phiit 16.09.2015 09:12:41 | |
---|
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Zammy 16.09.2015 09:16:11 | |
---|
phiit: Meh, ihan turha Vähän sama fiilis, jos on softat jo olemassa niin why? Tää on toki vain henkilökohtainen ongelma, mutta nyt nuo soundit saa jo linjaan ja luureihin, niin tarve olisi lähinnä saada ne vielä kuulumaan bändivolumella ja siihen tuo ei varsinaisesti ratkaisua tuo. Kuitenkin mun näkemyksen mukaan pa-kaiutin olisi vahvistamiseen kitarakaappia parempi ratkaisu ja silloin vahvistin tuossa laitteessa tuntuu vähän turhalta kun ehkä mieluummin ottaisin aktiivisen pa-monitorin kuin passiivista. Ja varsinkin jos ton laitteen kanssa vielä tarvitaan iPad tai läppäri tms. niin sittenhän se vasta hölmö on. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
madu 17.09.2015 10:53:34 | |
---|
Eli pelkkä Bias AMP tämä on rautamuodossa eli Bias FX tästä puuttuu minkä takia se ei oikein Axen tai Kemperin kanssa kilpaile. Ehkä sitten hinta on puolet siitä: "We are proud to introduce BIAS Head, a 600-watt powered guitar amplifier that will give you the world's finest amps. Amp match your tube amps, virtually swap tubes, share and download thousands professional Amp Match profiles. BIAS Head is beautifully integrated with BIAS Amp for mobile and desktop: for the first time, you can create your custom dream amp right in a physical unit, desktop, or mobile device, and play the same great tone whether its recording or a professional stadium gig." |
phiit 17.09.2015 11:30:42 | |
---|
madu: Eli pelkkä Bias AMP tämä on rautamuodossa eli Bias FX tästä puuttuu minkä takia se ei oikein Axen tai Kemperin kanssa kilpaile. Ehkä sitten hinta on puolet siitä: "We are proud to introduce BIAS Head, a 600-watt powered guitar amplifier that will give you the world's finest amps. Amp match your tube amps, virtually swap tubes, share and download thousands professional Amp Match profiles. BIAS Head is beautifully integrated with BIAS Amp for mobile and desktop: for the first time, you can create your custom dream amp right in a physical unit, desktop, or mobile device, and play the same great tone whether its recording or a professional stadium gig." Hinta on kyllä ratkaseva kynnys tälle, jos pysyy maltillisella tasolla niin vois harkita mutta aktiiviskobeja nyt saa kuitenkin jo parilla satasella ihan kelvollisia joten.. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
-Q- 18.09.2015 08:10:38 | |
---|
Eikös tämä ole nyt aika lähellä samanlainen keksintö tuon uuden Yamaha THR headin kanssa. Molemmissa "markkinoiden paras" digimallinnus kaikesta mikä on kaunista, pakattuna perinteiseen ja keikkavalmiiseen kuoreen jossa ei ole pakko kaivaa aateekoota repusta. Hauskaa on että tässä BIAS ketjussa enimmäinen "valitus" tuotteesta on että kun ei ole näyttöä ja ei voi editoida, Yamahan ketjussa sama pointti on ensimmäinen mitä kehutaan :-) |
Marzi 18.09.2015 11:54:07 | |
---|
-Q-: Eikös tämä ole nyt aika lähellä samanlainen keksintö tuon uuden Yamaha THR headin kanssa. Molemmissa "markkinoiden paras" digimallinnus kaikesta mikä on kaunista, pakattuna perinteiseen ja keikkavalmiiseen kuoreen jossa ei ole pakko kaivaa aateekoota repusta. Hauskaa on että tässä BIAS ketjussa enimmäinen "valitus" tuotteesta on että kun ei ole näyttöä ja ei voi editoida, Yamahan ketjussa sama pointti on ensimmäinen mitä kehutaan :-) Yamahassa idea ei ollut kai kopsia olemassaolevia vehkeitä, vaan antaa paletti josta vääntää oma soundi. Bias taas on nimenomaan styrkkarin twiikkausta aika syvälläkin tasolla. Oletan et tossa on kuitenkin aika tanakka iPad- tai läppärikytky, että editointi tapahtuu siellä. Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
Hauskaa on että tässä BIAS ketjussa enimmäinen "valitus" tuotteesta on että kun ei ole näyttöä ja ei voi editoida, Yamahan ketjussa sama pointti on ensimmäinen mitä kehutaan :-) Joo siis jos kaiken oleellisen voi säätää suoraan etupaneelista, niin sehän on ihan jees, mutta jos lähtökohtaisesti kaveriksi tarvitaan padia tai läppäriä, niin miks sit en jo suoraan käyttäis vaan plugaria padista tai läppäriltä. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
-Q- 19.09.2015 09:57:49 | |
---|
Marzi: Yamahassa idea ei ollut kai kopsia olemassaolevia vehkeitä, vaan antaa paletti josta vääntää oma soundi. Bias taas on nimenomaan styrkkarin twiikkausta aika syvälläkin tasolla. Oletan et tossa on kuitenkin aika tanakka iPad- tai läppärikytky, että editointi tapahtuu siellä. Kyllä siinä lähestymistavassa on tosiaan hieman eroa mutta tuon varsinaisen vahvistimen osalta kuvittelisin että samoilla vesillä soudetaan. Arvailua toki mutta käyttöliittymä BIASissa näyttää kyllä siltä noiden "moodivalintojen" yms. avulla käytössä olisi suunnilleen samat työkalut kuin Yamahan vehkeessä. Tokihan pohjalla voi sitten olla ne omat hyvinkin tarkkaan rakennetut presetit ja näitä sitten säädetään tilanteen mukaan. Mutta jokatapauksessa mielenkiintoisia molemmat. Mä näkisin tämän BIAS nupin enemmänkin kohdennettuna uusille asiakkaille jotka kaipaa perinteistä näkökulmaa ison möykyn muodossa korvaamaan se nykyinen putkilämmitin kaapin päällä. Vaikka samaan lopputulokseen pääsee läppärin ja interfacen kanssa, väitän että iso osa potentiaalista asiakaskuntaa on tässä kohtaa vanhanaikaisia eikä halua sellaiseen ryhtyä. Niille on sitten tarjolla tämä uutuus johon saa tallennettua ne omat soundit normaalein säätömahdollisuuksin ilman että keikalle tarvii kantaa tietokoneita. Tässä mielessä siis lähempänä Kemperiä. |
Hillboy 06.10.2015 09:13:58 | |
---|
Hei toverit! Kiinnostais hankkia BIAS FX ja olis tutulta tarjolla iPad Mini alustaksi.. se on tosin joululta 2012, A5-sirulla.. kyykkääköhän se täysin ja latenssi on luokkaa puoli sekuntia? Mitenpä tohon iPadiin kytkentä ? Tarviiko hankkia joku oma mokkula siihen väliin, vai saako perus USB interfacesta datan sisään jollain piuhalla ? -L "Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
Alphie 06.10.2015 12:33:24 | |
---|
Hillboy: Hei toverit! Kiinnostais hankkia BIAS FX ja olis tutulta tarjolla iPad Mini alustaksi.. se on tosin joululta 2012, A5-sirulla.. kyykkääköhän se täysin ja latenssi on luokkaa puoli sekuntia? Mitenpä tohon iPadiin kytkentä ? Tarviiko hankkia joku oma mokkula siihen väliin, vai saako perus USB interfacesta datan sisään jollain piuhalla ? -L Mulla ainakaan A5-siru ei toimi mitenkään älyttömän sukkelasti iPad 2 + Bias Amp-combossa. Demotteluun aivan riittävä, mutta ei tuolla kyllä livenä soittelis. Jotkut tosin valittelevat jopa iPad Airin latenssista eli "latenssiherkkyys" varmasti vaikuttaa myös. Ipadiin kannattaa hommata kaveriksi esim. Apogee Jam, jolla liität kitaran padiin. Kannattaa suosia nimenomaan dataliitäntään kytkettäviä laitteita kuulokeliitäntään liitettävien laitteiden sijaan paremman äänenlaadun vuoksi. Osa USB-interfaceista tosin toimii Applen laitteiden kanssa myös Camera Connection Kitin kautta, joten niilläkin homma saattaisi hoitua. Kannattaa tarkistaa kuitenkin oman interfacen yhteensopivuus ennen ostoksia. |
Tami 06.10.2015 13:42:31 | |
---|
Zammy: Mä ainaki kaipaisin jotain kontrollipedaalia, esim toi jo nyt esitelty 4-painikkeen pedaali kontrollerilla alkas olla jo jotain. Sit äänikortin(joka toimisi PC/MAC/Ipad maailmoissa) mukaan ymppäämiseen suhtaudun kaksijakoisesti. Kun omalta äänikortilta kuitenkin kaipaan, että siinä mielellään olisi ainakin pari mikkituloa ja todennäköisesti taas tällainen ei ihan kohdeyleisön mieleen olisi ja hintakin siinä saattaisi karata niin tavallaan voisi olla iisimpää pitää äänikortti erillään. Tai sit toki jos se ois hyvin edullinen interface + kontrolli niin kelpaishan se, halutessaan sit käyttelis pelkkiä kontrolleja ja jotain muuta interfacea. On tämä hyvänkuuloinen laite. Itselläni on air2 ja äänet kuljettaa itwo-kortti. Jalkaohjaimena behrigerin lauta eureka-promilla. Toiveena olisi miditoimintojen laajentaminen siten, että jokainen toiminto olisi midiohjattava. Nyt "soundin" vaihdossa on kiusallinen viive ja toisaalta jokaista ketjussa olevaa efektiä ei saa midiohjattavaksi vaikka laudassa polkimia riittäisikin.... Edelleen wah-pedaaliin kemperistä tuttu "pois päältä kun ei liikuta"-tyyppinen juttu. Sinänsä latenssit tai soundi ei ainakaan minua estäisi käyttämästä ihian livesoitossakin.... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
madu 08.10.2015 12:36:17 | |
---|
|
Zammy 08.10.2015 13:19:10 (muokattu 08.10.2015 13:19:24) | |
---|
Pistinpä täydellisestä harrastustatuksesta huolimatta piruuttani hakemusta tohon explorer programiin, katotaan mitä sanovat. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Megadethh2 26.10.2015 21:34:09 | |
---|
Itselleni tuli demolinkki sähköpostiin tuosta Bias Pedalista, onkos muita täältä mukana tuossa Explorer Programmissa? Koitan päivitellä kokemuksia tuosta tänne kun on tullut tutustuttua tuohon paremmin. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
niistu 27.10.2015 20:37:13 | |
---|
...Lapsi on terve kun sitä vituttaa
Hädässä vitutus tunnetaan
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, sitä vituttaa
Sitä eniten vituttaa, jota viimeksi vituttaa
Naisia tulee ja menee, vitutus on ikuista... |
Zammy 28.10.2015 00:31:46 | |
---|
Nyt on Bias Pedalia hieman testailtu ja kyllähän se hieno kapistus on. Itse käyttelin noista preseteistä eniten tuota Full Drivea ja Fire Fuzzia ja varsinkin jälkimmäisestä sain erittäin mukavasti pärisevää fuzzia kun vaihdoin outputin topologyn siliconiksi. Alkoi olla jo vaaran tuntua mallintamisessa! En keskittynyt sen enempää vertailemaan soundeja mihinkään oikeaan pedaaliin, joskin esimerkiksi Tube Screamer kyllä heti muistutti esikuvaansa. Säätövaroja tuossa on aika paljon, en tiedä onko liikaakiin. Ei noita ihan kaikkia jaksa läpi käydä. Tai varsinkaan kaikkien säätöjen vaikutusta toisiinsa. Jos nyt jotakin jäin kaipaamaan, niin sellaisia täysin sekaisin meneviä fuzzeja joilla saa synamaisia soundeja aikaan. Oktaaverifuzzit puuttui kanssa kokonaan. Näillä säröillä oli myös aivan valtavia eroja siinä, millaiseen vahvariin niitä ajoi. Pelkkä sävy ei muuttunut vahvistimen mukana vaan koko tyyli saattoi muuttua varsin radikaalisti. Omaan käyttöön sopi yleispäteväksi vahvariksi Marsun Plexin mallinnus Bias Ampista, mutta toki muidenkin kanssa toimivia soundeja löytyi. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
phiit 28.10.2015 08:10:56 | |
---|
niistu: Osa teistä taisi tämän jo nähdäkkin mutta linkataan nyt tännekkin. :P https://www.youtube.com/watch?v=uKML7WPZ4Wk Säädettävää riittää mutta tuossa pätkässä ei kyllä kuulostanu mikää muu hyvältä paitsi Fuzz Face ja sekin vain "ok". ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Zammy 28.10.2015 08:22:35 | |
---|
phiit: Säädettävää riittää mutta tuossa pätkässä ei kyllä kuulostanu mikää muu hyvältä paitsi Fuzz Face ja sekin vain "ok". Joo ton kaverin tekemät Bias-videot ei ole mua oikein vakuuttaneet. Kaiken kaikkiaan Biasin eri versioista on mun mielestä aika huonosti kunniaa tekeviä videoita, metalliosastoa lukuunottamatta. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Zammy 01.11.2015 15:32:19 | |
---|
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
phiit 02.11.2015 08:27:31 (muokattu 02.11.2015 08:27:46) | |
---|
Zammy: https://youtu.be/bHiS9gVAEd4 Siinä on ihan mukavan kuuloista soundia. Bias pedal ja Bias amp yhteistyössä. Tää oli kyllä makoisa, pitänee antaa vielä mahollisuutta ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |