Aihe: Tietokonepalstan jelppikerho
1 2 3 4 526 27 28 29 3047 48 49 50 51
daredevil
29.12.2014 19:37:58
PeteSq: Mikähän auttaisi? En osaa sanoa mitään tiettyä muutoshetkeä, mutta huomasin saavani Cubasella aikaan aikamoista pohjasuhinaa. Eli kun Cubasen monitorointi on päällä nauhoitustilanteessa, kuuluu ja menee "nauhalle" suhinaa joka sitten kitaran vahvistinplugareiden myötä vahvistuu häiritseväksi. Pohjasuhinaa syntyy vaikka ei olisi yhtään plugaria päällä.
Sama tilanne oli soitin/soitinpiuha irti tai kiinni.

Steinberg CI2
Cubase Artist 7.5
Windows 8 64-b
Plus samalla pöydällä Yamahan HS5 monitorit.

Onkohan ohjelma- vai sähköjuttuja?

Onko äänikortissasi ajurit ajan tasalla?

http://www.steinberg.net/index.php?id=downloads_ci2&L=1
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
PeteSq
29.12.2014 20:09:43
Kyllä, nuo on kunnossa ja uusimmat. Siis ajurit ja ohjelmaversiot.
Suhinan voimakkuus kasvaa kun CI2:n Input gainiä avaa suuremmaksi.
Siksi mietin voiko olla jotain maadoittumiskuviota...
PeteSq
05.01.2015 22:04:18
Sori jos intän, mutta olisiko kenelläkään ajatusta? Olen kokeillut vetää laitteiden virtoja eri kuvioin - ei tulosta. Päivitin Cubasen 7.5:n 8:aan (paremman asio-tuen toivossa) - ei vaikutusta.

Eli raidan ollessa monitorointitilassa, kuuluu suhinaa, mutta myös välillä rätinää. Ilman kitaravahvistinmallinnuksia nuo ovat aika heikkoja, mutta kitararaidan pilaavat.
Grugi
09.01.2015 19:29:53
Jape Muusa: Suositelkaas hyvää emolevyä Intel Core i5 LGA 1150 prossulle musahommiin.

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 97-C-Intel-Z97-LGA-1150-ATX-emolevy
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
kuunsuru
09.01.2015 19:53:11
Pitäisi mahdollisesti hankkia pöytäkone, jonka pääasiallinen tarkoitus olisi kuvankäsittely ja musiikin äänittely ja tekeminen. Lisäksi sillä voisi myös pyöriä joitain hieman uudempiakin pelejä, muttei kuitenkaan välttämättä aivan uusimmat. Hintabudjetti voisi olla tuossa 600€ tietämillä. Mikä olisi bueno?
Syntisen mehevää ja hurlumhei! https://soundcloud.com/endtimedesign
Grugi
09.01.2015 20:00:13
kuunsuru: Pitäisi mahdollisesti hankkia pöytäkone, jonka pääasiallinen tarkoitus olisi kuvankäsittely ja musiikin äänittely ja tekeminen. Lisäksi sillä voisi myös pyöriä joitain hieman uudempiakin pelejä, muttei kuitenkaan välttämättä aivan uusimmat. Hintabudjetti voisi olla tuossa 600€ tietämillä. Mikä olisi bueno?

Muistiltaan ja näytönohjaimeltaan paras mitä tolla rahalla saa.
The Oath
09.01.2015 20:03:47
kuunsuru: Pitäisi mahdollisesti hankkia pöytäkone, jonka pääasiallinen tarkoitus olisi kuvankäsittely ja musiikin äänittely ja tekeminen. Lisäksi sillä voisi myös pyöriä joitain hieman uudempiakin pelejä, muttei kuitenkaan välttämättä aivan uusimmat. Hintabudjetti voisi olla tuossa 600€ tietämillä. Mikä olisi bueno?

Oletko hankkimassa valmista konetta vai kokoatko itse?
kuunsuru
09.01.2015 21:46:17
The Oath: Oletko hankkimassa valmista konetta vai kokoatko itse?

Valmis voisi olla melkeinpä helpoin, vaikka luultavasti kokoamalla vuisi saada paremmankin.
Syntisen mehevää ja hurlumhei! https://soundcloud.com/endtimedesign
Börje
10.01.2015 23:24:46
Mä oon taistellu softasynien kanssa ihan liikaa. Mulla on Sonar X2 ja homma meni lopulta niin, että jouduin käyttämään Guitar Pro 5:n synia ja jousia ja exporttaan ne waveina pihalle ja kiskomaan Sonariin. Nyt näyttäs, että homma jostain syystä alkoi Sonarissakin vörkkimään. Haluan siis luoda jutut Guitar Pro:n kitaratabinäkymässä (koska kitara on luonteva sävellykseen itselleni.) Exporttasin midinä GP:stä pihalle ja loin Sonariin softasyna-raidan ja click-draggasin midi-clipin siihen. Sonarissa valmiina olevat softasynat toistivat nyt midiclippiä komiasti. Paitsi Studio Instruments pluginit (SI-BassGtr/DrumKit/E-piano/Strings). Osaako joku sanoa mistähän tämä johtuu? SI:n plugineista kyllä kuuluu komiasti äänet kun painan kyseisten pluginien ikkunassa olevaa keyboardia hiirellä, mutta raidalla olevaa midi-clippiä ne ei soita, vaikka raidalla silloinkin näkyy signaali sykkivän. Osaakohan joku auttaa?
Jape Muusa
11.01.2015 11:51:41

Pahoittelen etukäteen ehkä hieman tyhmältä kuulostavaa kysymystäni, mutta kun en tiedä ;)
Eli käyttöjärjestelmäni on tähän asti ollut 32 bittinen XP ja siihen olen asentanut Sonarin 32 bittisenä.
Uuteen set-uppiin tulee käyttikseksi 64 bittinen Win 7. Jos asennan softaksi Sonarin 64 bittisenä, niin toimivatko vanhat vst-plugarit ongelmitta, kuten Sonarin ollessa 32 bittinen?
Kyllä mä ton vielä ohitan.
daredevil
11.01.2015 17:10:10
Jape Muusa: Pahoittelen etukäteen ehkä hieman tyhmältä kuulostavaa kysymystäni, mutta kun en tiedä ;)
Eli käyttöjärjestelmäni on tähän asti ollut 32 bittinen XP ja siihen olen asentanut Sonarin 32 bittisenä.
Uuteen set-uppiin tulee käyttikseksi 64 bittinen Win 7. Jos asennan softaksi Sonarin 64 bittisenä, niin toimivatko vanhat vst-plugarit ongelmitta, kuten Sonarin ollessa 32 bittinen?

Kyllä niiden pitäisi toimia. Katso linkki ja sieltä otsikko - What if my favorite plug-in maker doesn't make 64-bit plug-ins? :

http://www.cakewalk.com/Support/Kno … NAR-x64-Everything-You-Need-to-Know
Jape Muusa
11.01.2015 19:26:32

daredevil: Kyllä niiden pitäisi toimia. Katso linkki ja sieltä otsikko - What if my favorite plug-in maker doesn't make 64-bit plug-ins? :

http://www.cakewalk.com/Support/Kno … NAR-x64-Everything-You-Need-to-Know

Ok, kiitos. Tuo selvensi asian.
Kyllä mä ton vielä ohitan.
nisumaka
14.01.2015 13:12:50
Lumia ulkomaalainen. Eli mun uusi Lumian on jostain syystä ulkomaalainen Yle Areenan mielestä. Voisko olla Ruotsi asetuksena näppisten tms. vuoksi. Mistähän tämän saisi vaihdettua FI:ksi.
daredevil
14.01.2015 16:28:09
nisumaka: Lumia ulkomaalainen. Eli mun uusi Lumian on jostain syystä ulkomaalainen Yle Areenan mielestä. Voisko olla Ruotsi asetuksena näppisten tms. vuoksi. Mistähän tämän saisi vaihdettua FI:ksi.

Lumiassa voi vaihtaa maa-asetuksia Asetukset -> Alue , tai Asetukset -> Kieli, tai Asetukset -> Näppäimistö
Piepe
19.01.2015 12:37:22 (muokattu 19.01.2015 12:40:22)
Haluaisin asentaa Windows 7:n uudestaan tekemällä järjestelmän palauttamisen tehdasasetuksiin. Käyttis oli koneessa uutena, ei siis ole asennuslevyjä. Kysymys kuuluu: mikä voi mennä vituralleen ja mitä pitäisi muistaa tehdä ennen kohtalokasta klikkausta?

Tietty olen kopioinut kaikki valokuvat, levyt, kirjainmerkit ynnä muut tärkeät datatiedostot ulkoiselle kovalevylle. Ne harvat ohjelmat joita käytän, ajattelin asentaa uudestaan manuaalisesti palautuksen jälkeen.

Lähinnä arvelluttaa mitä teen ajureiden kanssa? Olisiko Upgrade Advisorista (*) apua? Entäpä modeemin ajurit ja muut nettiyhteyden toimivuuden kannalta tärkeät asiat? Ja virusturva, onko jotain ehdottomia torjuntaohjelmia mitkä kannattaa ladata etukäteen? Oon niin pihalla noista. Joku Avastihan miulla vissiin on tuossa aina pyöriny.

Arvostaisin suuresti neuvoja, kiitos paljon jo etukäteen!

*) http://www.microsoft.com/fi-FI/download/details.aspx?id=20
daredevil
19.01.2015 13:32:02
Piepe: Haluaisin asentaa Windows 7:n uudestaan tekemällä järjestelmän palauttamisen tehdasasetuksiin. Käyttis oli koneessa uutena, ei siis ole asennuslevyjä. Kysymys kuuluu: mikä voi mennä vituralleen ja mitä pitäisi muistaa tehdä ennen kohtalokasta klikkausta?

Tietty olen kopioinut kaikki valokuvat, levyt, kirjainmerkit ynnä muut tärkeät datatiedostot ulkoiselle kovalevylle. Ne harvat ohjelmat joita käytän, ajattelin asentaa uudestaan manuaalisesti palautuksen jälkeen.

Kaikki itselle tärkeät tiedostot kannattaa varmuuskopioida, niinkuin olet tehnytkin. Selaimen kirjainmerkit ja esim. sähköpostit, jos ne eivät ole webmailissa.

Lähinnä arvelluttaa mitä teen ajureiden kanssa? Olisiko Upgrade Advisorista (*) apua? Entäpä modeemin ajurit ja muut nettiyhteyden toimivuuden kannalta tärkeät asiat?

Jos kone on esim. tehdaskannettava, kaikki tarvittavat ajurit tulevat Windows 7:n uudelleenasennuksen yhteydessä. Jos käytät esim. mokkulaa, tämän ajurit ovat mokkulassa itsessään ja ne voi asentaa vain kytkemällä mokkulan kiinni. Muissa modeemeissa ei mielestäni ole mitään sen kummempia ajureita.

Ja virusturva, onko jotain ehdottomia torjuntaohjelmia mitkä kannattaa ladata etukäteen? Oon niin pihalla noista. Joku Avastihan miulla vissiin on tuossa aina pyöriny.

Yleensä kaupasta haetuissa Windows-koneissa on joku 30 päivän Norton-Antivirus. Jos teet puhtaan Windows 7 asennuksen, voi olla että se asentaa tämän uudelleen tai sitten ei. Jos siihen tulee joku tällainen 30 päivän kokeilu-versio, voit käyttää sitä. Jos ei, asenna vaikka Avast:

https://www.avast.com/index

Jos asennat Avastin, sinun täytyy ensin poistaa edellinen tietoturva-ohjelma, jos käyttiksessä sellainen on. Muistaakseni Avast ehdottaa sitä asennuksen yhteydessä.

Uuden asennuksen jälkeen sinun täytyy käynnistää myös Windows Update jolloin käyttis hakee netistä kaikki tarvittavat päivitykset ja tämä kestää.
Öyvind
21.01.2015 18:16:48
Mikäs totanoinnii nykyaikana on mielipide usb-virralla toimivan interfacen kytkemisestä aktiiviseen usb-hubiin? Yleensähän sanotaan, että interface tuupattais mieluiten suoraan tiedon koneeseen kiinni, mutta nyt saattas olla tilanne käsillä, jossa interface pitäisi ubin kautta.
Grugi
21.01.2015 19:27:41
Öyvind: Mikäs totanoinnii nykyaikana on mielipide usb-virralla toimivan interfacen kytkemisestä aktiiviseen usb-hubiin? Yleensähän sanotaan, että interface tuupattais mieluiten suoraan tiedon koneeseen kiinni, mutta nyt saattas olla tilanne käsillä, jossa interface pitäisi ubin kautta.

Saahan sen laittaa mutta on sitten syytä varmistua että se toimii siinä luotettavasti ilman pätkimistä ja tästä syystä yleensä suositellaan kytkentää suoraan koneeseen.
timobass
21.01.2015 22:29:44
Laitanpa tänne pikkumuotoisen SSD-levykyssärin.

- Muutaman vuoden vanhaa Windows 7 OEM kone
- 1 tera kovo, yksi osio, n. 200 gigaa käytetty
- AHCI-mode biossissa 'auto'
- TRIM oletuksena päällä.

Ajatuksena asentaa siis SSD (250GB) tähän järjestelmään ja siirtää (kloonata) käyttis SSD:lle ja vapauttaa kovalevy datalle (=musakäyttöön).

Ajattelin toimia näin: SSD:n koneeseen, formatoin sen, päivittän firmwaren, kloonaan vanhan kovalevyn (HDClone) ja muutan biossista SSD:n buuttaavaksi. Tämän jälkeen formatoin HDD:n ja siirrän SSD:ltä käyttöön kelpaavan datan HDD:lle.

Mitä tässä voisi mennä pieleen?

Netti on täynnä toinen toistaan eriskummallisempaa ohjeistusta. Pahimmat epäilevät, ettei käyttis toimi uudella SSD-asemalla yms.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)