Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä ohjelma tämä oli? tai millä saa vastaavaan tehtyä..
1
Heickell
13.06.2015 13:18:00 (muokattu 13.06.2015 13:20:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä saa helpoiten tehtyä? mikä on se ohjelma johon voi äänittää ensin yhden pätkän musaa ja se jatkaa looppina ja sitten voi määrittää milloin se loppuu. Pystyy lisätä tiuettyihin kohtiin fillejä jne. Olen kerran 15v. nähnyt tämän, mutta nyt ei muisti auta.. =) Psychtrance tai kaikki ysäri teknot taitaa olla tehty niillä/ näillä?
 
ei sampleria vaan itse samplet tehden tietysti. (miksi edes tehdä musaa jos varastaa toiselta kuitenkin osan)
 
Juho L
17.06.2015 08:42:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sekvensseri?
 
Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned.
Heickell
19.06.2015 17:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GEt reaL. jos luit ton kysymyksen.. niin luulisi, että ymmärrät mitä haen, on , jokin muu...
 
KTR
19.06.2015 17:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://en.wikipedia.org/wiki/Digit … o_workstation#Commercial_sequencers
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Music_tracker#List_of_music_trackers
 
Spedemix
21.06.2015 11:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pointtina hahmoilla siis se, että lähes kaikilla moderneilla DAW:eilla pystyy kuvaamasi asiaa tekemään. Yksi harva millä tuo ei oikein taitu on Reason (olen joskus vuosia sitten vääntäny juuri tuollaista Reasonilla ja huhhuh mitä hommaa).
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Juho L
21.06.2015 16:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Pointtina hahmoilla siis se, että lähes kaikilla moderneilla DAW:eilla pystyy kuvaamasi asiaa tekemään.
 
Näinpä. Ja sitten jos vielä on se, että kaikki ysäri-techno ja psyke on tehty tuolla, niin se on jo niin geneeristä, että siihen voi vastata vain DAW/sekvensseri. Sitten kun vielä otetaan huomioon, että 90-luvulla vielä käytettiin pääosin hardissekkareita, niin aika hankala sanoa.
 
Ehkä joko joku vanha Pro Tools?
 
Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned.
Henri Henri Olavi
26.06.2015 21:07:13 (muokattu 26.06.2015 21:08:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen, että Fruity Loops vois olla kyseessä, joskin en tiedä duunattiinko sillä vielä 90-luvulla. Ainakin 2000-luvun psytrancea sillä on vääntänyt lukematon määrä tekijöitä. Sit tietty yks, millä monet trancekaverit ja mä, mut en trancea, duunas matskuunsa 90-luvulla, on Impulse Tracker (tai Fast Tracker II, Renoise yms. kerettiläiset), joka on tietenkin kovin musasofta koskaan.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Heickell
27.06.2015 03:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ok, kiito.
Sit ku o ne biisit kasassa niin MAc kainaloon ja clubille. Tarviiko muuta ku ulostuloon piuhan mini / 3.5? vai onk jotai muuta mitä tarvii jos meinaa DJ tyylistä ratkaisuu joutua (vedonlyönnin hävinneenä) suorittaa?
PA-kamat kun yleensä nois mestois jo o.

I hope =)... .

Eli omilla biiseillä DJ hommaa.. mitä tarvii (viinan lisäx)
 
Barfunkel
29.06.2015 12:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heickell: ok, kiito.
Sit ku o ne biisit kasassa niin MAc kainaloon ja clubille. Tarviiko muuta ku ulostuloon piuhan mini / 3.5?

 
Jos haluat kuunnella biisejä ennen kuin miksaat ne sisään etkä vaan miksata sokkona, niin tarvitset jonkin keinon millä kuunnella useaa eri lähdettä. Esim. joku DJ-kontrolleri.
 
Heickell:
Eli omilla biiseillä DJ hommaa.. mitä tarvii (viinan lisäx)

 
Kontrollerin lisäksi tarvitset jonkin DJ-softan, esim Traktorin tai Seraton. Ilmaisiakin vaihtoehtoja tosin löytyy.
 
Heickell
09.07.2015 11:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paljonko veloitatte tunnin setistä?

eli jos on kaikki ok, niin voi mennä mp3 soittimen kaa ja laittaa piuhan kii ja sitten vaa huitoo kovasti käsillä ilmaan ;)
 
Barfunkel
09.07.2015 12:25:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on aloittelija niin ilmaiset kaljat on ihan hyvä palkka. Vaikka olisi kokenutkin seppä, niin eipä tälllä hommalla rikastumaan pääse, jollei nyt ihan oman genrensä huippua ole.
 
HK
22.08.2015 06:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa eli tämä on 2015 versio täysanalogiboomista 15 vuotta sitten.
Kyl mä diggaan! ;)
 
Peltikorva puupäässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «