Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 5A kapuloihin kotikutoista grippiä + tomeihin covered-kalvot?
1
Mikko Muusikko
07.01.2015 23:28:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kokeillut laittaa kapuloihin itse pitoa pinnalle (esim ohuen ohutta teippiä) painoa paljoa kuitenkaan lisäämättä? Itse olen suosinut Vic virthin American classic -heppejä joihin olen teipannut hieman takapainoisuutta mutta varsinkin kuivista kourista ne lipsuvat vähän väliä.
 
Entä onko kokemusta tomeissa covered-kalvoista? Haluaisin tomeihini tummempaa sointia ja ajattelin kokeilla niitä, mutta tutkitaan ennen kuin hutkitaan.
 
Mikko Muusikko
07.01.2015 23:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis coated-kalvoja tietenkin tarkoitin.
 
Kailis
08.01.2015 00:39:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otteessa vikaa jos lipsuu. On olemassa grip sprayta, hirveää tököttiä mutta pitoa piisaa.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
markkuliini
08.01.2015 01:03:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sama ongelma, eli kädet jotka ei hikoile yhtään. Joten mitkään muut kuin Regal Tipin lakatut kapulat eivät pysy kädessä. Tai siis pysyvät, mutta otetta täytyy turhaan alkaa tiukentamaan ja puristusta lisäämään, ja kädet väsyvät tosi paljon nopeammin jos soitan puupinta kättä vasten. En tiedä kuinka harvinaista tuollainen kuivakätisyys on, mutta voi olla vähänkään kosteampi tassuiselle kaverille vaikea kuvitella miten vähän kitkaa on, jos puu ei saa yhtään hikeä pintaansa.
 
Ketjun aloittajalle voisin siis suositella kokeeksi ostamaan parin Regal Tip:ejä ja katsoa auttaako ongelmaan.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
wavelength
08.01.2015 11:31:13 (muokattu 08.01.2015 11:42:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kapulavahasta voisi olla apua. John Rileyn suosittelema ja käyttämä tuote: http://zildjian.com/Products/Accessories/Survival-Gear/Drumstick-Wax
 
Olen myös havainnut, että hiusvahasta käsiin jäävät lähmät lisäävät hyvin pitoa... ;)
 
R. Tomasi
08.01.2015 13:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mulla on sama ongelma, eli kädet jotka ei hikoile yhtään. Joten mitkään muut kuin Regal Tipin lakatut kapulat eivät pysy kädessä. Tai siis pysyvät, mutta otetta täytyy turhaan alkaa tiukentamaan ja puristusta lisäämään, ja kädet väsyvät tosi paljon nopeammin jos soitan puupinta kättä vasten. En tiedä kuinka harvinaista tuollainen kuivakätisyys on, mutta voi olla vähänkään kosteampi tassuiselle kaverille vaikea kuvitella miten vähän kitkaa on, jos puu ei saa yhtään hikeä pintaansa.
 
Ketjun aloittajalle voisin siis suositella kokeeksi ostamaan parin Regal Tip:ejä ja katsoa auttaako ongelmaan.

 
Sama ongelma kuivien käsien kanssa, mutta itse löysin avun Sex Wax -kapulavahasta. Aron Soitin myy tätä, ikuisuuden kestävä kiekko taisi maksaa neljä tai viisi euroa. On varmaan aikalailla samaa kamaa ku tuo Zildjianin, Sex Wax tosin on ikivanha brändi, alunperin surffilautavahaa.
 
jabajee
08.01.2015 13:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R. Tomasi: Sama ongelma kuivien käsien kanssa, mutta itse löysin avun Sex Wax -kapulavahasta.
 
Piti oikein tarkistaa, että olinhan varmasti rumpukamat-keskustelualueella :D
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Vallu-Veke
11.01.2015 23:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R. Tomasi: Sama ongelma kuivien käsien kanssa, mutta itse löysin avun Sex Wax -kapulavahasta. Aron Soitin myy tätä, ikuisuuden kestävä kiekko taisi maksaa neljä tai viisi euroa. On varmaan aikalailla samaa kamaa ku tuo Zildjianin, Sex Wax tosin on ikivanha brändi, alunperin surffilautavahaa.
 
Osaako joku havainnollistaa sanallisesti, kuinka hyvä pito noissa sex vahoissa on?
Luokkaa magnesium vai pihka?
 
WideAwake
12.01.2015 12:58:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Osaako joku havainnollistaa sanallisesti, kuinka hyvä pito noissa sex vahoissa on?
Luokkaa magnesium vai pihka?

 
Jos enemmälti laittaa niin kyllä tulee tahmea. Tahraa myös vanteen kanttilyönnissä, mutta lähtee pois ilman suurempia ponnisteluja.
 
Ite oon sillontällön laittanut tuota kapulaan ja pyyhkäissyt kankaalla, niin ei liiemmin irtoa mihinkään ja pitoakin löytyy sopivasti.
 
hollmi-5
12.01.2015 20:33:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mulla on sama ongelma, eli kädet jotka ei hikoile yhtään. Joten mitkään muut kuin Regal Tipin lakatut kapulat eivät pysy kädessä. Tai siis pysyvät, mutta otetta täytyy turhaan alkaa tiukentamaan ja puristusta lisäämään, ja kädet väsyvät tosi paljon nopeammin jos soitan puupinta kättä vasten. En tiedä kuinka harvinaista tuollainen kuivakätisyys on, mutta voi olla vähänkään kosteampi tassuiselle kaverille vaikea kuvitella miten vähän kitkaa on, jos puu ei saa yhtään hikeä pintaansa.
 
Ketjun aloittajalle voisin siis suositella kokeeksi ostamaan parin Regal Tip:ejä ja katsoa auttaako ongelmaan.

 
Sama vika. Kuivat kädet. Minulla toimii Vic Firthin Steve Gaddit. Ne ovat kuitenkin hiukan kevyet, joten teetätin Komppisorvaamon kautta itselleni Balbexin 2A Ridet maalattuna. Hyvä pito. Regal tipitkin on kokeiltuna. Jotakin kertokoon kapulakokeiluista se, että minulla on nyt noin 80 paria käyttämättömiä kapuloita ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Pete-R
15.01.2015 15:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin musaliikkeestä Zildjianin grippikapulat, ja täällä tykätään kyllä. Kapulasta about puolet on pinnoitettu kumimaisella pinnoitteella, pitoa piisaa mutta ajan kuluessa tietty kuluu irti. Oon nyttemmin tehnyt normikapuloista vastaavia PlastiDip-spraylla. Purkilla hintaa n.15€, sumuttelee monet parit kapuloita. Kulunut pinnoite on helppo kuoria ja uusia jos tarvis.
 
Bullitt
15.01.2015 20:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin juuri sanomassa tuosta hiestä, mutta näemmä täällä oli jo ehditty aihetta sivuta. Itselläni on onneksi (ainakin tässä yhteydessä) kohtuullisen helposti hikoavat kämmenet, ja on tullut huomattua että ihan uudet, hikoamattomat kapulat ovat liukkaamman tuntuisia. Itse tosin saan "hietettyä" kapulat varmaan parin biisin soitolla, jolloin liukkausongelmaa ei ole.
 
Noita Regal Tipejä on jostain siunaantunut pari itsellekin, ja nuo ovat ainakin minulle aivan hirveän tuntuiset kapulat. Epäilemättä ihan laadukkaat, mutta ei passaa meikäläisen käteen sitten yhtään. Hyvä sinänsä että joku tuollaisistakin taas voi saada iloa irti.
 
Good people drink good beer.
Drumpaul
18.06.2015 12:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete-R: Ostin musaliikkeestä Zildjianin grippikapulat, ja täällä tykätään kyllä. Kapulasta about puolet on pinnoitettu kumimaisella pinnoitteella, pitoa piisaa mutta ajan kuluessa tietty kuluu irti. Oon nyttemmin tehnyt normikapuloista vastaavia PlastiDip-spraylla. Purkilla hintaa n.15€, sumuttelee monet parit kapuloita. Kulunut pinnoite on helppo kuoria ja uusia jos tarvis.
Kiitos vinkistä! Löysin Puuilosta Rubber comp-nimellä olevaa sprayta ja näyttäisi kestävän siinä missä Zildjianin grippikin. Löytyy eri värejä, tais olla 13 € purkki. Kaksi ohutta kerrosta suihkuttelin. Tuollaha vois spreijata basarin kalvoon bändin nimenkin, helppo kaapia pois jos saa kenkää :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «