Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 547 48 49 50 5157 58 59 60 61
EP
05.05.2015 20:37:02 (muokattu 05.05.2015 20:45:07)
Anonymous-jazz: Mikään ei meinaa haise pahemmalle, kuin jonkun.. mädäntynyt metaanipieru.

Niin onkohan suolikaasujen terveysvaikutuksia tutkittu?
levesinet
05.05.2015 21:29:08 (muokattu 05.05.2015 21:33:08)
EP: Niin onkohan suolikaasujen terveysvaikutuksia tutkittu?

Exeterin yliopiston tutkimustulosten perusteella arvellaan suolikaasun ehkäisevän sydänkohtauksia, reumatismia, syöpää ja dementiaa, koska se suojelee mitokondrioita.
http://theweek.com/speedreads/45016 … tudy-smelling-farts-may-good-health

Eli jos jossain on vielä kaatumattomia tanssiravintoloita, niin niiden kannattaisi varmaan tarjoilla pierettävää ruokaa, joka ylläpitäisi asiakkaitten tanssikuntoa.
okabass
05.05.2015 22:49:36
levesinet: Exeterin yliopiston tutkimustulosten perusteella arvellaan suolikaasun ehkäisevän sydänkohtauksia, reumatismia, syöpää ja dementiaa, koska se suojelee mitokondrioita.
http://theweek.com/speedreads/45016 … tudy-smelling-farts-may-good-health

Eli jos jossain on vielä kaatumattomia tanssiravintoloita, niin niiden kannattaisi varmaan tarjoilla pierettävää ruokaa, joka ylläpitäisi asiakkaitten tanssikuntoa.

Suolikaasu kuuluu samaan kategoriaan viinan, tervan ja saunan kanssa. Petroskoin kaalikombinaatin suorittama kliininen tutkimus todisti asian vastaansanomattomasti.
Jucciz
05.05.2015 23:12:52
Anonymous-jazz: Tämä on tullut huomattua :) Mikään ei meinaa haise pahemmalle, kuin jonkun lihansyöjän mädäntynyt metaanipieru.

Paitsi esimerkiksi tupakka. Ei mua hien- ja paskanhaju haittaa, eikä ne nyt todellakaan mikään mainitsemisen arvoinen "ongelma" ole, jos nyt ongelma ensinkään. Sitä paitsi niistä ei tuu päänsärky ja ne ei tartu samalla lailla vaatteisiin.

Ja muutenkin on tasapainoisempi ilmapiiri, jos bändi soittaa paskaa musiikkia ja sali haisee sille ihtelleen.
WanhaWetäjä
06.05.2015 02:42:07

Jucciz: Paitsi esimerkiksi tupakka. Ei mua hien- ja paskanhaju haittaa, eikä ne nyt todellakaan mikään mainitsemisen arvoinen "ongelma" ole, jos nyt ongelma ensinkään. Sitä paitsi niistä ei tuu päänsärky ja ne ei tartu samalla lailla vaatteisiin.

Ja muutenkin on tasapainoisempi ilmapiiri, jos bändi soittaa paskaa musiikkia ja sali haisee sille ihtelleen.

Urbaanilegenda kertoo trelaisesta bandista joka sai kenkää koska paskanahaju lauteilla ja parketilla oli niin valtaisa että yleisöä alkoi poistumaan paikalta.
Henkilökohtaisesti tunnen ko bandin jäsenet (2 x R.I.P.) ja en pidä asiaa mitenkään mahdottomana, suolikaasujen päästäjien aatelia olivat he. Vahinkojakin sattui asian tiimoilta ja puhaltajan valkoiset keikkahousut saivat uutta väriä takamuksiin...

Myös erään rumpalin tiedän yrittäneen epätoivoisesti siirtää kitaristin päästämää valtaisaa pierua lauteilta käyttämällä ajopeltiä suurena löyhyttimenä koska olin itse paikalla. Juu ei, en ollut se kitaristi vaan soitin kiippareita silloin.

Mutta rööki, jos on soittanut kapakassa 5 x 45 min klo 22-03.30 vaikka vain viikon, tietää että savu on käsin kosketeltavissa, passiivisen tupakoinnin määrä on hirvittävä.
Viimeksi 2004 vedettiin viittä iltaa Porin PK:ssa ja kun joutui laulamaan n 95% biiseistä niin voin sanoa että oli helvetin raskasta kesäkuumalla ja todella huonossa sisäilmassa.
Tänä päivänä PK:ssa on aivan eri soittaa ja varsinkin laulaa kun ei ole saatanallista savua häiritsemässä. Tosin soundi on paska, jengi on turpa täynnä ja älämölö on sen mukainen.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
06.05.2015 11:50:10
Sehän on selvää, että nuorempana ei tupakan sauhukaan kovasti häiritse, mutta
vuosikymmeniä tunkkaisissa juottoloissa työskenteleville ongelma.
Varmaan nykyisillä ilmanvaihtolaitteilla päästäisiin ravitsemustiloissakin hyvään lopputulokseen mutta, että ravintolan ulkopuolellakaan ei saisi sauhutella?
Jonkinlainen kohtuus asioilla olisi hyvä olla.
Onkohan tutkittu tupakan kieltämisen haittavaikutuksia?
Jucciz
06.05.2015 12:57:37
EP: Sehän on selvää, että nuorempana ei tupakan sauhukaan kovasti häiritse

Saattaa olla, että jonkun määritelmän mukaan minut lasketaan vielä nuoreksi. Tupakansavu on häirinnyt aina.
Eläkeläissoittaja
06.05.2015 13:07:07

Jucciz: Saattaa olla, että jonkun määritelmän mukaan minut lasketaan vielä nuoreksi. Tupakansavu on häirinnyt aina.

Samoin minua. Vituttanut ankarasti raakkua aikoinaan humppaa sinisessä tupakansavussa.
EP
06.05.2015 14:29:13
Jucciz: Saattaa olla, että jonkun määritelmän mukaan minut lasketaan vielä nuoreksi. Tupakansavu on häirinnyt aina.

Jep, onhan toi henk.kohtainen juttu myös.
Tupakoinnin haittojen torjuminen on tietenkin ihan ok, mutta on menny överiksi mun mielestäni.
Jucciz
06.05.2015 18:46:09 (muokattu 06.05.2015 18:47:21)
EP: Jep, onhan toi henk.kohtainen juttu myös.
Tupakoinnin haittojen torjuminen on tietenkin ihan ok, mutta on menny överiksi mun mielestäni.

Mun mielestä suunta on oikea, mutta ei vielä olla läheskään niin pitkällä kuin pitäis olla. Kerrostalojen parvekkeilla ja julkisilla paikoilla saa lain mukaan edelleen pääosin tupakoida, mikä on mun mielestä täysin käsittämätöntä. Näihin soisi tulevan muutoksen mahdollisimman pian. Tokihan itse toivon, että tupakkatuotteiden myynti kiellettäisiin kokonaan, mutta kai sen jotenkin vaiheittain olisi tapahduttava. Toivottavasti edes omana elinaikanani. Ois paras mahdollinen juttu meidän lapsillemme.
baron
06.05.2015 19:44:21

Jucciz:. Tokihan itse toivon, että tupakkatuotteiden myynti kiellettäisiin kokonaan, mutta kai sen jotenkin vaiheittain olisi tapahduttava. Toivottavasti edes omana elinaikanani. Ois paras mahdollinen juttu meidän lapsillemme.

Toistan vielä että kuinka hyvä asia isäilleimme/isoisälleimme oli kieltolaki?
Terveysterroristit varmaan tarkoittavat hyvää mutta tyhminä idealisteina eivät tajua kuinka tyhmiä heidän ideologiansa ovat.
Maailmassa on montakin asiaa jotka mua harmittaa mutta ei mulla ole tarvetta siihen että ne pitäisi muilta kieltää.
Jotkut luulee olevansa muita fiksumpia ja tietävänsä paremmin toisten asiat kuin he itse.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
levesinet
06.05.2015 21:18:13 (muokattu 06.05.2015 21:20:44)
baron: Toistan vielä että kuinka hyvä asia isäilleimme/isoisälleimme oli kieltolaki?

Pirtukuninkaille se oli hemmetin hyvä laki, mutta mun isoisoisälle, joka ajautui monille keikoille, se oli turmiollista. Se jäi usein kiinni ja sai kärsiä tuomioita. Jos sen sijaan ökyrikas pirtukuningas oli jäämässä kiinni, se osti itselleen joukon sopivia todistajia ja armahduksen.

Valter jäi kiinni monta kertaa. Hurjimmalla keikalla se oli kuskina panssaroidussa moottoriveneessä, jossa oli kaksi 300 hepan lentokonemoottoria. Yöllä "keisari" Nymanin jengi oli Hietaniemen laiturilla lastaamassa veneestä pirtukanistereita Chevroletien takakontteihin, kun skoudet yllätti. Seurasi ammuskelua. Isoisoisälläkin oli ampuase kädessä. Toinen kyttä sai osuman - ja kuoli. Seurasi pakomatka. Pimeässä isoisoisä parka karautti veneen karille. Siellä jätkät oli jumissa mutta saivat lopulta hivutettua veneen irti. Loput lastista jätettiin Lauttasaareen... Seuraavana päivänä pirtulastin siirtäminen Lauttasaaresta ja upottaminen säkeissä Tapiolan rantaan... ammuskelua Munkkiniemessä... kriisikokous pirtukeisarin luona... 40000 markkaa kouraan ja suostuminen syntipukiksi... väärennetty passi... matkalippu Australiaan... Matka tyssäsi jo Tallinnaan.
Eläkeläissoittaja
06.05.2015 23:48:12

Mie oon kännissä ja varmaan senkin takia yx tansiravintola kaatui just nyt.
Janne Hakulinen (kuka muistaa) olkoot.
hvinnamo
07.05.2015 09:52:47
Toistan itseäni ja olen sitä mieltä, että tupakkakielto ei ainakaan edesauttanut tanssiravintoloiden menestystä. Muistan kun moni kehui, että onpa kiva kun pääsee savuttomaan ravintolaan tanssimaan. Eipä käynytkään niin, vaan kippola yksi toisensa jälkeen pistää lapun luukulle. Jotenkin se kaikesta huolimatta oli aikanaan kivaa, kun sai polttaa ja juoda kahvia sisällä tauoilla. :) Porukkaa kävi, vaikka poltettiinkin. Nykyään tulee käytyä lavoilla tanssimassa ja siellä nyt ei ole muistaakseni poltettukaan...tai varmaan on, mutta ei ihan vähään aikaan.
Eläkeläissoittaja
07.05.2015 11:23:09

Jucciz: Mun mielestä suunta on oikea, mutta ei vielä olla läheskään niin pitkällä kuin pitäis olla. Kerrostalojen parvekkeilla ja julkisilla paikoilla saa lain mukaan edelleen pääosin tupakoida, mikä on mun mielestä täysin käsittämätöntä. Näihin soisi tulevan muutoksen mahdollisimman pian. Tokihan itse toivon, että tupakkatuotteiden myynti kiellettäisiin kokonaan, mutta kai sen jotenkin vaiheittain olisi tapahduttava. Toivottavasti edes omana elinaikanani. Ois paras mahdollinen juttu meidän lapsillemme.

Kerrostaloyhtiöissä mm. voidaan kokouksissa demokraattisella päätöksellä kieltää parveketupakointi. Näin on meilläkin toimittu, eikä kukaan tupakoitsijakaan siitä valita. :)
Lennu
07.05.2015 11:25:52

Eläkeläissoittaja: Kerrostaloyhtiöissä mm. voidaan kokouksissa demokraattisella päätöksellä kieltää parveketupakointi. Näin on meilläkin toimittu, eikä kukaan tupakoitsijakaan siitä valita. :)

Osa tervakeuhkoista vetää sitten liesituulettimen äärellä. Ennemmin pitäis kannustaa kaikkia lopettamaan, kieltäminen aiheuttaa aina joissain vastareaktioita ja "no sit mä vittu" -asennetta. Niin se vaan menee.
No ei sitte.
WanhaWetäjä
07.05.2015 12:59:59 (muokattu 07.05.2015 13:00:55)

hvinnamo: Toistan itseäni ja olen sitä mieltä, että tupakkakielto ei ainakaan edesauttanut tanssiravintoloiden menestystä.
Alamäki alkoi reilut 15 vuotta ennen tupakkalakia, ammattimuusikkona tämä oli helppo havaita, sitähän sinä et voi tietää koska et ole tehnyt ammatiksesi kapakkakeikkaa, et ainakaan niin kauan kuin minä, ekat vedot 77.
En tiedä onko se mahdollista mutta koska te/nämä nikotiiniriipuvaiset tuntevat olevansa nyt sorrettu kansanosa sen sijaan että terrorisoivat muita ja ympäristöään (=mihinkäs ne tumpit heitetään?Maahan, tietty) vuosikymmenet niin eikö olis hyvä liikeidea pistää pystyyn kapakka nimeltä "Tervakeuhkot"...tai joku yksityinen tupakkiklubi missä nortti savuaisi tuvan täydeltä.

Muistan kun moni kehui, että onpa kiva kun pääsee savuttomaan ravintolaan tanssimaan. Eipä käynytkään niin, vaan kippola yksi toisensa jälkeen pistää lapun luukulle.
Oltiin Treen Seurahuoneella vuosia ennen tupakkalakia, henkilökunnan tiloissa oli lappu seinällä jossa kerrottiin myynnin laskeneen puolessa vuodessa 600 000mk edellisvuoteen verraten. Kyllä ne syyt on ihan muualla kuin tupakkalaissa...hiljasia mestoja alkoi olla yhä enemmän ja enemmän VAIKKA röökiä sai vetää joko tietyissä pöydissä tai sitten myöhemmin "savustamoissa" eli tupakkakopeissa.
Voiha perse...just oltiin laivalla, kattelin messin vieressä olevaa savustamoa jossa ämmät veti tupakkia posket lommolla, mahtoi olla nautinto, aivan järkyttävä savu siinä muutaman neliön kopissa ;-)

Jotenkin se kaikesta huolimatta oli aikanaan kivaa, kun sai polttaa ja juoda kahvia sisällä tauoilla. :) Porukkaa kävi, vaikka poltettiinkin. Nykyään tulee käytyä lavoilla tanssimassa ja siellä nyt ei ole muistaakseni poltettukaan...tai varmaan on, mutta ei ihan vähään aikaan.
Just....voi ...ttu että sylettää vieläkin jotkut Nokian Edenin tarjoilijat jotka tulivat ruokailutilaan röökille kun oltiiin siellä syömässä, ei puhettakaan että olis kysyneet saako polttaa. Kuvastaa hyvin JOIDENKIN röökaajien asennetta muihin ihmisiin, ei mitään tapoja. Röökiä vetävä nainen on ollut aina kammotus, on kuin tuhkakuppia suutelisi ;-)

Mutta kuten Jucciz totesi, aivan sama mitä tupakoitsija tekee itselleen, se on jokaisen oma valinta mutta nortti suussa oleva norsun kokoseksi itsensä lihottanut 25 vuotias äiti Transitin etupenkillä pieni lapsi sylissä...no joo, menee vähän moralisoinni puolelle mutta menkööt, sääliksi käy lasta.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
rintapek
07.05.2015 13:10:00

hvinnamo: Toistan itseäni ja olen sitä mieltä, että tupakkakielto ei ainakaan edesauttanut tanssiravintoloiden menestystä. Muistan kun moni kehui, että onpa kiva kun pääsee savuttomaan ravintolaan tanssimaan. Eipä käynytkään niin, vaan kippola yksi toisensa jälkeen pistää lapun luukulle. Jotenkin se kaikesta huolimatta oli aikanaan kivaa, kun sai polttaa ja juoda kahvia sisällä tauoilla. :) Porukkaa kävi, vaikka poltettiinkin. Nykyään tulee käytyä lavoilla tanssimassa ja siellä nyt ei ole muistaakseni poltettukaan...tai varmaan on, mutta ei ihan vähään aikaan.

Jjep. Jos raitis juottola olis hyvä bisnesidea, niin semmoisia olis ollu aina ja ihan vapaaehtoisesti, koska ei semmoisen perustamista ole koskaan mikään laki estänyt.

Muistaakseni asia (savuttomuus) eteni siten, et ensiksi juottolat joutuivat tekemään iv- rempan mis savu ei leviä savuttomalle puolelle. Muutaman vuoden päästä se ei riittänyt vaan aika moni juottola joutui tekemään uuden rempan ja sulkemaan sauhuttelijat koppeihin jonne ei saa mukanaan viedä edes kahvikuppia, tuopista puhumattakaan. Ei haitanne trendipaikkoja, jotka pistetään uusiksi kolmen vuoden välein muutenkin, mut kannattavuusrajoilla keikkuvalle juottolalle peräkkäiset rempat samasta asiasta käy kovasti kassaan.

Se savuton juottola ei o vieläkään hirveen hyvä liikeidea.

Eikä toi yksipuolinen savuttomaksi julistautuminenkaan ole mun mielestäni hyvä idea. Kieltolakien myötä maasta on kadonnut lukemattomia toimivia tupakointipaikkoja. Ja kun tupakointipaikkaa ei ole, niin röökaajat polttaa missä sattuu ja natsat päätyy mihin sattuu. TJEU steissin ovien edustat.

Parveketupakoinnissa mua ei vituta se jos naapuri tupakoi. Enempi vituttaa se, et kolmellasadalla tonnilla ei saa kämppää, mis naapurin äänet ja hajut pysyy kämpän ulkopuolella eikä korvausilmaventtiilille keksitä muuta paikkaa kuin olla kohti naapurin parveketta. Vaik jo alle tonnilla saa auton johon ei tule sisään auton omat pakokaasut eikä auton ympärillä polttavien röökinsavut.
Paskasti rakennetut ylihintaiset kämpät ei o tupakoitsijoiden vika.
rintapek
07.05.2015 13:35:43

WanhaWetäjä: eikö olis hyvä liikeidea pistää pystyyn kapakka nimeltä "Tervakeuhkot"...tai joku yksityinen tupakkiklubi missä nortti savuaisi tuvan täydeltä..

Tervakeuhkokapakan perustamisen tupakkalaki nimenomaan kieltää. Vaik ovella olis kuinka lappu, et kapakka on tarkoitettu ainoastaan tupakoitsijoille, niin ei onnistu.

Yksityisklubista tuli mieleen... pari vuotta sitten nurkkabaarin vierestä lopetti videovuokraamo, niin johan me kantajuopot kehitettiin idea, että sen sijaan et istumme tässä puhumassa paskaa, pelaamassa bilistä/shakkia ja heitämme tikkaa ja imuroimme neljän euron tuoppeja, niin voitais perustaa klubi. Vuokrattais toi viereinen tila istuttais siellä puhumassa paskaa, pelaamassa bilistä/shakkia ja heitettäis tikkaa, mut imuroitais omia euron kaljatölkkejä. Ja sisustettais alakertaan muutama bunkka niille, joilla on yömyöhällä jostain syystä ongelmia kotiinkonttaamisessa.
Puolet ideariihestä ei polttanut, mut kukaan ei nähny tupakointia ongelmana vaan siitä oltais taatusti päästy sopuun ja kaikkia tyydyttävään yhteisymmärrykseen.

Homma kaatui siihen, et kälyistenkin liiketilojen vuokrat pk- seudulla hipoo pilviä ja toi oli tarpeisiin aivan liian suurikin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)