Aihe: Soundit kohdalleen
1 2 3 4
Epämuusikko
04.02.2015 11:34:22
Kaikki on aina joko-tai!
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
wavelength
04.02.2015 12:06:36 (muokattu 04.02.2015 12:13:27)

Kaikkien rakastama autovertaus: "Vauhti ei lähde moottorista. Se lähtee kaasupolkimen painajasta." Suomeksi sanottuna Kimi Räikkönen voi ajaa ihan yhtä lujaa Ladalla kuin Ferrarillakin... Eiks vaan?
jarome
04.02.2015 12:10:57
wavelength: Kaikkien rakastama autovertaus:

"Vauhti ei lähde moottorista. Se lähtee kaasupolkimen painajasta."

Koskee päähän kun järki lähtee.
Eli minun Opelilla pääsee yhtä kivasti kuin Maseratilla :) Jes!
tomboarmageddon
04.02.2015 13:33:46
Hämmennetään lisää:) oon kuullu aivan käsittämättömiä soundeja hyviltä kitaresteilta, jotka on soittanut jollain käsittämättömän huonolla ritsalla. Jotkut osaa soittessaan myös vennyttää kieliä vireeseen.
No halpoja symbaaleja en oo kuullu kenenkään soittavan hyvällä soundilla...
Kailis
04.02.2015 14:37:24 (muokattu 04.02.2015 14:39:57)

tomboarmageddon: Hämmennetään lisää:) oon kuullu aivan käsittämättömiä soundeja hyviltä kitaresteilta, jotka on soittanut jollain käsittämättömän huonolla ritsalla. Jotkut osaa soittessaan myös vennyttää kieliä vireeseen.

Kimi Räikkönen ajaa paremmin Ladalla kuin huono kuski. So?
Ja tarkennetaan vielä että en ole koskaan väittänyt ettei hyvä soundi ole kiinni soittajasta, mutta on sillä instrumentillakin osansa.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Epämuusikko
04.02.2015 16:30:00
tomboarmageddon:

Tämä. Hyvää time saa paskemmastakin pulkasta, mutta symbaaliaiheessa jeesustelu on yleensä hukkaan heitettyä aikaa.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
rintapek
04.02.2015 19:37:00

Kyl tossa AJ puhuu aikas asiaa.

Jos otetaan rumpusetti X ja jakkaralle istutetaan meikäläinen ja mun jälkeen sit joku oikee rumpali, niin ei niit samoiksi kannuiksi uskoisi.

Jos ne kannut sit on millecenturyt, niin muakin v*tuttaa, mut lähinnä siksi et rauta on p*skaa, kannuja ei pysty asemoimaan kuin tahtoo vaan lähinnä miten putkenpäät saa sojottamaan ja ständit ja polkusimet on samaa laatua.

Nytkin löytyis torilta suurinpiirtein kolmeensataan shellsettejä joitten kans saisin treenata huolella ja kauan, että mun soitto hyötyis niitten vaihdosta kumuihin tai reccustomeihin. Tommoiselle setille kaveriksi pari kivaa virveliä, ittelle mieluisa bassaripolkusin, kelpo ständit ja omaa korvaa miellyttävä peltikattaus (ja mukava jakkara) niin jo vain humppa raikuu lopun ikääni. Tosin se shell- setin hinta tossa ei enää just meinaa mitn.
ferodoz
04.02.2015 20:04:41

Eli sinun soittamanasi Milleniumin snarella ja esim Black Beautyllä saundieroa ei huomaa?
Just a face in the crowd.
rintapek
04.02.2015 20:15:12

ferodoz: Eli sinun soittamanasi Milleniumin snarella ja esim Black Beautyllä saundieroa ei huomaa?

Itte itteäni toistaen...Tommoiselle setille kaveriksi pari kivaa virveliä,
ferodoz
04.02.2015 20:33:05

Eli sinun soittamanasi Milleniumin basarilla ja esim Kumun basarilla saundieroa ei huomaa?
rintapek
04.02.2015 20:35:53

ferodoz: Eli sinun soittamanasi Milleniumin basarilla ja esim Kumun basarilla saundieroa ei huomaa?

Taasko toistan itteäni...Jos ne kannut sit on millecenturyt, niin muakin v*tuttaa,
rintapek
04.02.2015 21:21:47

Kävin piruuttani toria kurkkaamassa...

Oli muutamakin hyvin kiinnostava, mut toi pisti eniten silmään.
70s imperialstarat 290,-
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=966313

Aika paljon joudun treenaamaan ennenko tommoiset lakkaa mulle kelpaamasta.
ferodoz
04.02.2015 21:23:07 (muokattu 04.02.2015 21:25:34)

Mikä juttu nyt sitten hiertää? Haluat milleniumia paremmat rummut, mutta saundi ei mielestäsi parane paremmalla rummulla? Ok. :) eikai kysymys ollutkaan kelpaamisesta, vaan siitä paraneeko saundi vaihtamalla markan rumpu tonnin rumpuun.
rintapek
04.02.2015 21:27:45

ferodoz: Mikä juttu nyt sitten hiertää? Haluat milleniumia paremmat rummut, mutta saundi ei mielestäsi parane paremmalla rummulla? Ok. :)

Ei mua mikään hierrä. Sä ny jostain syystä takerrut yksittäisiin lauseisiin.

Ihan malliksi kaivoin kolmensadan setin jollaista parempaa tai kalliimpaa mä en välttämättä osais kaivata. Tai että meikäläisen soittamana Kumut kuulostais yhtään kummemmalta kuin noikaan.
-Dr.DW-
04.02.2015 21:28:40
ferodoz: Mikä juttu nyt sitten hiertää? Haluat milleniumia paremmat rummut, mutta saundi ei mielestäsi parane paremmalla rummulla? Ok. :) eikai kysymys ollutkaan kelpaamisesta, vaan siitä paraneeko saundi vaihtamalla markan rumpu tonnin rumpuun.

Efektiä vaan niin perkeleesti, niin Milleniumikin menee täydestä ku väärä raha:D Se on tieten ihan että mitä haetaan...
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
ferodoz
04.02.2015 21:34:17

Kyllä rintapek hyvä rumpu kuulostaa ihan kenen tahansa lyömänä kun huono rumpu. :) kui ka paljon, se on sitten tatsikysymys.
damn u
04.02.2015 22:09:01
damn u: Soundi on nimenomaan tatsikysymys. Kumusta tai ihan mistä vaan saa Milleniumin tai ihan minkä vaan kuuloisen. Jos on huono tatsi niin silloin on huono soundi. Jos soittaa riittävän huonolla gripillä ja kosketuksella niin dollarit ei kuulu.

Edit: minulla on opetusluokkassa virveleitä hintaluokassa 150-800. Niillä käyttäjiä 25. Vasta-alkajat kuulostavat vasta-alkajilta vaikka soittaisivat luokan kalleimmalla rummulla. Pidemmällä olevat kuulostavat pidemmällä olevilta myös sillä halvimmalla.
tiukkapipo
04.02.2015 22:16:28
wavelength: Kaikkien rakastama autovertaus: "Vauhti ei lähde moottorista. Se lähtee kaasupolkimen painajasta." Suomeksi sanottuna Kimi Räikkönen voi ajaa ihan yhtä lujaa Ladalla kuin Ferrarillakin... Eiks vaan?

Kiitos tästä. Mielessäni on ollut tyhmä kysymys, enkä ole kehdannut kysyä. Autovertauksen jälkeen nyt uskallan, sillä tuli mieleen, että kyllä varmaan ammattikuskit ja harrastelijatkin voivat jotenkin yleisluonteisesti kuvailla miten eroavat toisistaan Toyota, Audi, Mercedes ja Saab. Tai Stratocaster vs. Les Paul

Kun kaltaisellani harrastelijalla ei ole oikein mahdollisuutta päästä samassa akustiikassa vertaamaan erilaisia peltejä keskenään, niin voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalangasta millaisia yleisominaisuuksia (soundi, soitettavuus, kestävyys jne.) on esim. Zildjaneilla, Paisteilla, Sabianeilla ja Meinleilla.

Olen huomannut nettivideoissa pitäväni Zildjianien soundista, mutta sitten on tullut mieleen, että ehkä se on sattumaa, ja että pitämäni soittajat ovat valinneet em. pellit - ja homma todellakin on enemmän kiinni käsistä kuin pelleistä. Tai että Zildjianien soundi ei kärsi niin paljon youtuben audionpakkaamislogaritmeistä kuin toiset pellit...

Zildjian:
Paiste:
Sabian:
Meinl:
Muu:
Vallu-Veke
04.02.2015 22:24:05
damn u: Edit: minulla on opetusluokkassa virveleitä hintaluokassa 150-800. Niillä käyttäjiä 25. Vasta-alkajat kuulostavat vasta-alkajilta vaikka soittaisivat luokan kalleimmalla rummulla. Pidemmällä olevat kuulostavat pidemmällä olevilta myös sillä halvimmalla.

No paraneeko se soundi yhtään näillä pidemmällä ehtineillä, jos he saavat soittaa sillä kalleimmalla, verrattuna siihen, kun soittavat sillä aivan halvimmalla?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)