Jucciz 07.04.2015 16:05:56 | |
---|
|
|
Jucciz 07.04.2015 18:36:18 | |
---|
Gabe: Mulle kyllä maistuu. Mikä kitara/vahvistin? Strato ja 6G2 Princeton. SHOD välissä, lopussa Sunfacea myös. |
Gabe 07.04.2015 20:11:40 | |
---|
Jucciz: Strato ja 6G2 Princeton. SHOD välissä, lopussa Sunfacea myös. Olisi pitänyt veikata, näin arvelinkin SHOD:ta lukuun ottamatta. Sun Face kuulosti tuossa lopussa upealta. |
7atu 08.04.2015 07:27:44 (muokattu 08.04.2015 07:36:36) | |
---|
Minusta kanssa blue alnico on hyvän kuuloinen säröilläkin, mutta gold alnico taas ei. Toisaalta kliinit on itselle tärkeimmät ja molemmat soundaa niissä hunajalle :) Oon ajatellut jossain vaiheessa testata omassa bluetonessa jotain gold alnico + WGS tms yhdistelmää... :) "We're gonna rock this town, rock it inside out..." |
mopar 08.04.2015 09:14:28 | |
---|
Mulla valmistui just 2x12 komero jossa on celestion gold ja wgs et65. En vaan kauheesti ole vielä tätä kerenny soitella. |
winstoni 08.04.2015 14:02:55 (muokattu 08.04.2015 14:03:54) | |
---|
Harryltä tiedustelisin, onko Crossroadista mahdollista tehdä sellaista versiota, jossa saisi puhtaan (Fender) ja särökanavan (Marshall) päälle yhtä aikaa? Onko sellainen teknisesti ja soundillisesti toimivaa? Käyttelen joissain biiseissä Marshallin 2555:sta ja Fenderiä yhtä aikaa päällä splitterin avulla ja tuollainen ratkaisu helpottaisi kummasti roudausta ;) "Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos" |
harryk 08.04.2015 14:54:39 | |
---|
winstoni: Harryltä tiedustelisin, onko Crossroadista mahdollista tehdä sellaista versiota, jossa saisi puhtaan (Fender) ja särökanavan (Marshall) päälle yhtä aikaa? Onko sellainen teknisesti ja soundillisesti toimivaa? Käyttelen joissain biiseissä Marshallin 2555:sta ja Fenderiä yhtä aikaa päällä splitterin avulla ja tuollainen ratkaisu helpottaisi kummasti roudausta ;) Crossroadin clean-kanavassa on 1 etuasteputki, jossa on kaksi aktiivia gain-astetta. Vastaavasti saman vahvarin crunch-kanavassa on kaksi etuasteputkea ja kolme aktiivia gain-astetta + yksi putken puolikas katodiseuraajana, joka ei vahvista signaalia. Tästä seuraa se, että ko. etuastekanavat ovat vastakkaisvaiheessa toisiinsa nähden jos kanavien signaalit summataan kuvatulla tavalla. Lopputuloksena voi olla mielenkiintoisia saundeja kun osa eri etuastekanavien taajuuksista ja saundeista kumoavat toisensa. En tästä syystä suosittele tätä vaihtoehtoa. Toinen tekninen haaste on toteuttaa eri kanavien vaihto/summaus jollain järjellisellä periaattella, ilman, että etuasteiden logiikka-/releohjauksesta tulee liian monimutkainen. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Hatfairy 08.04.2015 15:30:35 | |
---|
Mites toi kahden kanavan käyttäminen yhtäaikaa toimisi sitten kun on luvassa noita kaksilla eri pääteputkilla olevia päätteitä? Vai pystyykö ne kaksi erityyppistä päätettä toimimaan yhtä aikaa? |
harryk 08.04.2015 15:46:35 | |
---|
Hatfairy: Mites toi kahden kanavan käyttäminen yhtäaikaa toimisi sitten kun on luvassa noita kaksilla eri pääteputkilla olevia päätteitä? Vai pystyykö ne kaksi erityyppistä päätettä toimimaan yhtä aikaa? Perusajatus tässä vaiheessa on se, että 2+2-pääteasteessa ei voi käyttää molempia pääteputkipareja yhtäaikaa. Tämä vaatisi 100 W virtalähteen ja päätemuuntajan, josta tulee vahvariin lisää kokoa, painoa ja hintaa. Se on varmaan periaatteessa mahdollista toteuttaa jollain järkevällä tavalla, mutta ensimmäinen 2+2 pääte tullaan näillä näkymin toteuttamaan ilman tuota päätteiden summausominaisuutta. Aika näyttää kehittyykö homma siitä eteenpäin tuohon kuvattuun suuntaan. Jos etuastekanavat haluttaisiin myös summata ja ohjata jompaan kumpaan tai molempiin päätteisiin yhtäaikaa, menisi homma aika monimutkaiseksi. Varmaan joku meikäläistä fiksumpi ihminen pystyy senkin varmaan toteuttamaan. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Gabe 12.04.2015 10:42:14 | |
---|
Ei ollut Gold minun juttu, puhtailla mieletön mutta säröllä ei toiminut. Wgs Veteran 30 sen sijaan toimii G12-65:n kanssa kuin unelma. Sillä mennään. |
rivo setä 14.04.2015 14:57:48 | |
---|
Nyt alkoi kiinnostaan tweed deluxe ja Bluetonen versio vaikuttaisi oikein herkulliselta. Onko kellään kokemusta vahvarista? Kiinnostaisi mm. tietää riittääkö teho bändin kanssa/pienemmillä baarikeikoilla soittaessa edes semikliineille. |
Gabe 14.04.2015 19:00:22 | |
---|
Hitsi, pitäiskö alkaa säästelemään Stalkkeria varten. Yksi pikkucombo olis aina kiva olla. Kokemuksia Stalkkerista? Miten syö säröjä ja millä elementeillä olette niitä laittaneet? |
Laulava Kylätohtori 14.04.2015 22:14:49 | |
---|
Gabe: Hitsi, pitäiskö alkaa säästelemään Stalkkeria varten. Yksi pikkucombo olis aina kiva olla. Kokemuksia Stalkkerista? Miten syö säröjä ja millä elementeillä olette niitä laittaneet? Siinä on kyllä uskomattoman "iso" soundi. Ei olisi ikinä uskonut, että se tulee sellaisesta pienestä laatikosta. Erittäin mielenkiintoinen peli kyllä, kannattaa ehdottomasti kokeilla... Onko muuten olemassa Bluetonea, joka ei toimi pedaalien kanssa. Ehkä, mutta itselle ei ole koskaan tullut vastaan, enkä ole tainnut juttuakaan kuulla... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe 14.04.2015 23:05:38 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Siinä on kyllä uskomattoman "iso" soundi. Ei olisi ikinä uskonut, että se tulee sellaisesta pienestä laatikosta. Erittäin mielenkiintoinen peli kyllä, kannattaa ehdottomasti kokeilla... Pitääpä alkaa säästelemään. Jotenkin tuntuu että aina kaipaa tuollaista pikkucomboa kun sitä ei ole. 15w on aika passeli tehokin mulle. Onko muuten olemassa Bluetonea, joka ei toimi pedaalien kanssa. Ehkä, mutta itselle ei ole koskaan tullut vastaan, enkä ole tainnut juttuakaan kuulla... Eipä ole, jos tuo AC30 johdannainen on yhtään esikuvansa kaltainen niin en ainakaan puhtaasti pedaalialustaksi hankkisi. |
johanssen 15.04.2015 00:19:37 | |
---|
rivo setä: Nyt alkoi kiinnostaan tweed deluxe ja Bluetonen versio vaikuttaisi oikein herkulliselta. Onko kellään kokemusta vahvarista? Kiinnostaisi mm. tietää riittääkö teho bändin kanssa/pienemmillä baarikeikoilla soittaessa edes semikliineille. Mulle on tollanen peruscombo lähiaikoina valmistumassa ja voin sitte pistää mielipuolta, kun olen tuolla omien meluryhmien kanssa kotvasen meuhkannut...Helvetin komee Jmasteri sulla muuten omassakuvassa. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
rivo setä 15.04.2015 01:53:06 | |
---|
johanssen: Mulle on tollanen peruscombo lähiaikoina valmistumassa ja voin sitte pistää mielipuolta, kun olen tuolla omien meluryhmien kanssa kotvasen meuhkannut...Helvetin komee Jmasteri sulla muuten omassakuvassa. Juu pistä ihmeessä, kiinnostaa kovasti kuulla mietteet. Kiitoksia vaan, juu se on tuollainen Johnny Marr signature Jaguar. Hyvä kitara siihen omaan juttuunsa... |
varakeef 15.04.2015 10:56:24 | |
---|
rivo setä: Nyt alkoi kiinnostaan tweed deluxe ja Bluetonen versio vaikuttaisi oikein herkulliselta. Onko kellään kokemusta vahvarista? Kiinnostaisi mm. tietää riittääkö teho bändin kanssa/pienemmillä baarikeikoilla soittaessa edes semikliineille. Minulla on ollut tuollainen jokusen vuoden (neljä-viisi ehkä). Red Fangin elementillä, olen pärjäillyt kyllä. On kehotettu soittamaan hiljempaakin. Joissain tilanteissa olen haikaillut tuplaversionkin perään. Semikliinin määritelmä on tietysti aina vähän hankala. Minusta sointi on kliinihkö silloin kun kitarasta pienemmälle käännän (tai himmailen muuten), melko säröinen kitaran ollessa täpöllä ja pörisevä helvetinkone silloin kun tuuttaan boostilla ja futsilla. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
rivo setä 15.04.2015 14:29:53 | |
---|
varakeef: Minulla on ollut tuollainen jokusen vuoden (neljä-viisi ehkä). Red Fangin elementillä, olen pärjäillyt kyllä. On kehotettu soittamaan hiljempaakin. Joissain tilanteissa olen haikaillut tuplaversionkin perään. Semikliinin määritelmä on tietysti aina vähän hankala. Minusta sointi on kliinihkö silloin kun kitarasta pienemmälle käännän (tai himmailen muuten), melko säröinen kitaran ollessa täpöllä ja pörisevä helvetinkone silloin kun tuuttaan boostilla ja futsilla. Kiitoksia vastuksesta. Samankaltainen ajatusmaailma minullakin vahvistimen soundeista. Näyttää muuten olevan Custom Soundsilla yksi tweed deluxe+ myynnissä, täytyypi tehdä Helsinkiin reissu joku päivä... |
Gabe 15.04.2015 17:06:43 | |
---|
Barflykin vaikuttaa hyvältä, voisi olla jopa parempi tähän tarkoitukseen. 5w ja VVR lupailee hyvää soundia kerrostaloon sopivilla äänenvoimakkuuksillakin.. |