Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 529 30 31 32 3374 75 76 77 78
hallu
11.02.2015 09:36:38 (muokattu 11.02.2015 09:41:29)
Pistin koko audiotyöasemani uusiksi eli ostin uuden iMac retinan ja siihen uuden äänikortin Focusrite Saffire pro 24 ja päivitin Logicin versioon X . Tuolla ja parissa ketjussa olen asiaa kohkannut:-). Mutta tuo äänikortti on nyt tullut hiukan paremmin testattua ja täytyy sanoa, että olen tyytyväinen vaihdokseen. Se on juuri kaikkea sitä mitä toivoinkin sen olevan ja tekee juuri ne asiat joita M-audio fst ei tehnyt.

Focusriten kuulokevahvistin tuntuisi olevan voimakkaampi kuin edellisessä kortissani ja kokeillessani mikrofoni etusta, niin sekin tuntui ensikuulemalta vahvemmalta tai ainakaan sitä ei tarvinnut ruuvata kokonaan auki. Focusriten 1 ja 2 kanavissa on ilmeisesti niin että signaali on säätöalueen alkupuolella linjatasoista ja jossakin kohtaa säätöaluetta etuvahvistin astuu kuvaan mukaan. Mikkietusen soundista en osaa sanoa mitään enkä huomaa eroja niiden välillä, mutta ääni on häiriötön ja puhdas ja vahvistimen puhti riittää ihan hyvin. M-audiossakin etusten ääni oli puhdas ja häiriötön, mutta ainakin jollakin mikillä se piti vääntää ihan täysille että signaali olisi koneelle mennessä voimakas (ehkä en vain osannut). Minulla on yksi kaksikanavainen halpa mikkietunen edelleen jota voin tarvittaessa käyttää joten asia ei ole ihan kriittinen.

Parasta, että Focusritessä voi reitittää kuuntelut vapaammin ja tarvittaessa vaikka kaikki lähdöt ja tulot voivat olla samaan aikaan päällä mikä ei ollut mahdollista M-audion fast track proossa eikä siinä voinut edes valita toisen monitorin ja kuulokkeiden välillä eli ne kuuntelun reititykset olivat kiinteitä. Focusriten käyttö on selkeää ja yksinkertaista mitä arvostan. Mikä tärkeintä tämän nykysysteemin latenssit oletusasetuksillakin tuntuu todella pieniltä tai oikeastaan niitä ei huomaa lainkaan. Ero vanhaan systeemiin verrattuna latenssissa on mielestäni merkittävä koska sen pystyy huomaamaan ja todellakin ihan oletusasetuksilla eli pufferille tms. en ole tehnyt mitään.

Kitaran soittaminen suoraan äänityssoftaan tuntuu aikaisempaa miellyttävämmältä lyhyen latenssin takia, mutta soundi on jotenkin paljon parempi (vaikka käytän samoja kaiuttimia) enkä oikein ymmärrä että miksi??? tässä Focusritessä on valittavana inputista linjataso tai inst. ja olen käyttänyt kitaralle sitä inst. valintaa. Ilmeisesti se jotenkin eritavalla huomioi sen sisääntulevan signaalin niin että kitara kuulostaa paljon luonnollisemmalta. Vanhassa kortissa ei tuollaista inst. tuloa ollut ja siinäkin kitaran soitin tuoraan nauhalle ja ei se varsinaisesti huonolta kuulostanut, mutta jotenkin luonnoton se oli tässä asiassa uusi kortti on paljon parempi.

Uuden softan rumpusysteemit tuntuu hyviltä ja innoissani heitin Superior Drummerin menemään, mutta nyt asiaa tarkemmin tutkittuani olen harkinnut, että taidan sittenkin asentaa sen takaisin:-). Vaikka sainkin investointini vastineeksi roppakaupalla parannuksia ja oikein merkittävää parannusta, niin toimivista systeemeistä ei kannata silti luopua:-D.

Nyt on semmoinen fiilis, että ei jää kamppeista kiinni enää tämähomma. Jos biisejä ei synny, niin itseäni voin vain siitä syyttää:-D. Tuleeko muuten taille muille vehkeitäne uusiessa semmoinen olo, että tekisi mieli äänittää kaikki vanhat jutut uusiksi niillä uusilla paremmilla vehkeillä? minulla pikkuisen on, mutta tiedostan ettei siinä ole järkeä, vaan eteenpäin pitää ihmisen mennä ja tehdyt asiat pitää antaa olla rauhassa ja keskittyä uusiin tekeillä oleviin asioihin.
Olisipa jo kevät
Petteri81
10.04.2015 23:11:21

No niin. Nyt se tapahtui. Mopo karkas käsistä. Tuli nimittäin hankittua Universal Audio Apollo. Enää ei voi syyttää ainakaan välineitä siitä jos tulee tehtyä täyttä kuraa. Oli kyllä aika pätevän tuntuisia nuo UA:n pluggaritkin. Ihan pro luokan soundia sai aikaseks pikaisella kokeilulla. Nyt pitäisi enää keksiä projektia tehtäväksi.
oksatboys
11.04.2015 09:00:01

Tuli tuossa pari viikkoa sitten osteltua taas:

Motu 828 mk2
tc electronic g major
Ja mikkejä AKG d202 cs- ja E1-mallit sekä Bang and Olufsen BM5 stereoribbon.
"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
samic
14.06.2015 21:24:52

Täsä parin kk aikana tullu hommattua kaikennäköstä...
-mesa duali
-distressor
-1176
-senkun hd650 luurit
-akg jotku luurit :)
-uadille Apin ja Neven(uus versio) kanavat ja muutamat härpätin plugarit..
Megadethh2
01.07.2015 02:31:28 (muokattu 03.07.2015 18:00:12)
Viime aikoina on tälläistä kertynyt omistukseen:

- Waves Bass Rider
- Waves C4
- Waves CLA-76
- Steven Slate Drums 4.0 Custom
- Yinger BM800-konkkamikki (18 euroa ebaysta, hintaisekseen ihan loistava, piekseen tuon mun t.bone SC300:sen ihan 6-0, tosin se onkin sitten ihan paska mikki...)
- Superlux HD662, hirveästi ei ole vielä tullut käytettyä mutta ihan suht hyvänkuuloiset luurit tuntuu olevan, toisin kun noilla HD681B:llä näillä suunnilleen kaikki musiikki kuulostaa hyvältä, tämä voi olla niin hyvä kuin huono asia, aika näyttää.
- Mikkiständi ja mikkipiuha
- Westone Thunder III, ei nyt varsinaisesti studiokamaa, mutta tämä tulee kyllä varmaan kuulumaan tulevalla äänitteelläni, vanhan Ltd:ni vaihdoin tähän, mielenkiintoisen oloinen kitara.
- Dunlop Jazz III 1,38mm, tälläinen on useimmin eksynyt jostain syystä käteen joten näitä hankin vähän lisää sitten.

Jos nyt vaikka keskittyisi vain siihen musiikintekoon... :D.
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.
Moyhiss
03.07.2015 17:19:50 (muokattu 03.07.2015 17:20:51)

Taas on tullu ostettua kaikkee:

Yamaha Pacifica 611. 8-kielinen sai lähtee ja tilanne monipuolinen Yamaha. Tosi hyvät speksit hintaan nähden.

Pod HD500. Alko bänditoiminta joten tää tulee pääasiassa reeni- ja livekäyttöön. Uskon et laadukkaat plugarit vie podia mut kyl mä silti tesmin et miten se toimis esim erillisten impulssien kaa.

Blackbird ja Bendeth lisäosat Triggerille. Rumpusämplet on niitä mistä en saa koskaan tarpeekseni. Seuraavaks kyllä hankin jotain muuta, esim laadukkaalle multibandkompuralle ja transient designerille olis käyttöö.
Megadethh2
03.07.2015 18:08:01
Moyhiss: Taas on tullu ostettua kaikkee:

Yamaha Pacifica 611. 8-kielinen sai lähtee ja tilanne monipuolinen Yamaha. Tosi hyvät speksit hintaan nähden.

Pod HD500. Alko bänditoiminta joten tää tulee pääasiassa reeni- ja livekäyttöön. Uskon et laadukkaat plugarit vie podia mut kyl mä silti tesmin et miten se toimis esim erillisten impulssien kaa.

Blackbird ja Bendeth lisäosat Triggerille. Rumpusämplet on niitä mistä en saa koskaan tarpeekseni. Seuraavaks kyllä hankin jotain muuta, esim laadukkaalle multibandkompuralle ja transient designerille olis käyttöö.

Tämän olen itse ainakin todennut ihan hyväksi transient designeriksi vaikka en niitä kovin paljoa käytäkkään, hintakin on ihan hyvä ja Reaperin tapaan päättymätön trial: http://www.stillwellaudio.com/plugins/transient-monster/

Täältä sitten Waves C4 79$, jos on alennuskuponkeja tai Waves credittiä niin lähtee vielä halvemmalla: http://refer.waves.com/cw6Ik
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.
Moyhiss
04.07.2015 00:42:06 (muokattu 04.07.2015 00:42:43)

Megadethh2: Tämän olen itse ainakin todennut ihan hyväksi transient designeriksi vaikka en niitä kovin paljoa käytäkkään, hintakin on ihan hyvä ja Reaperin tapaan päättymätön trial: http://www.stillwellaudio.com/plugins/transient-monster/

Täältä sitten Waves C4 79$, jos on alennuskuponkeja tai Waves credittiä niin lähtee vielä halvemmalla: http://refer.waves.com/cw6Ik

Mulla muuten on toi stillwellin transient monster koneella. Siinä on joku ihme ongelma et jos pistän sen esim virveliin niin se eka isku klippaa mystisesti ja googlaamal löyty et jollain muullakin sama juttu. Oon demotellu Native Instrumentsin Transient Masteria ja se on ihan hyvä. Multibandkompuroist eniten kiinnostaa Fabfilterin tuotos kun pro-q2 ja pro-c on loistavia.
Megadethh2
11.08.2015 00:21:25
Noniin, taas on tullut hieman laitteistoa lisää, viimeisin projektini ei ole vieläkään valmis (hyvässä vaiheessa se on sentään kumminkin, ihan kaikkea toivoa ei olla vielä menetetty... :D). Sivuhuomiona miksaus tuntuu olevan ihan naurettavan helppoa kun on kerrankin lähtösoundit oikeasti kunnossa, kiitos Kemper-reamppauksen ja mahtavan soittotatsini (ei virhettä).

- Harley Benton B-450 basso, oikeasti pirun hyvänkuuloinen peli jos tykkää kolinasta bassosoundissa, ainoat moitteet on viimeistelyssä tai oikeastaan sen puutteessa, esim. mikkien jyrsinnät on molemmat liian isot päistä ja näyttää siltä niinkuin joku yläkoululainen olisi nuo yläjyrsimellä päästänyt, soitettavuus on kumminkin tosi hyvä.
- Tamburiini, selittää varmaan itsensä melko hyvin
- Rytmimuna, sama juttu
- Harley Benton Vintage Phase phaserpedaali, selvää merkkiuskollisuutta havaittavissa taas...
- 2 kpl Cordialin kalliimman pään johtoja, lyhyitä
- Palmer PAN 02 aktiivi DI-boksi, on muuten huomattavasti paremman kuuloinen peli kuin tuo PAN 01 passiiviversio, toimii.
- 500 gt kiintolevy (sisäinen) varmuuskopioita varten, vielä SSD-käyttislevyksi niin alkaa nuo kiintolevyasiat olla kunnossa.

Ebaysta kanssa lähti matkaan popfiltteri ja 57 beta-kopiomikki halvalla, Audientin iD14 tulee varmaan kanssa ilmestymään laitteistoon piakkoin.
oksatboys
11.08.2015 10:57:05

Kajaani UT:n kaveriksi tuli hommattua ruottin serkku eli Sam satt 82. Kotistudioni alkaa olla vahvasti myös ulkotuotantoon soveltuva.
Mikael
11.08.2015 11:38:29

oksatboys: Kajaani UT:n kaveriksi tuli hommattua ruottin serkku eli Sam satt 82. Kotistudioni alkaa olla vahvasti myös ulkotuotantoon soveltuva.

Jos jatkat tolla linjalla, niin kannattaa myös varautua ulkoruokintaan jossain vaiheessa.
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Yrms
15.08.2015 17:35:03
Ostin tai en, mutta neljäksi kuukaudeksi oli Slate Digital palkinnut ilmaisten plugarien muodossa. Mix Rack ja Buss kompurat on sen verran kovia työkaluja että joulun aikaan joutuu ostamaan lisenssit noille. Pari projektia oon nyt duunannut oikeastaan pelkällä Slaten Mix/Master/FX bundlella ja tuntuu siltä että osaan miksata taas.

Jos ei joku Slaten asiakas ole huomannut, niin tuolta saa "Extended Trialin" käyttöön, eivätkä tosiaan vaadi edes luottokortin numeroa:

http://www.slatedigital.com/mix-master-fx-free-trial/
Megadethh2
20.08.2015 18:50:05
Yamahan HS-5 monitorit ostin torilta, hyvin tyytyväinen olen näihin ollut mitä pari päivään olen näitä käyttänyt, lisäksi Superlux S241 pienikalvonen konkkamikki tuli kanssa napattua matkaan myös torilta, laadukkaalta vaikuttaa sekin. Nyt himottaisi vähän hommata teräskielinen akustinen kitara kun sellaista en omista harmillisesti vielä.
Jucciz
24.08.2015 02:22:26
Toinen AKG C414 XLS. Kaksin aina kaunihimpi.
oksatboys
26.08.2015 18:07:58

Kaksi kappaletta Telefunken v672- etusia :)
Mikael
26.08.2015 18:10:14

oksatboys: Kaksi kappaletta Telefunken v672- etusia :)

WOOOOOOOOOH!
Mikael
26.08.2015 18:14:34

Mä ostin tänään ihan vaan kaks kipaletta Tascam 122MkIII -C-kassunauhureita.
http://muusikoiden.net/dyn/users/138667.jpg
oksatboys
26.08.2015 19:46:32

Mikael: WOOOOOOOOOH!

Wololoo!! Pitää viel räkkikotelo ostaa ja joku viimosen päälle hieno etulevy tilata saefferilta tms. lafkasta. Ovat siis niitä moduuleita.

Mikael: Mä ostin tänään ihan vaan kaks kipaletta Tascam 122MkIII -C-kassunauhureita.

Jee stereoo!!
anapena
26.08.2015 21:09:03
Mikael: Mä ostin tänään ihan vaan kaks kipaletta Tascam 122MkIII -C-kassunauhureita.

Siitä sitten biasia ja herkkyyttä säätelemään. Siistii hommaa, sano!! Pirun komeet.
Istu ja pala!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)