Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 58 9 10 11 12418 419 420 421 422
Gabe
20.05.2015 08:34:13
Juzpe: Tars A/B vertailla toi oma Poison Arrow FX replebuusteri ja Jaskan Texasi. Oisikko tampereelle tulosa?
Samalla tarttis toi BT:n shade kyl ajaa.

Kesällä olis tarkoitus piipahtaa Tampereella. :)
Laulava Kylätohtori
20.05.2015 08:39:26 (muokattu 20.05.2015 08:50:14)
Juzpe: Tars A/B vertailla toi oma Poison Arrow FX replebuusteri ja Jaskan Texasi. Oisikko tampereelle tulosa?
Samalla tarttis toi BT:n shade kyl ajaa.

Mä ajattelin, että pitäis nyt viimeinkin hoitaa se BT2550 testaus. Ennen kuin vanhuus koittaa. Mä voisin ottaa tuon oman Texas Rangerin samalla mukaan, se on se vanhempi toggle switch-malli...

JaaGeRMaisTeR: Antaa herran itsensä sitten kertoa.

Dustyssa on siis boost toiminto toggle switchillä etupanelissa ja efektilenkille oma nappi jalkakytkimessä. Tarkoitus olisi nyt siirtää tuo boost jalkakytkimeen efektilenkin on/offin tilalle. Efektilenkille tulee kytkin vahvarin takapaneliin.

Tuo efektilenkin jalkakytkin on näppärä, jos käyttää pedaaleita lenkissä, mutta itsellä siellä on ainoastaan loopperi kotona treenaillessa, joten se ei tarvitse jalkakytkintä. Samoin efektilenkki toimii clean/volume boostina, jos sen jakkeihin ei ole kytketty mitään, mutta itse tarvitsen ennemmin lisää säröä kuin volumea, joten kuvittelisin, että tuo boost palvelisi enemmän omia tarpeita. Tuo boost vaikuttaa ilmeisesti juuri etuasteeseen, koska se lisää säröä ja vähän volumea, mutta ei muuten vaikuta soundin luonteeseen...

Yksi mahdollisuus olisi ollut säilyttää myös efektilenkin toiminta jalkakytkimessä, mutta se olisi vaatinut kolmenappisen jalkakytkimen...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
jniska
20.05.2015 08:52:40
Pikaisesti on nyt testattu ostamiani Suhr Thornbucker-mikkejä.
Iskin ne CS-Lespaan kiinni ja soittelin 4-5 tuntia viikonlopun aikaan.
Erittäin erottelevat, mukavan helisevät, mutta ei riipivät.
Ihan ylähelinää tulee hienosti, mutta ylämidlekorostusta ei ole liikaa, joten saundi ei ole riipivä ollenkaan. Hienointa on kaulamikillä erottelevuus, vaikka soittaisi isolla säröllä drop-D:stä E ja A kielillä 12 nauhan paikkeilta. Saundi pysyy kasassa eikä mene mössöksi. Näissähän on erittäin maltillinen ulostuloteho.
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
Juzpe
20.05.2015 08:56:33

jniska: Pikaisesti on nyt testattu ostamiani Suhr Thornbucker-mikkejä.
Iskin ne CS-Lespaan kiinni ja soittelin 4-5 tuntia viikonlopun aikaan.
Erittäin erottelevat, mukavan helisevät, mutta ei riipivät.
Ihan ylähelinää tulee hienosti, mutta ylämidlekorostusta ei ole liikaa, joten saundi ei ole riipivä ollenkaan. Hienointa on kaulamikillä erottelevuus, vaikka soittaisi isolla säröllä drop-D:stä E ja A kielillä 12 nauhan paikkeilta. Saundi pysyy kasassa eikä mene mössöksi. Näissähän on erittäin maltillinen ulostuloteho.

Viäks sulla on se mun exä vai ookko myyny?
Shredator
20.05.2015 09:14:14

Laulava Kylätohtori:
Dustyssa on siis boost toiminto toggle switchillä etupanelissa ja efektilenkille oma nappi jalkakytkimessä. Tarkoitus olisi nyt siirtää tuo boost jalkakytkimeen efektilenkin on/offin tilalle. Efektilenkille tulee kytkin vahvarin takapaneliin.

Tämä on kyllä sellainen ominaisuus, mitä jäin omassa Dustyssa kaipaamaan. Vielä kun Clean-kanavaankin saisi relay-/jalkakytkimellä toimivan boostin niin siinä alkaisi olla oiva konsepti...
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
jniska
20.05.2015 10:42:19
Juzpe: Viäks sulla on se mun exä vai ookko myyny?

Ai Strato, se ei ole myytävänä varmaan koskaan. Hyvä peli, kaula korjattu ja nauhat uusittu.
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
Juzpe
20.05.2015 10:55:05

jniska: Ai Strato, se ei ole myytävänä varmaan koskaan. Hyvä peli, kaula korjattu ja nauhat uusittu.

Haista kakka! Ei vaan, hyvä keppihän se. Oikeestaan ainoo exä jonka perään tulee haikailtua... Jos oot manseen tulossa niin voisin vähä sitä beibee kyllä haluta kosketella.
Sammo
20.05.2015 13:59:04
Sammo: Yamahan Magic Stomp ja UD-Stomp lähti tulemaan. Meno melko Holdsworth (as if).

Oho: http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-UD … ORTH-BRAND-NEW-SEALED-/251948223819 (_750 = €1050 nykykurssilla)

Itehän maksoin omastani noin 6.66% tuon hinnasta. Ei tosin ollut boksia eikä aivan brand new sealed in box -kunnossa.
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
winstoni
20.05.2015 18:12:56
Mad Professorin Sweet Honey OD tupsahti taloon. Vielä kun ehtisi jossain välissä kokeilemaan sitä :)

Onkos porukalla mielipidettä siitä, toimisiko paremmin EP Boosterin edessä vai takana? Itse ajattelin laittaa sen EP:n jälkeen, jolloin EP buustaisi SHODia.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
Laulava Kylätohtori
20.05.2015 19:52:34
winstoni: Mad Professorin Sweet Honey OD tupsahti taloon. Vielä kun ehtisi jossain välissä kokeilemaan sitä :)

Onkos porukalla mielipidettä siitä, toimisiko paremmin EP Boosterin edessä vai takana? Itse ajattelin laittaa sen EP:n jälkeen, jolloin EP buustaisi SHODia.

Se toimii parhaiten, kun se EP on mulla täällä, eikä pilaamassa sun signaaliketjua. :)
Gabe
20.05.2015 21:52:13 (muokattu 20.05.2015 21:54:00)
Ruokangas Mojo Esquire tulla tupsahti viimein taloon.

Speksit: Leppärunko (lämpökäsitelty), tuhti vaahterakaula (lämpökäsitelty), Brasilianruusupuu otelauta /koivu reunalistat, rosterinauhat, lukittuvat virittimet, paua abalone helmiäisestä otelautamerkit, hirvenluusatula, gloss nitrolakka rungossa ja satiini nitrolakka kaulassa.

On kyllä viimeisen päälle hyvin tehty kitara ihan jokaista yksityiskohtaansa myöten. Hän on pikkuisen perinteistä teleä kurvikkaampi ja istuu ainakin minun syliin ihan älyttömän hyvin. Kaula on myös ihan tajuttoman hyvä ja mukava soittaa, kieletkin saivat siellä ihan älyttömän alas niin ettei särise yhtään. Tuo brassilauta on luonnossa todella upea, aika tiivistä puuta näyttää olevan.

Siinä muutama epäedustava kännykkäkuva:

https://www.dropbox.com/sh/jvimrdor … gai5/AACr-3SnI7Byhjc7PqPe9foBa?dl=0

Kiitos vielä Juha ja kumppanit erittäin hyvin toteutetusta projektista! Ostokokemus oli asiakaspalvelusta lopulliseen tuotteeseen asti ihan huippulaatua ja kitara valmistua vielä hieman luvattua aiemminkin.
Jucciz
20.05.2015 21:58:15
Onnea Gabelle hienosta soittimesta. Pistähän äänipätkiä pian - tai ota Tampereelle mukaan. ;)
Gabe
20.05.2015 22:00:03
Jucciz: Onnea Gabelle hienosta soittimesta. Pistähän äänipätkiä pian - tai ota Tampereelle mukaan. ;)

Kiitos. :) Olis tarkoitus napata tampereelle mukaan.
Laulava Kylätohtori
20.05.2015 22:40:05
Gabe: Ruokangas Mojo Esquire tulla tupsahti viimein taloon.

Speksit: Leppärunko (lämpökäsitelty), tuhti vaahterakaula (lämpökäsitelty), Brasilianruusupuu otelauta /koivu reunalistat, rosterinauhat, lukittuvat virittimet, paua abalone helmiäisestä otelautamerkit, hirvenluusatula, gloss nitrolakka rungossa ja satiini nitrolakka kaulassa.

On kyllä viimeisen päälle hyvin tehty kitara ihan jokaista yksityiskohtaansa myöten. Hän on pikkuisen perinteistä teleä kurvikkaampi ja istuu ainakin minun syliin ihan älyttömän hyvin. Kaula on myös ihan tajuttoman hyvä ja mukava soittaa, kieletkin saivat siellä ihan älyttömän alas niin ettei särise yhtään. Tuo brassilauta on luonnossa todella upea, aika tiivistä puuta näyttää olevan.

Kiitos vielä Juha ja kumppanit erittäin hyvin toteutetusta projektista! Ostokokemus oli asiakaspalvelusta lopulliseen tuotteeseen asti ihan huippulaatua ja kitara valmistua vielä hieman luvattua aiemminkin.

Ai helvetti, mutta on se hieno.

Muovireunalistat olisivat pilanneet kitaran, mutta tuo koivu toimii todella hienosti. Mojo väreilee ruudun kautta tänne asti. Onnittelut. :)
hallu
20.05.2015 22:50:01

No voi juma, on se vaan hieno:-) onnea sulle uudesta soittimesta ja muutenkin sulla on kamapolitiikka viimeisen päälle kuosissa hitsi kun itse pääsis samaan. Vois kai sanoa nyt, että puu soi;-D
Olisipa jo kevät
JaaGeRMaisTeR
20.05.2015 23:16:02

Tyylikäs kitara ja hienoja yksityiskohtia. Kyllä nyt passaa soitella. Olet sä tuota jo odotellutkin :) Onnea komeasta tikkarikitarasta!!
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
steelduck
20.05.2015 23:30:58

No nyt on Ruokangas minun mieleen... hieno ja yksikertainen. Usein noissa Ruokankaissa on kultaa ja kromeluuria kuin venäläisessä bordellissa... mutta tuo on hienon yksinkertainen.
rivo setä
20.05.2015 23:47:28
Onpa hieno, onnea uudelle tulokkaalle! Ei muuten yhtään helpottanut oman mojo kingin odottamista:)
Gabe
20.05.2015 23:55:53
steelduck: No nyt on Ruokangas minun mieleen... hieno ja yksikertainen. Usein noissa Ruokankaissa on kultaa ja kromeluuria kuin venäläisessä bordellissa... mutta tuo on hienon yksinkertainen.

En ole myöskään ylettömän bling blingin perään. Kyllä kitaran pitää näyttää kitaralta. Arvoin pitkään tuon reunalistan ja helmiäis otelautamerkkienkin kanssa, mutta olen tyytyväinen että otin ne.

rivo setä: Onpa hieno, onnea uudelle tulokkaalle! Ei muuten yhtään helpottanut oman mojo kingin odottamista:)

Kiitti! Millaisilla spekseillä sinun mojo on tulossa? Tuo Kingin tallasysteemi on todella mielenkiintoinen.

Tuo Ruokankaan nitrolakka on muuten miellyttävää. Mitenköhän se eroaa käytännössä Fenderin ja Gibsonin käyttämästä nitrolakasta? R:n lakka ei ole ainakaan niin tahmeaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)