Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5108 109 110 111 112344 345 346 347 348
konkelo
16.01.2015 03:08:11

Vielä se vaan Sinisalo tykittää menemään... Voi nyt saatana kun tuota munapäätä ei saada kuriin.
tommijk
16.01.2015 11:21:45
Onko Kenneth/Kenny Lee (Monroe) kellekään tuttu kaveri? Tyyppi kyselee rapakon takaa kitarasta.. Vähän haiskahtaa samanlaiselle tapaukselle kuin Michael Friedland aikanaan, mutta mistäs näistä tietää..
-HP-
16.01.2015 11:50:38 (muokattu 16.01.2015 11:50:53)
tommijk: Onko Kenneth/Kenny Lee (Monroe) kellekään tuttu kaveri? Tyyppi kyselee rapakon takaa kitarasta.. Vähän haiskahtaa samanlaiselle tapaukselle kuin Michael Friedland aikanaan, mutta mistäs näistä tietää..

Elä ainakaan etukäteen maksele yhtään mitään, ellei puhuta jostain PayPal kaltasesta systeemistä jossa huijauksesta saa rahat takas suht todennäkösesti.
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
Tympee Huttunen
16.01.2015 12:00:00
-HP-: Elä ainakaan etukäteen maksele yhtään mitään, ellei puhuta jostain PayPal kaltasesta systeemistä jossa huijauksesta saa rahat takas suht todennäkösesti.

Älä nyt tollasia puhu. "PayPal-kaltainen" on just niitä huijauksia, mitä netissä pyörii. Siinä ohjataan maksaja feikki-PayPaliin, jossa se täyttää tiedot ja samalla toinen ne kaappaa.
professori
16.01.2015 12:58:36
Joku kauppapalautesysteemi ois kyllä korkea aika kehittää tänne. Huijareiden pelossa foliohattu kiristää joka kerta, kun joutuu tekemään kauppoja oman kaupungin ulkopuolelta, vaikka positiivisia kokemuksia rahat tilille -> paketti postiin -menosta on monia ja kertaakaan ei ole joutunut rosmon edessä nöyrtymään.
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | Grunge, stoner, alternative, whatever https://soundcloud.com/fubear
Muovinen
16.01.2015 13:11:11

Ite aattelin keskittyä hakemaan kamaa Oululaisilta myyjiltä jotka ei jaksa raahustaa Matkahuoltoon. Pidetään Pohjois-Pohjanmaalaiset kamahelmet Pohjois-Pohjanmaalla ja tuodaan naiset etelästä.
phiit
16.01.2015 13:27:31
Lastinen: Älä nyt tollasia puhu. "PayPal-kaltainen" on just niitä huijauksia, mitä netissä pyörii. Siinä ohjataan maksaja feikki-PayPaliin, jossa se täyttää tiedot ja samalla toinen ne kaappaa.

:D

Ei virhettä
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Twinkle
16.01.2015 14:00:58
professori: Joku kauppapalautesysteemi ois kyllä korkea aika kehittää tänne. Huijareiden pelossa foliohattu kiristää joka kerta, kun joutuu tekemään kauppoja oman kaupungin ulkopuolelta, vaikka positiivisia kokemuksia rahat tilille -> paketti postiin -menosta on monia ja kertaakaan ei ole joutunut rosmon edessä nöyrtymään.

Noista kauppapalautteista on keskusteltu jo, käytännössä sellaista ei kannata tehdä koska sitä ei ole mahdollista toteuttaa niin että siitä on merkittävää hyötyä. Siinä kun tänne voi kuka vaan tehdä tunnarit hetkessä, niin noiden alteregojen jäljittäminen on järjestelmän kannalta katsoen turhaa. Fakta on se, että hyvillä kaupantekijöillä on satoja plussia, huonoilla on se tasan yks miinusta, siinä kun vielä tunnuksen voi tehdä ja ilmoituksen tehdä ilman mitään takeita mistään niin palautejärjestelmän huijaaminen on helvetin helppoa. Vihoviimeinen juttu tässä on se että annetaan ihmsille vielä jonkun käytännössä toimimattoman palautejärjestelmän luoma väärä turvallisuuden tunne.

Tuossa on esim. ketju bäkkärillä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9243027
JaaGeRMaisTeR
16.01.2015 14:11:57
Muovinen: tuodaan naiset etelästä.

Hauskasti ilmaistu. Oulustakin oli muutama vuosi sitten joukkopako Tampereelle :) Näin omien tuttujen kohdalla.
Muovinen
16.01.2015 14:32:53

JaaGeRMaisTeR: Hauskasti ilmaistu. Oulustakin oli muutama vuosi sitten joukkopako Tampereelle :) Näin omien tuttujen kohdalla.

Ei täällä mittään glooriaa oo ja Matkahuoltokin todistetusti veemäisessä paikassa, paitsi minun näkövinkkelistä, koska se on Muhoksen puolella keskustaa. Tampere on jees.
Sarko
16.01.2015 16:28:36
Muovinen: Ite aattelin keskittyä hakemaan kamaa Oululaisilta myyjiltä jotka ei jaksa raahustaa Matkahuoltoon. Pidetään Pohjois-Pohjanmaalaiset kamahelmet Pohjois-Pohjanmaalla ja tuodaan naiset etelästä.

Miltei samaa mieltä mut onhan ne naiset täälläkin varsin ihania!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Muovinen
16.01.2015 19:20:49

Sarko: Miltei samaa mieltä mut onhan ne naiset täälläkin varsin ihania!

No ohonnn. Se oli semmonen pakollinen kiero komplimentti hektisten hesalaisten suuntaan, kun muuten olin niin kovin polleaa poikaa. Ei citykissa täällä seleviäis kun oon kuullu juttuja, että ne on ihan karvattomia.
Twinkle
17.01.2015 12:16:56
Lastinen: Siis ihan oikeasti. Ebayssakin kävi huijausaalto, joka perustui juuri tähän. Ostaja ohjattiin linkillä feikki-paypaliin, mihin täytti oikeat tietonsa. Toinen tapa on feikata kuriirifirma, mihin ostaja on laittavinaan rahat ja myyjän tulee vain maksaa jokin toimitus tai vero toisaalle. Myyjä näkee rahojen olevan "tulossa". Maksun jälkeen sivu katoaa.

Ei se ees ole pelkästään ebayn paypalin ongelma, se kesällä ollut Tulli/poliisi-huijaus perustui just samaan, että ihmiset syötti verkkopankin tunnuksen ja salasanan nordean TUPAS-sivun kaltaiselle sivulle. Sit kun ne salasanat sinne syöttää, niin skripti automaattisesti loggaa oikeaan paypaliin/pankkiin ja tyhjentää käytettävissä olevan katteen alle sekunnissa. Paypalissa se on vielä helpompaa kun siellä ei tartte käyttää nettipankeista tuttua muuttuvaa koodia mikä on fyysisesti käyttäjän hallussa.

Tämän vuoksi kannattaa kytkeä se Verified by Visa tai Mastercard Securecode -ominaisuus päälle verkkopankista, että kaikki pelkällä numerolla tehdyt kortti-ostokset varmennetaan pankin lärpäkkeellä. Toki tietoturvariski on yhä olemassa tuolin ja näytön välissä, mutta ainakin se selkeästi osoitetaan paljonko ollaan maksamassa ja minne.
LaMotta
17.01.2015 17:58:56

konkelo: Vielä se vaan Sinisalo tykittää menemään... Voi nyt saatana kun tuota munapäätä ei saada kuriin.

Pitäisikö sille lainata kirvestä? Eh...:)
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
22.01.2015 11:47:28
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
22.01.2015 11:57:24
professori: Joku kauppapalautesysteemi ois kyllä korkea aika kehittää tänne. Huijareiden pelossa foliohattu kiristää joka kerta, kun joutuu tekemään kauppoja oman kaupungin ulkopuolelta, vaikka positiivisia kokemuksia rahat tilille -> paketti postiin -menosta on monia ja kertaakaan ei ole joutunut rosmon edessä nöyrtymään.

Kannattaa aina laittaa onnistuneista kaupoista kiitokset profiiliin. Yleensä on mennyt hyvin kaupat kun on edes jokunen palaute profiilissa. Mutta jonkunlainen ebayn kaltainen palautesysteemi olisi kyllä kätevä.
Twinkle
22.01.2015 12:07:18
Gabe: Mutta jonkunlainen ebayn kaltainen palautesysteemi olisi kyllä kätevä.

Vieläkään sen toteuttaminen ei ole mahdollista - jos uskoo palautesysteemin auttavan, niin aina voi linkittää torilta huutonettiin tekemäänsä ostaheti-ilmoitukseen. Se ei käsittääkseni sääntöjen puitteissa ole kiellettyä.
joukov
22.01.2015 14:40:46
Profiiliin jätetty kommentti ovat hyvä tapa. Osa on tosin jättänyt kommentoinnin pois päältä.
mpekkanen
22.01.2015 14:50:10
Itse olen joskus ostanut Huuto.netistä kaverilta jolla oli positiivisia yli sata. Yhtään neutraalia tai negatiivistä ei ollut. Silti tulin huijatuksi ja tavara ei ollut sitä mitä piti.
En ala tätä asiaa enää puimaan täällä kokonaan, mutta poliisi kehoitti tekemään rikosilmoituksen. Kun poliisi ei kuitenkaan ole soittimien asiantuntija niin olisin saanut itse maksaa todistuksista soitinrakentajalta, millaisessa kunnossa soitin on ja mitä kaikkea siihen pitäisi tehdä jotta tulisi soiva ja sellainen peli kuin ilmoituksessa luvattiin. Kova laukku oli muttunut pussiksi, mutta ei tätäkään poliisi halunnut edes nähdä.

Soitinrakentajan arvio ei ole ilmainen paperi ja kun olen ostanut ja siirtänyt rahaa toisen tilille ilman tuotteen kokeilemista tai näkemistä olen itse ottanut riskin. En siis usko, että olisin tässä asiassa voittanut mitään. Rahaa ja aikaa olisi mennyt ja soitin kun oli kuitenkin vain hieman yli satasen. Soitinrakentajan arvio olisi ollut jo puolet tuosta hinnasta. Menkööt siis oppirahoiksi tämä ja toivottavasti joku muukin voisi myös tästä oppia jotain.
Eli varovainen kannattaa olla aina jos tekee tuntemattoman kanssa kauppoja muutoin kuin naamatusten. Enää en kuitenkaan tee kauppoja kuin vain ja ainoastaan tuntemieni kanssa tai sitten naamatusten.

Toinen juttu on sitten m.netin palautteet. Olen myynyt ja ostanutkin monelta, mutta kaikki ei laita palautetta. Jos on itsellä ostoilmoitus niin voi olla, ettei myyjä ole kirjautunut edes muusikoiden nettiin.
Monilta nuoremmilla tuntuu koko asia unohtuvan kun on kaupat tehty ja vaikka tietää, että kaveri on ostamaansa tyytyväinen niin eipä sitä oikein voi mitään positiivista palautetta vaatia mikäli hän ei itse sitä tajua tai ei jostain muusta syystä ole kiinnostunut antamaan. Vaikka itse olisinkin hänelle laittanut positiivisen palautteen, niin aina sellaista ei tule itselle takaisin vaikka olisin ostaja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)