Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5190 191 192 193 194497 498 499 500 501
harpist
30.05.2015 20:53:54
ReBeat: HK Replex ei kai sentään

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1009253

Eikö .... ?

Hintapyyntö on 64 % uuden ovh. hinnasta.

Ilmoitukseen laittamani kysymysmuoto "käyvästä arvosta" on ostajaehdokkaille viesti - etten itsekään tiedä millä hinnalla Replex kauppaa pitäisi käydä.

Jos ostajaehdokkailla on oma mielipide asiasta - toivon toki, että he esittäisivät sen minulle. Kommunikoinnilla ne yhteisymmärrykset löytyvät ja molempia osapuolia tyydyttävä kauppa syntynee.

Jos myytävästä artikkelista kiinnostunut henkilö ei omasta mielestään liian kovasta hintapyynnöstä johtuen uskalla ottaa yhteyttä - ei sitä vastuuta tällaisesta "haluttomuudesta" voi kantaa ulkopuoliset henkilöt - heittelemällä tänne epämääräisiä kommentteja omasta mielestään liian kovista hintapyynnöistä.

"Turvonneet hintapyynnöt laitteista" - keskustelu.

Tiedä sitten loppujen lopuksi mikä on edes täällä kirjoittelevien "ulkopuolisten" henkilöiden oma intressi koko käytettyjen laitteiden kaupankäyntiin. Tuskin ainakaan valistaa ostajaehdokkaita oikeista hintatasosta - koska perustelut lepäävät hyvin usein "mun mielestä" - "kaverikin osti" - "muutama vuosi sitten" jne. - tasolla.

Joissain tapauksissa tämä sama keskustelualue saattaa jopa pystyä osoittamaan, että hintapyyntö onkin ollut täysin käytettyjen markkinoiden mukainen - mutta se ei tunnu haittaavan lainkaan näitä "asiantuntemattomien" väittämien heittäjiä. Kilpajuoksu siitä, kuka ensiksi ehtii kommentoimaan hintapyyntöä - onkin päätavoite joillekin "hintapoliiseille". Jos ei ole aiheeseen sopivia ilmoituksia mihin tarttua - niin tiuhennetaan vain seulaa - jostainhan se aihe on revittävä - jotta on ensimmäinen ja saa kaverit taas mukaan piirileikkiin.

Anteeksi vain - mutta pahasti todella vaikuttaa siltä, että tämä "Turvonneet hintapyynnöt laitteista" keskustelualue tosiaan kerää yhteen sellaiset saman henkiset "leikkikaverit" - joiden tarkoitus on vain kilvan pyrkiä toteamaan - "kato nyt tuotakin hintapyyntöä".

Valitettavaa on, että samalla nämä "leikkikaverit" tietämättään omilla toimillaan myös vähättelevät myynti-ilmoitusten laatijoita - arvostellessaan niihin laitettuja hintapyyntöjä ilman perusteita.

Yhteisön "turvonneet hintapyynnöt" hyväksynnän hakeminen ja oman egon kohotus "omien joukossa" - lienee vaikuttimena tällaiseen käyttäytymis-viettiin.
Varsin pienessä piirissä tämä kuitenkin onneksi vielä tapahtunee - ainoastaan tällä keskustelualueella. Yleisen mielipiteen olettaisin kuitenkin täysin tuomitsevan tällaisen toimintamallin - siinä uskossa haluan ainakin olla.

Toivottavaakin siis olisi, jos jonkin henkilön nimimerkin myynti-ilmoitus tänne päätyy - hän ainakin saisi siitä tiedon. Saattaa nimittäin olla, että hän on se joka parhaiten tietää - onko hintapyyntö kohdallaan. Voi ainakin ilmaista tällä samalla keskustelualueella omat tietonsa - mihin seikkoihin hintapyyntö perustuu.

Ugh - olen puhunut - Teidän vuoro :)
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
RaskasMielinen
30.05.2015 22:55:37

Anteeksi vain - mutta pahasti todella vaikuttaa siltä, että tämä "Turvonneet hintapyynnöt laitteista" keskustelualue tosiaan kerää yhteen sellaiset saman henkiset "leikkikaverit" - joiden tarkoitus on vain kilvan pyrkiä toteamaan - "kato nyt tuotakin hintapyyntöä".

Ugh - olen puhunut - Teidän vuoro :)

Olen kanssasi erimieltä. Ottaen huomioon ketjun provosoivan otsikon, kirjoittelut tähän ketjuun ovat olleet hyvinkin asiallisia. Ylilyöntejä on toki täälläkin silloin tällöin. Erityisen ansiokkaana pidän sitä, että täällä jopa toisinaan kiistellään siitä, onko turvonnut vai ei ja myös tuodaan esille argumentteja - mikä ei sovi "leikkikaveri"-teoriaasi.

Mielestäni tällainen ketju on ehdottomasti oltava. Kaikenlaisia onnenonkijoita ilmaantuu silloin tällöin ja kaikki ostajat eivät ole kovinkaan valveutuneita.

En tietenkään pitäisi siitä, että joku myynti-ilmoni joskus pääty ruodittavaksi tähän ketjuun. Otan helposti itseeni. Ensisijainen tavoitteeni on saada kullonkin kaupan olevat kamani myyyä oikean hintaan, mahdollisimman nopeasti ja helpolla. Jossain taka-alalla kuitenkin vaikuttaa myös pelko tähän ketjuun päätymisestä. Mietin siten myynti-ilmoni tarkkaan myös siksi. Uskoisin että moni muukin kokee samoin. Siten tämä ketju puolustaa paikkansa.
mickey76
30.05.2015 23:08:25
http://www.soitin-huttunen.com/kitvah2.php

Carvin XT-112 690,- ?

Yrititin itse myydä moista joskus kai vuosi sitten +/- 400 euron hintaan, mutta jonka möin pari päivää sitten 250 eurolla. Ok, ehkä meni alihintaan mikä laskettakoon allekirjoittaneen haitaksi, mutta pääsinpä ylimääräiseksi jääneestä kamppeesta eroon ja kämpään hyötyneliöitä sen 0,3 neliömetriä lisää ja ostajakin oli tyytyväinen. Se siitä.

Mutta 690 euroa?!!
"Don' t drag me down MOTHERFUCKER!"
mpekkanen
30.05.2015 23:27:38
mickey76: http://www.soitin-huttunen.com/kitvah2.php

Carvin XT-112 690,- ?

Yrititin itse myydä moista joskus kai vuosi sitten +/- 400 euron hintaan, mutta jonka möin pari päivää sitten 250 eurolla. Ok, ehkä meni alihintaan mikä laskettakoon allekirjoittaneen haitaksi, mutta pääsinpä ylimääräiseksi jääneestä kamppeesta eroon ja kämpään hyötyneliöitä sen 0,3 neliömetriä lisää ja ostajakin oli tyytyväinen. Se siitä.

Mutta 690 euroa?!!

Sputnik Blues 50-luku.
http://www.soitin-huttunen.com/uploads/spubl.jpg
Samaisesta liikkeestä. 190 euroa 6-kielisestä akustisesta Neuvostokitarasta on kyllä aika reilusti. Itse ostin jokin aika sitten vastaavan yksityiseltä, mutta 7-kielisen ja sen hinta oli 15 euroa :)
Myös tuollaisia 6-kielisiä Neuvostokitaroita saa usein muutamilla kympeillä jos sellaiselle on tosiaan tarve.

Käytettyjen hintoja ei aina oikein voi suoraan verrata liikkeiden hintoihin. Joskus voivat olla liikkeessä vuosikausia ja sitten ne myydään vielä alennuksella pois.
teukka
30.05.2015 23:37:05
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1009273
Oliko tää jo? Ekaa kertaa varmaan kommentoin mut nyt on kyllä pari k€ kastiketta kyydissä.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
mpekkanen
30.05.2015 23:37:54 (muokattu 30.05.2015 23:40:55)
Myös Tampereen Kitarakuussa oleva Bassobalalaikka on kyllä aika kovassa hinnassa.
3790 euroa ja onhan siinä jonkun nimikirjoitus, mutta itselle se ei kerro kyllä mitään. Soitin on vielä myyntitilissä, niin eihän tätä voi ostaa kuin suoralla rahalla.
Veikkaan, ettei Suomessa ole kovinkaan paljoa Bassobalalaikan soittajia jotka olisivat siitä soittimesta valmiita maksamaan tuollaista summaa. Vaikka siinä jonkun soittajan nimmari löytyisikin.
http://www.kitarakuu.fi/index.php?P … GE=1154&NODE_ID=1154&LANG=1
Ziggy Bubba
30.05.2015 23:43:13

Jos nimmarit oikeesti nostais reippaasti kaman hintaa, muusikot vois tehdä noilla hyvät tilit ihan itekseen.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
ReBeat
30.05.2015 23:47:05

harpist: Ugh - olen puhunut - Teidän vuoro :)

No mulla toi Replexin listaaminen perustui pohjimmiltaan varmasti siihen, että A) mulla ei ole ikinä ollut sellaista ja jo vuosia sitten muistan kylläkin miettineeni että piru kun on kiinnostavan oloinen ja varmasti hyväsoundinen kaiku. Elikkä perustui siihen että "onko tuolla nyt perkele myynnissä Replex eikä mulla vieläkään ikinä ollut tuollaista, joten katsonkin tarkkaan että saattaako pyytää siitä liikaa". Itseanalyysin tuloksena A-perusteluksi löytyi siis jonkinlaista väsynyttä katkeruutta, joka toimi liikkeellepanevana voimana.

B) Toisaalta, aito mielikuvani oli että hinnan eka numero olisi pykälää pienempi ollut useimmissa näkemissäni pyynneissä. Katselin viime aikojen tilannetta nyt vielä maailmanmarkkinakentältä ja niiden havaintojen perusteella perustelisin että hintapyynnössä on hieman turpoumaa. Ei kovin isosta summista kyse, mutta havaittavissa oleva turpouma kuitenkin. En myöskään pidä Fasun ovh-hintoja vakavastiotettavina seikkoina.

Toivottavasti menee kaupaksi sopivaan hintaan. Tuokin on pedaaliksi sen verran ylellisyystuote, että joka tarvitsee niin tunnetila saattaa hetkestä riippuen ratkaista ostohinnan pohtimisen yli ja syntyy hankinta.

Kaikkea hyvää ja miellyttävää kesän etenemistä. Hyvää vointia myös, ystävällisyydellä pehmeästi toivottaen :)
-nimimerkki
mpekkanen
31.05.2015 00:49:08
Ziggy Bubba: Jos nimmarit oikeesti nostais reippaasti kaman hintaa, muusikot vois tehdä noilla hyvät tilit ihan itekseen.

Tähän täytyy kyllä kertoa yksi hauska tilanne joka sattui jo yli 20 vuotta sitten. Olen voinut tämän tänne joskus kirjoittaakkin, mutta en nyt kuitenkaan varmaksi muista.

Olin kaverin mukana kun hän etsi itselleen uutta bassoa ja oltiin Jyväskylän Musapörssissä, jota ei enää ole.
Basso oli bodyltaan ilmeisesti mahonkia, koskapa oli sellaista ruskeaa puuta. Saattoi olla jotain muutakin, mutta bodyn takana oli mustalla tussilla kirjoitettu jotain teksiä. Nimmarihan sinne oli laitettu.
Kun sitten myyjältä vielä kysyttiin kenen nimi siellä luki, kun ei oltu ihan varmoja näkemästä niin kyllä oltiin ihmeissään.
Juha Mieto oli laittanut bassoon oman puumerkkinsä. Tässä tapauksessa hinta ei tainnut kyllä nousta, mutta ei se soitin ollut muutenkaan kaverin haluamaa mallia. En tiedä miksi sitten sitä alkujaan edes kokeili, ehkäpä siksi että hänellä oli jo yksi Ibanez basso 80-luvun alusta.

Myöhemmin vain on tullut monesti mietittyä, että minkälainen tilanne tämä nimikirjoituksen kirjoittaminen on ollut. Onko joku tuonut sen soittimen hiihtokisoihin, vai miten ihmeessä.

En tiedä, mutta kaikkea kummallista sitä välillä näkee :)
Gabe
31.05.2015 01:05:37
Ziggy Bubba: Jos nimmarit oikeesti nostais reippaasti kaman hintaa, muusikot vois tehdä noilla hyvät tilit ihan itekseen.

Vähän rahastus hsisee siinä kohtaa kun nimmari kustantaa monta kertaa enemmän kuin soitin itse..n
kojones
31.05.2015 01:10:13
mpekkanen: Myös Tampereen Kitarakuussa oleva Bassobalalaikka on kyllä aika kovassa hinnassa.
3790 euroa ja onhan siinä jonkun nimikirjoitus, mutta itselle se ei kerro kyllä mitään. Soitin on vielä myyntitilissä, niin eihän tätä voi ostaa kuin suoralla rahalla.
Veikkaan, ettei Suomessa ole kovinkaan paljoa Bassobalalaikan soittajia jotka olisivat siitä soittimesta valmiita maksamaan tuollaista summaa. Vaikka siinä jonkun soittajan nimmari löytyisikin.

Jos löydät jostain hyvän bassobalalaikan halvemmalla niin kerro toki. Toi on hieno peli, erittäin hienosti tehtynä.
Twinkle
31.05.2015 01:15:41
kojones: Jos löydät jostain hyvän bassobalalaikan halvemmalla niin kerro toki. Toi on hieno peli, erittäin hienosti tehtynä.

Joo, hinta ei ole päätön vaikka tuote onkin hyvin marginaalinen. Yhtään en toki tiedä ko. soittimesta, mutta jos se on viimeisen päälle tehty akustinen soitin niin kyllähän sille hintaa tulee, oli sille paljon ostajia tai ei.
burnmouth
31.05.2015 01:27:00
ReBeat: B) Toisaalta, aito mielikuvani oli että hinnan eka numero olisi pykälää pienempi ollut useimmissa näkemissäni pyynneissä. Katselin viime aikojen tilannetta nyt vielä maailmanmarkkinakentältä ja niiden havaintojen perusteella perustelisin että hintapyynnössä on hieman turpoumaa. Ei kovin isosta summista kyse, mutta havaittavissa oleva turpouma kuitenkin. En myöskään pidä Fasun ovh-hintoja vakavastiotettavina seikkoina.

Replexin hinta oli Thomannilla(silloin kun vielä myytiin) 550€ kieppeillä. 2003 maksoin 500€ ja myin jokunen kuukausi sitten 250€:lla, ostajaehdokkaita ilmaantui useampia muutaman tunnin sisään ilmoituksen laittamisesta. Halvalla myin. Mulla oli samaan aikaan omistuksessa Replex, Belle Epoch ja El Capistan. Näistä El Capistan lähti kiertoon ensimmäisenä, Belle Epoch jäi käyttöön. Olen edelleen sitä mieltä, että Replex oli näistä soundin puolesta paras. Belle Epoch ei tosin ratkaisevasti hävinnyt ja koon puolesta on paljon käytännöllisempi. Perus 0,7x uuden hinnasta -kaavalla tuo ei turvonnut pyynti ole, moni vaan taitaa tuolla hinnalla kallistua esim. El Capistanin puoleen.
Jucciz
31.05.2015 02:38:53
Kyllä on taas torilla Jubileet hinnoissaan. Että oikeen 2990 euroa kolhitusta halfstackista? Edes mint-kuntoinen fullstack ei ole tuon arvoinen.
Genitalripper
31.05.2015 08:57:51
Jucciz: Kyllä on taas torilla Jubileet hinnoissaan. Että oikeen 2990 euroa kolhitusta halfstackista? Edes mint-kuntoinen fullstack ei ole tuon arvoinen.

Tuli tästä mieleen, kun taas on täällä ketjussa. Näistä aina jaksetaan vääntää, että juu myynnissä on tuohon hintaan, mutta se tarkoita että niitä ostetaan tuohon hintaan (sinähän et näin sanonut, mutta oli tuolla torilla se pienempi versio ja siellä kommenteissa ainakin muistettiin), niin onko noita sitten viimeaikoina näkynyt muuta kuin tuohon hintaan? Mä en noita kovinkaan seuraa, mutta aina niistä tuota luokkaa suunnilleen pyydetään kun silmään osuu. Tahtoo sanoa, että eikö tuo kommentti ole ihan yhtä pöljä kuin hintapyyntökin, kun tällähetkellä tuollaista vain ei saa siihen "oikeaan hintaan".
Alfons Åberg
31.05.2015 09:37:11 (muokattu 31.05.2015 09:38:05)
Genitalripper: Tuli tästä mieleen, kun taas on täällä ketjussa. Näistä aina jaksetaan vääntää, että juu myynnissä on tuohon hintaan, mutta se tarkoita että niitä ostetaan tuohon hintaan (sinähän et näin sanonut, mutta oli tuolla torilla se pienempi versio ja siellä kommenteissa ainakin muistettiin), niin onko noita sitten viimeaikoina näkynyt muuta kuin tuohon hintaan? Mä en noita kovinkaan seuraa, mutta aina niistä tuota luokkaa suunnilleen pyydetään kun silmään osuu. Tahtoo sanoa, että eikö tuo kommentti ole ihan yhtä pöljä kuin hintapyyntökin, kun tällähetkellä tuollaista vain ei saa siihen "oikeaan hintaan".

Komp. Jokainen pyytää kamoistaan mitä haluaa, selkeät kusetukset missä myydään tavaraa väärillä spekseillä, on sitten asia erikseen.

Jos vastaavia on useita, se hinta vertautuu sitten niihin muihin. Jos taas kyseessä on torin ainoa kappale, voi sitten jos_on_oikeasti_laitteesta_kiinnostunut, kysyä aina myyjältä että hinnoittelureferenssi on mikä? Ilmoitusten kommenttikenttään viisastelijoille ei minulta heru juurikaan sympatioita.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Seba
31.05.2015 10:06:06

mpekkanen: Myös Tampereen Kitarakuussa oleva Bassobalalaikka on kyllä aika kovassa hinnassa.

Itse en juuri muita bassobalalaikkoja ole nähnyt myynnissä, mutta mututuntumalla heitettynä veikkaan että tuo nimmari ei tuossa juuri hintaan vaikuta.

Olen valmis olemaan eri mieltä heti kun linkkaat vastaavan pelin selvästi halvemmalla
Basismi: Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö.
mpekkanen
31.05.2015 10:54:36 (muokattu 31.05.2015 11:36:00)
Seba: Itse en juuri muita bassobalalaikkoja ole nähnyt myynnissä, mutta mututuntumalla heitettynä veikkaan että tuo nimmari ei tuossa juuri hintaan vaikuta.

Olen valmis olemaan eri mieltä heti kun linkkaat vastaavan pelin selvästi halvemmalla

Joo, sehän voi olla ihan OK soitin. Jos sellaista tarvitsee niin kannattaa tietenkin käydä kokeilemassa.
Kuitenkin budjettitason bassoballaikkoja on näkynyt tori.fi 500 eurolla ja Hora valmistaa myös sellaisia.
http://www.hora.ro/other_ethno_instruments.html
Thomannilta saa myös hieman edullisempia, esim hinta 549,-
http://www.thomann.de/fi/thomann_double_bass_balalaika_m1083.htm

Tuo Kitarakuun bassobalaikka on kanneltaan 6-palainen ja on varsin ymmärrettävää ettei noin suurta soitinta ihan yhdestä tai kahdesta palasta tehdä.
Kuitenkin myös täällä meillä kotimaassa on rakentajia joilta tuohon hintaan saa jo todella hyviä soittimia(jos kannen voi tehdä 6-palasta) ja silloin voi myös niihin spekseihin ja hintaankin vaikuttaa muutenkin. Leppävirran AMF on ainakin yksi sellainen firma.
http://www.soitinrakentajatamf.fi/fi/tuote_kitbas.html
http://www.soitinrakentajatamf.fi/fi/tuote_muusoi.html

Sitä en tiedä onko Kitarakuun bassobalalaikan tapauksessa tuo nimikirjoitus vaikuttanut tuohon hintaan. Ainakin näissä tuotteissa kyllä on.
http://www.kitarakuu.fi/index.php?P … GE=1157&NODE_ID=1157&LANG=1
Halpastrato jossa B.B. King:in nimmari 750,-
http://www.kitarakuu.fi/index.php?P … GE=1147&NODE_ID=1147&LANG=1
Korean Epiphonen Les Paul joss Guns & Roses bändin tyyppien nimmarit pleksissä 2500,-
Tässä jälkimmäisessä ei edes tuo pleksi ole kitaraan muutenkaan sopiva malli, mutta se kai on sivuseikka ?!....

Siltikin Kitarakuun bassobalalaikka voi olla erittäinkin hyvä soitin jos sellaista tarvitsee ja haluaa. Suomessa on kuitenkin aika rajalliset markkinat tuollaisille soittimille ja varsinkin noin hintaville. Hyvä kuitenkin, että monenlaisia ja hintaisia soittimia on saatavana :)
Krice
31.05.2015 12:44:52

Jucciz: Kyllä on taas torilla Jubileet hinnoissaan. Että oikeen 2990 euroa kolhitusta halfstackista? Edes mint-kuntoinen fullstack ei ole tuon arvoinen.

Marsujen nykyhinnoista tulee mieleen tarina jota en muista olenko kertonut, mutta vielä markka-aikaan joskus 90-luvun alussa olisin saanut JCM800 kombon 100 markalla. En ostanut, ei oikein ollut rahaa silloin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)