Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Plexi kloonit
1 2
FrozenMelody
03.06.2011 21:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokunen aika sitten torilla pyöri jokin, muistakseni PtP-plexi/JMP/tms. tyyppinen klooni. Joku saksalainen taisi olla, 50w ellen väärin muista, tietäisiköhän joku?
 
Gas for Jazz.
slapvete
05.06.2011 13:07:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linnemann se taisi olla.
 
http://linnemann-amplifiers.de/cms/linnemann/front_content.php?idcat=2
 
Plexikloonien värkkääjiä on maailma nykyisin väärällään. Mikä tietenkin on ihan kiva asia.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
jniska
06.06.2011 09:46:39 (muokattu 06.06.2011 09:51:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-plexi45/
 
Tämäkin siellä oli jonkinaikaa myynnissä . Ei mennyt silloin kaupaksi, joten otin pois myynnistä.
 
Laiha Lissu oli paras.
slapvete
06.06.2011 16:47:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi Bluetonet menisi kaupaksi kuin crack getossa, jos ne ei olisi niin turkasen rumia. Lykkisivät konehuoneen ameriikan-heebojen henkeen perinnemarskilootaan, niin a vot. Nuillaisenaanhan tuo näyttää joltain hevibugeralta.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
slapvete
06.06.2011 16:51:00 (muokattu 06.06.2011 16:53:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e: njevermind, sanoi Kuoppasen Kurt.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
B-P Music
06.06.2011 17:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Noi Bluetonet menisi kaupaksi kuin crack getossa, jos ne ei olisi niin turkasen rumia. Lykkisivät konehuoneen ameriikan-heebojen henkeen perinnemarskilootaan, niin a vot. Nuillaisenaanhan tuo näyttää joltain hevibugeralta.
 
Vaikkei se ulkonäkö soundiin vaikutakaan, niin olen täysin samaa mieltä.
 
PJS
06.06.2011 17:35:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-P Music: Vaikkei se ulkonäkö soundiin vaikutakaan, niin olen täysin samaa mieltä.
 
Hyvin pitkälle olen samaa mieltä. hienoja vahvareita mut designiin vois panostaa, sillä vaikka kuka sanois mitä niin bisnesmielessä asiakaskuntaan vedotaan tasn yhtä paljon imagolla kuin teknisillä ominaisuuksilla.
 
Peace!
Juzpe
06.06.2011 17:57:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/artikkelit/1632
 
Kotelon saa myös esim. ton näkösenä.
 
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
harryk
06.06.2011 18:10:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voinen varmaan Bluetone-vahvistinten tekjiänä ja suunnittelijana tässä kommentoida niiden ulkonäköasiaa. Päätavoitteenani ei ole koskaan ollut tehdä yksi yhteen kopioita/klooneja alkuperäisistä vahvistimista, vaan yrittää laittaa mukaan jotain omaa ja ne hyvät jutut niistä alkuperäisistä. Makuasiat aiheuttavat aina mielipide-eroja ja se pitää hyväksyä. Se mikä mielestäni tässä on hyvä asia, on se, että saa aitoa palautetta tekemistään jutuista mikä auttaa kehittämään asioita eteenpäin.
 
Teen vahvistimia ja kaappeja myös asiakkaan omien yksilöllisten toiveiden mukaan ja sen takia kotisivujeni kuvagalleriasta löytyy myös erilaisia kotelomalleja eri pintakäsittelyllä, jotta asiakkaat saavat jonkun käsityksen siitä mikä on mahdollista. Moni asiakas on nimenomaan halunnut vahvistimensa esimerkiksi metallisella etuverkolla. Olen tehnyt sennäköisiä vahvistimia jo kauan ennen mm. Bugera-tuotteiden markkinoille tuloa, joten kyse on varmaan yhteensattumasta niiden osittaisessa samannäköisyydessä.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
jniska
07.06.2011 16:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Noi Bluetonet menisi kaupaksi kuin crack getossa, jos ne ei olisi niin turkasen rumia. Lykkisivät konehuoneen ameriikan-heebojen henkeen perinnemarskilootaan, niin a vot. Nuillaisenaanhan tuo näyttää joltain hevibugeralta.
 
Heh, no itse en ole koskaan ostanut yhtään vahvistinta ulkonäön perusteella, saundin perusteella kaikki on tullut hankittua.
 
Tos on mun vahvaimen esikuva ulkonäöltään.
http://www.themusiczoo.com/images/2 … 38_Cornford_MK50_Head_Black_800.jpg
 
Laiha Lissu oli paras.
jyrkalt
07.06.2011 16:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja juurikin näiden saundi- sekä vahvistimen ulkonäköasioiden takia mä ainakin tykkäilen ideasta että saat tilattua sen näköisen, sekä saundisen vahvistimen kun itse haluaa. Siinä tilanteessa kun tajuaa kuunnella omaa järkeä eikä sitä mitä esim joillain nettipalstoilla joku kirjoittelee, yhtälö on mun mielestä aika ideaali.
 
Veikkaan että Bluetonelta saa tilattua vahvistimen kotelon vaikka pääskyn pesistä tehtynä jos siitä tyylistä tykkää ja on mania sekä pokkaa Harryltä kysyä :))
 
Tää oli sitte kepeä vitsi, te tosikot..
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Juzpe
07.06.2011 21:17:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan että Bluetonelta saa tilattua vahvistimen kotelon vaikka pääskyn pesistä tehtynä jos siitä tyylistä tykkää ja on mania sekä pokkaa Harryltä kysyä
 
Jaahas... nyt siis tiedän mikä on se vaihtoehto ku seuraavaa styrkkaria rupeen katteleen... Kiitos vinkistä.
 
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
prkl6
11.06.2011 05:56:33 (muokattu 11.06.2011 05:57:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoi
 
Vähän off-topic
 
Elikkäs.. ostin vuodelta 1975 olevan carslbro top 50 vahvistimen.
 
Ongelma on seuraava: että kun volume nupin laittaa yli kolmosen, rupeaa soundi "aaltoilemaan" niin että vola heittelee ja soundi on muutenkin paska.. Röörit on uudet ja ohmit oikein. Mikä vois olla vikana??
 
Kokeilin kolmea eri piuhaa, joka olivat eilen ainakin ehjiä.
 
Kitara jolla soitin oli Kramer pacer Kent armstongin mikeillä, jotka oli melko huonosti juotettu kiinni...
 
Wanna play guitar? First you gotta know the Blues...
Jaba
12.06.2011 16:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

prkl6: Hoi
 
Vähän off-topic
 
Elikkäs.. ostin vuodelta 1975 olevan carslbro top 50 vahvistimen.
 
Ongelma on seuraava: että kun volume nupin laittaa yli kolmosen, rupeaa soundi "aaltoilemaan" niin että vola heittelee ja soundi on muutenkin paska.. Röörit on uudet ja ohmit oikein. Mikä vois olla vikana??
 
Kokeilin kolmea eri piuhaa, joka olivat eilen ainakin ehjiä.
 
Kitara jolla soitin oli Kramer pacer Kent armstongin mikeillä, jotka oli melko huonosti juotettu kiinni...

 
Ostin itse jokunen aika sitten 1974- mallisen Top 50- kombon. Testaillessani vahvistinta hiljasilla voluumeilla oli saundi hyvä, kun sitten ostettuani vein treenikselle ja nupit kaakkoon niin saundi oli juuriki kuvaamasi lainen. Sellanen tunkkanen pierusärö ja melko hiljainen volaltaan. Avasin kotelon ja löysin jonkun Tee-Se-Itse- miehen erittäin onnettomat (ilmeisesti) biasointi- viritelmät. Siinä mm. roikku joku potikka ilman kuoria, siis se kosketusliuska pelkästään ilmassa rispasista johdoista kiinni. Päädyin sitten purkamaan kombosta muuntajat omaan 50W Plexi- kopioon... Hukkaostos :)
 
Vastausta kysymykseen et saanut mutta jos ei ole liikaa vaivaa niin kokeile kurkata konehuoneeseen näkyykö jotain ihmeellistä.
 
Pitää olla fjongaa et voi olla Stuldt Håjttii.
Metalkallo
13.08.2015 08:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään kokemusta tuollaisesta Ceriatone 18w plexi kloonista? Minkälainen loota kyseessä?
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Juzpe
13.08.2015 10:42:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onkos kellään kokemusta tuollaisesta Ceriatone 18w plexi kloonista? Minkälainen loota kyseessä?
 
Lienee Fargenin Mini-Plexin kanssa samaa liigaa ja Fargenin 60/70/80 Mini on kyllä helvetin hyvä peli. Fargenista löytyy toi 60's/70's/80's valintakytkin, joka on mun mielestä ihan designin kannalta katsoen hulvattoman hauska ratkaisu. Voicing-kytkin se taitaa okeesti olla, eli JTM45/ Superlead/ JCM800-tyyliset hommat sen takaa löytyy.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
jii.haanpaa
13.08.2015 12:08:46 (muokattu 13.08.2015 12:16:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onkos kellään kokemusta tuollaisesta Ceriatone 18w plexi kloonista? Minkälainen loota kyseessä?
 
Arvaan, että se on suora kopioa Marsun 1974 kombosta, joka on mahtikone. Tuosta tehdään nykyään erittäin laadukasta p2p-reissueta (1974X), jota liikkuu aina silloin tällöin torillakin. Noin tonnin verran noista pyydellään rahua, uutena maksavat mansikkaa.
 
Ceriatonen 20W vastannee sitten marsun 2061(X):ää, jota sitäkin näkee torilla melko usein. Sama kone kuin 1974:n, mutta nuppiversio ja ilman tremoloa ja tasuriputkea.
 
https://www.youtube.com/watch?v=Z8jBENVbEt4
 
Metalkallo
13.08.2015 13:01:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Lienee Fargenin Mini-Plexin kanssa samaa liigaa ja Fargenin 60/70/80 Mini on kyllä helvetin hyvä peli. Fargenista löytyy toi 60's/70's/80's valintakytkin, joka on mun mielestä ihan designin kannalta katsoen hulvattoman hauska ratkaisu. Voicing-kytkin se taitaa okeesti olla, eli JTM45/ Superlead/ JCM800-tyyliset hommat sen takaa löytyy.
 
Tuo kuulostaa kyllä ihan oikealta vahvarilta meikälle. Kaikki nuo vahvistimet mitä mainitsit kuuluu mun tykätympiin marsuihin. :) Mitä kuuntelin myös tubesta näytettä niin kuulosti hieman paremmalta kuin Ceriatone, mutta tietty eri putket niin hieman erilainen soundikin, ja just se soundi mistä pidän.
 
Ainut mikä tuossa Fargenissa taas mättää hieman on se mikä monesti mättää on se, että jälleen kerran kuori on kokoa mini. :D Eihän se ole kuin ulkopuolista, mutta olisi se kiva olla ihan semmoinen normikokoinen plexi nuppi siinä kaapin päällä. Soundi kuitenkin se pääasia.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Juzpe
13.08.2015 14:15:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Tuo kuulostaa kyllä ihan oikealta vahvarilta meikälle. Kaikki nuo vahvistimet mitä mainitsit kuuluu mun tykätympiin marsuihin. :) Mitä kuuntelin myös tubesta näytettä niin kuulosti hieman paremmalta kuin Ceriatone, mutta tietty eri putket niin hieman erilainen soundikin, ja just se soundi mistä pidän.
 
Ainut mikä tuossa Fargenissa taas mättää hieman on se mikä monesti mättää on se, että jälleen kerran kuori on kokoa mini. :D Eihän se ole kuin ulkopuolista, mutta olisi se kiva olla ihan semmoinen normikokoinen plexi nuppi siinä kaapin päällä. Soundi kuitenkin se pääasia.

 
Ratkaisu: Osta tyhjät plexin kuoret, muutama ruuvi ja kiinnitä sisuskalut sinne. Probleem solved.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
Metalkallo
13.08.2015 14:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Ratkaisu: Osta tyhjät plexin kuoret, muutama ruuvi ja kiinnitä sisuskalut sinne. Probleem solved.
 
Totta, mutta kuoretkin maksaa ihan kivasti jo ja sitten sen etupaneelin pitää sopia uuteen kuoreen.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «