Aihe: Megadeth
1 2 3 4 5183 184 185 186 187231 232 233 234 235
Jucciz
10.04.2015 17:30:03
Burn: Tää on tosi hyvä pointti. Menzan groovella tai Friedmanin tatsilla ei ole paljon merkitystä, jos meno on yhtä väsynyttä kuin esim. Super Colliderilla. Livenä toki juu olisi hienoa kuulla Tornado of Soulsit sun muut sillä porukalla, joka sen aikoinaan levyttikin, mutta musta sekään taika ei muutenkaan kestäisi kauaa. Sitähän Metallicakin tekee edelleen.

Onko se Tornadokaan nyt biisinä lopulta niin kummonen? Minusta Countdown-levyn jokainen biisi on nimenomaan biisinä huomattavasti parempi. Tornadohan on sooloa lukuunottamatta melkoista iskelmää, etenkin kertsin melodia voisi ihan hyvin olla vaikkapa jostain Katri Helenan biisistä. Ihan kelpo jenkkamatskua.
Burn
10.04.2015 20:01:12

Jucciz: Onko se Tornadokaan nyt biisinä lopulta niin kummonen? Minusta Countdown-levyn jokainen biisi on nimenomaan biisinä huomattavasti parempi. Tornadohan on sooloa lukuunottamatta melkoista iskelmää, etenkin kertsin melodia voisi ihan hyvin olla vaikkapa jostain Katri Helenan biisistä. Ihan kelpo jenkkamatskua.

No ei se olekaan, mutta jostain syystä se on monelle "the biisi". Ite tykkään soolosta paljon, mutta kyllä siltä levyltä parempiakin vetoja löytyy.
Zed: Ketsuppia käyttävät vain lapset ja vammaiset. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Kampela77
11.04.2015 01:41:55 (muokattu 11.04.2015 01:42:27)
Jucciz: Onko se Tornadokaan nyt biisinä lopulta niin kummonen? Minusta Countdown-levyn jokainen biisi on nimenomaan biisinä huomattavasti parempi. Tornadohan on sooloa lukuunottamatta melkoista iskelmää, etenkin kertsin melodia voisi ihan hyvin olla vaikkapa jostain Katri Helenan biisistä. Ihan kelpo jenkkamatskua.

No se on just vain biisi jossa on hyvä soolo. Semmoinen kitaristien treenibiisi.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Arkka
11.04.2015 03:15:58

Sanokaa nyt joku, että se on loistava biisi.

..koska meikä tykkää hulluna.

Toinen on luummmm.... My Last Words, joka sekin menis iskelmästä kyllä.
haunted
11.04.2015 08:45:37
Eiku tällähetkellä sitä kuuluu dissata. Kylä se taas kohta on kaikkien troomiesten mielestä hyvä :)
Vähä ku loadi tai larssin soitto. Ei vaan. Mulle se on aina ollu helkutin kova biisi, mutta mä ymmärränki kitaransoitosta saman verran ku sika pohjantähdestä.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
tender.insanity
11.04.2015 09:44:14
http://www.metalinjection.net/lates … th-calling-it-a-huge-step-backwards

When Megadeth was looking to fill its vacant guitar and drum slots after guitarist Chris Broderick and drummer Shawn Drover quit in late 2014, rumors immediately started circulating that the group would return to its classic lineup of having Nick Menza back on drums and Marty Friedman on guitar. Menza recently confirmed he was asked to rejoin and ultimately declined the job as Megadeth's drummer, but what about Friedman? Well, in a recent interview he confirms that he too was asked to rejoin and also declined the offer. So sayeth an interview with Vorterix Radio transcribed by Blabbermouth:

"I don't know anything about Nick's story, I don't know what he said, I don't know anything about that, but I will tell you that, of course, I was offered to join Megadeth not only now, but in other times in the past," Marty said. "But there's just no reason for me to join Megadeth right now.

"Just because there's a vacancy in the band doesn't mean that, 'Oh, now is my chance to join Megadeth.' There's absolutely no reason for me to do that. However, I'm very, very close friends with Mustaine and David Ellefson, and the band in general, and I love them like brothers. So if they talk to me, I listen. We're very close. So I support them, and I wish them nothing but success and power and everything great. But just because there's a vacancy in the band is not enough of a reason for me to, all of a sudden, put aside all the things I'm doing and then just join their band. It's just not."

It gets better too! In the interview, Friedman was asked if rejoining Megadeth would be a huge step backward for him in his career and man, does Friedman say yes.

"A huge step backwards. Huge.

"I'm really not into nostalgia at all. Like, we were just talking earlier in the interview about these great times Megadeth had in Argentina while I was in the band. That's a wonderful piece of history; that's what it is. So it's time to move on and do new things and not chase the past. So I think that they're better off doing new things, and I'm certainly better off doing new things and being able to be the artist that I am, and that I wanna become. And there's no reason to go chasing the past."

We were so damn close! Not that having Lamb of God's Chris Adler on drums and Angra's Kiko Loureiro on guitar is a bad thing either, but still!
Burn
11.04.2015 12:07:03

No tuon suorasanaisemmin ja -selkäisemmin ei voisi asiaa enää ilmaista. Ja siltikin jutussa sorrutaan "niin lähellä"-urpoiluun, kun asia ei selvästikään ollut lähelläkään tapahtua. Friedmanilla ollut soolomeiningsit tulilla jo pitkään ja kuitenkin jo nähnyt tuon Megadeth-homman, niin täysin ymmärrettävä kanta mieheltä, vaikka valtaosa Megadeth-faneista ei varmastikaan allekirjoita hänen soolouraansa. Menzalla tilanne kuitenkin täysin eri, niin ei mikään ihme, että oli homman suhteen kanki tanassa.

Friedmanin sanat antava asioille enemmän perspektiiviä. Eihän se riitä, että vanha kööri on kasassa pelkästään fanien takia.
Zed: Ketsuppia käyttävät vain lapset ja vammaiset. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Mad-Mike
11.04.2015 23:33:11

En itse ymmärrä vieläkään tuota RIP:n hehkutusta ollenkaan, parempi tuo CTE on levynä minunkin mielestäni kuin RIP. Olen RIP:n kuunnellut monen monta kertaa vaan vieläkään en löydä mitään hehkuttamisen arvoista. Kai sitten en vaan ymmärrä sitä :D
kärsä
11.04.2015 23:44:42

Mad-Mike: En itse ymmärrä vieläkään tuota RIP:n hehkutusta ollenkaan, parempi tuo CTE on levynä minunkin mielestäni kuin RIP. Olen RIP:n kuunnellut monen monta kertaa vaan vieläkään en löydä mitään hehkuttamisen arvoista. Kai sitten en vaan ymmärrä sitä :D

Sama juttu, Rust in Peacessa on minusta hienot hetkensä, mutta kokonaisuutena itselleni paras on Youthanasia, siinä on aivan järkyttävän hienoja kertosäkeitä ja melodioita nimenomaan ja muutenkin ensipainoksessa on kaikki kohdillaan. Sekin kai masteroitu uusiksi myöhemmin. Eniten kestänyt kuuntelua. Blood of Heroesin kertosäe esimerkkinä, sitä voi kuunnella päässään milloin vaan, aivan loistavasti rakennettuja biisejä tuolla levyllä.

CTE on myös erittäin hyvä, näihin kahteen se on jäänyt suurin kuuntelu. Toissapäivänä yritin uudempia levyjä, kyllähän Crypticilla on hyviä juttuja ja myöhäisemmilläkin, mutta jokin niissä mättää kun ei vaan jaksa kuunnella, paitsi voinee olla vaan se kyllästyminen koko metallitarjontaan.
Humppa-Pappa
12.04.2015 00:05:27
kärsä: kyllästyminen koko metallitarjontaan.

Meinaatko siis kyllästymistä koko metalligenreen? Itsestäni tuntuu melko hankalalta kyllästyä kokonaiseen genreen, kun tätä metalliakin on niin monelaista. Toisaalta olen kuunnellut metallia vain 12-vuotta.
Strumbali
12.04.2015 02:12:14
Mad-Mike: En itse ymmärrä vieläkään tuota RIP:n hehkutusta ollenkaan, parempi tuo CTE on levynä minunkin mielestäni kuin RIP. Olen RIP:n kuunnellut monen monta kertaa vaan vieläkään en löydä mitään hehkuttamisen arvoista. Kai sitten en vaan ymmärrä sitä :D

RIP levyn voi kokeilla soittaa bändillä läpi. Ehkä se valkenee, millä tasolla soittajat on sillä levyllä. CTE on silti monella tasolla kovempi. Ja usein käy niin, kun bändi laskee äärisuoritustaan pykälän alaspäin alkaa tulla timanttia. Hyvvee yötä. :)
Jee jee!
Flow
12.04.2015 04:34:27
Sitä silloin aikoinaan nuorena ajatteli että metalli genre on ah niin auvoinen ja ymmärsi jopa klassista musiikkia. ...Nykyään ei ymmärretä kuin tuplien nakutusta ja tukutuku päälle. Missä välissä älykkäästä musiikista tuli näin mautonta. Dimebag?
Kilisee kilisee varpuset saatana. -Kukkis 77
Strumbali
12.04.2015 04:37:39
Flow: Dimebag?

Ymmärsi bluesin päälle.
Jee jee!
Generalissimo
12.04.2015 06:45:56 (muokattu 12.04.2015 06:46:13)
Flow: Sitä silloin aikoinaan nuorena ajatteli että metalli genre on ah niin auvoinen ja ymmärsi jopa klassista musiikkia. ...Nykyään ei ymmärretä kuin tuplien nakutusta ja tukutuku päälle. Missä välissä älykkäästä musiikista tuli näin mautonta. Dimebag?

(moderni) Metalli - syntynyt 1985, kuollut 2005.
TTV
12.04.2015 11:35:03
Flow: Sitä silloin aikoinaan nuorena ajatteli että metalli genre on ah niin auvoinen ja ymmärsi jopa klassista musiikkia. ...Nykyään ei ymmärretä kuin tuplien nakutusta ja tukutuku päälle. Missä välissä älykkäästä musiikista tuli näin mautonta. Dimebag?

Jatketaan offtopiccia: Eiköhän sitä älykkyyttä löydy edelleenkin metallisateenvarjon alta, pitää vain poistua sieltä rajoittuneesta nurkasta ja katsoa ympärilleen ;-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
kärsä
12.04.2015 17:38:34

Humppa-Pappa: Meinaatko siis kyllästymistä koko metalligenreen? Itsestäni tuntuu melko hankalalta kyllästyä kokonaiseen genreen, kun tätä metalliakin on niin monelaista. Toisaalta olen kuunnellut metallia vain 12-vuotta.

Joo, oikeastaan silooin kun alkoi tulla näitä metallin eri suuntauksia kuten metalcore-bändit, tuli jokin yleinen kyllästyminen kaikkeen metalliin. Ja ehkä myös tarjonnan kasvaessa tuli sellainen ähky koko genreen. Joihinkin vanhoihin tulee aina silloin tällöin palattua kuuntelun merkeissä, kuten Testament tai vanhemmat Megadethit, mutta uusiin bändiin ei ole oikein minkäänlaista kiinnostusta tutustua. Olen kyllä silloin tällöin antanut mahdollisuuksia, ei vaan uppoa enää kuten ennen.
Garsed&Helmerich: Quid Pro Quo - kitaristin ABC
reaper666
12.04.2015 21:01:52
kärsä: Joo, oikeastaan silooin kun alkoi tulla näitä metallin eri suuntauksia kuten metalcore-bändit, tuli jokin yleinen kyllästyminen kaikkeen metalliin. Ja ehkä myös tarjonnan kasvaessa tuli sellainen ähky koko genreen. Joihinkin vanhoihin tulee aina silloin tällöin palattua kuuntelun merkeissä, kuten Testament tai vanhemmat Megadethit, mutta uusiin bändiin ei ole oikein minkäänlaista kiinnostusta tutustua. Olen kyllä silloin tällöin antanut mahdollisuuksia, ei vaan uppoa enää kuten ennen.

Toi nyt on normaalia melkein kaikille ihmisille.
Mandarax
18.04.2015 11:05:09
Ihan hyvää diiliä Mustonen tarjoili Menzalle studiosessiosta, $0....

http://www.blabbermouth.net/news/ni … d-me-to-work-on-new-album-for-free/
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
TTV
18.04.2015 14:54:06
Kyllä nää MegaDaven Pledge-päivitykset alkaa olla aika epätoivoisia, mua ei ainakaan fanina kiinnosta tuollainen räpistely:
http://www.pledgemusic.com/projects … um=email&utm_source=pledgemusic

Seuraavaksi varmaan saada nähdä, kun Dave istuu paskalla, toki ensin on pitäny maksaa tekemätön levy kuulematta ennakkoon...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)