Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virtalähde pedaalilaudalle
1 2
semifinale
10.09.2015 11:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt vaihtoehtoa nykyiselle virranjaolle pedaalilaudallani. Minulla on kuusi pedaalia järjestyksessä: korg pitchblack-boss superchorus-boss dd7- metal muff top boost- maxon pt999 - boss ds1. Vahvistimesta menee piuha korgiin ja ds1:sestä kitaraan. Nyt minulla on siinä sellainen virtahaaroitin (Visual Sound 1spot 9 V DC muuntajalla) jossa valmius kahdeksalle pedaalille. Plus että kaikkien pedaalien välillä menee vielä omat kaapelinsa.
Paristokäyttöön en palaa kuin hätätapauksissa, mutta mitä muita virransyöttöbokseja tuohon voisi tarjota? Nää pedaalilaudat on aika uusia juttuja mulle, joten siksi kyselen, kun näkyy olevan kaikenmaailman laatikoita tarjolla.
Lautani on siis itserakentama puulevystä.
 
Kiitollinen asiallisista kommenteista. :)
 
oksatboys
10.09.2015 12:59:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halpa ja hyvä http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant_junior.htm
 
"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
JuSu
10.09.2015 13:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Halpa ja hyvä http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant_junior.htm
 
Komppaan tätä nivuset vaahdossa.
 
Mulla on tuollaiset kahdessa laudassa, toimineet ongelmitta.
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
semifinale
10.09.2015 13:30:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … -JP-02-virtalahde-efektipedaaleille
Tuota katselin, onko tuollaisesta kokemusta?
 
Lunnu
10.09.2015 13:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä vikaa siinä 1spotissa on? Mulla sellainen on toiminut moitteetta vuosia. Syöttää tällä hetkellä: boss tu2-morley wah-mxr compressor-bb preamp-visualsound jekyll&hyde-tc electronic repeater. Hyvin toimii kaikki.
 
Nostalgy is not what it used to be
Shredator
10.09.2015 13:48:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Mitä vikaa siinä 1spotissa on? Mulla sellainen on toiminut moitteetta vuosia. Syöttää tällä hetkellä: boss tu2-morley wah-mxr compressor-bb preamp-visualsound jekyll&hyde-tc electronic repeater. Hyvin toimii kaikki.
 
Se että huminat on melkoiset. Toki sulla voi olla käynyt tuuri...
 
Voodoo Labia suosittelen kaikille. On joo kallis, mutta paras.
 
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Lunnu
10.09.2015 13:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Se että huminat on melkoiset. Toki sulla voi olla käynyt tuuri...
 
Voodoo Labia suosittelen kaikille. On joo kallis, mutta paras.

 
Ei o kuulunut huminoita eikä surinoita.
 
Nostalgy is not what it used to be
semifinale
10.09.2015 13:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä vikaa siinä 1spotissa on? Mulla sellainen on toiminut moitteetta vuosia.
 
Ei siinä ole mitään vikaa, hyvin pelittää. Mutta kuten kirjoitin, niin mietiskelin vain vaihtoehtoja. :)
 
käsi
10.09.2015 15:07:53 (muokattu 10.09.2015 15:08:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

semifinale: Mitä vikaa siinä 1spotissa on? Mulla sellainen on toiminut moitteetta vuosia.
 
Ei siinä ole mitään vikaa, hyvin pelittää. Mutta kuten kirjoitin, niin mietiskelin vain vaihtoehtoja. :)

 
Ennemmin tai myöhemmin siinä 1Spotissa on vikaa. Oman kokemuksen mukaan, ja en ole ainoa, se ottaa häiriötä ihan liian helposti. Varsinkin jos keikkailee vähänki enemmän, niin ennemin tai myöhemmin tulee vastaan lavasähköt jotka aiheuttaa tuon kanssa sen verran kovat huminat ja pörinät että vituttaa. Myös muunlaisia ongelmia on ollut havaittavissa tuon kanssa.
 
Meneehän tuo ihan ok treeniksellä ja varmasti keikoillakin. Mulla vaan meni hermot siihen kun jokatoinen keikka oli soundissa mukavia hurinoita ja särinöitä. Pedaalien kanssa oli välillä ongelmaa. Sähkö kun tuli yhtä piuhaa pitkin. Laudassa sekaisin analogista ja digitalista härpätintä, niin etenkin digihärpättimet välillä kivasti tilttaili tai oli toimimatta.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Kivijalka
10.09.2015 15:21:13 (muokattu 10.09.2015 15:24:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Halpa ja hyvä http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant_junior.htm
 
Mahtuuko tuommoinen Pedaltrain Nanon alle? Ei viitsisi Cioks Adamia ostaa, kun virtalähteellä on enemmän hintaa kuin laudalla ja pedaaleilla yhteensä.
 
E: Kikkailemalla näyttää onnistuvan. http://www.musiker-board.de/attachm … nts/2013-04-12-17-05-38-jpg.273106/
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
J.Nikkanen
10.09.2015 15:25:22 (muokattu 10.09.2015 15:26:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Mitä vikaa siinä 1spotissa on? Mulla sellainen on toiminut moitteetta vuosia. Syöttää tällä hetkellä: boss tu2-morley wah-mxr compressor-bb preamp-visualsound jekyll&hyde-tc electronic repeater. Hyvin toimii kaikki.
 
Mulla ainakin muutama särö ei futaa 1spotin kanssa. Kihinää-kohinaa-pörinää. Eristetty sen olla pitää. Joku DODikin muuten oli 1spotin kanssa ihan mahdoton, oiskos ollut fx25?
 
edit: 1spotista ja MXR DC Brickistä siirryin Voodoo Lab Pedal Power ISO 5 virtalähteeseen. Ei valittamista.
 
"Istuin kylpyammeessa, kun se alkoi. Siinä syntyi jättitsunami ja sain vettä suuhuni."
arijuki
10.09.2015 21:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytössä CIOKS DC-8. Ainoa syy näin järeälle virtalähteelle on aiemmin minulla ollut TC Electronics Nova Modulator, joka vaatii 300 mA. Ja myös nyt käytössä oleva Strymon taitaa vaatia 250 mA.
 
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Laulava Kylätohtori
10.09.2015 21:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: 1spotista ja MXR DC Brickistä siirryin Voodoo Lab Pedal Power ISO 5 virtalähteeseen. Ei valittamista.
 
Mullakin on ISO5 ja sen jälkeen ostin PP2+:n. Nyt on siis molemmat. Ne on siitä hauskoja, että koko virtajuttua ei tarvitse miettiä enää ollenkaan. Se on automaatio, että aina löytyy sopiva virta ja aina toimii, olipa napaisuudet ym. mitä tahansa. Hurinoita tai häiriöitä ei ole eikä tarvitse pelätä, olipa käytössä millaisia muljuttimia tahansa.
 
Ymmärrän kyllä, että se on kallis, eikä kaikki viitsi sellaisia summia investoida. Mutta jos noin muuten kamarunkkupuuhiin uppoaa satasia tai tonneja, niin ei kannata hetkeäkään miettiä, vaan ostaa suoraan kunnollinen virtalähde. Paljon järkevämpää ja perustellumpaa se on kuin pistää 200-300 tubescreamer-klooniin tai putiikkimikkeihin....
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Jucciz
11.09.2015 00:59:56 (muokattu 11.09.2015 01:00:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cioks Pussy Power täällä, siis käytännössä sama kuin DC-10, mutta vaaleanpunainen ja isolla pimpinkuvalla. Mun käyttöön parempi kuin vaikkapa Pedal Power: takuulla yhtä laadukas ja sopivammat liitännät. Suosittelen Cioksia lämpimästi. DC-8 varmaan riittäis aloittajalle.
Juzpe
11.09.2015 02:58:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Cioks Pussy Power täällä, siis käytännössä sama kuin DC-10, mutta vaaleanpunainen ja isolla pimpinkuvalla. Mun käyttöön parempi kuin vaikkapa Pedal Power: takuulla yhtä laadukas ja sopivammat liitännät. Suosittelen Cioksia lämpimästi. DC-8 varmaan riittäis aloittajalle.
 
Mulla Juccizen kans samixet. Pimpinkuva on iso plussa missä tahansa ja lisäks tosta saa lopperi/switcherille 12V 500mA mikä on isohko etu mun meiningis.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
PIM
11.09.2015 11:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin kesällä lautaan tollasen Caline viritysmittari/virtalähdeyhdistelmän kun alko tulee ahasta laudalla. 95 egee taisi maksaa Hämeenlinnan Tevarissa. Löytyy 6 kpl 100mA ja 2kpl 500mA lähtöjä.
 
https://www.youtube.com/watch?v=cOM5i7-YSR8
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
oksatboys
11.09.2015 11:56:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä harrikka junnun sisukset https://dl.dropboxusercontent.com/u … rley%20benton%20powerplant%20jr.jpg
 
Modasin tuosta yhden lähdön 12 VACiksi.
 
"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
atct
13.09.2015 19:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun pitäisi löytää virtalähde jossa ainakin 10 X 9V ja parit 15V ja 18 V. Toistaiseksi ei oo osunut silmiin???
 
Antsa Lipsanen
13.09.2015 21:00:33 (muokattu 13.09.2015 21:00:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen joskus aiemminkin kehunut, mutta jäsen JoppeJoo teki minulle oivan virtalähteen. Löytyypi
 
8*9V
2*12V
2*18V
2*24V
 
Nämä olivat siis omasta toiveestani, muitakin yhdistelmiä olisi halutessaan saanut. Koskaan ei ole nikotellut eikä kyykkäillyt ko. laite, joten susoittelen tiedustelemaan Kaitsulta. Virtalähteen kansiteksteistä voi olla montaa mieltä, mutta asiakas saa mitä tilaa:)
 
http://www.guitars-pedals.fi/86069996?i=95747565
 
atct
13.09.2015 21:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä. Toihan on oikea aarreaitta - mielenkiintoisia pedaaleja ym. Olihan toi JoppeJoo tuttu nimi mutta toiminta onkin laajenpaa kuin luulinkaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «