Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5243 244 245 246 247343 344 345 346 347
Gabe
21.08.2015 00:06:00
s8na: Iski taas soundiongelmat näpeille rockerverbbi ei vaan tunnu istvan pändihommaan vaikka vuosia sillä on yrittäny veivata. En vaan oikeen tiedä missä se ongelma nyt luuraa. Jotenkin soundi hukkuu tai sitten kuulostaa riipivältä tai ohuelta. Bassot taas lisättynä on löysyyttä ja jotenkin liia kumisevat. En tiedä, oisko korvien välissä tai soittotaidossa. Harmillinen juttu tässä vaan on että en edes tiedä mitä rojuja viittis kokeilla. :D

Mulla oli sama murhe joku aika takaperin. En tosin noin kauan jaksanut yrittää. Vaihtamalla parani ainakin meikäläisellä. Fargen Olde 800 MK2 on ollut tosi hyvä ostos, siitä saa ruuvattua vaikka mitä. Leikkaa läpi hienosti, muttei ole riipiviä tai ohut. Alapää on tiukka ja isommillakin säröillä murisee upeasti. Swart AST on myös tajuton kone, mutta sen perusteella mitä olen sinun juttuja lukenut niin ei välttämättä teikäläisen pala kakkua. Joku tuollainen marsujohdannainen voisi olla kokeilemisen arvoinen.
s8na
21.08.2015 00:20:19 (muokattu 21.08.2015 00:22:15)

Gabe: Mulla oli sama murhe joku aika takaperin. En tosin noin kauan jaksanut yrittää. Vaihtamalla parani ainakin meikäläisellä. Fargen Olde 800 MK2 on ollut tosi hyvä ostos, siitä saa ruuvattua vaikka mitä. Leikkaa läpi hienosti, muttei ole riipiviä tai ohut. Alapää on tiukka ja isommillakin säröillä murisee upeasti. Swart AST on myös tajuton kone, mutta sen perusteella mitä olen sinun juttuja lukenut niin ei välttämättä teikäläisen pala kakkua. Joku tuollainen marsujohdannainen voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Joo pitkä on tie. Voipa olla et tässä tarvii toisenkin myllyn kun toinen pändi mahdollisesti jatkelee toisessa osoitteessa. Kaipa se on Marshalin suuntaan kokeiltava. Lanikkahan mulla onkin torilla hakusessa, mut jos ehkä ihan oikeeta marshalia sit kuitenkin kun noita ei oikein liiku.

Tuossa stoneripändissä toi orangi toimii kyllä hyvin et täytyy se vaan vissiin uskoa et joka tarkoitukseen omansa.
Laulava Kylätohtori
21.08.2015 08:24:29
s8na: Tuossa stoneripändissä toi orangi toimii kyllä hyvin et täytyy se vaan vissiin uskoa et joka tarkoitukseen omansa.

Eri kaapilla voisi tietysti yrittää kokeilla, mutta tottahan tuo, että eri juttuihin voidaan tarvita eri vehkeet. Ei kaikki toimi kaikessa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
s8na
21.08.2015 10:49:48

Laulava Kylätohtori: Eri kaapilla voisi tietysti yrittää kokeilla, mutta tottahan tuo, että eri juttuihin voidaan tarvita eri vehkeet. Ei kaikki toimi kaikessa...

Tuli tossa illalla yks juttu mieleen. Treeniksellä tilasyistä mun kaappi nostettiin yhen lastulevypömpelin päälle ja tuntu et sen jälkeen ei oo soundit maistunu. Täytyy tsekata et tuo tyhjä tömsteri siinä alla ei aiheuta mitään ylimääräsiä kuminoita. Tai sit vaan tulee perinteistä jääpuikkoa korvaan.

Yhen keikan soitin ulkosalla HB:n 4x12 kaapilla ja silloin meno oli hunajata. Et tässä voi olla näitä tila-asioita ja 2x12 / 4x12 shaipaa.
jumara
21.08.2015 11:04:37
s8na: Et tässä voi olla näitä tila-asioita...

Tämä asia tuntuu unohtuvat useasti näissä keskusteluissa.

Reenikämpät ovat harvoin akustiikaltaan hyviä tai keikkaolosuhteisiin suhteutettuna luonnollisia, mikä voi olla osaltaan yksi syy siihen oman soundin loputtomaan "optimointiin" varsinkin niillä soittajilla, jotka eivät keikkaile aktiivisesti. Et kyl mun nyt täytyy vielä vaihtaa elementit ja mikit ja putket ja piuhat kun ei se Klon Centaur tehnytkään musta Jeff Beckiä.

Soundia pitäisi kokeilla useammassa tilassa, jotta siitä saa tehtyä riittävän hyvän arvion. Se sun unelmasoundi kolmiulotteisine ja kompleksisine keskiäänineen saattaakin olla käsillä, mutta soittohuoneen vääristynyt sointi pilaa sen. Eli älä dumaa vahvaria yhden huoneen perusteella!
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
madu
21.08.2015 15:58:19
seventy4: Aron soittimesta Gibsonia sopuhintaan
http://aronsoitin.fi/valmistajittain/e-k/gibson

GAS tulee väkisinkin...

Menivät aika nopeesti, enää tällä hetkellä kolme jäljellä. Yksi Classic, Traditional ja yksi Deluxe.
kosmonausea
22.08.2015 08:17:15
madu: Menivät aika nopeesti, enää tällä hetkellä kolme jäljellä. Yksi Classic, Traditional ja yksi Deluxe.

Ois helvetisti ylimääräistä massia, niin tuon Pelham Bluen voisi poistaa. Vittuillessani soittelisin tyytyväisenä leveällä kaulalla ja oliko noissa roboviritkin.
Perkelefantti.
metlica
22.08.2015 08:36:10

Meinasin poistaa supremen, mutta tulin järkiini..
Get it fucking done.
Jucciz
24.08.2015 23:27:15
JaaGeRMaisTeR: Sinunkaan räpylällä luulisi tuo leveys paljoa tuntuvan. Ite ainakaan huomannut mitään suurta muutosta. Satula aiheuttanut mitään suuria mullistuksia.

Anteeksi, että huomautan, mutta nyt on kyllä ihan pakko. Pitäisikö näissä lauseissa olla myös kieltosana? Aivan käsittämätöntä ilmaisua tuollaisenaan.
Tuupu
24.08.2015 23:37:54
Jucciz: Anteeksi, että huomautan, mutta nyt on kyllä ihan pakko. Pitäisikö näissä lauseissa olla myös kieltosana? Aivan käsittämätöntä ilmaisua tuollaisenaan.

Kyseessä on kaiketi sensuroitu aggressiivi...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aggressiivi

Topicciin liittyen, pahimmat pedaalikaasut on taltuteltu kolmilla pedaaliostoksilla kesän aikana, vielä tahtois pedaltrain jr tai vastaavan. KitaraGAS saattaa lähteä kun korjailee yhden kitaran raadon kuntoon.
Gabe
25.08.2015 08:43:32
s8na: Tuli tossa illalla yks juttu mieleen. Treeniksellä tilasyistä mun kaappi nostettiin yhen lastulevypömpelin päälle ja tuntu et sen jälkeen ei oo soundit maistunu. Täytyy tsekata et tuo tyhjä tömsteri siinä alla ei aiheuta mitään ylimääräsiä kuminoita. Tai sit vaan tulee perinteistä jääpuikkoa korvaan.

Yhen keikan soitin ulkosalla HB:n 4x12 kaapilla ja silloin meno oli hunajata. Et tässä voi olla näitä tila-asioita ja 2x12 / 4x12 shaipaa.

Osta Auralex Gramma siihen alle. Poistaa epäsuotuisasta alustasta johtuvat ongelmat aika tehokkaasti. Meidänkin treenis on toisessa kerroksessa ja lautalattia, tuollainen Auralex alla parantaa soundia ihan selvästi. Ja vaikuttaahan tuo kaappikin tosi paljon, itse sain sopivan soundin vasta 4x12 kaapilla.. 2x12 kaappeja rullailin aika monta läpi.
s8na
25.08.2015 12:50:46 (muokattu 25.08.2015 12:51:04)

Gabe: Osta Auralex Gramma siihen alle. Poistaa epäsuotuisasta alustasta johtuvat ongelmat aika tehokkaasti. Meidänkin treenis on toisessa kerroksessa ja lautalattia, tuollainen Auralex alla parantaa soundia ihan selvästi. Ja vaikuttaahan tuo kaappikin tosi paljon, itse sain sopivan soundin vasta 4x12 kaapilla.. 2x12 kaappeja rullailin aika monta läpi.

Homma ratkennee nyt sillä että treenikselle tuli 3 4x12 kaappia ja kuulemma niitä saa lainata. Tilanpuutteen vuoksi joutaa oma kaappi jonnekkin muualle varastoon.
kekkuliheikki
25.08.2015 15:45:54
Ei gasita mikaan.

En ole ostanut mitaan vahaan aikaan. Tosin ryyppasin 3 viikkoa lomilla. Ei ollut aikaa. Kunhan tasta selkenee niin katsotaan.
En allekirjoita.
iec
25.08.2015 17:15:10

kekkuliheikki: Ei gasita mikaan.

En ole ostanut mitaan vahaan aikaan. Tosin ryyppasin 3 viikkoa lomilla. Ei ollut aikaa. Kunhan tasta selkenee niin katsotaan.

Tämä oli sisällöltään melkein allekirjoitusainesta :D

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Gabe
25.08.2015 17:37:36

Sulla alkaa olla meininki kohdillaan. Joko kuukauden ryyppyputki tai jatkuva gas. :D Pakko nostaa hattua, ei kestäis oma kunto.
Laulava Kylätohtori
25.08.2015 22:10:37

Ja väittävät, ettei gasiin löydy lääkettä, vaikka Alkon hyllyt notkuvat, jos jonkinlaista helpotustroppia gasiin. Sitä lääkettä pitää tosin osata ottaa, eihän tilkka vielä mitään vaikuta, mutta kolmen viikon putki. MOT!
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Jucciz
26.08.2015 04:19:16
kekkuliheikki: En kylla suosittele. Vittu mika vapina vaikka perjantaina lopetin.

Ei kuulosta ihan terveelliseltä tämmönen.
Muovinen
26.08.2015 09:16:36

Jucciz: Ei kuulosta ihan terveelliseltä tämmönen.

Niin, yleensä kolmen viikon putken jälkeen ollaan kuin uudesti syntyneitä.
Mr. Speed
26.08.2015 10:43:01
Jucciz: Ei kuulosta ihan terveelliseltä tämmönen.

ÅKuulin, ettei kannabiksesta aiheudu krapulaa. Suositellaan sitä sitten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)