Aihe: Jackson!
1 2 3 4 5 6 7 8 914 15 16 17 18
heviäijä
19.04.2015 00:03:51
zedder: No mitenkäs tämä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=977366

Niin no tuotahan olen katsellut mutta ei ole kyytiä sinne ihan heti tulossa :(
MYYKÄÄ MULLE JACKSON RR5 !!!!!!!!
zedder
19.04.2015 00:10:31
heviäijä: Niin no tuotahan olen katsellut mutta ei ole kyytiä sinne ihan heti tulossa :(

Hinta on kaiketi melko kohdallaan. Aina ei ole mahdollista testata, jokus pitää ottaa riskejä kun haluttua tavaraa ei löydy lähinurkilta. Toimitus matkahuollolla siten että saa ensin varmistaa ettei laatikossa ole kiviä..?
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
heviäijä
19.04.2015 00:13:27
zedder: Hinta on kaiketi melko kohdallaan. Aina ei ole mahdollista testata, jokus pitää ottaa riskejä kun haluttua tavaraa ei löydy lähinurkilta. Toimitus matkahuollolla siten että saa ensin varmistaa ettei laatikossa ole kiviä..?

Harmittaa kun olen hankala tapaus ja haluaisin testata ja nähdä kunnon itse. Säännöllisiä tuloja kun ei ole niin vielä vähemmän tekee mieli ottaa riskejä. Olet kyllä ihan oikeassa, kaikkein kiinnostavimpia kitaroita joita olen nähnyt täällä ovat sijainneet melko kaukana.
JaaGeRMaisTeR
19.04.2015 00:16:17
heviäijä: Niin no tuotahan olen katsellut mutta ei ole kyytiä sinne ihan heti tulossa :(

Tuon jos ostat, niin eipä tarvitte päivittää kitaraa, kun ehkä kyllästymisen vuoksi. Laatu ja materiaalit kelpaa varmasti kovemmillekkin kepittäjille.
mpekkanen
19.04.2015 00:34:06
heviäijä: Harmittaa kun olen hankala tapaus ja haluaisin testata ja nähdä kunnon itse. Säännöllisiä tuloja kun ei ole niin vielä vähemmän tekee mieli ottaa riskejä. Olet kyllä ihan oikeassa, kaikkein kiinnostavimpia kitaroita joita olen nähnyt täällä ovat sijainneet melko kaukana.

Itsekkin asustan Jyväskylässä ja olen myös laittanut merkille, että vaikka ollaan Keski-Suomessa niin täällä on hyvin harvoin mitään itseä kiinnostavaa.
Aina pitäisi lähteä Ouluun, Turkuun tai pääkaupunkiseudulle.
Tai sitten sellaisille pienille paikkakunnille, ettei niihin pääse julkisilla kulkuvälineillä ainakaan suoraan täältä.
Itsellä kun ei autoa ole.

Nykyään on kuitenkin esimerkiksi VR:n kautta mahdollista ostaa hieman halvemmalla liput kun liittyy Veturin jäseneksi. Se ei maksa mitään. Esimerkiksi JKL-Tampere on useasti 5 euroa suuntaansa.

Myöskin Onnibussilla, Onniexpressillä ja ihan matkahuollon omillakin autoilla pääsee välillä huomattavasti edullisemmin kuin normaalisti.
Myös ostosmatkoja tehdään Helsinkiin ja taitavat mennä lauantaisin ja maksaa 20 yhteensä menopaluu.

Voihan sen kitaran toki tilata matkahuollon kautta tai postiennakollakin, mutta kyllä itse ainakin kävisin ihan paikan päällä ja kokeilisin niin ei tule pahempia pettymyksiä.
Ei ihan kaikki matkat kuitenkaan niin kauheasti maksa.
Metalkallo
19.04.2015 08:53:49 (muokattu 19.04.2015 08:54:58)
Jos Jackson on sun unelma niin silloin kantsii säästää ja ostaa Jackson. Itse en niin vain kallistuisi noihin espin ltd- kitaroihin koska niiden laatu voi olla mitä on välillä. Tietysti mitä kalliimpiin keppeihin mennään niin erot alkaa mennä minimiin ainakin osien suhteen ja niiden laadun. Jackson ja esp/ltd tuntuu silti hieman erilaisilta.

Kannattaa tsekkailla toria kaikessa rauhassa jos vaikka joku päivä sieltä tupsahtaisi jotain hyvää sulle.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
heviäijä
19.04.2015 08:58:20
Metalkallo: Jos Jackson on sun unelma niin silloin kantsii säästää ja ostaa Jackson. Itse en niin vain kallistuisi noihin espin ltd- kitaroihin koska niiden laatu voi olla mitä on välillä. Tietysti mitä kalliimpiin keppeihin mennään niin erot alkaa mennä minimiin ainakin osien suhteen ja niiden laadun. Jackson ja esp/ltd tuntuu silti hieman erilaisilta.

Kannattaa tsekkailla toria kaikessa rauhassa jos vaikka joku päivä sieltä tupsahtaisi jotain hyvää sulle.

Joo näin oon itekkin ajatellut että rauhassa kyttäilen toria enkä tee mitään heräteostoksia.
heviäijä
19.04.2015 08:59:59
Metalkallo: Itse en niin vain kallistuisi noihin espin ltd- kitaroihin koska niiden laatu voi olla mitä on Myös käytetty aito esp ei ole poissuljettu
heviäijä
19.04.2015 10:05:36
Metalkallo: Itse en niin vain kallistuisi noihin espin ltd- kitaroihin koska niiden laatu voi olla mitä on välillä.

Onkos jackson (ei jenkki) ja ltd kitaroilla laadussa sitten kuinka paljon eroa ja mihin suuntaan? Eikös noita rakenneta kuitenkin suurinoiirtein samoissa maissa.
Metalkallo
20.04.2015 23:05:31
heviäijä: Onkos jackson (ei jenkki) ja ltd kitaroilla laadussa sitten kuinka paljon eroa ja mihin suuntaan? Eikös noita rakenneta kuitenkin suurinoiirtein samoissa maissa.

No mun kokemukset näiden välillä kantaa tuolta muutaman kolmen vuoden takaa mutta mitä ainakin halvempiin malleihin verrattuna jackson on omasta mielestä ollut hieman laadukkaampi. Joku muu osaa paremmin nykyajan tasosta kertoa varmaan. Tietysti mitä kalliimpiin mennään niin sitä pienemmät on erot.

Jos olet todella epävarma niin silloin tosiaan kannattaa testata.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
heviäijä
21.04.2015 11:10:56
Metalkallo: No mun kokemukset näiden välillä kantaa tuolta muutaman kolmen vuoden takaa mutta mitä ainakin halvempiin malleihin verrattuna jackson on omasta mielestä ollut hieman laadukkaampi. Joku muu osaa paremmin nykyajan tasosta kertoa varmaan. Tietysti mitä kalliimpiin mennään niin sitä pienemmät on erot.

Jos olet todella epävarma niin silloin tosiaan kannattaa testata.

Joo kyllä mä aina testaan ennen hankintaa. Jaskoista löytyy ehkä hiukan kiinostavampia malleja mutta katsotaan minkä hankin.
mpekkanen
21.04.2015 12:03:31
Torillahan näyttäisi nyt olevan 80-luvun Dinky/strat 670,-
Siis Custon Shop kitara, jossa on yksi humbucker ja volume, 22 jumbo nauhaa, ruusupuu otelauta, dot otelautamerkit, pulttikaulainen ja Kahler kampi.
Metalliosat mustat ja bodyn väri valkoinen. Ei pitäisi olla ainakaan ihan älyttömän kallis.
Muutamia CS Strat malleja olen kokeillut joissa on Kahler ollut ja parikin kertaa on ollut todella lähellä etten ole sellaista hommannutkin.

Tuosta halvemmalla ei näitä CS USA Jacksoneita kyllä saa, että jos jotain sellainen kiinnostaa niin kannattaa käydä varmaan kokeilemassa ainakin :)

Joo, ja ei ole mikään myyntipuhe. Kitara ei ole minun, ei minun vanha tai kenenkään tuntemani soitin. En siis osaa sanoa soittimen kunnosta mitään, mutta kuvasta näyttäisi olevan ainakin hyvässä kunnossa.
Erikoinen kylläkin, että malli on Dinky koska tuohon aikaan ne olivat Strat malleja ja vasta myöhemmin tuli Dinky malli. Ilmoituksessa sanotaankin, että on jonkinlainen mallin proto tai jotain sellaista. Asiasta saisi paremmin varmuuden jos kitaran vuoden selvittäisi sarjanumerosta. 80-luvun lopusta jos on, niin se voi olla hyvinkin näin. En kuitenkaan ala tässä puimaan tätä tämän enempää kun en tiedä asiaa tarkemmin.
Jos soitin on todella se mitä ilmoituksessa sanotaan, niin se on kyllä halpa.
Kannattaa kuitenkin kokeilla kaikki soittimet ennen ostamista, ettei sitten jälkikäteen tule mitään pettymyksiä.
Niin myös tämäkin kitara jos se jotain oikeasti kiinnostaa.
Entropia666
16.06.2015 22:09:30 (muokattu 16.06.2015 22:09:40)

Ostin AT Soloistin: http://haje.fi/soloist/

Ekan kerran kun tutustui Jacksonien ja Charvelien maailmaan Audiozone.dkn kautta, ei voinut olla huomaamatta komealla loimukannella varustettuja 750xl ja AT Soloisteja. Pohdin jo silloin n. vuotta vuotta sitten että tuommonen on joskus saatava. Noh, nyt sitten on semmoinen.

Kaksi vuotta meni että etsintä tuotti tulosta ja kitara lähti Australiasta kohti härmää. Päädyin AT Soloistiin eebenlaudan ja ohuemman rungon takia, muutenhan noissa taitaa olla speksit aika pitkälti samat. Keppi on aivan törky hyvässä kunnossa ollakseen 25 vuotta vanha. Yksi kolhu lavan päässä ja pikkusen kulumaa takalevyissä, mutta muuten ei oikein mitään. Nauhoissa ei oo kuoppaa laisinkaan ja otelauta on sileä, ilman halkeamia.

Entinen omistaja oli lyöny tuohon ruotsalaisen Lundgrenin M6-setin, mikä on alunperin tarkoitettu alaviremurjontaan. Kuitenkin pienen skeptisyyden jälkeen toimivat oikein passelisti myös Eb:stä veisteltyyn rässiin. Tonepotikka on kytketty irti, mikä vaikuttaa sen verta hyvältä ratkaisulta että taidan tehdä omaan Rhoadsiin saman. Kaula on pikkusen paksumpi ku mun japani RR:ssä, mutta edelleen ollaan kyllä ohuen speedneckin puolella. Erittäin passeli omaan käteen. Kieltenvaihdon, puunauksen ja säädön jälkeen pystyi kyllä toteamaan että ei tätä ihan turhaan oo nettifoorumeilla haipattu yhdeksi parhaista import-kitaroista. Useita japanilaisia kitaroita omistaneena voi kyllä myöntää että kyllä siellä kitara osataan tehdä.
Thrash Metal Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Da Make
16.06.2015 22:27:17
Jackson USA kepit ovat erittäin haluttavia ja jämäkän tuntuisia instrumentteja.
Mikäli soittelisin vauhdikkaampaa musaa, niin hankkisin semmoisen soloistin H-H mikityksellä, plain mustana tai yön sinisenä läpikuultavana (loimuvaahtera). Mikit sais olla semmoiset quarterpounder-tyyliset eli läskit napapalat. Lapa normaali alaspäin.

---

Jos joku on nähnyt Kummelin englannin kielisen jakson (osallistui kansainväliseen sketsisarjakilpailuun), niin varmaan ymmärrätte huvittuneisuuden joka ilmeni kun luin ääneen tämän topicin nimen:

JACKSON !

(suomenkielisessä versiossa KOISTINEN !)

"Jackson has been tricking all morning, I'm pretty sure that sooner or later it will snap."
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
heviäijä
17.06.2015 10:56:11
Ostin jackson rrt pro:n. Ja kyllä se on indonesialainen. Voisin kirjoittaa ehkä joskus artikkelin jos jaksan. 150€ pois hinnasta pienen kolhun takia. Jes
MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!!
heviäijä
18.06.2015 00:17:10
Joo. Soittelen sillä tässä muutaman päivän/viikon ja sitten tulee :)
heviäijä
24.06.2015 01:11:36
http://muusikoiden.net/artikkelit/1981

No niin siinä olis artikkelia rärrästä. Saa antaa palautetta. Risuja ja ruusuja.
Entropia666
11.09.2015 19:07:10 (muokattu 11.09.2015 19:09:08)

Testailin vähän uusia valokuvauskikkoja ja kohteena oli Jacksonit, eli Grover Jackson RR Custom '93 ja Jackson Archtop Soloist Pro '90.

Yhteiskuvat:
http://haje.fi/random/rrsoloist1.jpg
http://haje.fi/random/rrsoloist2.jpg

Omat galleriat:
http://haje.fi/rr2
http://haje.fi/soloist2/

Vallitseva valo, käytössä suihkuverhosta väsätty DIY-diffuuseri. Idea toimii, mutta käytännön sovellusta pitää vähän hioa; parempaa käyttöä varten tarvitaan joko assari tai tukevammat jalustat, pyykkipoikia/klipsejä ja valkoinen läpikuultavampi tai ohuempi verho. Ei tarvitse ihan mahottomia kikkailla että saa nostettua kuvat ihan eri sfääreihin, tätä pitää soveltaa myös hääkuvauksissa ensikesänä.

Setuppi: http://haje.fi/random/rrsetup.jpg
Ilman suihkuverhoa suorassa paisteesa: http://haje.fi/random/rrsoloist3.jpg
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
mpekkanen
22.01.2016 22:40:50
Varmaan saattaisi olla paremminkin sopivia ketjua tähän jutuun, mutta laitetaan silti vanhaan. Jacksonin tuotteista kun kuitenkin on kysymys.

Eli miksiköhän Jackson ei myy erikseen uusia J-50BC mikkejä. En tiedä valmistaako kyseistä mallia enää muutenkaan, mutta aika moni näyttää niitä käytettynä haluavan ja ne myös menevät hyvin kaupaksi käytettynäkin.

Itsellä on ollut sellainen muutamassakin kitarassa ja ne ovat todella hyväsoundisia mikkejä.

Ehkäpä Jacksonin tuotevalimoimaan ei kuulu laadukkaammat mikit, ainakaan nykyään. En tiedä. Joskus sai kitaroiden lisäksi, vahvistimia, kaappeja ja jotain t-paitoja jne.
Nykyään on tosin ihan tehdas USA Jacksoneissakin paljon Duncan ja EMG mikkejä. Taitaa sitten halvemmissa olla jotain omaa tuotantoa, joka ei varmaan ihan kaikissa aasian malleissa ole laadullisesti tuota J-50BC:n tasoa tai sitten soittimen laatu on muutoin sellainen ettei se mikki toimi siinä.

Tuossa voisi olla Fenderin omistamalla Jacksonille yksi ihan hyvä tuote ja miksei sieltä Jacksonin mikeistä löytyisi muitakin ihan hyviä ja toimivia malleja. Tuntuisi ainakin jonkinlaista kysyntää olevan ja myös JE-1000 aktiiviboosterille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)