Jucciz 16.03.2015 22:39:30 | |
---|
Vissiin on joulu tuloillaan tai jotain? |
Bald Anus 17.03.2015 01:26:26 | |
---|
Tänään tuli Foxrox CC Hybrid postissa ja tykkään! Minussa lienee jotain vikaa, kun en ole oppinut juuri tykkäämään Desert Fuzzista? Klipeissä kuulostaa helvetin hyvältä, mutten vain saa samaa soundia irti. Onko läpi soitettavalla vahvistimella paljonkin väliä? Desert Fuzz kuulosti nimittäin Cream Soundin läpi paljon paremmalta kuin oman Princeton Reverbini. Mietin tässä, että maltanko odottaa, että Bluetoneni valmistuu ja pääsee sen kanssa kokeilemaan, ennen kuin lyö myyntiin. Vai olisiko täällä Desert Fuzzille potentiaalisia ostajia? sääh |
Laulava Kylätohtori 17.03.2015 08:18:13 | |
---|
Jucciz: Vissiin on joulu tuloillaan tai jotain? Ainakin joku partasuu lähettelee sulle paketteja. Olet vissiin ollut kiltti tai jotain... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Myrkky Nuoli 18.03.2015 00:11:14 (muokattu 18.03.2015 00:13:31) | |
---|
Bald Anus: Onko läpi soitettavalla vahvistimella paljonkin väliä? On! Esim. Marshallin ja Fenderin läpi verrattaessa ero voi olla hyvinkin suuri. Fuzzit Fenderien läpi on muutenkin semmonen laji, joka jakaa hyvin radikaalisti mielipiteitä. Desert Fuzzissa on niin raakasti sitä gainia, että vahvistimien kanssa yhteistyössä aiheutetut lyttäykset, pärinät ja muhinat korostuvat entisestään. Siitä fuzzilla tukitun vahvistimen saundista joko tykkää tai sithen ei. Koulukunnat on monet. Varsinaisesti "helpoin" saundi se ei oo missään nimessä. Sitten taas toisaalta jos vahvistin on absoluuttisen puhdas ja suuritehoinen, lopputuloksena on enempi kihinää ja riipimistä. Suosittelen kokeilemaan Bluetonen kanssa. Niissä on niin neutraali ja hyvin säädettävä taajuusvaste, että futaa hienosti. Aiemmin postaamani jytäklippi ( https://dl.dropboxusercontent.com/s/fvg86n3y48tijuj/Treenisaxion.mp3) on vedetty Bluetone Crossroadin puhtaaseen kanavaan. More Nintendo, less Marshall. |
Myrkky Nuoli: On! Esim. Marshallin ja Fenderin läpi verrattaessa ero voi olla hyvinkin suuri. Fuzzit Fenderien läpi on muutenkin semmonen laji, joka jakaa hyvin radikaalisti mielipiteitä Itse olen tykästynyt Fender Silverface maailmaan, erilaisten Fuzz pedaalien kanssa joutuu hiukan hakemaan sävyjä Tonestackkia säätämällä mutta kyllä se soundi kuitenkin aina löytyy. Twin Reverb palveli pitkään ja hyvin, nyt on toistaiseksi käytössä Superi. Pointtina..hyvä Fuzz soundi on haettavissa myös kliiniä vahvistinta runtatessa mutta aeimmat opitut, vahvarin hyvät peruussäädöt joutuu katsomaan hiukan uusiksi pedaalin ehdoilla. |
Bald Anus 18.03.2015 18:01:18 (muokattu 18.03.2015 18:02:46) | |
---|
Perkula, ehdin pistää jo Strymon-kaasuissa tuon menemään. Foxrox toimii ainakin paremmin Fenderin kanssa. Oliko näin, ettei Desert fuzzeja ole tulossa lisää? Teetkö edes tilaustyönä? E: Ja onko sellainen mahdollista, että fuzz ei jotenkin "tykkäisi" piirilevystä? Jotenkin vain mielessäni ajattelin, että point to pointin kanssa skulaisi paremmin. Myrkky Nuoli: On! Esim. Marshallin ja Fenderin läpi verrattaessa ero voi olla hyvinkin suuri. Fuzzit Fenderien läpi on muutenkin semmonen laji, joka jakaa hyvin radikaalisti mielipiteitä. Desert Fuzzissa on niin raakasti sitä gainia, että vahvistimien kanssa yhteistyössä aiheutetut lyttäykset, pärinät ja muhinat korostuvat entisestään. Siitä fuzzilla tukitun vahvistimen saundista joko tykkää tai sithen ei. Koulukunnat on monet. Varsinaisesti "helpoin" saundi se ei oo missään nimessä. Sitten taas toisaalta jos vahvistin on absoluuttisen puhdas ja suuritehoinen, lopputuloksena on enempi kihinää ja riipimistä. Suosittelen kokeilemaan Bluetonen kanssa. Niissä on niin neutraali ja hyvin säädettävä taajuusvaste, että futaa hienosti. Aiemmin postaamani jytäklippi (https://dl.dropboxusercontent.com/s/fvg86n3y48tijuj/Treenisaxion.mp3) on vedetty Bluetone Crossroadin puhtaaseen kanavaan.sääh |
Sarko 18.03.2015 18:23:31 | |
---|
Bald Anus: Perkula, ehdin pistää jo Strymon-kaasuissa tuon menemään. Foxrox toimii ainakin paremmin Fenderin kanssa. Oliko näin, ettei Desert fuzzeja ole tulossa lisää? Teetkö edes tilaustyönä? E: Ja onko sellainen mahdollista, että fuzz ei jotenkin "tykkäisi" piirilevystä? Jotenkin vain mielessäni ajattelin, että point to pointin kanssa skulaisi paremmin. Jotenkin hassu ajatus ettei joku efekti tykkäisi tietystä vahvistimen rakennustavasta, samalla tavalla se sähkö piirissä kulkee. Vahvistimen headroom, säröytyminen, taajuusvasteet yms. vaikuttavat varmasti enemmän yhteiselämään. Princeton Reverbissä voisi kuvitella headroomin loppuvan nopeasti noin ärhäkän futsin kanssa? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Myrkky Nuoli 18.03.2015 18:59:15 | |
---|
Bald Anus: Perkula, ehdin pistää jo Strymon-kaasuissa tuon menemään. Foxrox toimii ainakin paremmin Fenderin kanssa. Oliko näin, ettei Desert fuzzeja ole tulossa lisää? Teetkö edes tilaustyönä? E: Ja onko sellainen mahdollista, että fuzz ei jotenkin "tykkäisi" piirilevystä? Jotenkin vain mielessäni ajattelin, että point to pointin kanssa skulaisi paremmin. Joo, näitä ei oo tällä haavaa tulossa enempää missään muodossa! Tuosta piirilevystä ei oo ollut kyllä kiinni, ei se vahvistimen toimintaan vaikuta. Ehkä se ei vaan ollut sun rigiin sopiva ratkaisu :) More Nintendo, less Marshall. |
Jucciz 24.03.2015 23:19:34 | |
---|
Kyllä, Jaskan Purple Face tuli taas testiin ja hymyilyttää. Ääntä on luvassa hieman myöhemmin. |
Laulava Kylätohtori 25.03.2015 08:23:07 | |
---|
Jucciz: Kyllä, Jaskan Purple Face tuli taas testiin ja hymyilyttää. Ääntä on luvassa hieman myöhemmin. Löysi se sentään perille. Onhan se huikea peli, mielenkiinnolla odotan, minkälaisia soundeja siitä lähtee osaavissa käsissä... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Shredator 25.03.2015 08:33:51 | |
---|
Toivottavasti maistuu! Omaani olen todella tyytyväinen :) Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Spirocore 25.03.2015 08:35:50 | |
---|
Myrkky Nuoli: Joo, näitä ei oo tällä haavaa tulossa enempää missään muodossa! Tuosta piirilevystä ei oo ollut kyllä kiinni, ei se vahvistimen toimintaan vaikuta. Ehkä se ei vaan ollut sun rigiin sopiva ratkaisu :) Sepä tuli mulle, ja hyvin toimii. Tylsänä miekkosena olen tosin käyttänyt sitä vasta perusryminän luomiseen, robotti- ja nintendoäänet vielä täysin kokeilematta. Hemmetin ärhäkkä laitos. Toimii todella hyvin puhtaalla kanavalla, ja stereona siihen sitten kaveriksi Hovercraftin omat murinat, ni johan lähtee. MORE FUZZ! |
Bald Anus 26.03.2015 00:38:46 | |
---|
Spirocore: Sepä tuli mulle, ja hyvin toimii. Tylsänä miekkosena olen tosin käyttänyt sitä vasta perusryminän luomiseen, robotti- ja nintendoäänet vielä täysin kokeilematta. Hemmetin ärhäkkä laitos. Toimii todella hyvin puhtaalla kanavalla, ja stereona siihen sitten kaveriksi Hovercraftin omat murinat, ni johan lähtee. Minä olen tykästynyt varsin kovasti Foxrox CC Hybridiin. En vain suostu uskomaan, että Desert Fuzz ei olisi ollut mun juttu. Princeton Reverbin läpi ei vaan toiminut, se oli sellaista botnetonta surinaa, jos ei ollut esimerkiksi overdrivea lisäksi. En vain saanut samanlaisia soundeja kuin Custom Soundsin demovideossa, vaikka kokeilin omalla PRS: llä ja samanlaisilla asetuksilla. Toisaalta kouluni Cream Sound söi tuota hyvin, kuten jo aiemmin totesin. Mikäli aiot pistää tuon joskus kiertoon, niin vinkkaatko ekana mulle? Jos satun olemaan rahoissani, niin voisin ostaa takaisin ja kokeilla, mitä Bluetone Stalker tykkää Desertistä. sääh |
Sarko 26.03.2015 13:20:52 | |
---|
Ujosti kyselen että eihän vaan kellään satu olemaan ylimääräistä Sunfacea pii-trankuilla varustettuna? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 26.03.2015 13:26:06 | |
---|
Sarko: Ujosti kyselen että eihän vaan kellään satu olemaan ylimääräistä Sunfacea pii-trankuilla varustettuna? Ei ole mulla, mutta saatan tietää kellä olis. Kysäisen ja laitan pikaviestillä jos se on vielä kaupan. |
Sarko 26.03.2015 13:31:12 (muokattu 26.03.2015 13:32:43) | |
---|
Gabe: Ei ole mulla, mutta saatan tietää kellä olis. Kysäisen ja laitan pikaviestillä jos se on vielä kaupan. Kiitoksia paljon! Toki muutkin laadukkaat pii-fuzzit (Foxrox, J. Paasonen) kiinnostavat, sellaisista etenkin kiinnostavat volume-potikan kanssa reagoivat yksilöt. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Laulava Kylätohtori 26.03.2015 14:23:32 (muokattu 26.03.2015 14:26:55) | |
---|
Sarko: Kiitoksia paljon! Toki muutkin laadukkaat pii-fuzzit (Foxrox, J. Paasonen) kiinnostavat, sellaisista etenkin kiinnostavat volume-potikan kanssa reagoivat yksilöt. Mitenkäs wanha isokoteloinen '70? Se ainakin reagoi kitaran volumeen herkemmin kuin mikään muu kokeilemani fuzz. Laatupeli ja torillakin niitä on vähän väliä ~130 hintaan. Taitaa tälläkin hetkellä löytyä (e. löytyy ainakin 3 kpl)... Itse ostin Foxroxin näkemyksen aiheesta, mutta on vasta tulon päällä... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe 26.03.2015 14:41:28 | |
---|
|
Shredator 26.03.2015 15:56:30 | |
---|
Olin eilen Ben Granfeltin keikalla ja äijä veti kyllä aivan käsittämättömän maukkaan kuuloisella fuzz-soundilla Englin Retrotube-comboon. Kevyesti yksi parhaista soundeista mitä olen kuullut. Yritin vakoilla lautaa ja kyllä siellä oli ainakin tuo '69 MK II ja sitten laatikko jonka arvelin olevan Captain Coconut II. Onko kellään tietoa tästä? Tai ehkä ne oli sitten vain soittajan sormet, en minä noin hyvältä kuulostanut Fulltonella :) Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Sarko 26.03.2015 15:58:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mitenkäs wanha isokoteloinen '70? Se ainakin reagoi kitaran volumeen herkemmin kuin mikään muu kokeilemani fuzz. Laatupeli ja torillakin niitä on vähän väliä ~130 hintaan. Taitaa tälläkin hetkellä löytyä (e. löytyy ainakin 3 kpl)... Itse ostin Foxroxin näkemyksen aiheesta, mutta on vasta tulon päällä... Emmää Fulltoneja, inhottaa Mike Fuller niin paljon että ei jo sen puolesta kiinnosta :D Vähän liian karski tuo '70 on nauhojen perusteella ja reagoi jotenkin omituisesti volume-potikkaan, tiputtaa aika nopeasti kaiken fuzzin ja särön pois. Mulla oli toi Dunlopin JHF-1 Fuzz Face BC108-trankuilla ja se taas puhdistui todella nätisti ja lineaarisesti. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |