Tears of a Clown on jo sellaista jööttiä, että ei mitään rajaa. Syvällinen juuri siinä mielessä kuin teinien ensimmäiset runot, kun ne yrittävät ymmärtää elämää ja olla fiksumpia ja syvällisempiä kuin onkaan. Tosi diippii shittii, hei.

Eikös se ole Harrisin kirjoittama?
Se on kyllä kirjoittanut ison kasan noloja lyriikoita.
Ianuarius
28.09.2015 12:31:40

Spiral: Eikös se ole Harrisin kirjoittama?
Se on kyllä kirjoittanut ison kasan noloja lyriikoita.

Eikös sen pitänyt olla tosi upea biisi? Näin ainaki minulle vakuutettiin kun kritisoin tekeleen nimeä.
Tuomoo
28.09.2015 13:50:22
yellow: Kyllä tämä uutukainen vain paranee kerta kerralta. 2000- luvun levyillä on kuitenkin ollut biisejä, jotka eivät vaan toimi omalla kohdalla, kuten BNW:n päätösbiisi. BOS:illa ei ole yhtään biisiä, jota tekisi mieli skipata. Levyn avauskin on jotain muuta kuin Satellite-TFF. IESF menee kyllä melko korkealla Maiden-listalla.

Mun mielestä tämä biisien nimien lyhentely menee jo yli hilseen. Sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että albumien nimiä lyhennellään, mutta jos puhutaan biisistä TFF tai IESF niin välillä voi tulla hetki että pitää sekunin tai kaksi miettiä, että mitäs sitä nyt taas tarkoitetaan.
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
varpio
28.09.2015 15:01:04
Tuomoo: Mun mielestä tämä biisien nimien lyhentely menee jo yli hilseen. Sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että albumien nimiä lyhennellään, mutta jos puhutaan biisistä TFF tai IESF niin välillä voi tulla hetki että pitää sekunin tai kaksi miettiä, että mitäs sitä nyt taas tarkoitetaan.

Laiskuudella ei ole rajaa. Itse olen niin laiska etten edes lue viestejä joissa käytetään typeriä kirjainlyhenteitä. Säästää aikaa ja mielenterveyttä täten.
Angra Mainyu
28.09.2015 15:42:40
varpio: Laiskuudella ei ole rajaa. Itse olen niin laiska etten edes lue viestejä joissa käytetään typeriä kirjainlyhenteitä. Säästää aikaa ja mielenterveyttä täten.

samaa mieltä
Thubby
29.09.2015 10:22:07

Tuomoo: Mun mielestä tämä biisien nimien lyhentely menee jo yli hilseen. Sen nyt vielä jotenkin ymmärrän, että albumien nimiä lyhennellään, mutta jos puhutaan biisistä TFF tai IESF niin välillä voi tulla hetki että pitää sekunin tai kaksi miettiä, että mitäs sitä nyt taas tarkoitetaan.

No elä muuta sano. Ja kyllä joskus ärsyttää ku albumejakin lyhennellään. Jos on uusi bändi, nii pitää metsästää wikipediasta tai jostain kyseisiin kirjaimiin sopiva albumi, että tietää mistä puhutaan. No mutta, omaa tietämättömyyttään.

Ja kyllä ihan yleisesti ottaen tämä ihme sanojen ja sanontojen lyhentelybuumi. Perkele, ku ei aina tiiä mistä puhutaan, kun ihmiset lyhentelee sanojansa. No ei kait mistään tärkeestä, kun eivät jaksa kunnolla kirjottaa. Joku helvetin some sanakin ärsyttää. Jo sen takia koska äärettömän tyhmän kuulonen, puhumattakaan siitä, että kyseisen sanan kuulee päivässä varmaan 100 kertaa . Ja sitten vielä nämä "muodikkaat" sanonnat, mitä jokainen aina toistelee. Esimerkkeinä: "Miten meni noin niiku omasta mielestä?" ja "Se tunne kun...". Aaah, hermot menee. Turhapa se on olla omaperänen, sama mennä massan mukana.

Nojoo, pahoittelut avautumisesta. Ei paljon Maideniin liittyny, mutta pakko jonnekkin oli purkaa. Heh.
Over thinking, over analyzing separates the body from the mind.
Angra Mainyu
30.09.2015 12:53:47
Ei ole Maiden jaksanut kiinnostaa sitten Brave New World albumin.

Viimeisin v*itun hyvä albumi oli The X Factor, jonka jälkeen on tullut vain kourallinen hyviä irtobiisejä. Ok biisejä, biisi tai pari per levy.

Aikansa kutakin.

Voi olla että ikä tekee mullakin tehtävänsä. Jos olisin taas 12-vuotias niin Maiden voisi olla maailman kovin bändi.
Sergei Fallinen
30.09.2015 13:04:31
Angra Mainyu:

Voi olla että ikä tekee mullakin tehtävänsä. Jos olisin taas 12-vuotias niin Maiden voisi olla maailman kovin bändi.

Tai sitten et ole vielä riittävän vanha perus nostalgiseksi keski-ikäiseksi maiden-diggariksi joka elää unelmissaan uudestaan yläasteaikaansa. Niin tai näin, onhan tää aika lapsellinen bändi niin hyvässä kuin pahassa.
Ruutukunkku
30.09.2015 15:37:00 (muokattu 30.09.2015 15:37:39)
Sergei Fallinen: Tai sitten et ole vielä riittävän vanha perus nostalgiseksi keski-ikäiseksi maiden-diggariksi joka elää unelmissaan uudestaan yläasteaikaansa. Niin tai näin, onhan tää aika lapsellinen bändi niin hyvässä kuin pahassa.

Oho..

Se että diggaa 2000-luvun Maidenista on aika eri asia kun se, että fiilistelee nostalgiapäissään jotain Run to the Hillsiä. Itse ainakin n 20 Maidenia seuranneena voin sanoa pitäväni 2000-luvun materiaalista tällä hetkellä paljon enemmän kun noista klassikoista. Osiltaan siitä syystä, että mukaan on tullut aika paljon progea, eikä itseäni esim. pitkät biisikestot haittaa. Toisaalta vanhat levyt on kuunneltu loppuun.

Kyllähän Maiden kuulostaa aina itseltään, mutta onhan se silti nykyään ihan eri bändi kun 30 vuotta sitten.
You are number six
phiit
30.09.2015 15:51:24
Ruutukunkku: Oho..

Se että diggaa 2000-luvun Maidenista on aika eri asia kun se, että fiilistelee nostalgiapäissään jotain Run to the Hillsiä. Itse ainakin n 20 Maidenia seuranneena voin sanoa pitäväni 2000-luvun materiaalista tällä hetkellä paljon enemmän kun noista klassikoista. Osiltaan siitä syystä, että mukaan on tullut aika paljon progea, eikä itseäni esim. pitkät biisikestot haittaa. Toisaalta vanhat levyt on kuunneltu loppuun.

Kyllähän Maiden kuulostaa aina itseltään, mutta onhan se silti nykyään ihan eri bändi kun 30 vuotta sitten.

Just näin, nuo tiettyyn aikaan jämähtäneet yksilöthän tietää vaan ne kolme ekaa levyä ja kaikki muu on kuulematta paskaa, bändit elää ja kehittyy siinä missä ihmisetki (ainaki suurin osa ihmisistä) :)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
John Longs
30.09.2015 19:11:45
varpio: Jokaisen bändin tuotannosta suurin osa on paskaa

Luojan kiitos etten ole noin kranttu/pessimisti. Maidenin, ja monen muunkin suosikiksi nousseen yhtyeen tuotannossa on kyllä mulle suurin osa erinomaista tai hyvää, suoranaista paskaa ja keskinkertaisuutta huomattavasti vähemmän. Ehkä olen vain "lasi on puoliksi täynnä"-ihmisiä. Tai kritiikitön omien lempparien paskan suhteen. Jokatapauksessa on kivempi näin, kun voi kuunnella levytolkulla musaa, eikä tarvitse ruveta skippailemaan biisejä.

Levykokonaisuudet, ah mikä ihana asia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)