phiit 10.01.2015 14:21:27 | |
---|
RIP on erilainen levy kuin CTE, se o sellanen haista vittu levy ja pelkkää paahtoa ja kitaranraiskausta alusta loppuun, Countdownilla keksityttiin selkeesti biiseihin enemmän. Vertailu sinänsä turhaa kuitenkin kun molemmat on parhaita. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Arkka 10.01.2015 14:25:45 | |
---|
Jucciz: Tornado of Souls:han on biisinä ihan keskinkertainen renkutus ja sen kertosäe on suorastaan iskelmää. Ei ois millään tapaa mahdotonta kuvitella Katri Helenaa tai Kari Tapiota laulamassa samaa melodiaa johonkin toiseen biisiin. Kai se soolo on se, minkä takia monet sen niin korkealle rankkaa. Mun mielestä se ei oo likimainkaan parasta matskua mitä Friedman on sylkenyt ulos. Countdown-levyn biiseissä likipitäen kaikissa on mun mielestä parempi soolo. Myös Youthanasialla on vielä monta kovaa kitarasooloa, vaikka biisimateriaali onkin jo huomattavasti popimpaa. No nyt on jo vähän paksua.. Anna kun arvaan, Killing Roadin soolo on yliarvostettu etkä myöskään pidä Addicted To Chaosista :) |
Börje 10.01.2015 16:39:31 | |
---|
Jucciz: Tornado of Souls:han on biisinä ihan keskinkertainen renkutus. Tästä mä oon melko samaa mieltä. Vaikka kiva onki monesti provosoida niin kavereille en oo asiasta mitään viittiny mainita ku ei jaksais montaa vuotta kuunnella sitä mussutusta mikä syntyis. Siis, kyllähän se nyt megahitiltä kuulostaa rässin saralla, mutta mutta... aika ilmiselvän tylsäkkä renkutus. Aivan hyvä silti. Ja Daven laulut oli suht rasittavaa määkimistä vielä RIPillä, mutta Countdownille parani kovasti. |
Arkka 10.01.2015 16:59:38 | |
---|
Mun korvaan TOSsi on sikäli vähän ehkä perinteisempi heavy metal -biisi rässivetoihin ja sitten taas rokimpiinkin verrattuna. Ei ehkä megadetheintä Megadethiä mitä tulee persoonallisuuteen ja mustainemaisuuksiin. Maideni mulle tulee tuosta mieleen. Mulle siinä kuitenkin on fiilis öbaut niin kohdallaan kuin olla voi. Makuja on monia. |
phiit 10.01.2015 17:04:27 | |
---|
Jännää, just soi Super Collider vinyyliltä ja kuulostaa helvetin hyvältä.. Ei ole tosiaan vuoteen varmaan tullu kuunneltua mutta parempihan tää oli kuin muistikaan. Hyvä kokonaisuus. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Anti-Social 10.01.2015 17:11:02 (muokattu 10.01.2015 17:11:52) | |
---|
phiit: Jännää, just soi Super Collider vinyyliltä ja kuulostaa helvetin hyvältä.. Ei ole tosiaan vuoteen varmaan tullu kuunneltua mutta parempihan tää oli kuin muistikaan. Hyvä kokonaisuus. Tää on mulle semmonen levy joka lentää seinään heti kolmannen biisin ekan kertosäkeen kohdalla. Ihan hirvittävää kuraa sanoitukset, laulut, soolot ja riffit ja aikalailla kaikki muukin siitä eteenpäin. En mitään ihan vähän toivo että tulis vanha kopla takasin, meinaa jos tästä mennään vielä huonompaan suuntaan niin kuuntelen mieluummin vaikka nickelbackiä. |
haunted 10.01.2015 17:13:21 | |
---|
Vertailu sinänsä turhaa kuitenkin kun molemmat on parhaita. Tämä, ja juutan asia samaan hommaan viä. Ei taida olla lisäks ku metukka, testamentti ja tampora kun on tehny tollasen kolmen peräkkäisen levyn totaalisen naamanmurskauksen. Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
phiit 10.01.2015 17:49:34 | |
---|
Anti-Social: Tää on mulle semmonen levy joka lentää seinään heti kolmannen biisin ekan kertosäkeen kohdalla. Ihan hirvittävää kuraa sanoitukset, laulut, soolot ja riffit ja aikalailla kaikki muukin siitä eteenpäin. En mitään ihan vähän toivo että tulis vanha kopla takasin, meinaa jos tästä mennään vielä huonompaan suuntaan niin kuuntelen mieluummin vaikka nickelbackiä. Heh, onhan tää heikko Megadeth levyksi mutta ei nyt niiiiin huono sentään. Joteki tuolle on nyt lämmenny enempi, voihan se taas kostautua jossain kohti :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
phiit 10.01.2015 17:50:40 (muokattu 10.01.2015 17:57:53) | |
---|
haunted: Tämä, ja juutan asia samaan hommaan viä. Ei taida olla lisäks ku metukka, testamentti ja tampora kun on tehny tollasen kolmen peräkkäisen levyn totaalisen naamanmurskauksen. Sepultura! :) Edit: Fear Factory ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Sooth 10.01.2015 17:56:55 | |
---|
Niin ja onhan Slayerilläkin Hell Awaits-Reign in Blood-South of Heaven-Seasons in the Abyss ja jopa Divine Interventioninkin voisi ottaa vielä tuohon turpaanvetolevyjen suoraan mukaan. |
haunted 10.01.2015 17:58:09 | |
---|
Kylä kai nuat kuuluu laskee mukaan! Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
mpekkanen 10.01.2015 18:04:31 | |
---|
Jotenkin kun tätä "keskustelua" on seurannut niin on tullut sellainen fiilis, että suurin osa on sen verran nuorempaa porukkaa ettei vanhemmista levyistä näemmä juuri tiedetä. Tai varmasti tiedetään, mutta niitä aikoja ei ole eletty kuunnellen tätä kamaa... Muistan kun Megadeth oli julkaisut sen ensimmäisen levynsä ja sitten kun tuli Peace Sells niin oli aika kova levy. Tosin siihen aikaan teki moni muukin bändi vielä tässä genressä hyviä levyjä(parhaimmat levynsä, yleensä) joka sitten 90-luvulle tultaessa jäi. Kuitenkin RIP on minusta Peace Sells levyn ohella tämän bändin parhaimmat. Toki tämä on oma mielipiteeni ja kaikilla omansa. Voisipa sanoa että pääsääntöisesti 84-90 on tehty parhaimmat trash kiekot. Ainakin minun mielestä. Se mitä tämä bändi tulee jatkossa tekemään ja millä kokoonpanolla tuskin tulee olemaan enää mitään mullistavaa tässä tyylilajissa. Joskus tämäkin bändi oli vaan aika kova ja ne ajat ovat tämän tyylisessä musassa näemmä menneet ohitse aivan pysyvästi. Ei tämä minua oikeasti edes harmita, mutta lähinnä huvittaa kun hehkutetaan sivu tolkulla kuka on seuraavalla levyllä tai ketä siinä pitäisi olla :) |
Arkka 10.01.2015 18:25:03 | |
---|
Meikä oli 3-v kun Peace Sells tuli, joten muistikuvat on kieltämättä vähän hatarat.. Nuorempaa porukkaa siis ollaan joka onkin kiva todeta näin synttärikaljoissa :) |
Jucciz 10.01.2015 18:33:51 | |
---|
Arkka: No nyt on jo vähän paksua.. Anna kun arvaan, Killing Roadin soolo on yliarvostettu etkä myöskään pidä Addicted To Chaosista :) Killing Roadin soolo on kelpo tavaraa: ehkä vähän mekaaninen eikä ihan niin melodinen kuin Martyn parhaat, muttei missään nimessä huonokaan. Selkeästi kuitenkin enemmän musiikkia kuin tekniikkaharjoituksia. Addicted to Chaos ei taas mun mielestä oo mikään ihmeellinen biisi, suorastaan aika iskelmä. Ja se shakerin/cabasan/minkälie jatkuva suhina ärsyttää. Soolokaan ei oo siinä kummoinen. Ja mitä ihmettä tapahtuu kohdan 4:05 rumpufillissä? Menza ei pysy klikissä? ;) Peace Sells on kyllä aivan huikea kasetti kokonaisuudessaan. Rust in Peace jää mun kirjoissa itse asiassa vasta bändin kolmanneksi parhaaksi tuotokseksi: sekä Countdown että Peace Sells ovat ylempänä. Samuelson-vainaan groove on oikein mainiota kuultavaa myös. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Jucciz 10.01.2015 18:34:11 | |
---|
Arkalle syntärionnittelut joka tapauksessa! :) Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
mpekkanen 10.01.2015 20:11:19 | |
---|
|
Itse diggailen megadethin monista levyistä mutta parhaimmat thrash levyt ovat vuosilta 84-90 |
reaper666 10.01.2015 20:27:48 (muokattu 10.01.2015 20:28:21) | |
---|
Mul on muute dvd:l megadethin eka keikka lepakosta -86. Hyvää settiä kaljan lomas prkl. Äänet ja varsinkin kuva ihan huipputasoa. Toki vaan yhel kameral kuvattu mut kuitenkin. Edit. Eka SUOMEN keikka siis |
Megadethh2 11.01.2015 09:19:56 | |
---|
Mitä Megadethin tuotantoon tulee niin Peace Sells... on kyllä ehdoton oma suosikki. Ei yhtään huonoa biisiä ja tiukkaa mäiskettä alusta loppuun. Sounditkin on hyvät ja eivät onneksi kuulosta mitenkään räikeästi 80-luvulta toisinkuin monet samoihin aikoihin julkaistut levyt. Biisit on vielä tänäkin päivänä ilkeän kuuloisia vaikka mihinkä mörköheviin verrattaisiin IMO. |
heviäijä 11.01.2015 10:49:57 | |
---|
Megadethh2: Mitä Megadethin tuotantoon tulee niin Peace Sells... on kyllä ehdoton oma suosikki. Ei yhtään huonoa biisiä ja tiukkaa mäiskettä alusta loppuun. Sounditkin on hyvät ja eivät onneksi kuulosta mitenkään räikeästi 80-luvulta toisinkuin monet samoihin aikoihin julkaistut levyt. Biisit on vielä tänäkin päivänä ilkeän kuuloisia vaikka mihinkä mörköheviin verrattaisiin IMO. Täysin samaa mieltä parhaat megadeth levyt ovat rip ja peace sells |