Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Free - Songs of yestaday tabulatuurit
1
jaragun
05.04.2015 22:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Songs of yestaday kuuluu ehdottomasti lempi kappaleisiin.
 
Olen yrittänyt etsiä siihen basson ja kitaran tabulatuureja netistä mutta en ole löytänyt, olen jopa käynyt kysymässä kirjastosta.
 
Tietääkö joku tuon kappaleen tabulatuurit? Tai osaako joku tehdä sellaiset? Sillä olen todella huono tekemään itse tabulatuureja. Sen kitara soolon tabulatuureja en tarvitse.
 

 
https://youtu.be/eI1FT0a_bos
 
Jucciz
06.04.2015 05:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks ton bändin nimeksi valittu Free siksi, että joku tekisi heidän kappaleiden tabulatuurit sulle ilmaiseksi?
jaragun
06.04.2015 09:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todennäköisesti kyllä.
 
Sammo
07.04.2015 14:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaragun: Todennäköisesti kyllä.
 
Saat tehdä isoimman työn itse eli suosittelen että otat paperin ja kynää käteen ja teet kartan biisin rakenteesta ja soinnuista. Se menee D:stä (samalla tavalla kuin Sweet Home Alabamakin menee D:stä). Soinnut on D, C, G sekä säkeistön jälkeen tulevassa kitarasoolossa on vielä A. Itellä ei ole kitaraa nyt käsillä mutta mun korvaan Kossof ei soita juurikaan sointujen terssejä eli soinnut on tyyppiä D5.
 
Ohessa muutama malli jutuista mitä Kossof ja basisti näyttäsisi soittavan, joilla toivottavasti pääset alkuun omassa työssä. Edelleen, koska ei ole kitaraa nyt niin ne voi olla täysin väärin :)
 

Bassointro (kahdeksasosia)
 
|------7-7-----7-7-|-----7-7---------|...
|------------------|-----------------|jne.
|--5-5-----5-5-----|-5-5-----0-2-5-2-|...
|------------------|-----------------|...
 
Säkeistön jutut: 
  C5  D5        D5 C5   G/H  D5
----|------ ... --|---------|------|
----|------ ... --|---------|------|
----|------ ... --|---------|------|
---5|-7---- ... -7|-5----5--|-7----|
---3|-5---- ... -5|-3----2--|-5----|
----|------ ... --|---------|------|
 
Kertsin jutut (ylin ja alin ääni jää soimaan):
  D                     C
----------------- ... |-------------|
--13------------- ... |-11----------|
--14-p12-h14----- ... |-12-p12-h12--|
--12------------- ... |-10----------|
----------------- ... |-------------|
----------------- ... |-------------|
 
Pre-soolo soinnut |: A      |C   G   | D     | D      :| jne..
 
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
jaragun
07.04.2015 15:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos!!!!
 
Kampela77
08.04.2015 03:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti sait apuja täältä. Täällä on välillä noita trolleja, jotka alkaa vittuilemaan jos sanot sanan "tabulatuuri". Mutta on täällä ihan asiallisia ihmisiäkin, jotka haluavat auttaa aloittelevia muusikoita.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
tender.insanity
08.04.2015 08:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://chordify.net/ kannattaa kanssa käyttää niin pääsee hyvään alkuun sointujen suhteen ja homma helpottaa huomattavasti.
 
WanhaWetäjä
08.04.2015 11:30:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Toivottavasti sait apuja täältä. Täällä on välillä noita trolleja, jotka alkaa vittuilemaan jos sanot sanan "tabulatuuri". Mutta on täällä ihan asiallisia ihmisiäkin, jotka haluavat auttaa aloittelevia muusikoita.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «