Juzpe 24.08.2015 14:23:38 | |
---|
Seba: Mutta mun käsittääkseni sulla on mun vanha junakolari jossa on mun tekemä mahonkikotelo, niin se saundaa aina parhaalta Mulla on kojosen iha mulle itelle tekemä merbau-koteloine junakolari. Se o kyä hyvem. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Karvamammutti: Siulla on kyllä selkeesti väärä käsitys. Sehän on Essolla. Ash, mä jotenkin väärin bongailin jostain kun luulin että hää oli myynyt sen. Mulla ois vielä yksi ovangol tw-kotelo, se saundaa varmasti tuuhealta Basismi:
Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö. |
varpio 24.08.2015 15:12:00 | |
---|
Entropia666: No niin. Pykäilin tuossa pienimuotoisen testin. Ihan mielenkiintoinen testi, mutta siinä on niin monta muuttujaa että sen perusteella voi lähinnä sanoa sen, että eri kitara saattaa kuulostaa erilaiselta. Jopa samalla kitaralla eri otto saattaa kuulostaa erilaiselta, jopa todennäköisesti. |
Entropia666 24.08.2015 15:23:37 | |
---|
varpio: Ihan mielenkiintoinen testi, mutta siinä on niin monta muuttujaa että sen perusteella voi lähinnä sanoa sen, että eri kitara saattaa kuulostaa erilaiselta. Jopa samalla kitaralla eri otto saattaa kuulostaa erilaiselta, jopa todennäköisesti. Akateemisessa mielessä kyllä, mutta mä nyt vähä enempi hain sitä käytännön näköpointsikkaa tähän ja halusin vastata itselleni kysymykseen että kannattaako kitarassa fiilistellä niitä puita vai keskittyä siihen miltä se tuntuu kädessä ja miltä se näyttää. Sain vastauksen kysymykseeni että soitinpuiden hifistely ei juurikaan johda ulkonäköaspektia pidemmälle. |
J.Hollström 24.08.2015 15:50:41 | |
---|
Entropia666: Kertokaa kumpi on A ja kumpi B. Siellä on riffi rumpujen kanssa, ilman rumpuja, särösoundilla ja reunasäröllä. http://haje.fi/lundgrentesti/ Ei voi kertoo. Noilla soundeilla ja soitoilla ihan sama mikä kitara / puut. Yhden kielen dempatusta jynkystä ei ulkopuolinen voi analysoida yhtään mitään. |
varpio 24.08.2015 16:03:57 | |
---|
Entropia666: Akateemisessa mielessä kyllä, mutta mä nyt vähä enempi hain sitä käytännön näköpointsikkaa tähän ja halusin vastata itselleni kysymykseen että kannattaako kitarassa fiilistellä niitä puita vai keskittyä siihen miltä se tuntuu kädessä ja miltä se näyttää. Sain vastauksen kysymykseeni että soitinpuiden hifistely ei juurikaan johda ulkonäköaspektia pidemmälle. Niin toki. Ulkonäön lisäksi minusta on myös hyvä jos ei ole tarpeettoman painavat puut, koska turhan painavia vehkeitä on ikävä roikottaa kaulassa ja raahata ympäriinsä. Sopivan massan valinnassa on toki otettava huomioon kitaran muoto eli tilavuus, sekä oma henkilökohtainen kestävyys ja selkärangan kunto (minulla heikohko). |
Entropia666 24.08.2015 16:13:17 | |
---|
varpio: Niin toki. Ulkonäön lisäksi minusta on myös hyvä jos ei ole tarpeettoman painavat puut, koska turhan painavia vehkeitä on ikävä roikottaa kaulassa ja raahata ympäriinsä. Sopivan massan valinnassa on toki otettava huomioon kitaran muoto eli tilavuus, sekä oma henkilökohtainen kestävyys ja selkärangan kunto (minulla heikohko). Painoaspekti on tärkeä, itseltäni unohtui. Ei ois hääviä jos soloist tai rr painais lähemmäs neljää kiloo. |
iec 24.08.2015 16:17:43 | |
---|
varpio: Niin toki. Ulkonäön lisäksi minusta on myös hyvä jos ei ole tarpeettoman painavat puut, koska turhan painavia vehkeitä on ikävä roikottaa kaulassa ja raahata ympäriinsä. Sopivan massan valinnassa on toki otettava huomioon kitaran muoto eli tilavuus, sekä oma henkilökohtainen kestävyys ja selkärangan kunto (minulla heikohko). Juu 3,3kg LP on mukavampi roikottaa kuin 4,9kg painoinen. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
varpio 24.08.2015 16:25:25 | |
---|
Minulla on yli nelikiloinen strato, koska tonewood-uskoiset mainoskusettajat väittivät hävyttömästi että saarnirungolla tulee erilainen saundi, enkä tiennyt sen paremmin silloin. Tuli vain tarpeettoman painava runko. Kaula on aika jämäkkä myös mutta se saakin olla. |
Juzpe 24.08.2015 18:12:29 (muokattu 24.08.2015 18:13:50) | |
---|
Entropia666: No niin. Pykäilin tuossa pienimuotoisen testin. Kuuntelin pari pätkää ja täytyy sanoo, että soittotatsi vaikuttaa tässä tapauksessa niinvitusti enempi soundiin, että morjes. Oisit voinu kyl esim vetää klikkiin tms. koska hajontaa soiton puolella on melkomoisesti eikä kyllä pysty todellakaan sanomaan millä mikeillä/ skeballa mikäkin noista on vedetty. Lisäks vaffarin soundi on säädetty semmoselle middlehonotukselle, että mahtolliset nyanssieot katoo viimestään siinä. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Entropia666 24.08.2015 19:18:03 | |
---|
Juzpe: Kuuntelin pari pätkää ja täytyy sanoo, että soittotatsi vaikuttaa tässä tapauksessa niinvitusti enempi soundiin, että morjes. Oisit voinu kyl esim vetää klikkiin tms. koska hajontaa soiton puolella on melkomoisesti eikä kyllä pysty todellakaan sanomaan millä mikeillä/ skeballa mikäkin noista on vedetty. Lisäks vaffarin soundi on säädetty semmoselle middlehonotukselle, että mahtolliset nyanssieot katoo viimestään siinä. Rumpukompin päälle veistelin viidessä minuutissa, ei jaksanu alkaa hifistelemään. Ja mitään vahvaria ei ole, vaan mallintava. Jekku jekkuuuu. |
Juzpe 24.08.2015 19:24:55 | |
---|
Entropia666: Rumpukompin päälle veistelin viidessä minuutissa, ei jaksanu alkaa hifistelemään. Ja mitään vahvaria ei ole, vaan mallintava. Jekku jekkuuuu. Oukkidoukki. "Asia kunnossa" - Kaarlo Janko Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Laulava Kylätohtori 24.08.2015 21:11:10 | |
---|
varpio: Minulla on yli nelikiloinen strato, koska tonewood-uskoiset mainoskusettajat väittivät hävyttömästi että saarnirungolla tulee erilainen saundi, enkä tiennyt sen paremmin silloin. Tuli vain tarpeettoman painava runko. Kaula on aika jämäkkä myös mutta se saakin olla. Mie on luullut, että saarni on kevyttä. Ainakin oma saarni-strato on kevyempi kuin yksikään leppäbodyinen. Tosin ilman punnitusta mutulla, joten se siitä taas tälläkin kertaa. Mutta perstuntumalla on kyllä tosi kevyt tuo Tokain saarnibodyinen strato. Mutta niinhän ne on yksilöitä - kitarat... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Kefiiri 24.08.2015 21:13:01 | |
---|
Entropia666: Ja mitään vahvaria ei ole, vaan mallintava. Jekku jekkuuuu. Hyvät soundit, tykkäsin kaikista reunasäröpätkistä, tollanen kitaran äänen pitääkin olla. En ole musiikin asiantuntija. |
Jucciz 24.08.2015 21:25:41 | |
---|
Juzpe: Oukkidoukki. "Asia kunnossa" - Kaarlo Janko Se on muuten Kalervo Jankko. |
ReBeat 24.08.2015 21:35:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mie on luullut, että saarni on kevyttä. Ash (Fraxinus americana): We have two very different types of Ash: Northern Hard Ash and Swamp Ash (Southern Soft Ash). Northern Hard Ash is very hard, heavy and dense. A Strat_ body will normally weigh 5 lbs. and up. Its density contributes to a bright tone and a long sustain which makes it very popular. Its color is creamy, but it also tends to have heartwood featuring pink to brown tints. The grain pores are open and it takes a lot of finish to fill them up. Swamp Ash is a prized wood for many reasons. It is a fairly light weight wood which makes it easily distinguishable from Hard Ash. A Strat_ body will normally weigh under 5 lbs. Many of the 50's Fenders were made of Swamp Ash. The grain is open and the color is creamy. This wood is a very nice choice for clear finishes. Swamp Ash is our second most popular wood. It is a very musical wood offering a very nice balance of brightness and warmth with a lot of "pop". http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/Options/BodyWoodOptions.aspx |
Juzpe 24.08.2015 21:40:51 (muokattu 24.08.2015 21:41:04) | |
---|
Jucciz: Se on muuten Kalervo Jankko. Mä oon alalla, niin saan käyttää lempinimiä. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Karvamammutti 24.08.2015 22:11:28 | |
---|
Juzpe: Mä oon alalla, niin saan käyttää lempinimiä. aasia kunnosa t janko "Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen |
Jukka Häikiö 24.08.2015 22:21:35 | |
---|
Heh, tän ketjun nimi vois olla yhtä hyvin vaikkapa:Hifistinen suojuoksu E-mollissa, maanis-depressiivisen masurkan tahdittaessa askeltamisen vaikeutumisen mittaamisen hankaluutta, vaikeamielisyyden ollessa faktuaalisia sensoreita väkevämpi voima....... Terveisiä pizzerian nurkasta....
-herra Huu |
Karvamammutti 24.08.2015 22:28:18 | |
---|
Jukka Häikiö: Heh, tän ketjun nimi vois olla yhtä hyvin vaikkapa:Hifistinen suojuoksu E-mollissa, maanis-depressiivisen masurkan tahdittaessa askeltamisen vaikeutumisen mittaamisen hankaluutta, vaikeamielisyyden ollessa faktuaalisia sensoreita väkevämpi voima....... Eipähän tuosta paljon viisastus. "Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen |