Aihe: Neck-thru,bolt-on vai liimakaula?
1 2 3
heviäijä
29.03.2015 15:31:59
Karvamammutti: Pulttikaula menee helpommin matkalaukkuun.

Sitä varten on kitaralaukut :)
FensonGibder
29.03.2015 16:28:51
"Although limited in scope, this study does suggest that correlation between sustain and neck joint type may not be of practical significance."
- luthier L.Mottola

Olen nähnyt myös muita testejä joissa on verrattu eri liitoksia ja pulttikaula on myös niissä voittaja sustainissa, mutta ero on ollut niin pieni, ettei se tunnu soitossa.

Kannattanee siis valita sellainen liitos, joka antaa parhaan pääsyn ylimmille nauhoille.
Riffi, nyt.
Karvamammutti
30.03.2015 21:40:02
heviäijä: Sitä varten on kitaralaukut :)

No sitten häviää sekin ero.
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
rosberg
30.03.2015 23:06:26
FensonGibder: "Although limited in scope, this study does suggest that correlation between sustain and neck joint type may not be of practical significance."
- luthier L.Mottola

Olen nähnyt myös muita testejä joissa on verrattu eri liitoksia ja pulttikaula on myös niissä voittaja sustainissa, mutta ero on ollut niin pieni, ettei se tunnu soitossa.

Kannattanee siis valita sellainen liitos, joka antaa parhaan pääsyn ylimmille nauhoille.

Mä en muista käyneeni nauhan 20 yläpuolella moneen vuoteen. Minkälaista siellä on?
http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/
Jucciz
30.03.2015 23:15:56
rosberg: Mä en muista käyneeni nauhan 20 yläpuolella moneen vuoteen. Minkälaista siellä on?

Emmää tiiä. Huomasin sen sijaan, että 5. nauhan yläpuolella ei oo rahaa.
heviäijä
31.03.2015 08:41:17
Jucciz: Emmää tiiä. Huomasin sen sijaan, että 5. nauhan yläpuolella ei oo rahaa.

Mitäs tää niinku meinas
Laulava Kylätohtori
31.03.2015 08:43:18
heviäijä: Mitäs tää niinku meinas

Veikkaisin, että perussoinnuilla siellä alhaalla sitä rahaa tehdään. Tiluttelijat taas edustavat pääasiassa sitä 'artisti maksaa' jengiä...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
zedder
31.03.2015 09:14:55
Jucciz: Emmää tiiä. Huomasin sen sijaan, että 5. nauhan yläpuolella ei oo rahaa.

Eipä taida tämä enää koskea otsikon aihetta, mutta totean silti että olisi se kurja kohtalo jos joutuisi soittamaan pelkästään 5. nauhan yläpuolelta (yleensä kitaraa kai pidetään siten että lapa on ylempänä kuin talla?). Voisi olla peräti tylsää se.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Myrkky Nuoli
31.03.2015 10:01:37
rosberg: Mä en muista käyneeni nauhan 20 yläpuolella moneen vuoteen. Minkälaista siellä on?

Ahdasta ja vaivaannuttavaa
More Nintendo, less Marshall.
Puavali
31.03.2015 10:11:32

Yks biisi on, jossa tulee käytyä noin ylhäällä, sitäkään en soita kuin pääasiassa kotona.
Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Snapo
31.03.2015 10:35:19
Sustainista en niin tiiä mutta pulttikaulaisessa on paljon terävämpi attack mitä nektruussa. En tiiä miten yleistettävissä tää on mutta näin pojat puhuu ja itekin huomannu.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Laulava Kylätohtori
31.03.2015 10:48:08
Snapo: Sustainista en niin tiiä mutta pulttikaulaisessa on paljon terävämpi attack mitä nektruussa. En tiiä miten yleistettävissä tää on mutta näin pojat puhuu ja itekin huomannu.

Samanlaisia kokemuksia itsellä ja se on myös yksi tärkeä tekijä, miksi olen pulttikaulojen ystävä...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Snapo
31.03.2015 12:10:04
Laulava Kylätohtori: Samanlaisia kokemuksia itsellä ja se on myös yksi tärkeä tekijä, miksi olen pulttikaulojen ystävä...

Juu. Itse olen nyt 5v soittanut yhdellä neck-thruulla ja mukavaa vaihtelua saada pulttikaulainen kylään.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Gary the pine
31.03.2015 12:34:12
heviäijä: Mitäs tää niinku meinas

"There's no money above the fifth fret."

Kohdistetaan useimmiten ilmeisimmin dudeen nimeltä Tommy Tedesco.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Tedesco

Ja mitä ilmeisimmin meinaa sitä, että siellä perussoitannossa se fyrkka asuu, rihmakallomeiningit on juurikin sitä artisti maksaa-osastoa. Poislukien se promille, jotka lyövät bändinä / artistina läpi siihen malliin, että jengille ei tarvii maksaa siitä että saapuvat paikalle tsiigaamaan...

Näin olen antanut itseni ymmärtää, saa korjata.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Gary the pine
31.03.2015 12:35:33
zedder: Eipä taida tämä enää koskea otsikon aihetta, mutta totean silti että olisi se kurja kohtalo jos joutuisi soittamaan pelkästään 5. nauhan yläpuolelta (yleensä kitaraa kai pidetään siten että lapa on ylempänä kuin talla?). Voisi olla peräti tylsää se.

Sul on sit pipo jalassa ja villasukat päässä?
Tulin, näin, paskoin housuun.
zedder
31.03.2015 13:09:30
Gary the pine: Sul on sit pipo jalassa ja villasukat päässä?

Tätä en kyllä nyt oikein hahmota...??
zedder
31.03.2015 13:48:08
Gary the pine: Se kitaran asento sylissä, kaulassa, selässä tahi niskassa ei liene se nauhojen korkeutta määräävä tekijä ;-)

Että jos sulla on alanauhat ylhäällä ja ylänauhat alhaalla, niin lienee samoin sukkien ja pipon kanssa :-)

Eihän tuossa puhuttu ylä- tai alanauhoista, vaan siitä että 5. nauhan yläpuolella ei ole sitä tai tätä.

Kun kerran saivarrellaan, niin se täytyy sitten tehdä oikein ja kunnolla... :)
Osteri
31.03.2015 15:36:44
Jucciz: Huomasin sen sijaan, että 5. nauhan yläpuolella ei oo rahaa.

Aika hyvä. Tykkäsin :)
FensonGibder
31.03.2015 16:13:01
Näitä rahoituskeskeisiä vinkkejä kannattaa toki kuunnella ihmisiltä jotka ovat rikastuneet soitollaan.
Riffi, nyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)