Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiivimikit + neck throu: hyviä ideoita otetaan vastaan
1 2
imyynona
31.12.2014 16:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko hyviä ehdotuksia 500-1000e hintaiseen kitaraan, jossa vaatimuksena aktiivimikit ja neck throu rakenne?
 
zedder
31.12.2014 16:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä näköinen ja muotoinen sen pitäisi olla?
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Entropia666
31.12.2014 16:49:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti tarkoitetaan neckthrough-meininkejä? Osta joku ysärin japanin Jackson tai Charvel. Ei kannata mikkien perusteella valkata, ne voi vaihtaa helposti myöhemmin. Kunhan muut speksit kohtaa.
 
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Juho1
31.12.2014 16:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=944638
 
Tohon vaihdat mikit jos on tarvis, jos tossa on tallassa m22sd niin tuskin on tarvetta.
 
imyynona
31.12.2014 17:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Minkä näköinen ja muotoinen sen pitäisi olla?
 
No ehkä joku suht "helppo" perusmuoto kuten strato tai les paul. Ei mitään kovin ihmeellisiä häkkyröitä, joita ei pysty soittamaan kuin seisoaltaan...
 
imyynona
31.12.2014 17:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Ilmeisesti tarkoitetaan neckthrough-meininkejä? Osta joku ysärin japanin Jackson tai Charvel. Ei kannata mikkien perusteella valkata, ne voi vaihtaa helposti myöhemmin. Kunhan muut speksit kohtaa.
 
Noista 80- 90-luvun vaihteen japseista puhutaan paljon, vaan alkavatko olla jo liian iäkkäitä? Siis että onko niitä tehty kestämään kymmeniä vuosia. Ilmeisesti neckthrough:n korjaaminen on kovin kallista...
 
BurningSensation
31.12.2014 17:07:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ltd m-1000 tai mh-1000 tulee ekana mieleen. Tuota m mallia saa käytettynä johinkin 500 e tuntumaan. Hintalaatu suhde lienee kohdillaan.
 
Juho1
31.12.2014 17:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Noista 80- 90-luvun vaihteen japseista puhutaan paljon, vaan alkavatko olla jo liian iäkkäitä? Siis että onko niitä tehty kestämään kymmeniä vuosia. Ilmeisesti neckthrough:n korjaaminen on kovin kallista...
 
Mun carvin on vuodelta 89 ja ainut osa joka olis tarvis vaihtaa on kielilukko, on sen verran kulunut. Eli siis eiköhän nuo kestä.
 
zedder
31.12.2014 17:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Noista 80- 90-luvun vaihteen japseista puhutaan paljon, vaan alkavatko olla jo liian iäkkäitä? Siis että onko niitä tehty kestämään kymmeniä vuosia. Ilmeisesti neckthrough:n korjaaminen on kovin kallista...
 
Nauhat ja mahdolliset tremolotallat voivat olla osittaisten remonttien tarpeessa, mutta jos kitaralla on soitettu eikä pelattu pesäpalloa ovat useimmiten aivan soittokuntoisia.
 
Kaula-läpi-rungon ei muuta eikä vaikeuta tilannetta paljoakaan, itsekin aikanaan kyllä pelkäsin niin olevan. Jos vanhahkon kitaran runko ja kaula ovat ostohetkellä ok, niin tuskinpa ne enää miksikään isosti muuttuvat.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Entropia666
31.12.2014 17:36:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Noista 80- 90-luvun vaihteen japseista puhutaan paljon, vaan alkavatko olla jo liian iäkkäitä? Siis että onko niitä tehty kestämään kymmeniä vuosia. Ilmeisesti neckthrough:n korjaaminen on kovin kallista...
 
Mulla on ollu useempi eikä niissä nyt sen ihmeemmi oo mitää. Floikan baseplate saattaa olla elähtäny, mutta sen uusiminen schalleriin maksaa 40€. Tällä hetkellä mulla on ajossa 93 grover jackson RR mikä on helvetin hyvässä iskussa. Burnyn saman ikäsessä lespaulissa ei oo kulumaa juuri yhtään nauhoissa tai ulkoisesti.
 
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Entropia666
31.12.2014 17:37:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho1: Mun carvin on vuodelta 89 ja ainut osa joka olis tarvis vaihtaa on kielilukko, on sen verran kulunut. Eli siis eiköhän nuo kestä.
 
Carvinit unohtu. Mulla oli DC-200 ysäriltä ja se oli kans todella pätevä vehjes. Väisty yllä mainitun rhoadsin tieltä.
 
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
TTV
31.12.2014 22:33:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettynä ESP M-II tai ESP Horizon, parasta tuohon hintaluokkaan :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jhlamm
03.01.2015 01:36:11 (muokattu 03.01.2015 01:37:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan edellä sanottiinkin, että mikit on helppo vaihdella jälkeenpäin. Joko ammattilaisella, ostamalla pikaliitinmallisen sarjan tai jos kolvi vähääkään pysyy kädessä niin riittää. Sitten vielä ehdotus, että ei tartte olla aktiivit, jos ovat hyvät passiivit ;)
 
Oma ehdotus torilta nopeasti poimittuna.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=952587 Tuossa kyllä mikit pärjää aktiiveille komeasti
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Osteri
03.01.2015 01:47:36 (muokattu 03.01.2015 01:49:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvin ei tosiaan kannata unohtaa. Passiivi ja aktiivi samassa paketissa.
Priimaa tarjolla http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=945696 ja myös neck thru.
 
askomiko
03.01.2015 02:59:26 (muokattu 03.01.2015 14:19:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=956612
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
imyynona
03.01.2015 20:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Tosiaan edellä sanottiinkin, että mikit on helppo vaihdella jälkeenpäin. Joko ammattilaisella, ostamalla pikaliitinmallisen sarjan tai jos kolvi vähääkään pysyy kädessä niin riittää. Sitten vielä ehdotus, että ei tartte olla aktiivit, jos ovat hyvät passiivit ;)
 
Mites toi aktiivimikkien asentaminen jälkikäteen... eikös siinä joudu sahailee rungosta puuta pois, jotta saa tilaa patterille yms. Pilaako tollainen kitaran (myyntiarvon)? Ei kuullosta myöskään ihan yksinkertaiselta hommalta. Mitähän työ maksaa suurinpiirtein ammattilaisella (päälle tietty sitten itse mikit)?
 
Oma ehdotus torilta nopeasti poimittuna.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=952587 Tuossa kyllä mikit pärjää aktiiveille komeasti

toi ilmoitus ei ainakaan mulle näy...
 
zedder
03.01.2015 23:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Useimmiten kitaroissa on sen verran tilaa elektroniikkapoteroissaan että aktiivimikkien vaatima 9v paristo sopii sinne piiloon.
--
Tuossapa olisi yksi vaihtoehto, ellei muotoilu hirvitä:
 
http://www.thomann.de/fi/jackson_kelly_kexmg_tbb.htm
 
Ja kai sitä tälläkin soittaisi, vaikkei tuo "tonttulakkilapa" niin kaunis olekaan:
 
http://www.thomann.de/fi/jackson_slatxmg36_soloist_bk.htm
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Twinkle
04.01.2015 09:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Mites toi aktiivimikkien asentaminen jälkikäteen... eikös siinä joudu sahailee rungosta puuta pois, jotta saa tilaa patterille yms. Pilaako tollainen kitaran (myyntiarvon)? Ei kuullosta myöskään ihan yksinkertaiselta hommalta. Mitähän työ maksaa suurinpiirtein ammattilaisella (päälle tietty sitten itse mikit)?
 
Ei kai sitä kukaan helpoksi väittäisi jos se vaatisi rungon modaamista. Patteri tosiaan mahtuu useimmassa sinne elektroniikka-koteloon, siellä se useimmiten onkin eikä sille ole erillistä luukkua.
 
Muutenkin, tuo jälleenmyyntiarvo siitä mene vaikka kotelon sinne teettäisikin. Sillä kun se on tarpeeksi siististi tehty eikä vaan kirveellä nakutettu, niin ei tuommoisessa uudessa, kaupasta ostetussa kitarassa siinä ole mitään ongelmaa. Enemmän se arvoaan menetti siinä vaiheessa kun sen osti ja se muuttui uudesta käytetyksi. Tietty myyntitapauksessa joku voi yrittää tinkiä sillä verukkeella, mutta ostajakin tietää että se on aika perusteetonta. Toki teettäminen maksaa, ne rahat tietty menee eikä niitä voi lisätä siihen hintapyyntiin.
 
imyynona
04.01.2015 11:52:31 (muokattu 04.01.2015 11:53:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Useimmiten kitaroissa on sen verran tilaa elektroniikkapoteroissaan että aktiivimikkien vaatima 9v paristo sopii sinne piiloon.
--
Tuossapa olisi yksi vaihtoehto, ellei muotoilu hirvitä:
 
http://www.thomann.de/fi/jackson_kelly_kexmg_tbb.htm
 
Ja kai sitä tälläkin soittaisi, vaikkei tuo "tonttulakkilapa" niin kaunis olekaan:
 
http://www.thomann.de/fi/jackson_slatxmg36_soloist_bk.htm

 
Mikäs toi Jacksonin lapa juttu oikein on? Mä oon tottunut, että (Charvelilla ja) Jacksonilla on se tyypillinen alaspäin ja taakse kääntyvä lapa, mutta näemmä alkaa esiintyä muitakin. Esim. täällä torilla joku kaupittelee Charvel CDC-55-HH, jossa ihan Ibanezmainen lapa... viittaako tollaset aina johonkin pingopango maan tekeleisiin?
 
jPekka
04.01.2015 22:51:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Mikäs toi Jacksonin lapa juttu oikein on? Mä oon tottunut, että (Charvelilla ja) Jacksonilla on se tyypillinen alaspäin ja taakse kääntyvä lapa, mutta näemmä alkaa esiintyä muitakin. Esim. täällä torilla joku kaupittelee Charvel CDC-55-HH, jossa ihan Ibanezmainen lapa... viittaako tollaset aina johonkin pingopango maan tekeleisiin?
 
Jacksonin ja monen muun harrastama, alun perin Gibsonin Explorereihin (tietääkseni) kehitelty banaanin tai lätkämailan muotoinen lapa ei taida enää olla niin muodissa, joten tehtaat kokeilevat muitakin malleja. Mikä on ihan hyvä, ainakin minun järkeni mukaan pitkä, kapea ja jyrkästi kääntyvä banaanimalli tuntuisi vähän hauraalta rakenteelta herkässä kohtaa kitaraa.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «