Aihe: Metallica
1 2 3 4 5300 301 302 303 304497 498 499 500 501
Röntgen-Jeesus
04.02.2015 20:12:32

Itse olen niin puukorva että soundeilla ei ole ollut koskaan isompaa merkitystä minulle kunhan vaan biisit on hyviä. Kaikki menee kellaribläkkis-suhinoista ihan vitun moderniin ja kompressoituun jytään.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Arkka
04.02.2015 20:25:51

Röntgen-Jeesus: Itse olen niin puukorva että soundeilla ei ole ollut koskaan isompaa merkitystä minulle kunhan vaan biisit on hyviä. Kaikki menee kellaribläkkis-suhinoista ihan vitun moderniin ja kompressoituun jytään.

No tämäkin kyllä. Ihme hifistelijä mustakin on tullut kun miettii, että teininä tuli kuunneltua Metallicat kasetilta jollain maailman paskimmalla mankalla ja pirun hyvältä kuulosti :)
reaper666
04.02.2015 21:01:30
Röntgen-Jeesus: Itse olen niin puukorva että soundeilla ei ole ollut koskaan isompaa merkitystä minulle kunhan vaan biisit on hyviä. Kaikki menee kellaribläkkis-suhinoista ihan vitun moderniin ja kompressoituun jytään.

Jep, sinänsä ihan turha St.Angerin ja Death Magneticin soundeja on arvostella kun biisit on niin paskoja, että ihan sama millä soundeilla ovat.
Laitan aina volumet pois kun kuuntelen noita levyjä.
phiit
04.02.2015 21:04:37

Täähän se on totuus kyllä, ei vaan nykysin oikein löydy uusia levyjä jotka niin enää toimii. Soundeillakin tuodaan tekoraskautta monesti vaikka biisit on silkkaa poppia paksuilla skittasoundeilla ja se harmittaa pientä kuulijaa.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Megadethh2
04.02.2015 22:34:52
phiit: Musta taas nää Killswitch Engage osasto on sitä muovisinta huttua niin musiikillisesti kuin soundeiltaankin tänä päivänä, niin viilattua että oksettaa.

Ei vissiin oo sulle nää Rise Records-corebändit tuttuja, jos KSE on sun mielestä muovista kamaa : D Nää vie kyllä tuon muovisuuden ihan uudelle tasolle.

https://www.youtube.com/watch?v=GttItGw-HVo

Ja tuo soundijuttu on kyllä jännä, itekkin kuuntelin joskus muinoin vaikka mitä kasarirässiä, joissa soundit oli mitä oli, mutta biisit oli kyllä kovaa kamaa eikä yhtään häirinnyt. Ei sillä etteikö nuo kasettimankkademot kelpais edelleenkin, mutta sillon pitää materiaalin olla jo aika vitunmoista...
Alex_K
04.02.2015 22:48:44
Megadethh2: Ei vissiin oo sulle nää Rise Records-corebändit tuttuja, jos KSE on sun mielestä muovista kamaa : D Nää vie kyllä tuon muovisuuden ihan uudelle tasolle.

Ja tuo soundijuttu on kyllä jännä, itekkin kuuntelin joskus muinoin vaikka mitä kasarirässiä, joissa soundit oli mitä oli, mutta biisit oli kyllä kovaa kamaa eikä yhtään häirinnyt. Ei sillä etteikö nuo kasettimankkademot kelpais edelleenkin, mutta sillon pitää materiaalin olla jo aika vitunmoista...

Olihan karmeaa kuraa.. Pthui. Ja tuolla vielä kehuttiin.

....missäs se mun mappi öö olikaan, tuo joutaa sinne...
"jokainen paska on varoituksen arvoinen"
Megadethh2
04.02.2015 22:59:41
Alex_K: Olihan karmeaa kuraa.. Pthui. Ja tuolla vielä kehuttiin.

....missäs se mun mappi öö olikaan, tuo joutaa sinne...

Tuo oli sitte vasta tällänen pintakosketus noihin, lisää ihmeteltävää löytää vaikkapa tuolta Mitä tämä on?-ketjusta.
phiit
05.02.2015 07:26:01 (muokattu 05.02.2015 07:29:09)
Megadethh2: Ei vissiin oo sulle nää Rise Records-corebändit tuttuja, jos KSE on sun mielestä muovista kamaa : D Nää vie kyllä tuon muovisuuden ihan uudelle tasolle.

Ei jeesus mitä.. :P

Kyllähän tietty maailmaan musiikkia mahtuu mutta miten tää uudempi kuulijakunta sitten suhtautuu näihin vanhoihin? Osa tajuaa, osa ei esim: nuoremman työkaverin suusta kuultuna ovat "pappabändejä". Juurikin nää tässä mainitut Metallicat, Megadethit ja Anthraxit. Sitte kuunnellaan uusia bändejä jotka hakee sitä vanhaa göteborg In Flames tai vaikkapa Entombed murinaa, kuulee selkeesti ja näistä kun huomauttaa niin "öö" :P Onhan se fakta että musa kulkee sykleissä kaikissa eri genreissäkin.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
J.Nikkanen
05.02.2015 08:37:16
Ihan tälleen offtopic hengessä pakko todeta että parasta Jöteborista oli Mary beats Jane.
Mukahauska allekirjoitus.
Burn
05.02.2015 09:59:27

Dropped C: Mun mielestä just Metallica on aloittanut muovisten ja överieditoidun saundin trendin koko metallimusiikissa juurikin Justice levyn myötä. huonolla tavalla ilkeästi vaikuttanut koko genreen basson kuulumattomuutta myöten.

Ja tämä siis johtunee myös sattuneista syistä (Burtonin kuolema) sekä äänitystekniikan kehityksestä tuona aikana.

Musta sillä levyllä on pirun tiukat soundit nimenomaan sen takia, että (lähinnä) komppikitarat on soitettu sisään aivan helvetin timmisti. Että jos se jotain rimoja asetteli, niin mun mielestä sen suhteen miten tarkasti biisit tulisi purkittaa. Flemming Rasmussenin mukaan komppiraitoja oli levyllä 6-8 eri vaffareilla soitettuna. Siihen nähden levyllä kuultavat kitarat ovat kyllä aika helvetin tiukasti soitettu. Samaahan jatkettiin Black albumilla, joskin soundit olivat hiukan pehmosemmat.

http://www.soundonsound.com/sos/may11/articles/classic-tracks-0511.htm

Tuossa muuten juttua ko. levyn teosta. Todella, todella mielenkiintoista luettavaa.
Zed: Ketsuppia käyttävät vain lapset ja vammaiset. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
bedlam
05.02.2015 10:09:51

Burn: Musta sillä levyllä on pirun tiukat soundit nimenomaan sen takia, että (lähinnä) komppikitarat on soitettu sisään aivan helvetin timmisti. Että jos se jotain rimoja asetteli, niin mun mielestä sen suhteen miten tarkasti biisit tulisi purkittaa. Flemming Rasmussenin mukaan komppiraitoja oli levyllä 6-8 eri vaffareilla soitettuna. Siihen nähden levyllä kuultavat kitarat ovat kyllä aika helvetin tiukasti soitettu. Samaahan jatkettiin Black albumilla, joskin soundit olivat hiukan pehmosemmat.

Mustalla levyllä suurimmaksi osaksi kai kolme komppikitaraa.
http://www.petrilampela.net
Dropped C
05.02.2015 10:47:04 (muokattu 05.02.2015 11:16:05)
Burn: Musta sillä levyllä on pirun tiukat soundit nimenomaan sen takia, että (lähinnä) komppikitarat on soitettu sisään aivan helvetin timmisti. Että jos se jotain rimoja asetteli, niin mun mielestä sen suhteen miten tarkasti biisit tulisi purkittaa. Flemming Rasmussenin mukaan komppiraitoja oli levyllä 6-8 eri vaffareilla soitettuna. Siihen nähden levyllä kuultavat kitarat ovat kyllä aika helvetin tiukasti soitettu. Samaahan jatkettiin Black albumilla, joskin soundit olivat hiukan pehmosemmat.

http://www.soundonsound.com/sos/may11/articles/classic-tracks-0511.htm

Tuossa muuten juttua ko. levyn teosta. Todella, todella mielenkiintoista luettavaa.

Onko pakko tykätä, jos ei halua? Tarkoitin juuri tätä mitä itse mietit ja arvostat tuossa. Kliinistä ja steriiliä meininkiä... Ja sitten se on perkele mennyt vaikuttamaan aika moneen muuhunkin lättyyn... Mutta pitää siis varmaan poistua tästä ketjusta taas, kun en en välitä koko bändistä, kolme ekaa lättyä toki yhä kovia.

Justicella toki on vielä ihan kelpo biisimateriaalia, vaikka osa kappaleista omaan makuun on ainakin näin jälkikäteen ajateltuina todella tylsiä (Esimerkiksi nimikkokappale. Esim. sitä jatkuvasti toistuvaa tomifilliä ei kestä hullukaan, on pöljän kuuloinen).
Röntgen-Jeesus
05.02.2015 11:09:18

Dropped C: Justicella toki on vielä ihan kelpo biisimateriaalia, vaikka osa kappaleista omaan makuun on ainakin näin jälkikäteen ajateltuina todella tylsiä (Esimerkiksi nimikkokappale. Esim. sitä jatkuvasti toistuvaa tomifilliä ei kestä hullukaan, ön pöljän kuuloinen).

Ite oon miettiny aina että tästähän saisi kivan samba-koverin tehtyä kun rytmitys on sellainen.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Torniojaws
05.02.2015 11:46:55

bedlam: Death Magnetic on mulle huomattavasti surkeammin tuotettu levy.

Oletko kuunnellut Guitar Hero -versiota siitä? Löytyy dynamiikkaa ja ei muroja.
Vortech Industrial Death Metal | February Album Writing Month
Burn
05.02.2015 12:02:55

Dropped C: Onko pakko tykätä, jos ei halua?

Ei tietty ole ja näistä makuasioista on kiva keskustella etenkin tämmöisenä aikana, kun kaikki kuulostaa samalta.
Zed: Ketsuppia käyttävät vain lapset ja vammaiset. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
J.Nikkanen
05.02.2015 12:54:17
Torniojaws: Oletko kuunnellut Guitar Hero -versiota siitä? Löytyy dynamiikkaa ja ei muroja.

Tuota GH versiota itse kuuntelen. Löytynee netistä edelleen.
Mukahauska allekirjoitus.
bedlam
05.02.2015 13:32:11

Torniojaws: Oletko kuunnellut Guitar Hero -versiota siitä? Löytyy dynamiikkaa ja ei muroja.

Enpä ole tuota kuunnellut. Testaisin jos levyllä oleva musiikki muuten toimisi.
http://www.petrilampela.net
Dropped C
05.02.2015 15:51:11
Burn: Ei tietty ole ja näistä makuasioista on kiva keskustella etenkin tämmöisenä aikana, kun kaikki kuulostaa samalta.

Ei nykyäänkään kaikki samalta kuulosta...
metlica
06.02.2015 07:56:13

On toi uusin kyllä aivan liian tuottamalla tuotettu levy. Hyviä riffejä sielläkin on, mut mut.. Ei kaikki uus musa oo paskaa, saundienkaa puolesta. Toisaalta jos nykyteknologia mahdollistaa hyvän äänenlaadun jo vaikka kotistudiossa, miksei sitä hyödynnettäis? Tehää paskaa paskoil saundeil koska kewl?
Get it fucking done.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)