dewil 27.08.2015 01:39:20 | |
---|
Mikael: Mä ostin tänään ihan vaan kaks kipaletta Tascam 122MkIII -C-kassunauhureita. http://muusikoiden.net/dyn/users/138667.jpg Jos toisesta päätät luopua, niin hitto mä oikeesti tarvitsisin tommosen. Faijan jäämistössä on laatikoittain originaaleja keikkoja yms. myriaadeilla kaseteilla. Nimim:Huoltosäätö ei ole ongelma. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Krice 27.08.2015 15:21:41 | |
---|
Päivitin studion tärkeimmän työvälineen eli tuolin. Löysin Ajtuotteet-nimisestä firmasta Birmingham-merkkisen tuolin, joka kustansi rahteineen n. 350 euroa. Kyseessä on "no name" tuoli, jota myydään vain eri nimillä, mutta pakkauksen mukaan Saksassa valmistettu eli ei sentään kiinalainen. Olin aikoinaan toimistotyössä lähes 10 vuotta, joten tunnistan kohtuullisen hyvän tuolin jo ulkonäöstä. Ihan hyvä istuin tämä onkin, kestää heilumatta 70 kilon elopainon, ehkä pientä klappia on jos rimpuilee sivusuunnassa kunnolla, mutta muuten ei huomaa mitään jos istuu normaalisti. Istuinosa on kovaa mallia, joka sopii minulle hyvin. Säätäminen otti vähän aikaa kun istuinosan kaltevuutta ei voi säätää oikeastaan kuin tasasuunnasta alaspäin, mutta selkänoja ja koko istuin keinahtaa taaksepäin hieman vinoon, jonka avulla tuolin saa sopivaan asentoon. Istuinosaa voi siirtää eteen- ja taaksepäin, joka on myös hyvä ominaisuus ja säädin sen itse maksimipituuteen, että tuolilla mahtuu istumaan rennosti eikä selkänoja ahdista. |
Kalmo 27.08.2015 15:35:48 | |
---|
Megadethh2: Yamahan HS-5 monitorit ostin torilta, hyvin tyytyväinen olen näihin ollut mitä pari päivään olen näitä käyttänyt, lisäksi Superlux S241 pienikalvonen konkkamikki tuli kanssa napattua matkaan myös torilta, laadukkaalta vaikuttaa sekin. Nyt himottaisi vähän hommata teräskielinen akustinen kitara kun sellaista en omista harmillisesti vielä. Pidä rima suht. korkealla teräskielisen akustisen hankinnasssa, haitpa uutta tai käytettyä. Jos äänitellä meinaa, niin kaikenlaiset särinät ja soinnin epäpuhtaudet helposti korostuvat, ja tekevät tuloksesta pahimmillaan ärsyttävän. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Megadethh2 27.08.2015 18:07:34 | |
---|
Kalmo: Pidä rima suht. korkealla teräskielisen akustisen hankinnasssa, haitpa uutta tai käytettyä. Jos äänitellä meinaa, niin kaikenlaiset särinät ja soinnin epäpuhtaudet helposti korostuvat, ja tekevät tuloksesta pahimmillaan ärsyttävän. Joo tälläistä ilmiötä on vahvasti havaittavissa Ibanezin halppisnylonkieliseni kanssa, on muuten hyvin turhauttavaa kyllä. Pitää kyllä koittaa jossain vaiheessa ostaa joku ihan suhteellisen hyvä teräskielinen siis vaikka tuskimpa sitä mitään Martinia tulee hankittua, mutta saahan noita muitakin hyviä vähän halvemmallakin onneksi. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
dewil 27.08.2015 18:16:53 | |
---|
Sain just vikan erän maksettua Amphion One18+amp100+piuhat kombosta. On muuten paras kuuntelu ikinä. Uskomattoman helppo ja nopea miksata/masteroida. Tulee nykyään turvauduttua todella harvoin referenssikuunteluun ja silloinkin vain naurattaa, miten hyvin duunit soi jokapaikassa. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
oksatboys 28.08.2015 09:32:02 | |
---|
Amphionista on kyl kovaa hypeä maailmalla. Gassittelis one12- tai one15-pari, mutta melko kallis setti se harrastelijalle on. Ei ole paljoa käytettyjä ollut liikkeella. Yks one12-pari oli torilla, joka meni tietty heti kun olin päättänyt sijoittaa uusiin monitoreihin. "Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96 |
saastara 28.08.2015 12:28:45 (muokattu 28.08.2015 12:29:19) | |
---|
Omat Argon3:t on kyllä sen verta absurdin mukavat kaiuttimet, että mielenkiinto tota One-Two-sarjaa kohtaan on kova. Mutta koska tiedän, että budjetti ei anna mitenkään nyt myöten niin oon päättänyt olla kiusaamatta itseäni käymällä kuuntelemassa niitä. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" |
Jucciz 07.09.2015 22:20:10 | |
---|
|
saastara 07.09.2015 22:32:35 | |
---|
Jucciz: Äänityspaketti täydentyi 18-raitaiseksi Grace Design m101:n myötä. https://dl.dropboxusercontent.com/u … 688/kasetin_teko_vehkeet_2015_1.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u … 688/kasetin_teko_vehkeet_2015_2.jpg (Kuvassa ylimmän räkin alimmassa unitissa oikealla) Aika rehellisen kuuloinen etuaste tuntuisi olevan: hyvää vastapainoa Great Riverille, joka onkin sitten ihan luvan kanssa "värillisempi". Tuota settiä saa sitten muuten vuokrata, jos yhtään kiinnostaa moniraitaäänittely kunnon kaluston läpi. Ihan uteliaisuudesta, paljon nykyään on kysyntää vuokrakamana tuommoiselle 'oikeasti hyvälle' raudalle? Oon ite monesti miettinyt, että alkaisi vähitellen kasaamaan tommoista a-osaston räkkiä, jota sitten vuokrailisi eteenpäin jos ja kun itsellä ei ole käyttöä, mutta oon aina sitten hylännyt ajatuksen. Sitä haluaisi uskoa, että porukalla on vielä kiinnostusta vuokrailla käyttöön hyviä vehkeitä mutta järki huutaa, että jengiä ei oikeasti pienen pientä rinkulaa lukuunottamatta kiinnosta. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" |
Jucciz 07.09.2015 23:10:45 | |
---|
saastara: Ihan uteliaisuudesta, paljon nykyään on kysyntää vuokrakamana tuommoiselle 'oikeasti hyvälle' raudalle? Oon ite monesti miettinyt, että alkaisi vähitellen kasaamaan tommoista a-osaston räkkiä, jota sitten vuokrailisi eteenpäin jos ja kun itsellä ei ole käyttöä, mutta oon aina sitten hylännyt ajatuksen. Sitä haluaisi uskoa, että porukalla on vielä kiinnostusta vuokrailla käyttöön hyviä vehkeitä mutta järki huutaa, että jengiä ei oikeasti pienen pientä rinkulaa lukuunottamatta kiinnosta. No kun tätä omaa settiäni en oo vielä vuokrattavaksi mainostanut (pitäisikin laittaa ilmoitus...), en oikein osaa sanoa. Tuossa pari-kolme viikkoa sitten tosin tämä kalusto vuokrattiin yhteen ihan merkittäväänkin suomalaiseen julkaisuun, joten ehkäpä sitten kumminkin ammattiveijot saattaisivat näillä mielellään tehdä hommia. Ehkä se menee niin, että perus treenikämppädemotteluun tämmöinen varustelu nähdään liian massiivisena, ymmärtäähän sen. Mutta itsekin haluan uskoa siihen, että edelleenkin jos tehdään ihan vakavissaan jotain kunnon produktioita, ne myös halutaan tehdän kunnon raudalla. Asia, joka oli aikanaan itsestäänselvyys, nykyään ei ehkä enää samalla tavalla... |
oksatboys 07.09.2015 23:12:13 | |
---|
Aiemmin mainittu monitorgas helpotti (ainakin hetkeksi) kun ostin Genelec 8030 -parin. "Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96 |
Jucciz 07.09.2015 23:21:05 | |
---|
Ja jos nyt jotakuta kiinnostaa, tässä pikainen nauhoitus tuon Grace Design m101:n läpi: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/haemmaestyttaevae.mp3 Käytössä oli Larrivée L-03R -akkari, Shure SM81 pöydän reunalle pötköttämään, rec päälle ja Logiciin talteen. Pieni stereokaiku perään ja bounce ulos. Nokkelimmat ymmärtävät vitsin. ;) |
Audientin iD14 ja Auralexin MoPadit noiden Yamahan HS-5:en alle, ihmeen paljon kyllä auttoivat basson selkeyteen ja mukavasti sain nuo kaiuttimet korvien tasollekkin noiden melko ison säätövaran ansiosta. Audient vaatii pikaista testausta, ainakin laadukkaan oloinen peli on kyllä. Niin ja päätin kerrankin kasata nuo kaiutinjohdot itse, ostimpa siinä samalla myös kitarakaapillekkin sitten kunnollisen johdon ja Cordial/Neutrik-yhdistelmän hinnaksi muodostui huomattavasti edullisempi hinta verrattuna valmiisiin kaapeleihin. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
Mikael 10.09.2015 21:35:18 | |
---|
10 kpl TDK CDing Chrome C60min -kassuja :D Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
mattim 11.09.2015 09:01:33 (muokattu 11.09.2015 09:02:10) | |
---|
Jucciz: Ja jos nyt jotakuta kiinnostaa, tässä pikainen nauhoitus tuon Grace Design m101:n läpi: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/haemmaestyttaevae.mp3 Käytössä oli Larrivée L-03R -akkari, Shure SM81 pöydän reunalle pötköttämään, rec päälle ja Logiciin talteen. Pieni stereokaiku perään ja bounce ulos. Nokkelimmat ymmärtävät vitsin. ;) Seilissä taas ? Rapea oli soundi ja eläväinenkin. Right now I need a telecaster through a Kemper turned up to twelve.. |
R0IST0 13.09.2015 03:10:20 | |
---|
hackintosh, ja helppoa ku heinänteko |
Danko 13.09.2015 03:26:23 | |
---|
R0IST0: hackintosh, ja helppoa ku heinänteko Vaikka roisto oletkin, niin kai sillä ajat edes jotain Linuxia? "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Mikael 13.09.2015 14:32:05 | |
---|
R0IST0: hackintosh, ja helppoa ku heinänteko Tämä kiinnostais itseäkin sitten kun koneen vaihto on edessä. Millaisilla spekseillä ja hinnalla pääsit maaliin? Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
Jucciz 16.09.2015 20:45:09 | |
---|
Universal Audio 2-610 ilmaantui. |
MadMatt 16.09.2015 21:18:12 | |
---|
Jucciz: Universal Audio 2-610 ilmaantui. Asiaa... UA:n putkietuset ovat omia suosikki rautoja. Itseltäni löytyy LA-610 ja Solo/610 |