Aihe: Slayer - yleistä keskustelua
1 2 3 4 5122 123 124 125 126131 132 133 134 135
Lego
17.04.2015 09:55:14
Hah, olipas paska biisi. Ja laiskaa meininkiä kaikilla osa-alueilla. No muistetaanpa että näin siinä käy vanhemmiten useimmille, tuskin tulee monikaan nykymetallin veivaajista vetämään samalla energialla ja vauhdilla kuin pari-kolmekymppisenä.
Terry Pantheras
17.04.2015 09:56:49
Eipä kyllä tartte uudestaan tuota biisiä kuunnella.
SATANIC JAZZ BAND
Rahkonen
17.04.2015 10:46:23

JAK: tuskin tulee monikaan nykymetallin veivaajista vetämään samalla energialla ja vauhdilla kuin pari-kolmekymppisenä.

Paitsi Napalm Death. :)
https://www.youtube.com/watch?v=33OZfCUsomk
Lego
17.04.2015 10:49:11
Rahkonen: Paitsi Napalm Death. :)
https://www.youtube.com/watch?v=33OZfCUsomk

No sehän on selvä!
phiit
17.04.2015 11:06:13
Massasta poiketen kyl tää toimi, tuskin edustaa koko tulevan lätyn linjaa ja kuulosti muuteki siltä että tähän perään tuleva biisi jatkuu kaahauksel :)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
bedlam
17.04.2015 11:45:26

TTV: Kappaleesta puuttuu yhtenäinen punainen lanka, pelkkiä semikypsiä riffejä peräkkäin

Ei tää häävi biisi ole, mutta tätä kommenttia en ihan allekirjoita. Biisissähän on käytännössä yksi riffi 3,5 minuutin kohdalle asti, jonka jälkeen tulee saman riffin muunnos pikkasen nopeutettuna. Biisi loppuu valitettavasti siinä kohtaa kun olettaa että nyt se kunkkukohta varmaan tulee.
http://www.petrilampela.net
Decadetroll
17.04.2015 12:13:14
Onpa jotenkin laiskan kuulosta. Ei tätä slayeriksi ihan ekana tunnistais, jos ei tietäis.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
zeta
17.04.2015 23:47:38
bedlam: Ei tää häävi biisi ole, mutta tätä kommenttia en ihan allekirjoita. Biisissähän on käytännössä yksi riffi 3,5 minuutin kohdalle asti, jonka jälkeen tulee saman riffin muunnos pikkasen nopeutettuna. Biisi loppuu valitettavasti siinä kohtaa kun olettaa että nyt se kunkkukohta varmaan tulee.

Ihan samat tuntemukset. Kovin ravintoköyhistä eväistä loihdittu kökkäre. Valitettavasti tuon biisin loppuvaiheella käynnistyvän riffinkin jäljet johtavat peittelemättömästi jämäriffien kaatopaikalle.

On pakko todeta, että oikeastaan ainut laadukas Slayer-tuotos, jolla Kerry King on ahertanut pääarkkitehdin ominaisuudessa on Divine Intervention. Tuota poikkeusta lukuun ottamatta Slayerin tuotosten laatu on ollut suoraan verrannollinen Hänemänin läsnäoloon biisinikkaroinnissa.

Olisi ihan kiinnostavaa kuulla, onnistuisiko Gary Holtin ideat jatkossa lievittämään tämän henkitoreissa kipristelevän kehäraakin kuolonkouristuksia. Kingihän epäilee Slayer-fanien valmiutta ottaa vastaan bändin ulkopuolisen tahon ideointeja, epäilevät Tuomaat lähinnä Kingin valmiutta todeta oma rajallisuus taiteellisessa visiossa.
Sooth
18.04.2015 00:20:43 (muokattu 18.04.2015 00:22:12)
Kyllähän Hannemanin poissaolo vaikuttaa karmealla tavalla Slayerin materiaaliin. Mies kuitenkin käytännössä yksin vastasi kaikista kovimmista riffeista ja biiseistä koko bändin tähän astisen uran ajan. King tosiaan Divine Interventionilla raapusti muutaman hyvän tai kohtuullisen biisin (Killing Fields , Circle of Beliefs ,Dittohead, Fictional Reality, Sex. Murder. Art) joista etenkin Dittohead on ihan saatanan kova. Kuitenkin tälläkin levyllä parhaimmissa veisuissa Jeff oli mukana ja teki mielestäni koko levyn kovimman kappaleen, 213. Lisäksi siitä asti kun bändi tiputti virettä puolesta sävelaskeleesta alaspäin ei ole kovinkaan tiukkaa tavaraa tullut. Jotenkin tuntuu että vaikka olisi ollut hyvä riffi niin tiukkuus on uupunut, johtuen vireestä... Disciple oli kyllä hyvä...
varpio
18.04.2015 00:35:59
Hannemania ikävä tulee, ei tämä ole minusta enää Slayeriä ollenkaan. Turhaa paskaa, eläkkeelle joutaisivat loputkin.
mpekkanen
18.04.2015 01:18:21
zeta:
On pakko todeta, että oikeastaan ainut laadukas Slayer-tuotos, jolla Kerry King on ahertanut pääarkkitehdin ominaisuudessa on Divine Intervention. Tuota poikkeusta lukuun ottamatta Slayerin tuotosten laatu on ollut suoraan verrannollinen Hänemänin läsnäoloon biisinikkaroinnissa.

Itse tykkäsin biisin kansanmusiikki-tyylisestä alusta :)
Tosin itse kappaletta pitäisi kuunnella enemmän, että siitä lopullisen tuomion osaisi antaa.
Minulle monet Slayer levyt kun ovat kuitenkin kokonaisuuksia.
Reign In Blood levyn 10 kappaleesta King on ollut mukana säveltämässä 5 biisiä.
Bänditoiminnastahan pitäisi olla kuitenkin kysymys ja kyllä ainakin minusta myös K.King on tehnyt paljon hyviä biisejä, monet kylläkin Hannemanin kanssa.

Kyllä tämänkin bändin ja sen toimivuuteen ovat vaikuttaneet kaikki soittajat, vaikka niiden nimiä ei varsinaisesti säveltäjiksi olisi merkittykään.
Exodus kaveri ja Araya saisivat olla kyllä säveltämisessä mukana enemmänkin. Harmi kyllä tämä Hannemanin kuolema.
Tosin on niitä miehiä kuollut monista muistakin bändeistä ja miehistöä vaihtunut. Ei sen tarvitse tarkoittaa, että koko bändi hyytyy siihen.

Paremmin Slayerilla on kuitenkin musiikillisesti mennyt jos sitä vertaa vaikka tämän päivän Metallica, Megadeth ja Anthrax bändeihin. Slayerin musikki on näistä neljästä varmaan vähiten muuttunut sieltä 80-luvun puolesta välistä. Mikäli se nyt on sitten hyvä asia.
Rahkonen
18.04.2015 12:27:23

zeta:
Tuota poikkeusta lukuun ottamatta Slayerin tuotosten laatu on ollut suoraan verrannollinen Hänemänin läsnäoloon biisinikkaroinnissa.

No jaa. Slayerin huonoin levy, Diabolus in Musicahan on yhtä biisiä lukuunottamatta täysin Hannemanin säveltämä.
TTV
18.04.2015 13:03:03
zeta: Väsyneimmän ja vähiten inspiroituneimman Slayer-pitkäsoiton tittelin perii God Hates Us All, joka olisi oikeastaan Discipleä lukuun ottamatta jäädä julkaisematta.

Samaa mieltä!

Diabolushan on just Jeffin punkmieltymyksen tuotos, omalla tavallaan hyvä ja erilainen mutta silti Slayerin kuuloinen.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Meadow
18.04.2015 14:35:13
Toi biisi loppu kuin seinään. Olisi tuosta ihan kelvon saanut jos lopussa oltaisiin kuultu tuota riheviä vähän enemmän.
haunted
18.04.2015 15:54:46
Kyä god hates us all pesee mennen tullen nua pari viimesintä tusinalevyä. Mä luulen että tuolta on tulos ihan hyvä levy. Postappi saa aina sellasen kieron twistin aikaseks ku se on studios mukana. (?) Joo hannemanilla oli hyvä riffikynä, mutta kai tolla holtillaki vois jotain suttua olla hihas ja kingi on aina kingi.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
Meadow
18.04.2015 16:05:19
zeta: Joku Treshold on sanalla sanoen hirvittävintä paskaa ikinä ja tuolla levyllä Hanneman ei kauheasti tosiaan ollut mukana.

Toi biisihän on kovin ralli mitä Slayer on louhinut sitten Reign in Bloodin.

God Hates Us Allista muistan parhaiten sen että siinä alkaa tosi moni biisi sillain että riffi soi vasemmasta kanavasta.
mpekkanen
18.04.2015 16:28:24
Exodus Bonded By Blood levyllä on Holt ollut jokaisen biisin tekemisessä mukana. Minusta ainakin Exoduksen paras levy ja muutoinkin todella kova kiekko omassa genressään.
Uskoisin ettei Holt ainakaan aivan huono kitaristi ole säveltäjänä ei kyllä muutoinkaan. Ainakin jonkun Slayer liven kun katsoin niin ihmettelin kuinka hyvin hän soitti Hannemanin jutut. Itse kuitenkin soittaa Exodus levyillä aika paljonkin toisenlaista sooloa kuin Hanneman yleensä soitti.

Kyllä Slayerillä on ihan hyvä porukka kasassa ja tänä vuonnahan pitäisi uutta pitkää kiekkoa tulla. Kyllä itse ainakin aioin kuunnella sen ja ihan samaa en kyllä tee jokaisen vanhan thrash bändin kohdalla.
Slayer, Voivod ja Triptykon(vaikkakin paljon uudempi bändi) ovat oikeastaan raskaamman musiikin saralta ainoaita joiden tekemisiä jaksan itse enää seurata hieman tarkemmin.
Muut bändit ja levyt ovat sitten enemmän tai vähemmän yksittäisiä tapauksia tai yksittäisiä biisejä jos sieltä jotain hyvää löytyy.
jigsore
20.04.2015 11:09:24

TTV: Samaa mieltä!

Diabolushan on just Jeffin punkmieltymyksen tuotos, omalla tavallaan hyvä ja erilainen mutta silti Slayerin kuuloinen.

Punkmieltymyksen? Varmaan vähiten punkkia bändin levyistä tuossa :) Enemmänkin nu-metalista ammennettu vaikutteita.
Modnar
23.04.2015 13:51:56

phiit: Massasta poiketen kyl tää toimi, tuskin edustaa koko tulevan lätyn linjaa ja kuulosti muuteki siltä että tähän perään tuleva biisi jatkuu kaahauksel :)

Ei ollenkaan huono kappale. Minulle siitä tuli kyllä mieleen South of Heavenin riffittelyt, oli kuka mitä mieltä tahansa. Muuten saundi edusti kyllä nyky-Slaykkaa.
http://murska-arviot.blogspot.com www.somnam.tk
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)