Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dynaaminen D-koppainen
1
Hikkis
31.03.2015 22:12:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Olen aikani soittanut Normannin B20 minijumbo kitaralla ja nyt tuntuu, että haluaisin hieman parempaa. Unelmana tuosta paremmasta soittimesta on Martinin D-28 tai D-40, mutta tämän hetken taitotaso ja soittoharrastuksen "vakavuus" asettavat budjetin noin 1000 euron tienoille.
 
Tietämykseni ja kokemukseni akustisista soittimista on hyvin heikkoa, sähkökitaroiden ja vahvistimien viedessä kaiken huomioni, joten pyydän neuvoja ja vinkkejä teiltä. Eniten neuvoja kaipaan alla olevaan listaan, että onko mahdoton ajatus tuohon budjettiin tai muottiin noita saada. Myös mielipiteitä alla olevista malleista olen halukas kuulemaan, sekä muita hyödyllisiä neuvoja tai muuta jorinaa. Suunnilleen mitään tuohon muottiin menevää ei paikallisesta löydy, joten testireissun tai useamman joutuu suorittamaan kun on saanut haarukoitua ensin mitä ja missä käy kokeilemassa.
 
Ja toki olen hakua käyttänyt ja foorumia selannut, mutta on se silti mukava keskustella aiheesta ainakin jos se hyödyttää omia hankintoja. Kuitenkin suurin osa kirjoittaa täällä osana harrastusta :)
 
Mitä sitten haluan paremmalta kitaralta?
 
-Dynaamisuutta olen pikku hiljaa oppinut arvostamaan ja soveltamaan, joten haluasin myös uuden kitaran olevan dynaaminen ja herkkä.
 
-Toisena tulee tuo kopan muoto, eli haluan kitaralta tukevan alapään ja syvän, pitkän soinnin. Kitaran sointi ei saa mennä tukkoon vaikka soitetaan kovaa, soinnin tulisi olla selkeä. Uskoakseni D-koppainen olisi tähän omiaan rakenteensa puolesta.
 
-Tuohon hintaan mielellään haluaisin kokopuisen soittimen, tosin laminoitu pohja ja sivut eivät ole täysin poissuljettujakaan. Taitaa kovasti kehutussa Martinin DM:kin olla laminaatti pohja ja sivut. Puista en osaa sanoa, mikä palvelisi tarkoitustani parhaiten, mutta jotenkin ruusupuu miellyttää enemmän kuin mahonki.
 
Minulle tärkeintä on hinta/laatusuhde, eikä se aina ole siellä missä on suurin hintalappu.
 
Tässä hieman malleja mitä olen katsonut. Kaksi ensimmäistä kiinnostaa kovasti tuon Normannin positiivisen kokemuksen myötä.
 
Simon & Patrick Showcase
Seagull Maritime
Taylor DN3, ?
Furch RD-32, ?
Larrivee D-03, ?
Gibson J?
Martin D?
 
hallu
31.03.2015 22:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon hintaluokkaan sopisi hyvin kiinalainen Blueridge (about 800 - 1200 euroa) itselläni on BR160 ollut nyt viitisen vuotta ja se on kyllä ollut joka suhteessa mielettömän hyvä kitara. Takavuosina se toki sai netissä kritiikkiä ja varmaan ihan aiheestakin (se on pikkuisen liian hieno näin halvaksi), mutta itselläni on vain hyvää sanottavaa ja on kestänyt ongelmitta viime vuoden jopa ilman kostutinta vaikka on kokopuinen kitara.
 
Tuolta akustiset ketjusta saisit tietenkin täsmällisempiä vinkkejä.
 
Toinen mieleen tuleva on Yamahan LL- sarja josta itselläni pientä käpistely kokemusta LL6 kitarasta joka kyllä soi nätisti ja edullinenkin se on. Laminaatti pohja ja sivut tekevät siitä varmasti ihan vakaan kapineen.
 
Olisipa jo kevät
Hikkis
31.03.2015 23:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin unohtanut täysin nuo Yamahat. Muistelisin että niiden valmistus on lopetettu, mutta silloin tällöin jossain niitä näkee. Se oli jokunen vuosi sitten vaihtoehtona kun tuon Normannin hommasin.
 
Täytyy hieman perehtyä tuohon blueridgeen, vaikkakin yleensä less is more ja niin edespäin.
 
Täytyyköhän modelta pyytää siirtoa tuonne oikeampaan osastoon, en tässä nyt äkkiseltään muutakaan tapaa löydä?
 
Socialite
31.03.2015 23:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse löysin parhaan hintalaatusuhteen Yamahan LL-16 D:stä.
Kokopuinen ja soi nätisti. En tiedä onko paljon laadun vaihtelua yksilöiden välillä mutta omaan olen ollut tyytyväinen.
 
"I don't understand what is up with my feet, I used to have the groove now I can't find a beat"
hallu
31.03.2015 23:30:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Socialite: Itse löysin parhaan hintalaatusuhteen Yamahan LL-16 D:stä.
Kokopuinen ja soi nätisti. En tiedä onko paljon laadun vaihtelua yksilöiden välillä mutta omaan olen ollut tyytyväinen.

 
Yamaha on vissiin aika tasalaatuisen kamppeen maineessa. Itse en ole oikeastaan huonoa Yamahaa koskaan livenä nähnyt:-)
 
Olisipa jo kevät
klobasa
31.03.2015 23:38:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti kannattaa tsekata jo mainitut Yamahan LL sarjalaiset. Itsellä oli LL6 ja se oli ainakin täysin virheettömästi tehty ja erittäin hyvin soiva peli. Hintaisekseen hävyttömän hyvä soitin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «