Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 5126 127 128 129 130259 260 261 262 263
kaleidoskooppi
27.02.2015 13:03:43
sellisti: Toiset tekevät toisella tavalla. Olishan se tyylikkäästi loppunut tosiaan jo Black Icen jälkeen, mutta ihan kiva että tekivät vielä näinkin hyvän levyn.

Vaan onko se levy kovin hyvä, jos on "ihan kiva", että se tehtiin?
hollmi-5
27.02.2015 14:41:59
kaleidoskooppi: Vaan onko se levy kovin hyvä, jos on "ihan kiva", että se tehtiin?

Levy on hyvä. Ostin CD:n ja sitten LP:n. Se on hieno paketti. Olisi ollut CD siinä samaan hintaan mukana. Kyllä LP-levyjen kulta-aikana oli hienoa katsella isoja kuvia ja lukea tekstejä jne. Puhelimessa on 350 lättyä imettynä sisuksiin ja kätevä on koko, mutta fiilis...

Se justiinsa harmittaa, kun Phil soittaa uusimmalla niin hienosti ja sitten hölmöilee itsensä ulos. Skitat toimii nekin ja basso on takuuvarmaa Cliffiä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
sellisti
27.02.2015 20:22:42
kaleidoskooppi: Vaan onko se levy kovin hyvä, jos on "ihan kiva", että se tehtiin?

Olin turhan varovainen sanoissani, se on hyvä levy. Se on niin hyvä levy, että parempi että tuli tehtyä kuin jäi tekemättä.
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Artturi
27.02.2015 21:20:04 (muokattu 27.02.2015 21:22:19)
Aika outoa kommentointia, ellei sitten ole ironiaa (todellakin toivon että olis!!) Siis lopetan yhtyeen keikoille menon, koska a) Malcolm, yhtyeen tukijalka sairastuu, mutta antaa ok:n jatkolle ja tilalle tulee aikaisemminkin bändissä muutamia keikkoja soittanut sukulaismies Stevie ja b) rumpali syyllistyy törkeisiin rikoksiin ja tilalle otetaan vanha, jopa levyilläkin soittanut kaveri! Onhan siinä todellakin melkoinen syy!

Kysynpä vaan, että miten tyylikkäämmin tästä paskasta tilanteesta olis yhtye voinut selviytyä?

Juu, joo, tiedän: lopettamalla! Mut tekivät osin Malcolmin riffeistä tiukan rock-levyn ja ei o levyä ilman keikkoja, ask AC/DC!!!

Peace and Love :-)
powerage
28.02.2015 00:17:32
Artturi: Aika outoa kommentointia, ellei sitten ole ironiaa (todellakin toivon että olis!!) Siis lopetan yhtyeen keikoille menon, koska a) Malcolm, yhtyeen tukijalka sairastuu, mutta antaa ok:n jatkolle ja tilalle tulee aikaisemminkin bändissä muutamia keikkoja soittanut sukulaismies Stevie ja b) rumpali syyllistyy törkeisiin rikoksiin ja tilalle otetaan vanha, jopa levyilläkin soittanut kaveri! Onhan siinä todellakin melkoinen syy!

Kyllä, siinä on syytä kerrakseen! AC/DC:n kokoonpanon vakiinnuttua alkuvuosien (1973-1975) rumpali/basisti kokeilujen jälkeen on Phil Rudd soittanut neljää albumia lukuunottamatta kaikilla bändin albumeilla. Nykyinen patteristi, Chris Slade, vain ainoastaan yhdellä ainokaisella (vieläpä yhdellä koko kataloogin heikoimmalla). Philillä on ollut AC/DC:n soundiin erittäin suuri merkitys, paljon suurempi mitä moni tajuaakaan. Chris Slade on taas aina ollut pelkkä tuuraaja, niin nytkin.

Mitä taas Stevie Youngiin tulee, on hän ottanut Malcolmin tontin haltuun yllättävän komeasti ja täyttää varmasti paremmin setämiehen saappaat kuin kukaan muu.

Mutta summa summarum, kuten sanoin, olen saanut todistaa yli 10 rautaista AC/DC keikkaa Ballbreaker tourista lähtien, joten miksi pilata hyvät muistot menemällä katsomaan keräilyerää?

Tsekatkaa Malcolmin kommentit ajasta 5.20 lähtien..
https://www.youtube.com/watch?v=uGo_z2Ekt5E
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
msalama
28.02.2015 01:10:38

miksi pilata hyvät muistot menemällä katsomaan keräilyerää?

Aivan. No joo onhan se munkin mielestä ihan kiva että jatkavat - ja uusi lätty ei sekään ole yhtään hullumpi - mutta saavat kyllä silti jatkaa ilman mun pikkuista lipputienestiä tässä vaiheessa.

Siis kaikkea kunnioitusta äijiä kohtaan edelleenkin, moni vähäisempi rykmentti kun olis viimeistään tässä vaiheessa lyönyt pillit pussiin. Mutta mä en enää oo mukana :D
msalama
28.02.2015 01:13:21

Philillä on ollut AC/DC:n soundiin erittäin suuri merkitys, paljon suurempi mitä moni tajuaakaan.

No niin jumalauta on. Mutta minkäs teet, kun eivät tajua niin sittenhän eivät.

Mutta on se Rudd aika hörhö silti. Iso mies ja tommoseks sotkee hommansa. No kaikille ei runsas vapaa-aika (ja raha) näköjään sovi.
hollmi-5
28.02.2015 09:33:59
msalama: No niin jumalauta on. Mutta minkäs teet, kun eivät tajua niin sittenhän eivät.

Mutta on se Rudd aika hörhö silti. Iso mies ja tommoseks sotkee hommansa. No kaikille ei runsas vapaa-aika (ja raha) näköjään sovi.

Poikasena ihastuin AC/DC-yhtyeeseen ja eritoten rumpaliin. Philin itseluottamus ja jokaisen iskun sijoittaminen -just eikä melkein- saa muut kuulostamaan vain korvausrumpaleilta. Phil on itse sitä mieltä avoimesti, että on maailman paras rumpali. Onhan hän paras AC/DC:n pallille.

Kukapa meistä ei tykkää naisista ja nopeista autoista? Phil vain tykkäsi näiden lisäksi väärän merkkisistä päänsekoittajista.

Stevie soittaa hienosti. Minulle Malcolm edusti bändin johtajuutta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
msalama
28.02.2015 10:12:42

Kukapa meistä ei tykkää naisista ja nopeista autoista?

No näinpä. Kyllä mäkin voisin ainakin painostuksen alla jotenkin taipua sellaiseen elämään, jossa ajetaan omalla Lambolla misu vieressä ensin biitsille, ja sitten mennään heittämään pienet kopterilenkit omalla vispilällä :P

Mutta Ruddillahan on tiettävästi ollut noita pääongelmia iät ajat. Ja se taas ei ole mikään ihme, että mielenterveysongelmainen ihminen harjoittaa eräänlaista "itsehoitoa" käyttämällä päihteitä väärin. Tuikituttua juttua myös vähemmän varakkaiden keskuudessa, ikävä kyllä.

Helppo sanoa, että äijän olisi kannattanut tiedostaa tilansa ja hakea apua ajoissa, koska niinhän se aina ulkopuolelta katsottuna on. Vaan kun ei niin tehnyt, niin tässäpä sitä sitten ollaan.

Ja niin joo. Olen muuten joskus miettinyt, että kuka OIKEASTI olisi / olisi ollut hyvä Ruddin korvaaja. Ja tullut siihen tulokseen, että se heppu joka takoi mm. Status Quon Down Downin ja Carolinen, olisi aika passeli. On nimittäin hyvällä svengillä vetäistyä ja tiukan asiallista rokkirummun soittoa se.
sirdickyj
28.02.2015 10:34:28
msalama: No niin jumalauta on. Mutta minkäs teet, kun eivät tajua niin sittenhän eivät.

Mitä väliä sillä on et mikä merkitys sillä on ollut? Siis jonkun yksittäisen keikan näkökulmasta.

Ei se Rudd tosta hommasta mitenkään puhtain paperein selviä nykyään. Ei selvinnyt ainakaan viime rundilla, mutta ei tarvikaan selvitä. Ei selviä Sladekaan, mutta hänen kuitenkin tulisi selvitä.

Jos rockn roll ja sitä ja sen uskottavuutga edistävät ihmiset ovat maailman kapeakatseisinta ryhmää, niin ac/dc puritaanit ovat tuon ryhmän sisällä vielä ihan oma lukunsa. Ymmärrettävää toki. Bändi joka on luonut muuttumattomuudesta itselleen arvon, ei kestä ihmisten silmissä juurikaan muutoksia.

Mä odotan innolla Hämeenlinnaa ja nykykokoonpanoa.
msalama
28.02.2015 11:11:21 (muokattu 28.02.2015 11:15:44)

ei kestä ihmisten silmissä juurikaan muutoksia.

No mutta näyttäähän tuo kestävän, uusi levykin on ihan mainio vaikkei Malcolm enää puikoissa olekaan. Mutta se ei ole se pointti, vaan se, ettei se enää ole sama bändi ja tämä uusi kokoonpano ei nyt vaan kiinnosta niin paljoa muihin senhetkisiin henk. koht. aktiviteetteihini verrattuna että viitsisin raahautua paikalle.

Ja toinen juttu on sitten Sladen soittotyyli, en oikein ole siitä ikinä niin kauheasti tykännyt JA EI NYT ALOITETA TÄTÄ SAMAA VÄITTELYÄ UUDESTAAN vaikka asiasta mainitsinkin hehe. Siis sä tunnetusti olet sitä mieltä, että Slade vetää paremmin - eikä siinä mitään, more power to you; mutta itse varaan silti tässä vaiheessa itselleni oikeuden olla orkesterista siinä määrin kiinnostumatta, että paikalle tulisin.

Eli huomaatko, taas jälleen kerran _kaikki_ ovat oikeassa, ilman että _kenenkään_ täytyy yhtään ruveta rokpoliisiksi tai diisiinatsiksi?
sellisti
28.02.2015 13:52:24
Jos olis itse ollut todistamassa useampia AC/DC-keikkoja joskus 80-90-luvulla, saati sitten kultaisella 70-luvulla, niin saattaisin hyvinkin olla sitä mieltä itsekin että ei nyt enää ole välttämätöntä lähteä katsomaan vanhoja pappoja dramaattisesti muuttuneella kokoonpanolla. Mutta kun niitä nähtyjä keikkoja on vain kolme, ja ensimmäinenkin vuodelta 2000, niin ei malta jättää vielä yhtä tilaisuutta käyttämättä vaikka bändin kone viimeisiä veteleekin.

Olen vieläkin katkera siitä että jäi bändin Suomen vierailu näkemättä 1991 kun olin vähän sitä ennen hurahtanut bändiin ihan täysillä ja Razor's Edge oli suurin piirtein parasta ikinä. Live-elämys olis tuolloin tod. näk. aiheuttanut pari housuihin tulemista, mutta olin 9-luokalla ja keikkapäivänä oli joku hemmetin tärkeä valtakunnallinen koe tms. ja poissa ei saanut olla suurin piirtein mistään syystä. Harvoin on niin lujaa ottanut päähän.

En muista miksi Ballbreaker-kiertue jäi väliin 1996, ehkä juuri opiskelut aloittaneen parikymppisen budjetti ei vain venynyt. Stiff Upper Lip -kiertueelta oli sit se ensimmäinen Turussa nähty keikka vuonna 2000. 2001 Olympiastadionin veto jäi väliin kun olin häämatkalla. Ei oikein vaimo suostunut neuvotteluihin sen suhteen... :D Sen jälkeen näin ne pari Black Ice kiertueen keikkaa. Eli ei tässä kiintiö ihan vielä täynnä ole, oli kokoonpano mikä tahansa. :)
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Nick Bone
28.02.2015 14:13:26
Mä en ymmärrä tätä koko vääntöä. Ne menee, ketkä menee ja ketkä ei mee, ei mee.

Itse menen kyllä ja odotan kyllä erittäin kuumeisesti tätäkin vetoa.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
Regalis Apertura
28.02.2015 22:05:26 (muokattu 01.03.2015 18:21:53)
Aivan. Itse jätän väliin tällä (ihan viimeistäkö?) kertaa. Kerkesin nähdä bändin kertaalleen Malcolmin ja Philin kera 90-luvulla. Ehkäpä haluan vaalia muistoja niiltä ajoilta...
HaloOfFlies
03.03.2015 16:51:04 (muokattu 03.03.2015 16:55:33)

Minultakin jää tällä kertaa väliin, koska Hämeenlinnassa ei ole hotellimajoitusta enää saatavilla eikä kauemmas viitsi keskellä yötä lähteä. Jospa tulisivat vielä Olympiastadionille joskus. 2009 nähty Stadikalla kertaalleen Malin ja Philin ollessa vielä mukana, joten ei harmita.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
msalama
03.03.2015 17:20:31

Nähty 1991 Sladen kanssa (Helsinki) ja 2010 Ruddin kanssa (Berliini). Näkemättä jäi sen yhden 80-luvun läskin statistin kanssa joka ei svengaa pätkääkään, ja näkemättä jää nytkin; tosin jos ei olisi muuta menoa ja majoitusta vielä saatavilla, niin saattaisinpa tullakin - vaikka yllä muuta väitin.

Mutta erinomaista keikkaa heille jotka menevät, varmasti on hyväntuulinen ja kulkeva rockviihdepläjäys tekeillänsä!
pekkap82
03.03.2015 20:56:34
msalama: Näkemättä jäi sen yhden 80-luvun läskin statistin kanssa joka ei svengaa pätkääkään

Ainakin Jailbreak toimi Simon Wrightin kanssa mielestäni parhaiten, vaikka Cliffin taustalaulu kuulostaakin tässä aika mielenkiintoiselta. Eikä se Phil Ruddkaan näköjään aina ole ihan kellontarkka ollut.

Rudd: https://www.youtube.com/watch?v=4w4qJvqIWiA

Wright: https://www.youtube.com/watch?v=d-5RQ3I3ItM

Slade: https://www.youtube.com/watch?v=bmbtemF67yw
sellisti
03.03.2015 21:11:08
pekkap82: Wright: https://www.youtube.com/watch?v=d-5RQ3I3ItM

:D Saakeli että repesin noille taustalauluille..! Asia huomioitu osuvasti kommenteissakin; "The devil himself on backing vocals!"
Koskenkorvasieni
10.03.2015 08:35:04
https://www.youtube.com/watch?v=nyFvDbwyhF8

Siitä uusi Rock The Blues Away-video.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)