Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras kitarakama ostos ikinä! - Kerro tarinas
1 2 3 4 5
Metalkallo
13.09.2015 01:47:30 (muokattu 16.09.2015 20:13:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on teidän paras musaväline ostos ikinä minkä olet tehnyt? Kyseessä siis SE kitara tai vahvistin joka oli täydellinen sinulle etkä ikinä aio luopua siitä. Jos luovuit siitä niin miksi koska eikös sen pitänyt olla paras? :D
 
(Tämmöistä ketjua en nähnyt olevan täällä kun tsekkasin lävitse ketjuja. Vähän kuin vastakohta tuolle mitä ostosta kadut eniten ketjulle.)
 
Itselleni paras kitara on ehdottomasti oma edwards les paul. Hiukkasen olen sitä muokkaillut omaan makuun sopivammaksi ja nyt se on täydellinen, pakko pitoväline josta en luovu ennen kuin kuolen. Jos sittenkään. Aikoinaan ostin sen torilta ja yhtäkään päivää en ole katunut ja aivan toisinpäin. Olen aika varma että hakkaa jotkin Gibsonit, tai ainakin läpsäisee niitä kovaa.
 
Paras vahvistin ostos, tai sanotaan vaihtokauppa koska sitähän se oli, oli tuo roland combon vaihto marsun 8240 valvestate comboon. En odottanut mitään hirveän ihmeellistä alussa kun sain marsun, mutta sitten kun pääsin testailemaan sitä rauhassa niin jumankekka! Se oli siinä! Siinä oli mun soundi! Kaikki soundit mitä siitä irtoaa on hyviä ja toimivia, jopa puhtaat. Enpä olisi ikinä uskonut että mulle paras vahvistin tulisi vaihtokauppana ja lähes ilmaiseksi. :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Antti1
13.09.2015 01:54:19 (muokattu 13.09.2015 01:55:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valetut korvatulpat. Pitäisi vaan joskus rikastua ja hommata uudet.
 
Soittimet, vahvarit, piuhat, polkimet ja muut kilistimet ei oo ikinä tehneet mun musasta parempaa. Soundista en ihan mene takuuseen, mutta soittotaidon karttuessa huonommistakin vehkeistä on alkanut saamaan hyviä soundeja.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
hallu
13.09.2015 02:48:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras musakamaostos ikinä on se viimeisin hankinta ;-). Viimeisin skitta on tuo Yamaha SA2200 ja joo se on tämän hetken paras musakama ikinä, mutta tiedä nyt sitten mitä tulee seuraavaksi. Kitaroita ei enää kestäisi ostaa jos ei vanhoja hävitä alta pois........ ei nyt oikein ole mielessä mitä tarvitsisi tai edes haluaisi. Olkoon se nyt sitten tuo kitara.
 
Tuo skitta on siinäkin mielessä hyvä valinta parhaaksi musakamaksi ikinä koska vaihdoin sen juurikin siihen the vahvistimeen, joka oikeasti oli mulle se paras musakama ikinä ja josta en luovu koskaan nimittäin rakas vahvistimeni Fender BluesDeVille meni vaihdossa. No miksi oi miksi vaihdoin..... no ensinnäkin sattui hyvä diili kohdalle ja ehkä tarkeämpi syy oli se, että bdv oli mulle vähän turhan iso kotikäyttöön. Kun mulle oli keväällä tullut käsiini tuo Fender vibrochamp ja aloin sillä soittaa, niin bdv jäi vaan vähän yli ja kun se vielä on niin iso ja jäi osittain sen takia yli (paitsi että vibrochamp on soundeiltaan vielä enemmän mieleen...... tai en mä tiiä....... no ainakin yhtä hyvä), niin aattelein että joutais tuo mennä ja kun näin torilla soppelin ilman niin päätin kokeilla kepillä jäätä ja lähdin vaihtamaan sitä Gibsonin lespauliin (jollainen mulla oli jo ennestään, mutta vaan vähän erilainen) ja kun käytiin tunnusteluja asian tiimoilta niin kaveri hokasi kuinka innostuin hänen Yamahastaan ja tehtiinkin sitten kaupat siitä.
 
Itse olen tähän diiliin tyytyväinen koska tuo Yamaha on yksi lapsuuden ihastuksistani ja ihan oikeasti ihqudaa ja toisaalta sain talouteni fendertasapainon pysymään edelleen yllä :-D. Näillä siis mennään ja köyhdytään joka välissä, paitsi että vaihtokaupat on hemmetin jees koska ei tarvitse rahaa liikutella ja toivottavasti toinenkin osapuoli on edelleen tyytyväinen tuohon meidän diiliin. Seuraavaksi varmaan alan kuolata niitä digivehkeitä, mutta se on jo toinen tarina sitten kun sen aika on.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Dropped C
13.09.2015 02:51:54 (muokattu 13.09.2015 03:04:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosimallin 91 Gibson Explorer kitara. Vaihdoin sen Jackson USA bassoon ja tämän melkein uutukaiseen 13 vuoden Thunderbird bassoon. Kaikille oli ja on kovaa käyttöä. Kaikki vaihdot siis suoraan, ilman välirahoja.
 
steelduck
13.09.2015 06:44:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kemper... Onhan noita hyviä kitaroita ja vahvistimia pyörinyt, mutta Kemper on kyllä ollut se joka on mahdollistanut soittotuntien lisääntymisen, kun voi hyvillä soundeilla soitella luurit päässä kotona tietokoneelta tulevien taustojen päälle ja helposti nauhoitella omia juttuja Garage Bandiin...
 
Entropia666
13.09.2015 10:45:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvari: Toi nykyinen SLO100-klooni. En tiedä tällä hetkellä mitä tarvitsisin vahvarilta että toi pitäisi laittaa kiertoon. Valetut tulpat on toinen. Kitaroista molemmat on hyviä, joten niistä ei pysty päättämään.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Jucciz
13.09.2015 11:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huokaus. Kitarakamaostos on yhdyssana.
 
Varmaan ne valetut tulpat täälläkin kiilavat kärkeen tosin.
LaXu
13.09.2015 11:57:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä lopetin vahvistin/kaappirumban kokonaan sen jälkeen kun hommasin Axe-Fx Standard + Atomic FR 1x12 yhdistelmän. Vuosia myöhemmin ainoa muutos on ollut Axe-Fx Std -> Axe-Fx II.
 
Ainoa, mikä saisi minut vaihtamaan tuosta olisi Axe-Fx 3 paremmalla kontrollipaneelilla. Tuotteena tuo kakkonen on ollut aika mahtava, 2011 julkaistu laite johon on tullut tähän mennessä 19 täysin ilmaista firmware-päivitystä jotka ovat aina vain lisänneet ominaisuuksia ja parantaneet soundia. Nyt on tulossa firmware 20 (tai siis "Quantum") joka varmasti viilaa soundia entisestään. Ei tule heti mieleen hardware/software-tuotetta, jolla olisi näin hyvä tuki.
 
Soittimista Flaxwood Rautia on ollut hyvä ostos. Soundaa aina hyvältä ja on miellyttävä soittaa. Jos pitäisi olla yksi ainut kitara, niin se olisi tämä.
 
Myydään Seymour Duncanin mikkejä! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=899515
freakingenius
13.09.2015 12:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss SD-1, se on kaiketi ainoa joka on pysynyt aktiivisesti käytössä monta vuotta.
 
jhlamm
13.09.2015 12:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teräsankkaa kompatakseni: Kemper Profiling Amplifier.
 
Ainoa mitä olen pohtinut joskus vaihtavani kyseistä vermestä on saman mallin mustaan vahvistimelliseen räkkimalliin. Muuten hands down best thing ever. Ainoa kitaraostos mikä ei ole hetkeäkään kaduttanut.
 
Syynä tähän on suoranaisesti se, että en usko mistään saavani oikeasti enempää irti. Kaverilla oli kerran erittäin kovasoundinen ENGL, joka kuumotteli itseäni. Mallinnuksen jälkeen tuon omistin siis itsekin. Tosin hetken vei saada mikitys kohdilleen, mutta nyt ei tartte enää sitäkään kuumotella. Kamahomostelua se ei vähennä kuitenkaan, kun nyt on erilaiset aktiivi- ja kitarakaapit vielä ja kitarat tietty.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
penatuna
13.09.2015 13:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Teräsankkaa kompatakseni: Kemper Profiling Amplifier.
 
Pakko kompata itsekin. Eipä ole kaasuttanut vahvarit kauheasti tuon ostamisen jälkeen. Toinen on Ruokangas V.S.O.P Special, mikä on vain vuosia toiminut luotettavana keikkakitarana.
 
Metalkallo
13.09.2015 13:51:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Huokaus. Kitarakamaostos on yhdyssana.
 
Varmaan ne valetut tulpat täälläkin kiilavat kärkeen tosin.

 
No kun oli yö ja olin väsynyt ja...Ja en kyllä tiennyt että oli yhdyssana. :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
mattim
13.09.2015 14:02:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Pakko kompata itsekin. Eipä ole kaasuttanut vahvarit kauheasti tuon ostamisen jälkeen. Toinen on Ruokangas V.S.O.P Special, mikä on vain vuosia toiminut luotettavana keikkakitarana.
 
Kemper, Flaxwood Laine ja Ruokangas V.S.O.P, kattaus jolla pärjää pitkälle. Vielä humpparillinen kotimainen kampe ja siinä se on.
 
Right now I need a telecaster through a Kemper turned up to twelve..
naavanka_
13.09.2015 14:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valetut korvatulpat, muilla kamoilla ei niin väliä.
 
Gabe
13.09.2015 14:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruokangas Mojo ja Swart AST. Omaan käyttööni ja makuuni ihan täydellinen kaksikko.
kojones
13.09.2015 14:28:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Valetut korvatulpat. Pitäisi vaan joskus rikastua ja hommata uudet.
 
Tätä olin tulossa kirjoittamaan. Tosin noi kahdeksan vuoden jälkeen toimii vielä erittäinkin hyvin, mutta ero uusiin olisi varmasti huomattava.
 
yanera
13.09.2015 14:46:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Vintage Plus Distressed. Vanhalla ESP logolla. Maksoin 1300e uutena. Nyt niitä "samoja" myydään uutena E-II merkillä ja hinta on jotain 1800e.
 
Eli ostin kitaran, mitä ei enää tuolla logoolla valmisteta ja ilmeisesti muutenkin kohtalaisen harvinainen Suomessa?
 
Randall, Peavey, Krank - Läpi Orangen.
RaskasMielinen
13.09.2015 15:20:45 (muokattu 13.09.2015 15:21:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voodoo Lab PedalnPower MONDO. Tämä pysyy, ainakin niin kauan kuin ylipäätään käytän pedaaleja. Kallein ja paras. Näissä asioissa ei kannata tehdä kompromisseja. Koch Loadbox LBII. Tämän purkin ansiosta voin soitella järeällä putkarilla kotona ja jopa nauhoitella kuulokkeilla. Kitaroita löytyy melko paljon ja hyviä, mutta yksi on ylitse muiden: lumenvalkoinen vuoden 1994 Parker Fly Deluxe. Ehkä toinenkin pitopeli: J. Salon tekemä musta Viper/SG. Vahvistimista valkoinen Marshall JCM800 80-luvulta. Soundillisesti pidän enemmän Stiletostani, mutta valkoisesta Marshallista ei voi luopua, se on pyhä.
 
Tomi_R
13.09.2015 15:21:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko liittyä kuoroon koreaan, sillä kyllä itselläkin paras ostos on ollut Kemper.
 
Dynamiikka on kohdallaan, helppo käyttöliittymä, ei tarvitse viettää säätäessä aikaa vaan voi keskittyä itse soittamiseen.
 
askomiko
13.09.2015 15:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Axe2. Sama vehje toimii kotona ja lavalla, sähkökitaralla, bassolla ja akkarilla, livenä tai äänittäessä. Lopputuloksena on paremmat soundit kun mitä on saanut aikaan vahvareilla, sekä enemmän soittoaikaa kotona hyvien soundien takia. Paljon kaikua ja mukava vähän pörisevä soundi, sitten fiilistellään pari tuntia, ai että!
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «