Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laadukas Firewire Interface
1 2
master plan
04.03.2015 21:45:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys. Olen ruvennut pohtimaan nykyisen Digidesign 003 päivittämistä. Paljon olen lukenut, että muuntimet ja etuasteet eivät ole "laatukamaa" 003:ssa. Eli jos päivittäisin parempaan, niin onko hyviä ehdotuksia, ja saako soundiin eroa, vai onko tämä turhaa pilkunviilantaa?:)
 
Etuasteita pitäisi saada liitettyä 8 analogisesti ja 8 ADATilla.
Koneena iMac i7 ja Protools 11.
 
Avidillahan on omiakin, mutta ne taitavat olla vain HD-versioihin? En ole kovin perillä näistä, niin joku voisi pitää pienen presentaation.
 
Master Plan
Ruutukunkku
05.03.2015 08:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ymmärtänyt, että esim. RME Fireface 800 on varsin laadukas laite. Sekä muuntimiltaan, että etuasteiltaan. Käytettynä saa helposti alle 1000€. Tästä kait tullut joku uusikin versio, olisko ollut 802.
 
Muitakin varmasti on, mutta kertokoot kokeneemmat niistä lisää.
 
You are number six
Mikael
05.03.2015 09:51:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vaihdoin 002:sesta RME Fireface 800:n ja oon ollut laitteeseen tyytyväinen. Etuasteet ovat kyllä paremmat kuin 002:sessa ja muuntimetkin ainakin teoriassa, mutta ihan valtavaa eroa ei tässä kohtaa kyllä ollut. En usko, että itse sun tilanteessa itse sijoittaisiin 1000€ vaan muunitimien ja etuasteiden vuoksi uuteen interfaceen jos tuo 003 muuten on sun käyttöön toiminnallisesti ok. Veikkaisin että pelkästään tuolla muutoksella ei äänitysten laatu vielä ihan hirveästi parannu. Tokihan RME:ssä on sitten enemmän I/O:ta ja muita toiminnallisuuksia (kuten sisäinen TotalMix -mikserisofta) jotka on tosi käteviä, mutta jos asiaa katsoo vain muuntimien ja etuasteiden näkökulmasta niin ite sijottaisin rahat ehkäpä vaan johonkin parempaan/parempiin etuasteisiin.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
master plan
05.03.2015 16:36:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä vaihdoin 002:sesta RME Fireface 800:n ja oon ollut laitteeseen tyytyväinen. Etuasteet ovat kyllä paremmat kuin 002:sessa ja muuntimetkin ainakin teoriassa, mutta ihan valtavaa eroa ei tässä kohtaa kyllä ollut. En usko, että itse sun tilanteessa itse sijoittaisiin 1000€ vaan muunitimien ja etuasteiden vuoksi uuteen interfaceen jos tuo 003 muuten on sun käyttöön toiminnallisesti ok. Veikkaisin että pelkästään tuolla muutoksella ei äänitysten laatu vielä ihan hirveästi parannu. Tokihan RME:ssä on sitten enemmän I/O:ta ja muita toiminnallisuuksia (kuten sisäinen TotalMix -mikserisofta) jotka on tosi käteviä, mutta jos asiaa katsoo vain muuntimien ja etuasteiden näkökulmasta niin ite sijottaisin rahat ehkäpä vaan johonkin parempaan/parempiin etuasteisiin.
 
Jep, tämä oli hyvä tieto. Kannattaa siis tässä vaiheessa satsata muihin laitteisiin. Thanks!
 
Master Plan
saastara
05.03.2015 17:41:29 (muokattu 05.03.2015 17:50:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metric Halo? Jos ei halua lähteä erillisten muuntimien ja etusten villiin maailmaan niin toi on varmaan parasta mitä löytyy.
 
2882 näkyy käytettynä joskus aika järkeviin hintoihin.
 
E: Siihen, että onko järkeä, ei kukaan muu voi oikeen vastata. Lähteen ja mikin jälkeen, siihen soundiin vaikuttaa eniten etunen ja muunnin. Jos sä päivität noista tekijöistä puolet niin varmasti jeesaa.
 
Se on jokaisen omasta fengshuista kiinni, että kuinka iso ero se on. Avidista RME:hen, ei varmaan kovin kummoinen.. Avidista MH:oon voi olla jo vähän isompi.. Mut ei sekään kyllä vielä tarkota, että se olisi sun tilanteessa järkevin prioriteetti.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
master plan
05.03.2015 18:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Metric Halo? Jos ei halua lähteä erillisten muuntimien ja etusten villiin maailmaan niin toi on varmaan parasta mitä löytyy.
 
2882 näkyy käytettynä joskus aika järkeviin hintoihin.
 
E: Siihen, että onko järkeä, ei kukaan muu voi oikeen vastata. Lähteen ja mikin jälkeen, siihen soundiin vaikuttaa eniten etunen ja muunnin. Jos sä päivität noista tekijöistä puolet niin varmasti jeesaa.
 
Se on jokaisen omasta fengshuista kiinni, että kuinka iso ero se on. Avidista RME:hen, ei varmaan kovin kummoinen.. Avidista MH:oon voi olla jo vähän isompi.. Mut ei sekään kyllä vielä tarkota, että se olisi sun tilanteessa järkevin prioriteetti.

 
Kyllä, panostetaan vielä mikkeihin ja etusiin. Viimeisenä melkeimpä voisi päivittää interfacen.
 
Master Plan
mhelin
06.03.2015 20:30:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuossa Macissa Thunderbolt? Zoom TAC-8:ssa on ainakin hyvät speksit, ja jos sen tilaa Thomannilta niin voi varmaan palauttaa jos ei ole tyytyväinen.
 
http://www.markertek.com/product/zo … erbolt-audio-converter-18-in-20-out
 
120 dB dynamic range, ADAT SMUX etc. Latenssit jotain viidesosa Firewiren latensseista.
 
http://www.thomann.de/fi/zoom_tac_8.htm
 
Zoom merkkinä ei tietty hirveästi herätä intohimoja, mutta koskahan jenkit nyt olisi japseja hehkuttanut, eurooppalaisille kyllä kelpaa Toyotat, Sonyt ja muut pelivehkeet.
 
OPJ1974
07.03.2015 18:07:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://us.focusrite.com/firewire-audio-interfaces/liquid-saffire-56
 
Minä ostin tämän, en ole katunut.
master plan
08.03.2015 09:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen kysymys vielä tähän nykyiseen laitekokonaisuuteen, että kumpi liitäntä on parempi erillisille etuasteille:
ADATilla 003:seen vai kytkentä 003:sen linja -imputteihin?
Onko soundi/muuntimet samanlaiset ADATin kautta tai linjaimputissa?
 
Master Plan
oksatboys
08.03.2015 09:59:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

master plan: Sellainen kysymys vielä tähän nykyiseen laitekokonaisuuteen, että kumpi liitäntä on parempi erillisille etuasteille:
ADATilla 003:seen vai kytkentä 003:sen linja -imputteihin?
Onko soundi/muuntimet samanlaiset ADATin kautta tai linjaimputissa?

 
ADAT on digitaalinen, elikkäs silloin käytössä on sen ulkoisen laitteen muuntimet ja linjainpputissa tietty 003:sen muuntimet. Eli jos on helkkarin hyvä ja kallis etunen, jossa on muuntimet niin varmaan ADAT on parempi.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
saastara
08.03.2015 10:06:23 (muokattu 08.03.2015 10:32:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noihin pariin aiempaan ehdotukseen, ottamatta kantaa varsinaisesti laitteiden laatuun, mutta miksi päivittää / vaihtaa laitteita sivuaskelein?
 
Jos aloittajalla on jo 003, mikä on itsessään ihan passeli, joskaan ei missään mielessä huippuhyvä interface, miksi se kannattaisi vaihtaa eri valmistajan vastaavaan keskinkertaisuuteen? Omaan makuun olisi huomattavasti järkevämpää sinnitellä sillä mitä on, ja ostaa sitten kerralla jotain laadukkaampaa jos ja kun päättää vaihtaa.
 
master plan: Sellainen kysymys vielä tähän nykyiseen laitekokonaisuuteen, että kumpi liitäntä on parempi erillisille etuasteille:
ADATilla 003:seen vai kytkentä 003:sen linja -imputteihin?
Onko soundi/muuntimet samanlaiset ADATin kautta tai linjaimputissa?

 
Adatilla vaikuttaa sen ADATia syöttävän härpättimen muuntimet, linja-inputeilla 003:n omat. Monissa halvemmissa interfaceissa linja-inputit kiertävät tosin mikkietusten kautta, eli se on myös yksi värikynä lisää, en tiedä oliko 003:ssa asia näin.
 
Eli jos siinä ADAT-vehjeksessä on hyvät muuntajat, 'puhtain' lopputulos tulee suoraan siitä, koska silloin ohitetaan 003:n AD ja analogisisääntulot. Jos se adat-vehje ei ole erityisen laadukas, voi laatu olla melkein parempi jos menee etuselta suoraan linjasisääntuloon.. En tiedä, ei ole kokemusta. Eli kuten aina, se rippuu vähän tuulen suunnasta ymv muuttujista. Pick your poison.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
master plan
12.04.2015 09:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodii. Sitten kun tulee firewire interfacen hankinta eteen, niin tässä pari vaihtoehtoa.
 
Universal Audio Apollo Quad TOC2
http://www.thomann.de/fi/universal_audio_apollo_quad_toc2.htm
 
Metric Halo 2882
http://www.thomann.de/fi/metric_halo_mobile_io_2882_expanded_2d.htm
 
Onko kokemuksia, risuja tai ruusuja? Ovatko muuntajiltaan samanlaatuisia?
 
Sitten yksi tyhmä kysymys.. UA Apollossa on monitoreille liitännät. Metric Halossa ei, niin miten monitorit kytketään ja mihin?
 
Master Plan
Mikael
12.04.2015 12:29:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monitorit voit kytkeä mihin tahansa noista outputeista, presettinä ainakin Pro Toollssissa on 1-2.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
master plan
12.04.2015 13:37:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Monitorit voit kytkeä mihin tahansa noista outputeista, presettinä ainakin Pro Toollssissa on 1-2.
 
Jahas, kiitos selvityksestä:) Tomiikos muuten nuo UA:n plugarit ihan "normaalisti" pro toolsissa?
 
Master Plan
Mikael
12.04.2015 14:27:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin toimii UAD-kortin kanssa. Ovat ihania :D
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Spedemix
13.04.2015 10:49:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

master plan: Jahas, kiitos selvityksestä:) Tomiikos muuten nuo UA:n plugarit ihan "normaalisti" pro toolsissa?
 
Toimii toimii. Joitakin vuosia (6-8?) sitten UAD plugarit oli kaikki VST:tä josta syystä ne wrapattiin VST2RTAS wrapperilla, jolloin ne UAD:n plugarit ilmeistyi sinne Toolsin "Wrapped" kansioon. Sittemmin kun ovat olleet natiiveja RTAS/AAX, toimivat ihan normisti.
 
Yks poikkeus on se, että RTAS-versiot ei tue Multi-Monoa (=jos haluu laittaa eri asetukset stereokanavan vasempaan ja oikeaan kanavaan tai haluut että kompura kompuroi kanavia riippumatta toisistaan, täytyy ne jakaa monoiksi ja tehä monoversioilla) eikä Audiosuitea, mutta ilmeisesti AAX64 tukee molempia.
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
master plan
13.04.2015 11:39:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kumpaan kannattaisi investoida, ua vai metric halo? Ua on noin tonnin kalliimpi
 
Master Plan
Huikki
13.04.2015 17:33:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

master plan: No kumpaan kannattaisi investoida, ua vai metric halo? Ua on noin tonnin kalliimpi
 
Entäs UA:n Apollo Duo? Itse ostin sellaisen muutama kuukausi sitten ja en voisi olla enempää tyytyväinen. Duo maksaa T-kaupassa 1999€. Thunderbolt jos löytyy koneesta, on valinta mielestäni täysin selvä. Itse tosin käytän tuota firewirellä toistaiseksi.
 
master plan
13.04.2015 19:30:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huikki: Entäs UA:n Apollo Duo? Itse ostin sellaisen muutama kuukausi sitten ja en voisi olla enempää tyytyväinen. Duo maksaa T-kaupassa 1999€. Thunderbolt jos löytyy koneesta, on valinta mielestäni täysin selvä. Itse tosin käytän tuota firewirellä toistaiseksi.
 
Onkos tuossa Apollo quadissa nopeampi prosessori verrattuna Duo:oon, vai mitä eroja siinä on? Toisaaltahan sekin varmasti kävisi, niin säästäisi vähän.
 
Master Plan
jPekka
14.04.2015 12:05:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

master plan: Onkos tuossa Apollo quadissa nopeampi prosessori verrattuna Duo:oon, vai mitä eroja siinä on? Toisaaltahan sekin varmasti kävisi, niin säästäisi vähän.
 
Quadissa on neljä DSP-prosessoria, Duossa kaksi. Eli niitä UAD:n plugineja pystyy käyttämään (äänittäessä tai miksatessa) kaksinkertaisen määrän.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «