Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran kuljettaminen polkupyörällä
1 2 3
Lape500
05.09.2015 09:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin aiheesta aiempia keskusteluja, mutta niissä oli usein se ongelma että linkit olivat usein vanhentuneita ja tuotteet valmistuksesta poistuneita, joten laitetaanpas uusi pystyyn:
 
Minulla on tällä hetkellä sellainen tilanne että minun pitäisi pystyä ympäri vuoden kuljettamaan gibsonin les paul studiota ja nylonkielistäni viikoittain pyörän selässä. Ei kuitenkaan huvittaisi lähteä kuljettelemaan lähemmäs tuhannen euron kitaroita missään kämäisissä normi gigbageissä. Onko kellään kokemuksia/suosituksia hyvistä "kovahkoista" laukuista, joissa olisi riittävästi eristettä/pehmustetta, jotta niissä kitaroita kehtaisi kuljettaa. Budjetti on "riittävä", kuitenkaan mitään 200e per laukku ei oikein kiinnostaisi maksaa, kun noita kuitenkin pitäisi kaksi ostaa, eikä oikein tulojakaan mahdottoman paljoa näin lukio-opiskelijana ole.
 
novo
05.09.2015 10:11:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnolla topattu gigbag, esim. Hagströmin moisen omistin joskus taannoin ja tykkäsin kovin.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
madu
05.09.2015 10:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mono kannattaa tsekata:
http://monocreators.com/vertigo-electric-guitar/
 
Mono caseja löytyy ainakin Custom Soundsista.
 
Lape500
05.09.2015 10:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

madu: Mono kannattaa tsekata:
http://monocreators.com/vertigo-electric-guitar/
 
Mono caseja löytyy ainakin Custom Soundsista.

 
Vähän on turhan kalliita budjettiin, vaikka varmasti hyviä ovatkin
 
AngieRainbow
05.09.2015 10:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tämmönen ja kyllä mä kehtaan pyöräillessä laittaa selkään kalliimmankin kitaran: http://www.thomann.de/fi/thomann_el … id=210fcab29485ac65017196d346cecc74
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Åboensis
05.09.2015 12:15:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lape500: Vähän on turhan kalliita budjettiin, vaikka varmasti hyviä ovatkin
 
"Köyhän kannattaa ostaa parasta" opetti jo wanha kansa jälkeläisiään ;D. Itseäkin vähän hirvitti pistää kovan laukun hintaa mokomiin pehmeisiin pusseihin, mutta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Monoihini. Eli ovat kyllä joka euron väärtejä, enkä tarvitse/ käytä viimeistä caseani käytännössä enää lainkaan.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
hallu
05.09.2015 13:03:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lape500: Vähän on turhan kalliita budjettiin, vaikka varmasti hyviä ovatkin
 
Tuossa asiassa kannattaa varmaan pistää budjetti kuntoon. Huomaathan, että Pauluksen lapa on erityisen altis joten laukku mieluiten viimeisen päälle. Säästää sitten jossakin muussa..... vaikka ruuassa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
askomiko
05.09.2015 13:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PRS:n selkäreppu on aika hyvä. Rockbagit on aivan hanurista ja vaarallisen huonoja.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Lape500
05.09.2015 13:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tuossa asiassa kannattaa varmaan pistää budjetti kuntoon. Huomaathan, että Pauluksen lapa on erityisen altis joten laukku mieluiten viimeisen päälle. Säästää sitten jossakin muussa..... vaikka ruuassa.
 
Noitakin pitäisi kuitenkin ilmeisesti ostaa kaksi niin ei vaan löydy oikein sitä 500e mikä siihen vaadittaisiin :C Mikä on seuraavaksi paras vaihtoehto hinnoissa alas mentäessä?
 
hallu
05.09.2015 14:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lape500: Noitakin pitäisi kuitenkin ilmeisesti ostaa kaksi niin ei vaan löydy oikein sitä 500e mikä siihen vaadittaisiin :C Mikä on seuraavaksi paras vaihtoehto hinnoissa alas mentäessä?
 
Kova kotelo ja köytät sen remmeillä selkään. Ei sille oikein mahda mitään, että juo halvat pussit eivät suojaa ihan samalla tavalla. Tuo thomannin pussi tuossa vähän ylempänä linkitettynä on ihan jees, mutta varovaisemmin sitä pitää kuskata ja muista varoa sitä Lespan lapaa (ei nojalleen seinää vasten etkä kolhi sitä mihinkään.). Niin ja vettä nuo halvat ratkaisut ei pidä joten sateella muovisäkki päälle.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Mr. Speed
05.09.2015 14:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tuossa asiassa kannattaa varmaan pistää budjetti kuntoon. Huomaathan, että Pauluksen lapa on erityisen altis joten laukku mieluiten viimeisen päälle. Säästää sitten jossakin muussa..... vaikka ruuassa.
 
Tossa kannattaa muistaa se, että jos turvat tulee niin paljonko se hyväkään puolikovalaukku suojaa? Onhan noita lapaliitoksia katkennut kovienkin laukkujen sisään.
Lape500
05.09.2015 15:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain tuota akustisen keissiä? Jos on niin pystyykö siinä kuljettamaan sähkökitaraa turvallisesti?
 
Metalkallo
05.09.2015 15:37:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös akustisen laukut oo hieman isoja sähkikselle? Heiluu siellä sisällä jos liikaa tilaa.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
JHL
05.09.2015 15:47:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monocase. Yli neljä vuotta takana ympärivuotista sähkiksen roudailua fillarilla ja vaikka millä, ei ongelmia.
 
hallu
05.09.2015 16:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Tossa kannattaa muistaa se, että jos turvat tulee niin paljonko se hyväkään puolikovalaukku suojaa? Onhan noita lapaliitoksia katkennut kovienkin laukkujen sisään.
 
Joo mutta mä näin juutuubissa videon missä lespauli paiskattiin toisesta kerroksesta asfalttiin tuollaisen monocasen sisällä ja siihen ei tullut naarmuakaan joten kyllä se tyhjää parempi on.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Åboensis
05.09.2015 17:18:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lape500: Noitakin pitäisi kuitenkin ilmeisesti ostaa kaksi niin ei vaan löydy oikein sitä 500e mikä siihen vaadittaisiin :C Mikä on seuraavaksi paras vaihtoehto hinnoissa alas mentäessä?
 
299e riittää ;D. http://www.customsounds.fi/monocase-dual-electric-case-m80.html
 
Mulla on tuollainen ja hyvin pelittää. Kaks kitaraa kulkee selässä näpsäkästi keikalle kulkupelillä kuin kulkupelillä ja kädet jää vapaaksi muun kaman roudaamiseen. Aikuisten oikeasti toimiva ratkaisu. Ja ei, mulla ei ole minkäänlaista sopparia Custom Soundsin kanssa enkä ole sukua omistajille XD.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Lape500
05.09.2015 17:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Åboensis: 299e riittää ;D. http://www.customsounds.fi/monocase-dual-electric-case-m80.html
 
Mulla on tuollainen ja hyvin pelittää. Kaks kitaraa kulkee selässä näpsäkästi keikalle kulkupelillä kuin kulkupelillä ja kädet jää vapaaksi muun kaman roudaamiseen. Aikuisten oikeasti toimiva ratkaisu. Ja ei, mulla ei ole minkäänlaista sopparia Custom Soundsin kanssa enkä ole sukua omistajille XD.

 
ei taida oikein akustinen tuohon mahtua?
 
tuquoque
05.09.2015 18:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monocase taitaa tosiaan olla ainoa pehmeäkuorinen, joka oikeasti suojaa lespan kaulaa. Mutta voihin sitä riskilläkin mennä, kunhan vakuutukset on kunnossa.
 
m.
Åboensis
05.09.2015 21:40:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lape500: ei taida oikein akustinen tuohon mahtua?
 
Ei, akustiselle on oma mononsa: http://www.customsounds.fi/monocase-m80-ad-dreadnought-case.html
 
Tuo on teräskieliselle, klasariskitalle löytyy myös mokoma. Noihin ei sitten valitettavasti kyllä mene kahta kitaraa kerralla :-(.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
vilippon
05.09.2015 21:59:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

osta auto
http://www.nettiauto.com/pikalinkit/halpikset
 
niin,siitä nyt tuli tämmöne
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «