Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 526 27 28 29 3033 34 35 36 37
Kipponi
15.05.2015 22:23:47
Just meni kitara(Sigma) kaupaksi ammattimuusikolle pyyntihinnalla.
Silti aina joku pelle "tarjoaa" about 30% pyynti-hinnasta pois.
Sanotaan nyt kuitenkin, että mulla on kaikki mennyt kaupaksi mitä tänne olen laittanut, mutta hinta on ollut kohillaan enkä myy paskaa heh.
Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. Asun EU:n Kuuban osavaltiossa. Olen ajan ja tiedon herra.
fenkkuvanhus
15.05.2015 22:32:19
Kipponi: Just meni kitara(Sigma) kaupaksi ammattimuusikolle pyyntihinnalla.
Silti aina joku pelle "tarjoaa" about 30% pyynti-hinnasta pois.
Sanotaan nyt kuitenkin, että mulla on kaikki mennyt kaupaksi mitä tänne olen laittanut, mutta hinta on ollut kohillaan enkä myy paskaa heh.

No just. Ei se mikään pelle ole jos näin tekee. Kiität vaan kohteliasti tarjouksesta ja sanot ettei kauppa tule. Tuskin sitä kuitenkaan kovin laajasti tiedetään ettet "paskaa" myy... :-)
Tunnerektiot pois kun kauppaa tehdään.. se on VAAN kauppaa.
Toki pointtisi tarjota oikealla hinnalla on ok.
Kipponi
15.05.2015 23:47:14
fenkkuvanhus: No just. Ei se mikään pelle ole jos näin tekee.
Mistäs sää sen tiedät? Tunnetko tämän pellen.
Tarjoaa aina samanlaista hinnan-alennusta myy täällä mitä vaan.
Ei voi olla tosissaan ostamassa muutenhan sillä olisi sata kitaraa ja keyboardia.
Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. Asun EU:n Kuuban osavaltiossa. Olen ajan ja tiedon herra.
fenkkuvanhus
15.05.2015 23:58:22
Kipponi: Mistäs sää sen tiedät? Tunnetko tämän pellen.
Tarjoaa aina samanlaista hinnan-alennusta myy täällä mitä vaan.
Ei voi olla tosissaan ostamassa muutenhan sillä olisi sata kitaraa ja keyboardia.

Pellejä varsin paljon on liikenteessä...mutta mitä sitten ? Ei se ole hullu joka pyytää.
Kannattaako välittää, varmaan täysi vitsi koko mies.
Ja muuten kaupanteosta, tuota sanotaan tarjoukseksi. Se on jo ensimmäinen askel kohti mahdollista kauppaa. Aina voi tehdä vastatarjouksen. Siitä se lähtee... :-)

No ehkei ko. tapauksessa kuitenkaan.
sasaa
16.05.2015 10:37:18
Ehdottomasti Suomen paras myynti/ostopaikka musiikkitavaroille. Olen ostanut ja myynyt kitarasälää. Onneksi myös huijarimyyntiyritykset poistetaan nopesti, eli siis nämä feikki fenderit ja gibsonit, missä vaihellaa tarroja lapaan jne.

Siitä iso plussa myös ylläpidolle!
Tympee Huttunen
16.05.2015 10:41:54
Mulla on viime aikoina mennyt monta diiliä ohi. Pari huippunuppia "viety" nenän alta. Toinen varsinkin harmitti, kun kaupat oli sovittu. Pedaaleitakin ollut tarjolla, joita kärppänä kysellyt, mutta silti liian hitaasti. Myös kaappia koittanut ostaa, mutta nekin menneet juuri alta.
varakeef
16.05.2015 10:55:02
K.Hill: Joo, hiljaista on. Taisin tarjota -74 Martinia (D-18) jossakin vaiheessa jopa 1600:lla, vain yksi päikseenvaihtotarjous, vaikka vintage-Martinien hinnat nousevat parinsadan euron vuosivauhtia...

Eihän tuo mikään järisyttävän halpa ole. Jos vaikka hintakatalogista katsoo, niin tuon ikäiset ovat osastoa 1400 -1800 dollaria. Euroopan puolella se toki kääntyy sujuvasti euroiksi yhden suhteessa yhteen - mikä onkin ihan paikallaan rahtien ja alvien vuoksi - ja siihen haarukkaan hintasi osuu. Kyllä se varmaankin kaupaksi vielä käy.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
hallu
16.05.2015 12:06:55
No minulla on pelkästään hyviä kokemuksia torista. En ole montaa kauppaa vielä tehnyt, mutta tänä keväänä olen enmmän aktivoitunut ja muutaman tavaran olen myynyt ja pari vaihtokauppaa tehnyt ja kaikki on sujuneet ongelmitta. Aikaisemmin olen myös ostanut torilta ihan rahalla. Muusikot ovat yleensäottaen tosi joviaalia porukkaa ja teidän kanssa on tosi mukava asioida eikä itselläni ole ollut mitään vaikeutta löytää toisen osapuolen kanssa yhteistä säveltä. Pienet tinkimesetkin ovat onnistuneet puolin ja toisin hyvässä hengessä.

Tällä hetkellä vaihtokauppa on ollut ihan parhautta. Siinä kierrättämisen idea toteutuu kauneimmillaan, kun jollakin on jotain mitä tarvitsen ja minulla on jotain mitä joku tarvitsee. Vaihtokaupassa on hienointa se ettei tarvitse ottaa tiukkaa kantaa vaihtoartikkelin arvoon, kun ei operoida rahan kanssa niin artikkelien arvo on osapuolien vapaasti arvioitavissa (hehtaaripyssyllä). Jos tarpeet ja toiveet ei kohtaa, niin sitten vaan ei tehdä kauppaa. Siitä ei tarvitse loukkaantua tai pitää ketään pellenä.

Itse olen hinnoitellut myymäni kamat varsin maltillisesti ja kierrätyshenkisesti ja olen huomannut, että kyllä tavara mene kun sen tarpeeksi halvalla myy. Pitää vaan itse selvittää mikä sen tavaran arvo itselle on ja voiko sen myydä sillä hinnalla jonka siitä voi oikeasti saada, vai haluaako siitä sen "parhaan" saatavissa olevan hinnan. Jälkimmäisessä tapauksessa kama voi jäädä myymättä, mutta sekin pitää sietää.
Olisipa jo kevät
Zeeboo
16.05.2015 12:37:00
Hyviä kokemuksia ihan paria lukuun ottamatta on itselläni ollut. Tavaraa olen ostanut, myynyt ja vaihtanut.
Ainoat ei-niin-mukvat kokemukset olivat, kun helekutinmoisen tinkaamisen ja tarinansepittämisen jälkeen siitä, kuinka ihan pakko olisi saada johonkin serkun kaiman kummin koiran häihin just tuo myynnissä oleva vehje, ja vielä seuraavaksi viikonlopuksi. Rahaa ei ollut ihan niin paljoa kuin minä kamppeesta pyysin, ja sokea ja epileptinen koira, joka tuskin montaa huomenta näkisi, joutuisi jäljellä olevat vähät päivänsä elämään syvästi pettyneenä, jos ei mieluisillaan soundeilla häävalssiaan kuulisi. Liekö lempi ehtynyt, vai kuolo korjannut ennen häitä, mutta vehje tuli myyntiin torille ennen tarinassa mainittua vihkipäivää. Ja tietysti isommalla hinnalla, mitä itse alunperin pyysin. No, niinkuin meilläpäin sanotaan: tyhmää vituttais. Tästä eteenpäin alkuperäinen hinta-arvioni on just oikea, vaikka alennusta olisi kinuamassa palava kaatumatautinen.
Toinen sitten oli valikoiva myyjä, joka ei millään tavalla reagoinut yhteyden ottoon/ yhteydenottopyyntiin, ja jonka kampe on näköjään edelleen myynnissä.

Edelleen aion kuitenkin ostaa/myydä/vaihtaa tavaraa torilla. Reilua ja rehellistä meininkiä tämä on muuten ollut.
White men can't Monk
Arms
16.05.2015 18:49:52
Omat kokemukset olleet positiivisia. Kaikki on mennyt kaupaksi, edullisemmat tuotteet välillä todella nopeasti ja kalliimmat nopeasti tai hitaasti. Kalliimpien esim. kitaroiden kohdalla on ymmärrettävää, että eivät ihan heti mene kaupaksi.

Mutta, kun pitää hintapyynnit järkevinä, niin kauppa käy. Laitan itse aina kuitenkin hintaan hieman tinki varaa, koska ihmiset tykkäävät tinkiä, kuten itsekin.

Mikä itseäni ihmetyttää on lähtökohtaisesti järjettömät hintapyynnöt. Eräästä kapineesta jokin aika sitten lähdin kyselemään tarjousta, ja saatu tarjous ei ollut lähelläkään tuotteen käypää hintaa. Jäi kaupat tekemättä. Ja kapine näyttää edelleen olevan myynnissä. Mielestäni noin 250 euroa liian kovalla hinnalla, kun vertaa siihen, mitä muista samanlaisista on pyydetty.
ja nimenselvennys
Pelimonni
17.05.2015 02:20:04
the-Antero: Terve

Tulipa mieleen kysellä käyttäjien kokemuksia meidän m.nettiläisten kauppapaikasta. Torista. Onko ollut pelkästään hyviä kokemuksia tai huonoja?

Tässä nyt itse laskeskelin että olen noin 30 ostoa tehnyt ongelmitta. Myyntejä on varmaankin noin 15. kappaletta. Ei niissäkään ongelmaa. Ja muutaman vaihdonkin olen tehnyt täysin ongelmitta.

Hyviä kokemuksia täällä on ollut. Suurinosa myynneistä ja ostoista on mennyt "rahat ensiksi tilille" systeemillä. Vaihdot ovat menneet naamakkain.

Ja en muista kuin kerran että olisi eräs huijari olisi tarjonnut olematonta tuotetta.

Eli plussaa täältä torille paljon. Mites teillä muilla kokemukset?

Sama täällä. Hyvät kokemukset. Laatutavara vaihtaa omistajaa, ja myyjä saa paremman hinnan,kuin olis kaupassa myynnissä.
Omaa Mark vahvaria pidin Alankaupassa myynnissä 4 kuukautta.
Täällä meni heti kaupaksi, ja sain paremman hinnan.
Katon aina ostajan/ myyjän Arvostelut, ja porisen pitkät tovit puhelimessa, ennenkun edes harkitsen kauppoja. Näin vältät Oharit.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper jäi lattiaan. Paras komppikaveri. Ditto Looper jäi lattiaan. Va
juuso a
19.05.2015 10:02:10

tele09: myös huuto.netissä.

Usein tulee huutonetistä osteltua elektroniikkaa ja leffoja/sarjoja. Tavara tulee supernopeasti, varsinkin yksityisiltä ja yleensä on aina juuri sitä mitä luvataankin. Palautesysteemi on näppärä, eikä luonnollisesti kannata ikinä ostaa mitään sellaisilta joilla on useampi negatiivinen annettu.
Vahvassa syntymähumalassa jo vuodesta 1976
iPadGuitarist
23.05.2015 09:02:54
Tavara menee kaupaksi, kun on hinta heti kättelyssä kohdallaan. Jos on liikaa tinkivaraa, niin ei kysellä, mutta kun laittaa heti alimman hinnan jolla voi myydä, niin kiinnostus on ihan eri luokkaa.
-HP-
23.05.2015 09:34:23
iPadGuitarist: Tavara menee kaupaksi, kun on hinta heti kättelyssä kohdallaan. Jos on liikaa tinkivaraa, niin ei kysellä, mutta kun laittaa heti alimman hinnan jolla voi myydä, niin kiinnostus on ihan eri luokkaa.

Ainakin kajaripari teki itellä kauppansa kun pisti halvalla. (Ostinkin kyllä halpaan hintaan) Ei tarvinnut kuin pari päivää niin nyt on rahat tilillä ja kajarit todennäköisesti ostajalla. Edellisenä päivänä oli eka viesti ja käytännössä vaihdettiin vain tilinumero ja postitusosoite. Paketti lähti samana päivänä postiin.

Kyllä mä pidän mnetin torista, en vois kuvitellakkaan että kovin monessa muussa paikkaa tuntemattomat uskaltas käydä kauppaa keskenään näin huoletta.
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
hallu
23.05.2015 10:49:22
-HP-: Ainakin kajaripari teki itellä kauppansa kun pisti halvalla. (Ostinkin kyllä halpaan hintaan) Ei tarvinnut kuin pari päivää niin nyt on rahat tilillä ja kajarit todennäköisesti ostajalla. Edellisenä päivänä oli eka viesti ja käytännössä vaihdettiin vain tilinumero ja postitusosoite. Paketti lähti samana päivänä postiin.

Kyllä mä pidän mnetin torista, en vois kuvitellakkaan että kovin monessa muussa paikkaa tuntemattomat uskaltas käydä kauppaa keskenään näin huoletta.

No sen verran mitä olen tässä ehtinyt kauppa käydä, niin tuli mieleen että eihän me nyt niin tuntemattomia toisillemme olla kun täällä päivittäin höpötellään ja ajatuksia vaihdellaan ja aika paljon raortoimme toisillemme hankinnoistamme ja puhutaan siitä minkälaisia vehkeitä kullakin on. Se antaa aika paljon taustatukea sille, että monesti uskaltaa luottaa vähän pidemmällekin. Samoin itse pyrin esiintymään jokaisella foorumilla ja asiayhteydessä aina samalla nimimerkillä ja olen koittanut luoda itselleni mahdollisimman eheän nettipersoonan, niin ei ihan helposti tule mieleen alkaa kujeilemaan kenenkään kanssa kaupantekoasioissa.

Mutta tein alkukeväästi ihan tuntemattomienkin kanssa kauppaa tyyliin, että laitoin paketin menemään ja sanoin, että maksa tälle tilille jos olet tyytyväinen tavaraan, niin kyllä maksut tuli ihan sovitusti ja ajallaan. Vaihtokauppa meni niin, että pistettiin vaan paketit muitta mutkitta matkaan ja minusta se on ihan ihanteellinen systeemi, mutta siihen vaikutti se, että toisen nikki oli tuttu jo vuosien ajalta, niin uskalsi luottaa.

Sitten tällaisessa torikaupassa on hyvä itsekin hahmottaa sellainen juttu että sitä ei ole "asiakas" (... joka on aina oikeassa ja aina oikeutettu vaatimaan palvelua), vaan ihan tasavertainen kaupan osapuoli ja että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" eli asiat hoidetaan neuvottelemalla ja itselläkin pitää olla joustovaraa monissa jutuissa ja ymmärrystä sen toisen osapuolen intresseille.

Sen kyllä olen jo ehtinyt huomata, että kokeneemmat kaverit täällä ovat tosi mutkattomia ja sujuvia kumppaneita eikä tarvii ihmetellä ja ratkaisut tulee ihan melkeen valmiina, niin että kiitoksia vaan kaikille jotak olette kanssani asioineet kauppaasioissa.
Olisipa jo kevät
nightbird
23.05.2015 20:47:52
Thoman ja muu ulkomainen verkkokauppa sotkee Suomessa myös käytettyjen markkkinat, eihän Suomi kotomaan musakaupatkaan elele leveästi.
Koska porukka jo valmiiksi hinnoittelee käytetyt alle oikean hinnan asettuu tämä hinta
Mnet-torin hyväksytyksi myyntihinnaksi, ostajat eivät miellä lainkaan asiaa niin että tuo mahdollinen tavaran myyjä on jo valmiiksi kärsinyt ne mahdolliset uuden laittteen "uutuusviat" ts. laite voi olla toimintavarmempi kuin uusi kaupasta.Siksi 30 % uudenkarhean laitteen Thoman hinnasta ei ole se todellinen arvo.Mutta tämänhän määrittelee ne kamakierteessä olevat vaihtajat jotka niin kutsutusti "realisoivat" uusien hankintojen tieltä LOL.Tuntuu että tämä on se Suomen suurin musiikkialan kirpputori, ymmärrän että jos myisi kamansa jollekin jonka on vielä saatava välistä omansa pois mutta kun omistaja myy seuraavalle omistajalle niin luulisi että hinta
on edes samalla hehtaarilla kuin oli vanhaan aikaan osto ja myyntiliikkeissä.Eli tämän päivän trendi on dumppaus kunniaan !Halpaa ja edullista saa olla mutta että SIKAhalpaa niin kuin Tokmannilla.
Kokemuksia on täälläkin niistä jotka pyynnistä, vaikka se olisi suht kohtuullinen
härskisti kokeilevat Huutokauppakeisarin tavoin "hullu se on joka ei puolta tarjoo".
-HP-
23.05.2015 21:03:05 (muokattu 23.05.2015 21:03:47)
nightbird: Thoman ja muu ulkomainen verkkokauppa sotkee Suomessa myös käytettyjen markkkinat, eihän Suomi kotomaan musakaupatkaan elele leveästi.
Koska porukka jo valmiiksi hinnoittelee käytetyt alle oikean hinnan asettuu tämä hinta
Mnet-torin hyväksytyksi myyntihinnaksi, ostajat eivät miellä lainkaan asiaa niin että tuo mahdollinen tavaran myyjä on jo valmiiksi kärsinyt ne mahdolliset uuden laittteen "uutuusviat" ts. laite voi olla toimintavarmempi kuin uusi kaupasta.Siksi 30 % uudenkarhean laitteen Thoman hinnasta ei ole se todellinen arvo.Mutta tämänhän määrittelee ne kamakierteessä olevat vaihtajat jotka niin kutsutusti "realisoivat" uusien hankintojen tieltä LOL.Tuntuu että tämä on se Suomen suurin musiikkialan kirpputori, ymmärrän että jos myisi kamansa jollekin jonka on vielä saatava välistä omansa pois mutta kun omistaja myy seuraavalle omistajalle niin luulisi että hinta
on edes samalla hehtaarilla kuin oli vanhaan aikaan osto ja myyntiliikkeissä.Eli tämän päivän trendi on dumppaus kunniaan !Halpaa ja edullista saa olla mutta että SIKAhalpaa niin kuin Tokmannilla.
Kokemuksia on täälläkin niistä jotka pyynnistä, vaikka se olisi suht kohtuullinen
härskisti kokeilevat Huutokauppakeisarin tavoin "hullu se on joka ei puolta tarjoo".

Niinno, en mäkään maksaisi täyttä hintaa käytetystä autosta vaikka sitä olis huollettukin, jos nyt saa autovertausta käyttää. Vähän sama periaate pätee kaikkialla vaikkei se täysin relevantti olisikaan, ajatus on sama. Ja lopultahan hinnan määrittää se paljonko siitä pyytää ja paljonko siitä on ostaja valmis maksamaan, nykyajan käytetyn musiikkitavaran bisnekseen ei vain enää kuulu se että hintoja pidetään ylhäällä, tavara jää myymättä kun joku on valmis myymään sen halvemmalla ja ottamaan itse takkiin siitä kaupasta.
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
hallu
23.05.2015 21:17:42 (muokattu 23.05.2015 21:21:23)
-HP-: Niinno, en mäkään maksaisi täyttä hintaa käytetystä autosta vaikka sitä olis huollettukin, jos nyt saa autovertausta käyttää. Vähän sama periaate pätee kaikkialla vaikkei se täysin relevantti olisikaan, ajatus on sama. Ja lopultahan hinnan määrittää se paljonko siitä pyytää ja paljonko siitä on ostaja valmis maksamaan, nykyajan käytetyn musiikkitavaran bisnekseen ei vain enää kuulu se että hintoja pidetään ylhäällä, tavara jää myymättä kun joku on valmis myymään sen halvemmalla ja ottamaan itse takkiin siitä kaupasta.

E: tuosta takkiinottamisesta sen verran, että eihän siinä mitään takkiinsa välttämättä ota vaikka tavaran myisikin paljonkin halvemmalla kuin mitä siitä on itse maksanut. Kaikkihan riippuu siitä kuinka kauan ja paljon sitä tavaraa on itse käyttänyt, joskushan se tavara on kerrassaan ilmainen, vaikka siitä olisi maksanut paljonkin jos on jo ehtinyt haukkua hintansa. Emmehän me voi mitenkään ajatella, että voisimme käyttää tavaroita "ilmaiseksi" ja saisimme aina takaisin sen mitä olemme maksaneetkin. Silloinhan tekisimme aina voittoa.

Internetti on kyllä aika armoton kauppapaikka kakkine tuhansine hintareferensseineen, jotka armottomasti asettaa sen "käyvän hinnan" juuri siihen mihin se kuuluukin eli markkina toimii. Minusta on aika selkeää, että jos se hinta on myyjän mielestä liian alhainen, on kyseessä selvästikin "pitopeli" sitä ei vaan voi silloin myydä.

Kyllä minäkin olen joutunut jokaisen myymäni tavaran osalta tekemään sen luopumissurutyön ja tekemään selväksi että se tavara joutaa oikeasti mennä. Markkinoilta on turha odottaa "kipukorvauksia" . Se tarkoittaa myös sitä että kun kaupanteosta tipahtaa "välikädet" pois, niin pitäähän sen hinnan ollakin alhaisempi. Näkyyhän kaupan alalla muutenkin sellainen kehitys netin myötä, että tukkurit ja kaupat alkaa jämään monesti pois ja kauppa käydään suoraan tuottajan ja kuluttajan välillä (esimerkiksi Bluetone vahvistimet tai Ruokankaan kitarat ostetaan suoraan valmistajalta ja muitakin esimerkkejä maailmalta löytyy).

Kauppa on kaikkinensa murroksessa jonka kaikki heijastusvaikutukset eivät ole vieläkään näkyvissä niin miksi ihmeessä se ei näkyisin myös käytettyjen tavaroiden torikaupassa joka oikeastaan on yksi osa sitä murrosta.

En minä esimerkiksi olisi vaikkapa kaksikymmentä vuotta sitten osannut edes ajatella, että omia tavaroita voi myydäkin. Soittokamoissa ainoa mahdollisuus oli, että jos liike ottaa vaihdossa sen vanhan tai sitten tarpeettomat kamat heiteltiin vaan roskiin. Olen vasta nykyaikana herännyt tajuamaan, että hei näitä mun romujahan voi myydäkin:-), että joku voi tarvita näitä:-D.
Olisipa jo kevät
fenkkuvanhus
23.05.2015 21:57:30
hallu: E: tuosta takkiinottamisesta sen verran, että eihän siinä mitään takkiinsa välttämättä ota vaikka tavaran myisikin paljonkin halvemmalla kuin mitä siitä on itse maksanut. Kaikkihan riippuu siitä kuinka kauan ja paljon sitä tavaraa on itse käyttänyt, joskushan se tavara on kerrassaan ilmainen, vaikka siitä olisi maksanut paljonkin jos on jo ehtinyt haukkua hintansa. Emmehän me voi mitenkään ajatella, että voisimme käyttää tavaroita "ilmaiseksi" ja saisimme aina takaisin sen mitä olemme maksaneetkin. Silloinhan tekisimme aina voittoa.

Internetti on kyllä aika armoton kauppapaikka kakkine tuhansine hintareferensseineen, jotka armottomasti asettaa sen "käyvän hinnan" juuri siihen mihin se kuuluukin eli markkina toimii. Minusta on aika selkeää, että jos se hinta on myyjän mielestä liian alhainen, on kyseessä selvästikin "pitopeli" sitä ei vaan voi silloin myydä.

Kyllä minäkin olen joutunut jokaisen myymäni tavaran osalta tekemään sen luopumissurutyön ja tekemään selväksi että se tavara joutaa oikeasti mennä. Markkinoilta on turha odottaa "kipukorvauksia" . Se tarkoittaa myös sitä että kun kaupanteosta tipahtaa "välikädet" pois, niin pitäähän sen hinnan ollakin alhaisempi. Näkyyhän kaupan alalla muutenkin sellainen kehitys netin myötä, että tukkurit ja kaupat alkaa jämään monesti pois ja kauppa käydään suoraan tuottajan ja kuluttajan välillä (esimerkiksi Bluetone vahvistimet tai Ruokankaan kitarat ostetaan suoraan valmistajalta ja muitakin esimerkkejä maailmalta löytyy).

Kauppa on kaikkinensa murroksessa jonka kaikki heijastusvaikutukset eivät ole vieläkään näkyvissä niin miksi ihmeessä se ei näkyisin myös käytettyjen tavaroiden torikaupassa joka oikeastaan on yksi osa sitä murrosta.

En minä esimerkiksi olisi vaikkapa kaksikymmentä vuotta sitten osannut edes ajatella, että omia tavaroita voi myydäkin. Soittokamoissa ainoa mahdollisuus oli, että jos liike ottaa vaihdossa sen vanhan tai sitten tarpeettomat kamat heiteltiin vaan roskiin. Olen vasta nykyaikana herännyt tajuamaan, että hei näitä mun romujahan voi myydäkin:-), että joku voi tarvita näitä:-D.

Itse voin sanoa että yhtään kauppaa en ole voitolla tehnyt, pelkkää miinusta. Enkä ole sitä hakenutkaan. Jos nyt on niin tyhmä että ostaa pedaalin uutena ja myy käytettynä...paljonko voittoa saa ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)