Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä chorus, delay ja tremolo?
1 2
standby
10.06.2015 23:03:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on hyvä chorus ja delay pedaaleina, ja tremolo vahvistimessa. Mutta jos haluaisin vielä paremmat, niin mitä vaihtoehtoja suosittelisitte?
 
Toivomuksena olisi
- monipuoliset säätömahdollisuudet
- hyvät ja autenttiset soundit, kuinkas muuten
- true bypass
- tap tempo, ja tempolle oma led
 
Strymonit ovat varmaan lajinsa parhaita, mutta myös aika hintavia. Löytyisikö siis jotain edullisempaa ja lähes yhtä hyvää?
 
Entä sitten octaveri? Tai wah-wah, sekin true bypassilla?
 
hallu
10.06.2015 23:18:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

standby: Minulla on hyvä chorus ja delay pedaaleina, ja tremolo vahvistimessa. Mutta jos haluaisin vielä paremmat, niin mitä vaihtoehtoja suosittelisitte?
 
Toivomuksena olisi
- monipuoliset säätömahdollisuudet
- hyvät ja autenttiset soundit, kuinkas muuten
- true bypass
- tap tempo, ja tempolle oma led
 
Strymonit ovat varmaan lajinsa parhaita, mutta myös aika hintavia. Löytyisikö siis jotain edullisempaa ja lähes yhtä hyvää?
 
Entä sitten octaveri? Tai wah-wah, sekin true bypassilla?

 
Varmaan vähän riippuu, että minkälaista tremolosoundia arvostat. Käsittääksen strymour on yksi niitä harvoja jotka toteuttavat sen tremolon pdaaliinkin biasmoduloinnilla kuten vanhoissa fenkuissa jolloin se soundi on niinkö "autenttinen". Itselläni ei ole niin paljoa kokemusta, että osaisin suositella sulle mitään.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Sarko
10.06.2015 23:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Delay-osastolla Strymon hallitsee aika vahvasti omiin korviin, El Capistan on erittäin kova luu. Catalinbreadin Belle Epoch kuulostaa kans hyvältä, alle 200 euron palikoista TC Alter Ego on hyvä. Analogidilsoja en ole kovin päässyt kokeilemaan, joten niistä ei sen enempää.
 
Omaan korvaan parasta chorusta tarjoilee Boss CE-2 ja Ibanez CS9. Klassista muljua, legendaarinen saundi.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
winstoni
11.06.2015 01:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka ei löydy tap-tempoa eikä järjettömästi säätimiäkään, niin mun mielestä MP:n Deep Blue Delay on hemmetin hyvä ja saman lafkan Choruskin soundaa vähemmän ärsyttävältä kuin muut :)
 
Tech21:n Boost DLA on hyvä ja luonnollisen kuuloinen, soundeja voi muokata vaikka kuinka pajon ja uudessa versiossa on mukana myös tap-tempo.
 
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
LaMotta
11.06.2015 20:29:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seymour Duncan Dejavu-delay ja Shape Shifter-tremolo.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
rrroope
11.06.2015 21:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibanezin klassikkochoruksille ei hirveesti löydy voittajia. delay onkin kinkkisempi. haluatko siistiä tarkkaa ja puhdasta delayta, vai haluatko sellaista rupuista analogisaundia. vai haluatko molemmat?
 
Confidentum
11.06.2015 22:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tremoloista Fulltone Supatrem on ollut mieluisin
 
Kevyellä kattauksella kohti kesää, onko aina pakko olla niin tosissaan
Juzpe
11.06.2015 22:35:17 (muokattu 11.06.2015 22:35:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peruksen Schaller TR 316 on hyvä remolo. Dilsana käy mikä vaan sopiva analoginen, vaikka esmes MXR Carbon Copy. Choruksista en tykkää itte lainkaan, niin en niistä mittään tiiä. Myös Jaska's Music Garage sekä mnetin jäsenet Kojones ja MyrkkyNuoli on kunnostautuneita efektipurkkien saralla, eli aina ei kannata ameriikan vehkeitä tilata vaan kääntää katse kotimaisiin kolvin ja yleismittarin sankareihin.
flirtti
14.06.2015 21:29:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

standby: Minulla on hyvä chorus ja delay pedaaleina, ja tremolo vahvistimessa. Mutta jos haluaisin vielä paremmat, niin mitä vaihtoehtoja suosittelisitte?
 
Toivomuksena olisi
- monipuoliset säätömahdollisuudet
- hyvät ja autenttiset soundit, kuinkas muuten
- true bypass
- tap tempo, ja tempolle oma led
 
Strymonit ovat varmaan lajinsa parhaita, mutta myös aika hintavia. Löytyisikö siis jotain edullisempaa ja lähes yhtä hyvää?
 
Entä sitten octaveri? Tai wah-wah, sekin true bypassilla?

 
Ei ole ihan mun tonttia, mutta pohdinpa nyt kuitenkin:
 
Choruksista sanoisin myös tuon Boss ce-2 ja mielellään se, olikos se nyt black label 81-84 vuosimalli. Mulla on ce-2 vm. 87-89 (?)
Myin hullu joskus pois 81mallin ja väitän muistavani eron tuohon uudempaan Japan bossiin. Vanha oli lämpöisempi. Made in Japan siis kumpikin.

Jaa niin. Mulla oli tuossa studionauhoituksissa joku Boss-chorus lainassa. Siinä riitti säädöt tekemään soundista aivan hullun. Yhden biisin psykedeellinen urku/moog/jne-soolo on se mun kitara. Olisikohan ollut Ce-5 tai Ce-1, ei muista. Joku tykkää myös ce-3:sta.
 
Ehx-polychoruksen soundi aiheutti pahoja unia. Upea soundi, mutta mun makuun synkkä kuin betoni. Nirvana...
 
Line6 Space Chorus on mielestäni myös loistava. Siinä on muutakin kuin chorus. Tremolo ja vibrato. En tainnut vaan syöttää sille oikeanlaista virtaa, koska se aiheutti kaikenlaista ongelmaa. Luultavasti siis käyttäjässä vika. Soundi(t) olivat erittäin jees.
 
Morley Power wah lopetti mun vähät wah-kokeilut. Siinä on samassa volapedaali ja hengenvaarallinen boost-toiminto. Ja tarkemmin tuo 70-luvun 110 voltin versio siis.
Cry Babykin oli ihan ok muistaakseni. Ainakin käytin sellaista monta vuotta. Siitäkin lienee eri laatuisia/soundisia versioita.
 
Oktaaveri on hankintalistalla, tarkemmin Whammy tai esim Boss mo-2, joka on kylläkin enemmän multi-härö-harmonia-tai-jotain-kone.
Rumpupallilta olen kuunnellut Whammya ja on hyvä. Ultraäänet+kaiku, nam! Alaääniin onkin sitten basso :)
 
Delay- purkkeja mulla on kaksi käytössä, Ibanez sound-tank ja Mxr Carpon Copy. Loistavia kumpikin. Toinen on muovia ja halpa, toinen rautaa ja kalliimpi. Kummastakaan en luovu, ja kumpaakin suosittelen. Tap-tempoa ei ole kummassakaan, mutta onko se ihan must?...
 
Tremoloita on vaikka kuinka. Strymonin Flint ei luultavasti ole pettymys.
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Jucciz
15.06.2015 11:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Strymonin Flint ei luultavasti ole pettymys.
 
Ei ollut ei: kolme hienoa ja erilaista tremoloa tarjolla - ja yhtä monta reverbiä lisäksi. Upea pedaali.
kihtaristi
15.06.2015 16:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä juttu, että jos aloittaja kaipaa sitä tap tempoa delaypurkkiin, niin suurin osa suosittelee niitä dilsoja, joissa sitä ei ole, pitää väkisin ehdottaa? Voivat olla taatusti hyväsoundisia, mutta tietyntyylisiin juttuihin tarvii sen tap tempon tai ainakin se helpottaa tempon saamista oikealle tontille huomattavasti.
 
Alkuperäiselle kirjoittajalle: Millainen delay-pedaali sinulla nyt on? Jos sinulla on hyvä delay jo valmiina, niin itse suosittelisin panostamaan esim. noihin Strymonin pedaaleihin, vaikka sitten käytettynä. Esimerkiksi El Capistania voisi löytyä kahdensadan pintaan, jos jaksaa odottaa. Toinen edullisempi vaihtoehto voisi olla, TC electronicsin Flashback, jossa tempon voi soittaa sisään pitämällä pedaalia pohjassa, muutaman sekunnin. Tällöin tosin soitto ei mene pedaalista läpi. Tuossa pedaalissa on loistava hinta-laatusuhde, jos riittää se, että biisin alussa soittaa Tempon sisään.
 
Tremoloista osaan suositella ainostaan Flintiä, kun en ole juurikaan muita kokeillut. Se on kallis, mutta toisaalta siinä löytyy myös tuo kaikupuoli mukana, joten hintaa kannattaa verrata kahteen erilliseen pedaaliin.
 
elsewhere
15.06.2015 16:21:44 (muokattu 15.06.2015 16:21:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen edullisempi vaihtoehto voisi olla, TC electronicsin Flashback, jossa tempon voi soittaa sisään pitämällä pedaalia pohjassa, muutaman sekunnin. Tällöin tosin soitto ei mene pedaalista läpi. Tuossa pedaalissa on loistava hinta-laatusuhde, jos riittää se, että biisin alussa soittaa Tempon sisään.
 
Flashbackista on saatavilla myös isompi x4-versio, jossa on tap tempo oman nappinsa takana ja valmiit napit kolmelle presetille. Voin suositella lämpimästi.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
freakingenius
15.06.2015 16:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.C Electronicin Nova Delay sekä Nova Repeaterissa on oma tap-tempo nappi.
 
flirtti
15.06.2015 20:13:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kihtaristi: Jännä juttu, että jos aloittaja kaipaa sitä tap tempoa delaypurkkiin, niin suurin osa suosittelee niitä dilsoja, joissa sitä ei ole, pitää väkisin ehdottaa? Voivat olla taatusti hyväsoundisia, mutta tietyntyylisiin juttuihin tarvii sen tap tempon tai ainakin se helpottaa tempon saamista oikealle tontille huomattavasti.
 
Totta tosiaan. Itse olen ilmeisesti ja jotenkin oppinut säätämään pari dilsaani joka-paikan-tempoihin, nopea ja hidas, kun ei ole tuo tap käynyt aikoihin mielessä.
Voisi olla kyllä paikallaan opetella tap:inkin hyödyntäminen.
 
Ja Flint tosiaan kiinnostaa. Mitäs se nyt maksoikaan...:)
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Kyllikki
15.06.2015 21:04:01 (muokattu 15.06.2015 21:06:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin RE-20 Space Echoa ei liene vielä ehdotettu? Nauhakaikumallintaja hyvillä säädöillä ja myös tap tempo -ominaisuudella varustettuna. Soundi lämmin ja analogimainen, ja "kaupan päällisiksi" vielä peltipurkkimainen reverbi, joka sekin muistuttanee esikuvaansa. Käytettynä n. 150 eur.
 
Choruksissa Boss iskee ainakin omaan makuuni kivasti. CE-2 tuskin tuottanee pettymystä, jos haussa on pehmeä ja hieman "tuhnu" analogichorus. Digitaalista kirkkautta ja ilmavuutta tarjoilee Boss DC-3 Digital Dimension. Molemmat poistuneet jo ajat sitten Bossin tuotannosta, mutta käytettynä liikkuu jonkin verran (mm. Kitarapajalla tätä kirjoitettaessa DC-3).
 
Tremoloista en osaa suositella mitään, sillä itselläni on vanha omatekoinen optinen tremolo, joka on hoitanut tremolon tehtävät riittävän mallikkaasti. Yleisesti ottaen olisi hyvä, jos tremolopedaalista löytyisi myös volume-säätö. Tällä voidaan kompensoida usein tremoloita vaivaavaa volume-drop -ilmiötä.
 
edit: No, true bypassia noista Bossilaisista ei löydy, mutta sinänsä Boss on toteuttanut hyvin ohituskytkimensä, enkä itse juurikaan ole kaivannut tuota true bypass -ominaisuutta.
 
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
standby
15.06.2015 23:55:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista tähän asti.
 
Choruspuolella tiesin jo muutenkin olevani aika vankalla pohjalla, sillä laudassa on vanha japanilainen Bossin CE-2, "mustalla etiketillä". On hyvä. Ajattelin kuitenkin, notta jos jotain vähän "nykyaikaisempaa" laitetta sen tilalle. Tuosta Bossista en kuitenkaan ole luopumassa.
 
Delay on tällä hetkellä TC:n Flashback, jota sitäkin tuossa jo joku kehui. Riittäisi mulle oikein hyvin, mutta kuten aloitusviestiini laitoin, toiveessa on purkki jossa ledi vilkkuu delayn tempon tahtiin. Onko tuossa Flashback x4:ssä se ominaisuus?
 
Tuo Strymonin Flint voisi kyllä olla aika makea muljutin. Nykyisin tremolo tulee vain 40 vuotta vanhasta Fenkun vahvistimesta, tai paljon uudemmasta Bognerista. Hyviähän nekin ovat, mutta tuohonkin toivoin sitä lediä kertomaan vatkauksen nopeudesta.
 
Reverbiksi olen miettinyt TC:n Hall of Famea, joita on Torilla myynnissä jatkuvasti. Ei varmaan yhtä hieno kuin Strymon, mutta riittäisi varmaan mulle.
 
John Longs
16.06.2015 01:00:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

standby: Delay on tällä hetkellä TC:n Flashback, jota sitäkin tuossa jo joku kehui. Riittäisi mulle oikein hyvin, mutta kuten aloitusviestiini laitoin, toiveessa on purkki jossa ledi vilkkuu delayn tempon tahtiin. Onko tuossa Flashback x4:ssä se ominaisuus?
 
O. Taitaa olla pisteellisissä kasinuottihommissa huono/hyvä, että ledi näyttää delayta, ei tempoa jonka sinne polkee.
 
Onko kellään TC:n choruksesta kokemusta, semmonen on kiinnostanut, mutta hyvinkin laidasta laitaan tuntuu internetin mietteet siitä olevan. Tai sit vaan tommosta perus bossia.
 
Exhausted
16.06.2015 12:59:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä asioista pidät nykyisissä pedaaleissasi? Mitä haluaisit muuttaa niissä?
freakingenius
16.06.2015 15:23:39 (muokattu 16.06.2015 15:24:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

standby: Delay on tällä hetkellä TC:n Flashback, jota sitäkin tuossa jo joku kehui. Riittäisi mulle oikein hyvin, mutta kuten aloitusviestiini laitoin, toiveessa on purkki jossa ledi vilkkuu delayn tempon tahtiin. Onko tuossa Flashback x4:ssä se ominaisuus?.
 
Tsekkaappa viel toi TC:n Nova Repeater: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1014745epeater
 
Tossa ois meinaan todella kirkas ja selkee välkkyvä tap-tempo ledi... https://www.youtube.com/watch?v=hV4bke7EimY
On vielä kirkkaampi kuin videolla
Veikkaan että aikalailla samat ominaisuudet kuin Flashbackissa paitsi ei sitä softaa
 
standby
23.06.2015 23:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Mistä asioista pidät nykyisissä pedaaleissasi? Mitä haluaisit muuttaa niissä?
 
No soundit on mielestäni aika sopivasti kohdallaan, mutta tässä on jo pariin kertaan mainittu tuo vilkkuvalon puuttuminen. Ja toisaalta en raaskisi raiskata 30 vuotta vanhaa chorusta repimällä siitä pohjakumeja irti - vain saadakseni sen tukevasti uuten lautaan kiinnitettyä. Nämä uudemmat pedaalit ovat usein tasapohjaisia, juuri pedaalilautakiinnityksen helpottamiseksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «