Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 5136 137 138 139 140259 260 261 262 263
shuffle
25.05.2015 18:05:15
kaleidoskooppi: Täytyy sanoa, että samat sanat, ja samat perustelut.

EDIT:

Saundit tietty on mitä on, mutta oon aina tykännyt Fly on the Wallista ja Blow Up Your Videosta paljon. Kevytkenkäsempää ja popimpaa AC/DC:tä, mutta toimii mulle.

That"s The Way I Wanna Rokkenrollia tahkottiin treeneissä joskus kun se levy ilmestyi niin aika paljon. Nick Of Time on ihan jees biisi.
Dirtyh
25.05.2015 20:13:34

Ai perhana, kuuntelin pitkästä aikaa Money Talksin. Olen miettinyt tässä Rudd:n kovaa hehkutusta ja ihmetellyt kun itselle se ei lähde nyt ihan sillä tasolla kuin joillekkin muille. No nyt mä sen tajusin, mä yleisesti ottaen vihaan haitsua ihan helvetisti joten siksi Sladen kuivakka nakutus toimii mulle hienosti.

Groovea en silti kiistä ja tottahan toki Rudd on just se rumpali. Vihaan silti sen haikkasaundia.
Dirtyh
25.05.2015 21:11:32

RockFanatic: Sekoitatkohan nyt Ruddin haikkasoundin Sladen haikkasoundiin? Phil-sedän haitsutekniikka hakee nimittäin vertaistaan rock-musiikin maailmassa. Ei meinaan ole monotonisen kuuloista ompelukoneen tikutusta hän...

No en. Mä nimen omaan vihaan haitsua. Jos se kuuluu niin mä en tykkää. Money talksissa oli mun makuun 1000x kertaa parempi haikkasaundi kuin noilla Ruddin soittamilla levyillä.
hollmi-5
25.05.2015 23:04:56
Dirtyh: No en. Mä nimen omaan vihaan haitsua. Jos se kuuluu niin mä en tykkää. Money talksissa oli mun makuun 1000x kertaa parempi haikkasaundi kuin noilla Ruddin soittamilla levyillä.

No just ;) Kivaahan se on, kun on mielipiteitä...
Soundit, piuhat ja kajarit.
sellisti
26.05.2015 01:00:10
Kefiiri: Koko Heatseeker oli mulle ihan outo ralli, täytyi kurkata Tubesta. Voisi tosiaan Ruddilla olla vaikeuksia adaptoitua noin kepeään meininkiin.

On tuossa biisissä kieltämättä jo sävellyksellisesti vähän samaa rytmikonefiilistä kuin Thunderstruckissa, mutta olisi mielenkiintoista kuulla miltä se kuulostaisi Ruddin kanssa. En usko ettei "lähtisi". Who Made Who:hon tuli jo ihan eri fiilis. Paremmin vai huonommin siihen biisiin sopiva, sen päättäköön kukin itse.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Nick Bone
27.05.2015 05:55:14
Play Ball- ja Rock Or Bust-videoilla rumpuja "soittanut" Bob Richards vetää bändinsä kanssa AC/DC:tä:

https://youtu.be/-TIYotI4Y-g

Tuosta voi ottaa osviittaa, että miltä herra Bobin rummutus olisi kuulostanut ja miten se olisi sopinut AC/DC:hen.
All work and no play makes Nick a dull boy!
RockFanatic
27.05.2015 08:19:18
Ei miltään ja ei mitenkään!
hollmi-5
27.05.2015 08:29:41
Nick Bone: Play Ball- ja Rock Or Bust-videoilla rumpuja "soittanut" Bob Richards vetää bändinsä kanssa AC/DC:tä:

https://youtu.be/-TIYotI4Y-g

Tuosta voi ottaa osviittaa, että miltä herra Bobin rummutus olisi kuulostanut ja miten se olisi sopinut AC/DC:hen.

Ihan kelvollinen, mutta ei ihan paras. Biisi pysyi hyvin läjässä ja Phillin tyylisesti hiukan taakse vedetty, mutta useat aksentit tulivat turhankin takakenoisesti. Haitsu on hiukan liikaa auki, jolloin imu biitistä jäi puuttumaan. Tilalla sohjoa.

Huomaa kapulaote/-tekniikka: Haitsukädessä peukalon kynsi on kohti kattoa ja vasemmassa joka lyönti jää kalvolle makaamaan. Ihan rennosti paiskoi kuitenkin menemään.
Soundit, piuhat ja kajarit.
seventy4
28.05.2015 00:04:13
Rumpalointi tutuu olevan loputon suo mutta mitä mieltä lämppäristä Vintage Trouble.
Nopealla tubetuksella vähän yhdentekevän oloinen.
Kefiiri
28.05.2015 07:48:39 (muokattu 28.05.2015 07:50:33)
seventy4: Rumpalointi tutuu olevan loputon suo mutta mitä mieltä lämppäristä Vintage Trouble.
Nopealla tubetuksella vähän yhdentekevän oloinen.

Onko Vintage Trouble lämppärinä? Ainoa oikeasti kiinnostava porukka vuosiin.
https://www.youtube.com/watch?v=Fam8cJw-IVg
En ole musiikin asiantuntija.
seventy4
28.05.2015 09:05:32
Kefiiri: Onko Vintage Trouble lämppärinä? Ainoa oikeasti kiinnostava porukka vuosiin.

Jep. Tuossa yöllä pikaisesti tsekkasin YouTubesta eikä oikein vakuuttanut mutta tarkemmin kuunneltuna
taitaa olla ihan kiinnostava ryhmä kyseessä. Itselle vain nimi ennestään tuttu.
Artturi
28.05.2015 11:28:35
Kattelin Ranskan avointa tennisturnausta telsusta ja tuttu jätkä istui mielestäni katsomossa. Piti oikein tarkistaa. Jep! http://fr.tennistemple.com/flashs/f … ne-sous-yeux-angus-young-supe_o6wV7
Kailis
28.05.2015 16:37:36

Kefiiri: Onko Vintage Trouble lämppärinä? Ainoa oikeasti kiinnostava porukka vuosiin.

Eikä voi olla huono rumpali jos on vitnage Slingyt.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
RockFanatic
28.05.2015 20:35:17
Olenkohan muuten ainoa m.nettiläinen, joka pitää AC/DC:n suoritusta Live At River Plate-DVD:llä jotenkin laiskana ja väsähtäneenä? Ei siinä sinänsä mitään, soitto pelaa mallikkaasti ja Brianin äänikin on paremmassa kunnossa kuin koskaan vuoden 1991 jälkeen, mutta verrattaessa tätä löysäilyä jopa vuoden 2001 Munchenin-keikkaan (joka, kuten kaikki tiedämme, löytyy Stiff Upper Lip Live-DVD:ltä) täytyy sanoa, että ero on huomattava, ja nimenomaan negatiivisessa mielessä. Eritoten Phil-sedän pannut paukkuvat SULL-DVD:llä n. 150 000 kertaa munakkaammin kuin LARP:llä, samaten hajamielinen professori Malcolm komppailee vuonna '01 Munchenissa selvästi tanakammin kuin kahdeksan vuotta myöhemmin Buenos Airesissa (tosin ymmärrettävistä syistä). Näin ollen Jäykkä ylähuuli elävänä on mielestäni aika helvatun paljon Jokilautan liveä stydimpi tallenne.

PS. Anguksen mukaan Malcolmin tila on nyttemmin mennyt entistä huonompaan suuntaan. "Dementia ja sen suuntaiset sairaudet eivät vain parane, y'know, ne ainoastaan pahenevat", hän on kertonut tämän vuoden alkupuolella eräässä haastattelussa. Brian Johnsonin lausuntoa Malcolmin sairaudesta lainaten: "F*cking horrible". Toivokaamme kaikesta huolimatta mahdollisimman hyvää jatkoa ja onnellisia eläkepäiviä komppikitaristien kuninkaalle. Vaikka miehen muisti häviäisikin jo lähiaikoina kokonaan, me Accadacca-diggailijat emme koskaan tule unohtamaan kaikkien aikojen kovinta komppailijaa. We salute you!!!
RockFanatic
28.05.2015 20:47:23
EDIT: Itse en kyllä pysty enää nykyään muutenkaan katsomaan tuota River Plate-DVD:tä, koska tulen joka kerta, kun tyhjäkatseista ja löysästi komppailevaa Malcolmia näytetään, ihan h*lvetin surulliseksi miehen kohtalosta.
RockFanatic
29.05.2015 08:23:12
TOINEN_EDIT: Brianin ääni on kyllä tarkemmin ajatellen River Plate-DVD:llä paremmassa kunnossa kuin koskaan vuoden 1983 (Flick Of The Switch-levy) jälkeen, ja nyt olen jälleen tullut toisiin aatoksiin myöskin devun taiteellisen tason kanssa. Tottahan se on, etteivät jätkät enää edes voi olla likimainkaan samassa vedossa kuin vielä 25 vuotta takaperin (The Razor's Edge-levy ja -kiertue), mutta kyllä tää bändi vaan p*rkele rokkaa edelleen siihen malliin, etten yksinkertaisesti voi valittaa mistään, vaikka kuinka mieli tekisi. Phil-sedän soitto tosiaan on hieman löysempää ja takakenoisempaa kuin aiemmilla kiertueilla (ja niiltä julkaistuilla tallenteilla), mutta kyllä Mr. Rudd silti todistaa tälläkin kiekolla olevansa maailman kovin rock-rumpali ilman minkään sortin vastaväitteitä. What a f*cking big shame, että tässä kävi niin kuin kävi. Toivokaamme kaikesta huolimatta koko porukka Ruddersille viihtyisää linnareissua!
RockFanatic
29.05.2015 08:29:44
Ja vielä p*rkele KOLMAS_EDIT: Myös Malcolm (vaikka komppaileekin hieman tavallista löysemmin ja näyttää ajoittain olevan kertakaikkisen pihalla) on tällä(kin) DVD:llä ihan s**tanan kovassa iskussa, varsinkin kun ottaa huomioon miehen jo tässä vaiheessa pahoiksi äityneet muistihäiriöt ja muiden bändiläisten taholta Malille asetetut valtavat suorituspaineet. Oli se jätkä vaan loppuun asti maailman kovin komppikitaristi!
Kailis
29.05.2015 12:25:43 (muokattu 29.05.2015 13:07:54)

Mitä eroa on rumpalilla ja RockFanaticilla?
-Rumpali osaa käyttää muokkaus-toimintoa.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Funkånaut
29.05.2015 12:46:33

Kailis: Mitä eroa on rumpalilla ja RocFanaticilla?
-Rumpali osaa käyttää muokkaus-toimintoa.

Öheisssss, plussaa!
Kun en keksinyt muutakaan sanottavaa, yritin kääntää tilanteen huumoriksi toteamalla "tööt", mutta jostain täysin käsittämättömästä syystä sain vastaukseksi avokämmentä. - Vessajono
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)