Aihe: Sine : Peilikuva
1
Demostudio
20.05.2004 17:30:14
Bändin nimi: Sine
Kappaleen nimi: Peilikuva

URL: http://koti.mbnet.fi/stein/SINE-peilikuva.mp3 (Mp3)

Biisi alkaa rennosti ja muuttuu kertosäkeeseen...
makoskela
22.05.2004 16:14:44
Haukkukaa nyt tätäkin, hyvät ihmiset!
Jos et tiedä niin ole hiljaa.
ulina21
25.05.2004 09:23:17
Suomi angstia. Autotune päälle!!
Stein
25.05.2004 12:33:38

Suomi angstia. Autotune päälle!!

Tarkoitatko, että laulaja on epävireinen? Sanopa muuten jotakin myös noista kahdesta muusta biisistä...
Vain olennainen on tärkeää!!!
Mouhi
25.05.2004 21:45:51

Laulaja voisi kiinnittää huomiota sanojen loppuihin, ne tuntuvat monesti tulevan vähän laiskasti ja venytellen "sinnepäin".
Sävellys on erikoinen sekoitus Baddingia, Eppu Normaalia ja jotain Apulantaa tai Tehosekoitinta.
Mukava akustisen kitaran soundi ja sopivat rumpu- ja bassosoundit. Kertsissä kitarat tahmaavat jotenkin kummasti, muuten soitto on sujuvaa.
It's not the speed that kills you.
Stein
29.07.2004 02:55:47

Nostetaanpa takaisin ylös, josko joku antaisi arvstelevan äänensä...
Vain olennainen on tärkeää!!! Puhu Mulle Rakkaudesta vihaan
MattiAuer
29.07.2004 19:58:17

Negaatiosta lähdetään, kuten hyvät ihmiset aina:

Säkeistössä minun makuuni ällöttävä heinähattupoljento ja laulajan pahimmillaan neitimäinen intonaatio jäivät miinuksina mieleen. Esimerkki tästä keinotekoisen herkistelevästä laulutyylistä on tuo kohta, joka kuulostaa kärjistettynä tältä: "En tiädä kyinkä käyän mä nykyin".

Yritän nyt kuvailla havainnollisesti, miksi tuo ei toimi: äänensävy kuulostaa stereotyyppiseltä teatraaliselta puppelihomolta, joka on juuri maistanut ihanaa uutta hunajasitruunateetä ja päivittelee sitä tyttökaverilleen. Ja sellainen ei ole ihan minun makuuni.

Laulun hetkittäinen epävireisyys kuulosti tarkoitukselliselta. Ei senkään merkitys avautunut, muttei kuulostanut erityisen pahaltakaan. Siis aistimus oli luokkaa: "aha, tällanen ratkaisu".

Sanoista yleensä ei hyvää sanottavaa.

Plussat:

Soitto kulki taas ja saundit olivat tasan kunnossa. Omaperäisempikin tämä oli kun aiemmin kuuntelemani. Kitarat säksättää ja jytkii mukavasti taustalla. Sävellys ja sovitus ehjiä, ihan ammattimaista meininkiä.

Ja minuun tuo "Enää, en enää nää" iski minuun ihan täysillä. Laulusuoritus tunnetilaltaan, painotuksiltaan ja rytmityksiltään yksinkertaisesti toimii. Taaskaan en tavoittanut sanojen syvempiä tasoja, mutta onomatopoeettisesti erinomainen kohta.

Ihan ok juttua, mutta iskee kokonaisuutena meikäläiseen heikosti. Tosin ettepä te minua tarvitsekaan, tälle on kyllä varmasti ihan kohtalaisesti markkinoita tässä maassa.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt