Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 548 49 50 51 5257 58 59 60 61
jnen
07.05.2015 13:54:22
Taitaa suurin syyllinen noiden tanssiravintoloiden kaatumiseen olla se sama mikä kaataa muitakin kuppiloita,porukalla ei ole enää rahaa,sakkia makaa työttömänä ja töissäkävijän palkan ostovoima putoaa joka vuosi.
Eilen oikein nauratti kuinka pihalla joku voi olla kun bensakauppiaiden liiton kellokas narisi radiossa ettei edes talven matala polttoaineiden hinta nostanut myyntiä,no eipä tietenkään kun kukaan täysjärkinen tuskin innostuu ajelemaan ylimääräistä vain sen takia että litku maksa muutaman sentin vähemmän.
EP
07.05.2015 15:20:59
Juu, ei varmaan olekaan tupakka suurin syy, mutta varmasti vaikuttaa jo muutenkin heikkoon tulokseen juuriki mainittujen turhien remonttien ja muiden investointien vuoksi.
Ei ole järkeä käytetty tässäkään kuten ei monella muullakaan alalla.
Yrittäminen tehdään monelle mahdottomaksi niinkuin työllistäminenkin.
baron
07.05.2015 20:15:48 (muokattu 07.05.2015 20:18:00)

Minkä takia sellainen idis ei toiminut että jotkut ravintolat olisivat vapaaehtoisesti alkaneet savuttomiksi?
Ei ollut asiakkaita!
Oli pakko kieltää kaikilta.
Kun ennen vanhaan ravintoloissa oli savupuoli ja savuton puoli niin savuton oli aina tyhjä ja savullinen puoli täpötäynnä.
Eli jos jotkut inhoaa tupakkaa niin miksi ne ei äänestäneet lompakollaan??
Kysymyksessä ihan selvästi enemmän vittuilun halu kuin omasta ja muitten terveydestä huolehtiminen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WanhaWetäjä
08.05.2015 02:32:14

baron: Minkä takia sellainen idis ei toiminut että jotkut ravintolat olisivat vapaaehtoisesti alkaneet savuttomiksi?
Ei ollut asiakkaita!

En muista moista kenenkään edes yrittäneen?

Työsuojelua? Niin kummalliselta kun se voi tuntua, ravintola/baarihenkilökunnasta osa saattoi olla tupakoimattomia. Ja muusikoistakin osa.

Kun ennen vanhaan ravintoloissa oli savupuoli ja savuton puoli niin savuton oli aina tyhjä ja savullinen puoli täpötäynnä.
Varmaan niin, nyt on tanssikapakat tyhjiä VAIKKA on röökikopit.

Kysymyksessä ihan selvästi enemmän vittuilun halu kuin omasta ja muitten terveydestä huolehtiminen.

2 leiriä, jos on polttanut 50 vuotta ymmärräystä ei riitä heille jotka eivät polta KOSKA se rööki on niin verissä ja SUURI osa jokapäiväistä rutiinia että sen pois jääminen edes JOSTAIN on suunnaton katastrofi."Mitä???Eikö täällä saa polttaa???"

Entä mitä sitten jos rööki loppuu reissussa, tai ei ole sytkäriä tai stidejä????Maailmanloppu! Tupakoitsijan elämä pyörii NIIN röökin ympärillä että tupakoimaton ei voi sitä koskaaan ymmärtää. Itse olen polttanut nuorena kun se oli niin vtun kliffaa ja muutkin polttivat, luojan kiitos ymmärsin lopettaa alle parikymppisenä.

Hermosavut, ruokasavut, kahvisavut, keikkamatkoilla tupakkatauot, rööki kun tullaan keikkapaikalle, rööki joka tauolla...
..ttu sentään! Jotkut heräävät jopa yöllä vetään röökin! Olisiko kyseessä jopa alkoholismiin verratava riippuvuuus? Ei olisiko vaan on.

https://www.youtube.com/watch?v=efkGu24OxgQ&spfreload=10
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Jucciz
08.05.2015 03:14:40 (muokattu 08.05.2015 03:19:07)
Pakko nakata Ramille plussaa. Tupakoitsijoiden vaatimukset ja näkemykset perustuvat isolta osin omaan itsekkyyteen ja vuosikausien tupakoinnin synnyttämään tottumukseen: "näin on aina tehty, joten näin pitäis saada tehdä edelleen, hitot muista".

Onneksi nykyään tiedetään ja ymmärretään paremmin, ja tupakointia on sentäs rajoitettu edes jonkin verran. Vielä on tosin paljon matkaa siihen tilanteeseen, ettei kenenkään sivullisen tarvitsisi kärsiä tupakansavusta.

Esimerkiksi tänään oli todella kaunis iltapäivä: aurinko paistoi ja oli lämmintä. Siispä avasin parvekkeen oven ja käväisinpä itsekin siinä istuskelemassa hetken. Eikö melkein saman tien jostain alkanut tupruta tupakansavu, joten ei auttanut muu kuin paeta sisätiloihin ja sulkea parvekkeen ovi. Siitä huolimatta olkkarissa ja keittiössä haisi rööki ainakin puoli tuntia, koska savu oli ehtinyt jo sisään. Mukava parvekehetki meni pilalle tupakansavun takia - ja tätä tapahtuu kesällä yhtenään.

Okei, maailmassa on varmasti suurempiakin murheita, mutta mua todellakin tympäsee haistella röökinhajua asunnossani tai parvekkeellani. Tupakoitsijoille taas vaikuttaa olevan usein mahdotonta lähteä ulos ja edes jonnekin tuonne pihan perälle savuamaan. Eikä tietenkään tupakoitsija voi ymmärtää, miten vastenmielistä tuo savu on tupakoimattoman mielestä.
Timi
08.05.2015 06:31:19
baron: Minkä takia sellainen idis ei toiminut että jotkut ravintolat olisivat vapaaehtoisesti alkaneet savuttomiksi?
Ei ollut asiakkaita!

Samaa mieltä!
Vaikea.Mutta varma!
EP
08.05.2015 07:04:44
Timi: Samaa mieltä!

Kuin myös!
Kohtuus pitäisi olla kaikessa, mutta nykyään se menee niin, että kun en itsekään niin ei muutkaan saa ja koskee muutakin asiaa kun tupakkaa.
Jucciz
08.05.2015 11:40:54
Se kohtuus ilmenee niin päin, että tupakoitsijalla on ihan sama oikeus olla joutumatta tupakansavuun kuin tupakoimattomallakin. Ainakin monissa ravintoloissa homma on onneksi näin. Vielä kun sama saataisiin ulotettua just esimerkiksi parvekkeille, bussipysäkeille ja ylipäätään julkisiin paikkoihin.
WanhaWetäjä
08.05.2015 12:54:07 (muokattu 08.05.2015 12:54:44)

EP: Kuin myös!
Kohtuus pitäisi olla kaikessa, mutta nykyään se menee niin, että kun en itsekään niin ei muutkaan saa ja koskee muutakin asiaa kun tupakkaa.

Voihan sen noinkin ajatella ja itse soisin mieluusti tupakoitisijoille oman ravintolan MUTTA kuten aiemmin totesin, lähes jokaisessa isommassa mestassa ja mm laivoilla ON tupakkahuone joten mikä tässä mättää?
MIKSI röökiä pitäisi saada polttaa sellaisten ihmisten seassa jotka eivät polta?Kapakoissa/laivoilla hyvinkin suurta kohtuutta on totaalikieltämisen sijaan se että röökinpolttajille ON oma paikkansa, näin olen asian havainnut niissä mestoissa missä on oltu keikoilla.

Edelleen itse aiheesta, "aikansa kutakin" ilmiöstä tässä on kyse, 60-70 ja vielä 80-luvullakin luvuilla jengilla oli aikaa ja rahaa käydä kapakoissa jopa viikolla, 90-luvulla hommassa alkoi näkyä hiipumista, muistan jo silloin monta mestaa jotka olivat kuolemassa tai soittopäiviä vähennettiin, 2000-luvulle tultaessa alkoi varsinainen kuolinkellojen soitto, nyt ollaan lähes finaalissa.

Täytyy kaivella vanhoja kalentereita, niistä näkee mitä mestoja tehtiin vielä 20 vuotta sitten, moniko niistä oli jäljellä 10:n vuoden päästä ja siitä 10:n vuoden päästä.
Noista näkee selvästi sen että tupakkalailla ei voi olla suurta merkitystä tanssikapakoiden kaatumiseen KOSKA ne alkoivat jo 20 vuotta ennen ensimmäistäkään kessuttelun rajoitusta.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
08.05.2015 13:17:50
Jucciz: Se kohtuus ilmenee niin päin, että tupakoitsijalla on ihan sama oikeus olla joutumatta tupakansavuun kuin tupakoimattomallakin. Ainakin monissa ravintoloissa homma on onneksi näin. Vielä kun sama saataisiin ulotettua just esimerkiksi parvekkeille, bussipysäkeille ja ylipäätään julkisiin paikkoihin.

Jos on parveke, niin on sitten varmaan yhtiökokouskin missä voi ottaa asian esille.
Eihän julkisissa paikoissa saa enää polttaa?
Bussipysäkillä ei kai kovin pitkäaikaista altistusta saa?
Yleensäkin olen vapaaehtoisuuden ja asennekasvatuksen kannalla, enkä kieltotaulujen.
rintapek
08.05.2015 16:31:23

WanhaWetäjä: Voihan sen noinkin ajatella...

WanhaWetäjä: Voihan sen noinkin ajatella j...

Olet ihan oikeessa siinä, että rööki on paha addiktio. Moni nisti on päässy eroon kamasta, mut harva heistä on lopettanut röökaamisen. Yli kolkyt vuotta polttaneena voin sanoa, et milloin pää ilmoittaa että olis röökin paikka, niin se on jokseenkin sama kuin milloin rakko ilmoittaa et on käytävä kusella.
Mut ei se maailma silti pyöri röökaamisen tai kusemisen ympärillä.

Tupakkalait ei sinänsä kapakoita kaada. Mut onpahan yks rikka lisää rokassa. Röökihuoneet on kapakoitsijoille paskamainen juttu, koska jos semmoisen tekee kunnolla, niin siihen menee rahaa ja siin syntyy asiakaspaikatonta liiketilaa. Mut jos ei tee, niin kapakoitsija voi kattella miten 30% potentiaalisista asiakkaista kävelee muualle.
Kustannussyistä useimmat röökikopit sit ovat ankeita (ja toimimattomia) istumapaikattomia ja siivoamattomia lääviä. Mist päästään tohon vessavertaukseen...et sinäkään mene kapakkaan sen vuoksi, että siellä on vessa... mut kyl sä oletat, että siellä semmoinen on. Ja että se on siisti, tarkoituksenmukainen ja asiallinen. Vaikka sä vaan siellä piipahdat, niin ei sen vessankaan tartte tarkoituksella olla kälyinen pimeä läävä.

Tossa mun ostarilla on (samalla hehtaarilla) viisi kapakkaa. Yks ihan asiallinen ravintola, yks mukava ja siisti pubi ja kolme kaljaräkälää. Vain 2/5 on hankkinut tupakan myyntiluvat. En tiedä luvan hintaa, mut taitaa olla jonkinmoinen summa lisäkustannukseksi koska jokaisessa pikkutunneilla löytyy röökinostajia, mut kolme paikkaa myy silti eioota. Ja kyseessä siis pelkkä myyminen.

Toi ravintola tuli noista paikoista ensimmäisenä ja jos maailmassa on kohtuusvastaava, niin se on noista se joka viimeisenä ovensa sulkee. Kas kummaa, siellä on tupakointikin järjestetty kerrassaan onnistuneesti. Avara, siisti, muun kapakan tapaan kalustettu ovellinen huone kohtuullisella ilmanvaihdolla ja lasin takana on hylly tuopeille, niin omaansa pystyy vaivatta vahtimaan. Mun mielestä toimiva juttu ja uskoisin, että sä ja Jukkis olette samaa mieltä?

Jos noi neljä muuta kapakkaa sulkis ovensa (no toi pubi sais jäädä), niin maailma ei menettäis mitään. Ei vaikuttais edes bänditarjontaan, koska toi ravintola on ainoa joka bändejä buukkaa.

Eli niinkin suuri synti kuin röökaaminen ravintolassa on mahdollista järjestää oikein hyvin, jos siihen vaan tahtoa löytyy. Mut se tahto on useimmiten päinvastainen. Hyvin muistan kun Brysselin lentokentästä tehtiin savuton. Siis toimivat tupakkahuoneet kustannuksista välittämättä purettiin. Neliökilometrien kokoisista halleista joiden ilmanvaihto hoidetaan putkilla joiden sisällä mahtuu ajamaan traktorilla ei yks kaks löytyny tilaa röökikopille? Lähtöselvityksen jälkeen paluuta röökipaikalle ei ole ja jos kone on myöhässä, niin siinähän käkit ja kittaat viinaa, mut polttaa et saa, ähäkutti. Kiusa se on pienikin kiusa. Mitä muuta toi on kuin vittuilua?

Sama juttu kotimaan kaukojunissa. Tupakkakopit purettiin. (älkääkä sanoko, että ne ei toimineet kunnolla. niiden toimivuuden parantamista ei edes funtsittu, vaan ne vaan poistettiin) Niinpä röökaaminen on mahdollista vain pääasemilla mis juna seisahtaa hetkeksi. Mut arvatkaahan onko siin tupakkapaikkaa tai edes tuhkakuppia tarjolla.

Mä hyväksyn silmää räpäyttämättä asialliset tupakoinnin rajoitukset ja suon sulle ja Jukkikselle savuttoman ilman, mut perusteeton ja suoranainen vittuilu ja kohtelu öö- luokan kansalaisena ovat asioita jotka saavat mut kattelemaan kirvestä.
Timi
08.05.2015 17:45:27
rintapek: Olet ihan oikeessa siinä, että rööki on paha addiktio. Moni nisti on päässy eroon kamasta, mut harva heistä on lopettanut röökaamisen. Yli kolkyt vuotta polttaneena voin sanoa, et milloin pää ilmoittaa että olis röökin paikka, niin se on jokseenkin sama kuin milloin rakko ilmoittaa et on käytävä kusella.
Mut ei se maailma silti pyöri röökaamisen tai kusemisen ympärillä.

Tupakkalait ei sinänsä kapakoita kaada. Mut onpahan yks rikka lisää rokassa. Röökihuoneet on kapakoitsijoille paskamainen juttu, koska jos semmoisen tekee kunnolla, niin siihen menee rahaa ja siin syntyy asiakaspaikatonta liiketilaa. Mut jos ei tee, niin kapakoitsija voi kattella miten 30% potentiaalisista asiakkaista kävelee muualle.
Kustannussyistä useimmat röökikopit sit ovat ankeita (ja toimimattomia) istumapaikattomia ja siivoamattomia lääviä. Mist päästään tohon vessavertaukseen...et sinäkään mene kapakkaan sen vuoksi, että siellä on vessa... mut kyl sä oletat, että siellä semmoinen on. Ja että se on siisti, tarkoituksenmukainen ja asiallinen. Vaikka sä vaan siellä piipahdat, niin ei sen vessankaan tartte tarkoituksella olla kälyinen pimeä läävä.

Tossa mun ostarilla on (samalla hehtaarilla) viisi kapakkaa. Yks ihan asiallinen ravintola, yks mukava ja siisti pubi ja kolme kaljaräkälää. Vain 2/5 on hankkinut tupakan myyntiluvat. En tiedä luvan hintaa, mut taitaa olla jonkinmoinen summa lisäkustannukseksi koska jokaisessa pikkutunneilla löytyy röökinostajia, mut kolme paikkaa myy silti eioota. Ja kyseessä siis pelkkä myyminen.

Toi ravintola tuli noista paikoista ensimmäisenä ja jos maailmassa on kohtuusvastaava, niin se on noista se joka viimeisenä ovensa sulkee. Kas kummaa, siellä on tupakointikin järjestetty kerrassaan onnistuneesti. Avara, siisti, muun kapakan tapaan kalustettu ovellinen huone kohtuullisella ilmanvaihdolla ja lasin takana on hylly tuopeille, niin omaansa pystyy vaivatta vahtimaan. Mun mielestä toimiva juttu ja uskoisin, että sä ja Jukkis olette samaa mieltä?

Jos noi neljä muuta kapakkaa sulkis ovensa (no toi pubi sais jäädä), niin maailma ei menettäis mitään. Ei vaikuttais edes bänditarjontaan, koska toi ravintola on ainoa joka bändejä buukkaa.

Eli niinkin suuri synti kuin röökaaminen ravintolassa on mahdollista järjestää oikein hyvin, jos siihen vaan tahtoa löytyy. Mut se tahto on useimmiten päinvastainen. Hyvin muistan kun Brysselin lentokentästä tehtiin savuton. Siis toimivat tupakkahuoneet kustannuksista välittämättä purettiin. Neliökilometrien kokoisista halleista joiden ilmanvaihto hoidetaan putkilla joiden sisällä mahtuu ajamaan traktorilla ei yks kaks löytyny tilaa röökikopille? Lähtöselvityksen jälkeen paluuta röökipaikalle ei ole ja jos kone on myöhässä, niin siinähän käkit ja kittaat viinaa, mut polttaa et saa, ähäkutti. Kiusa se on pienikin kiusa. Mitä muuta toi on kuin vittuilua?

Sama juttu kotimaan kaukojunissa. Tupakkakopit purettiin. (älkääkä sanoko, että ne ei toimineet kunnolla. niiden toimivuuden parantamista ei edes funtsittu, vaan ne vaan poistettiin) Niinpä röökaaminen on mahdollista vain pääasemilla mis juna seisahtaa hetkeksi. Mut arvatkaahan onko siin tupakkapaikkaa tai edes tuhkakuppia tarjolla.

Mä hyväksyn silmää räpäyttämättä asialliset tupakoinnin rajoitukset ja suon sulle ja Jukkikselle savuttoman ilman, mut perusteeton ja suoranainen vittuilu ja kohtelu öö- luokan kansalaisena ovat asioita jotka saavat mut kattelemaan kirvestä.

Jos et löydä omaa?Tuon melkoisen,liha sellaisen.
Vaikea.Mutta varma!
baron
08.05.2015 17:46:30 (muokattu 08.05.2015 17:52:02)

Mua inhottaa fanaatikot!
Niin kuin ääri-islamistit tai Jucciz joka haluaa kieltää kaikilta tupakoinnin kaikkialla.
50+ vuotta sitten jolloin mä aloitin polttaa se oli sallittua joka paikassa, luennoilla sekä professorit että opiskelijat poltti, lääkärin vastaanotoilla sekä lääkärit että potilaat poltti jne.
Mutta mikään muutos ei fanaatikoille riitä.
Nyt me polttajat olemme syrjitty vähemmistö mutta tuolle suvaitsemattomalle enemmistölle ei riitä mikään!

Jos Juccizen idis menisi läpi mä alkaisin aktiiviseksi rikolliseksi niin kuin isoisät kieltolain aikana. (Ja voisin tulla rikkaaksikin:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
riff
08.05.2015 18:28:34
Mua ihmetyttää eniten se, että miten tupakointikiellot ovat menneet ylipäätänsä läpi kun otetaan huomioon että isot ylikansalliset yhtiöt ovat yhtäkuin laki. Noin yleensä. Vai onko röökitehtaat menneen ajan bisneksiä? Yhtä lailla mm lääketeollisuus muovaa maailman lakeja liiketoimilleen suotuisaksi keksimällä kolesteroli ja sokeriarvoja ym ja päättämällä ketkä ovat sairaita.

No itse asiaan. Olihan se uskomatonta kun joka paikassa sai pössytellä ja vaatteet haisi aika eksoottiselle baari-illan tai keikan jälkeen. Nykymeininki on hyvä mutta kyllä hyvin ilmastoitu röökitila olis kuitenkin ihan hyvä jo ravintolabisneksenkin takia. Ja sellainen johon sen bissen saa ottaa mukaan. Jyväskylässä ei monessa paikassa ole röökikoppia.

Hyvä paksu laadukas sikari vie lähes tunnin nautiskella mutta eipä nykyisin ole paikkaa jossa moista upeeta kulinaristista herkkua voi tupruttaa. Ei cohibaa viimassa ja räntäsateessa polteta!!! ;-)

Oon muuten aina ihmetellyt miten entisinä aikoina tanssiravintolat vetivät väkeä viikolla ja tappiin asti!! Eikö ne ihmiset silloin menneet aamulla seiskaan töihin? Jos mä valvoisin kahteen asti, ei toivoakaan että kutoselta Rihvi heräisi...;-)

Lisää nuuskaa...
Kyynisyys on realismia.
Ukko
08.05.2015 21:45:35

Asiahan ei mulle sinänsä kuulu, mutta esim. himassa silloin kun olen polttanut, olen mennyt hissillä kiltisti 6 kerrosta autohalliin kärheämään parvekkeen sijasta. Syystä että kyllä se haju kantautuu melko herkästi tupakoimattoman nenuun, eikä ole välttämättä herkullista haisteltavaa. Kapakissa taas erillinen ilmastoitu tila josta käryt ei kantaudu muualle ihan ok. juttu. Ulkona ihan se ja sama. Passiivinen tupakointi ei kuitenkaan ole suotavaa. Eihän autotkaan saa käydä syystä turhia aikoja joutokäynnillä.
COVS jäsen nro 6
KoskPaavo
09.05.2015 02:11:48
Tästä: "
Oon muuten aina ihmetellyt miten entisinä aikoina tanssiravintolat vetivät väkeä viikolla ja tappiin asti!!

Parisuhteen, , lyhyen tai pitkän , muodostus ei enää onnistu pelkän tangon, polkan, jenkan taidolla ryyditettynä uunoturhapuro-verbaliikalla. Silläkin alalla vaaditaan enemmän , twitter, face- yms muut hömpsät taitavat korjaavat hedelmät.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
09.05.2015 07:46:57
KoskPaavo: Tästä: "
Oon muuten aina ihmetellyt miten entisinä aikoina tanssiravintolat vetivät väkeä viikolla ja tappiin asti!!

Parisuhteen, , lyhyen tai pitkän , muodostus ei enää onnistu pelkän tangon, polkan, jenkan taidolla ryyditettynä uunoturhapuro-verbaliikalla. Silläkin alalla vaaditaan enemmän , twitter, face- yms muut hömpsät taitavat korjaavat hedelmät.

Hyvä huomio, vaikka vähän myöhään..

Mut ei ihan pidä paikkaansa, kyllä siellä on käynyt pariskuntiakin
..ellei kokonaisia paliskuntiakin! :D
Jucciz
09.05.2015 18:54:59
Ukko: Asiahan ei mulle sinänsä kuulu, mutta esim. himassa silloin kun olen polttanut, olen mennyt hissillä kiltisti 6 kerrosta autohalliin kärheämään parvekkeen sijasta. Syystä että kyllä se haju kantautuu melko herkästi tupakoimattoman nenuun, eikä ole välttämättä herkullista haisteltavaa. Kapakissa taas erillinen ilmastoitu tila josta käryt ei kantaudu muualle ihan ok. juttu. Ulkona ihan se ja sama. Passiivinen tupakointi ei kuitenkaan ole suotavaa. Eihän autotkaan saa käydä syystä turhia aikoja joutokäynnillä.

Huomaavaiselle herrasmiestupakoitsijalle annan plussan.
Pula-Aho
09.05.2015 23:03:35
Minä en ole tupakkamiehiä. Mitä nyt joskus piippua pössäytän leirinuotiolla jalun kera tai mökin kuistilla konjamiinin kylkiäisinä. Piipputupakka tuoksuu, paperrossi haisee, samoin pikkusikarit.
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)